העיקר קח בחשבון שההסבר שנמר לוי כתב היום בפורום שלו (בשרשור עם אותו שם שנפתח שם) - הוא שגוי.
נמר לוי אינו מאפשר לי להגיב לו שם כי לטענתו "איני מתאים לרוח הפורום" שלו - כל אחד יסיק לבד מדוע

אז אכתוב לך פה, בגלל שככה בדיוק נולדים מיתוסים. ולכן חשוב לי להדגיש את הנקודה הזאת.
לגופו של עניין:
המשפט שהוא אמר שם: "מה שהאקולייזר עושה הוא בעצם מצמצם טווח דינמי מעצם הנחתה של תדרים" - הוא טעות.
הנחתה של תדרים אינה הנחתה של דינאמיקה! יכול להיות שנמר לוי חושב שמה שהוא שומע זה "דינאמיקה", אבל זה לא.
בניגוד למשתמע מדבריו שם, איקיו ופילטרים *אינם* באים לשנות דינמיקה מעצם הגדרתם - זאת משום שהם אופרטורים ליניארים: ההפרש בין הצליל החזק לחלש אינו משתנה כתוצאה מפילטר/איקיו/באס/טרבל. למשל, אם כתוצאה משינוי טרבל, הצליל החזק קטן ב-3 דיבי, אז גם הצליל החלש יקטן באותם 3 דיבי. שוב: אין שינוי בהפרש בין צליל חזק לחלש כתוצאה מפילטר/איקיו/באס/טרבל:
יחס השינוי בין המבוא למוצא בפילטר הוא קבוע. זה לא עניין של דיעה, ולא נקבע כי "שמעתי" או כי "נסיוני מול הקונסולה הוא רב שנים"- אלא זה לחם-חוק באנאליזה ספקטראלית (ע"ע מערכת LInear Time Invariant).
מה כן? יכול להיות שבפילטור קיצוני במערכות באיכות ירודה נוצר מצב שההנחתה נבלעת ברצפת הרעש ואז כפועל יוצא הדינאמיקה קטנה, אבל מבחינת רצפת רעש, המדיה עצמה (דיסק או בטח תקליט) מציבה סף נחות יותר מהמגבר ממילא. לא מגיעים לשם בבאס וטרבל במגבר מודרני אם לא מסובבים את הנוב יותר מדי.
בניגוד לאיקיו, מעבדים דינאמיים (קומפרסור ונגזרותיו) הם אלה שמשנים את הדינאמיקה עפ"י הגדרה - שכן הם אופרטורים בלתי-ליניארים (משנים את ההפרש בין צליל חזק לחלש). בקומפרסור (ונגזרותיו -אקספנדר, גייט, קומפנדר, לימיטר)
יחס השינוי בין המבוא למוצא הוא גודל משתנה (תלוי-מבוא). דוגמה פשטנית: למשל בקומפרסור ניתן לקבוע תצורה בה, צליל חזק יונחת ב-3 דיבי, בעוד צליל חלש יונחת רק ב-1 דיבי. ואז "ההפרש בין צליל חזק לחלש" בהחלט משתנה.
