עכשיו 19/03/24 13:24

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 35 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
הודעהפורסם: 27/08/13 10:17 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/01/10 10:22

הודעות: 4990
בהמשך לפוסוט:עדיין תלמיד או כיצד בונים מערכת ב...50 שנה
לבקשת מספר חברים כיצד התחברתי למוזיקה:

מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
לשם מה כל ההשקעה?למוזיקה כמובן,אנו בני האדם בורכנו ביכולת לשיר ולנגן.
המוזיקה שימשה מאז ומעולם דבר מאחד,משמח,מרגש,נוגע ללב,ולפעמים גם מעצבן.
לא כולם יודעים לבצע זאת כהלכה ולטעמם של רבים.וכך למעשה נולד המקצוע מוזיקאי.
בילדותי בבית הספר היסודי למדנו רק שירים עבריים,וזה המשיך גם בתנועת הנוער.
מדי פעם כפי שכבר כתבתי שמעתי ברדיו שירים לועזיים,באנגלית,צרפתית,איטלקית,ערבית.
וגם ברוסית,שמתי לב שברגע שהמנגינה שבתה את ליבי,למילים הייתה פחות חשיבות.
לפני שאהבתי בחורה,אהבתי מוזיקה.
זמרות וזמרים ששלטו אז בכיפה היו,דוריס דיי,אנדי ווילאמס,פרי קומו,בינג קרוסבי,פטי פייג'
פרנק סינטרה,דין מרטין,פגי לי,ועוד רבים אחרים.
רב המוזיקה שהושמע אז הייתה מתקתקה וסכרינית,עד שבשנת 1958 הבליח זמר קנדי אלמוני
בשם Paul Anka עם השיר Diana,עבורי השיר הזה סימן מפנה בהקשבה למוזיקה.
אני עם כל ראשי בתוך רדיו הפיליפס הקטן שבבייתי מקשיב כולי נרגש,ואבי בקולו הרועם צועק.
תגיד לי אתה מבין בכלל על מה הוא שר,לא עניתי,אבל מה זה משנה השיר כל כך יפה...
ומכאן והלאה ה"מחלה" החלה, לרכוש מוזיקה בשנות החמישים והשישים של המאה שעברה
היה דבר יקר מציאות,שלא לדבר על צורת ההשמעה,אז פטיפון היה מצוי בבתים מעטים יחסית.
הפריצה הגדולה קרתה עם תקליטי הסינגל במהירות 45 סל"ד,לשם כך יצרו פטיפונים ניידים.
עבור הדור הצעיר(גאג'ט של היום)זו הייתה קפיצת מדרגה כלי כזה היה חלומם של כל צעיר/ה
תקליטי הסינגל(2 שירים)עלו יחסית בזול לעומת ה-LP שעלו במחירים של היום
שווה ערך למאות שקלים.
רוק
לאחר שרכשתי את הפטיפון הראשון שלי התקליט הראשון שקבלתי היה של Ricky Nelson,ולאחריו
Elvis Presley כמובן, כששמעתי את קולו בפעם הראשונה הייתי בטוח שמדובר בזמר שחור.
הרוק אנד רול הבציע ולהקת ה- Beach Boys נשמעה כמו מוזיקה אחרת,הרמוניית הקולות והביצועים המוקפדים,שמשו כסמן ימני ללהקות מאוד מפורסמות שנולדו לאחריהן, ,The Beatles, Rolling Stones, The Papas and the Mamas, The Doors, The Monkeys, The Moody Blues, The Yardbirds,והשיא מבחינת ציוות הייתה Cream.
אחר כך נולדו Deep Purple,Led Zeppelin, ,The Who,Queen,וכמובן Pink Floyd,שאת האלבומים הראשונים בימיו של Syd Barrett קשה לי עד היום לשמוע.אך עם הגעתו של David Gilmourכמחליף הכל נהיה יותר הרמוני ורק בשנת 1970 יצא האלבום הטוב הראשון של הלהקה Atom Heart Mother ומכאן הכל היסטוריה.
זכיתי בנעורי ליפול לתוך עשור מטורף של מוזיקה חדשה ומעולה,הגל הקל נולד והחל לשדר מוזיקה פופולארית,ולמי שלא היה כסף לרכוש תקליטים,יכול היה לקנות רדיו טרנזיסטור נייד ולשמוע.
זו המוזיקה ששמעתי בנעורי,יש עימי מספר לא קטן של תקליטים מהתקופה ההיא והם למעשה אבן יסוד לאהבת המוזיקה שלי.בסוף שנות השישים נולדה להקה מיוחדת במינה בשםKing Crimson ,ששילבה מוזיקת רוק עם מוזיקה קלאסית ויצרה רוק מתקדם,שונה לחלוטין ממה שנשמע עד אז,האלבום the Court of the Crimson Kingמדגיש זאת. Greg Lake יוצא הלהקה יחד עם Keith Emersonבשיתוף המתופף Carl Palmer הקימו את ה-להקה של הרוק המתקדם, Emerson,Lake& Palmer (ELP)ולחשוב שאילולי Jimi Hendrix היה נפטר הוא היה אחד מחברי הלהקה,אלוהים רק יודע לאן הם היו מגיעים.שמיעת האלבומים שלהם יחד עם האלבום של Deep Purple: Concerto for group and Orchestra לימדה אותי להקשיב יותר למוזיקה קלאסית וגילתי את כל הטמון בה,הליכה לקונצרטים הייתה מוזרה בעיניי חברי אך לי היא מאוד נעמה.
למעשה בשנות ה-60 וה- 70 למדתי להכיר זמרים סולנים,ולהקות רוק,עם נגיעה לקלאסי.
זו המוזיקה שאהבתי באותן שנים.
ג'אז
באמצע שנות השישים השתתפתי בחוג לקולנוע שנערך אז בעירי.
שני המרצים היו אורי זוהר ושמוליק רוזן,באחת ההרצאות הוקרן הסרט הצרפתי "מעלית לגרדום"
ASCENSEUR POUR L'ECHAFAUD המוזיקה שליוותה את הסרט מאוד מצאה חן בעייני אהבתי את ניגון החצוצרה שנשמע כך מרחוק.
ולא הכה בפנים,הקטעים נשמעו לי קצת שונים ממה שהייתי רגיל לשמוע,לקח לי זמן לגלות מי הוא האומן. נאמר לי ששמו Miles Davis נגן ג'אז אמריקאי ידוע,להשיג את התקליט לקח לי זמן רב
כאן פגשתי לראשונה מוזיקת ג'אז ופשוט התאהבתי.ביקורים במועדון ברברים בתל אביב ומפגש עם גדולי נגני הג'אז שהיו אז בארץ,אלברט פיאמנטה,דני גודפריד,מורטון קם,אהרל'ה קמיניסקי,רומן קונצמן,אלונה טוראל ועוד רבים אחרים, גרמה לי להתחיל לחפש תקליטי ג'אז ולהקשיב.
יצא לי לראות אומן חצוצרה מפורסם בשםEddie Calvert,שניגן לפי הספר והוא בעוונותיו טען שLouis Armstrong נושף בחצוצרה ולא מנגן,ואני בתמימותי(טימטומי)חשבתי שהוא צודק,עד לשנת 1971
בה הגיעה לארץ להקת ג'אז שנקראה אז – The Giants of Jazz ההופעה הייתה בהיכל התרבות הצלחתי להשיג כרטיס בשיניים ליציע בשורה אחרונה,ושם הבנתי כיצד מנגנים באמת בחצוצרה. לקח לי שנים רבות להבין ולעכל את מי זכיתי לראות שם: Dizzy Gillespie, Thelonious Monk
Kai Winding, Art Blakey,ו-Sonny Stitt. רובם היו כבר עם שיער שייבה אבל איזו נגינה.דווקא הפחות ידועים דאז Sonny Stitt ו- Kai Winding גנבו את ההצגה,שלא לומר שהלסת נשמטה לי ששמעתי את סולו התופים המוטרף של Art Blakey.כולי בן 22 שומע ורואה הופעה חיה של נגני ג'אז שאת כל אחד לחוד מהם קשה להכיל,ועכשיו כולם ביחד...
היום הייתי משלם הון בכדי לראותם שוב עם התובנות שיש לי עתה.
שנתיים לאחר מכן נשאתי לרעייתי,והיא אוהבת פלטרס,אלביס,קליף ריצ'ארד,כל קשר בינה לבין ג'אז מיקרי בהחלט,כעשור לאחר מכן הופיע בארץ אומן הבלוז B B King סחבתי אותה להופעה,וקשרתי אותה לכסא בכח לשמוע את ההדרן.שלוש שנים לאחר מכן הוא שוב חזר להופעה בארץ והפעם בהדרן היא שאלה מה הוא כבר סיים?
קלאסי
מעולם לא למדתי מוזיקה,הקשר היחידי והתובנות נולדו מלימוד עצמי,בילדותי היה נסיון ללמוד לנגן בחליל,שאותו הזנחתי מיד לטובת הכדורגל השכונתי.האזנה לקונצרטים לא באה בחשבון המוזיקה נשמעה לי אז כבדה מידי,אחרי התקליט של Deep Purple,ולהקת הצ'רצ'ילים עם הפילהרמונית הישראלית,גליתי שאפשר להנות גם ממנה,לגיסי היה מינוי לפילהרמונית,ובכל פעם שלא יצא לו ללכת ניצלתי את ההזדמנות וקפצתי על המציאה,לרוב אהבתי את מה ששמעתי,ולעיתים גם לא.
לאט לאט התחלתי לרכוש אלבומים קלאסיים ולמרות גילם המופלג,אני מקשיב לחלקם עד היום.
אופרה
כאן אני יודע שלא רבים אוהבים,פעם במוצ"ש שידרו פרקי חזנות מאוד אהבתי את הקולות הטנוריים שבקעו מהרדיו,לאחר שיצא לי לשמוע ברדיו אופרה שאינני זוכר כרגע את שמה,שמתי לב שלמרות השעמום ברוב מהלכן,מידי פעם יש קטעים נפלאים(אריות)ואפילו חלקן מרגש עד מאוד.עד היום לשמוע אתPlacido Domingo שמבצע את E lucevan le stele
שווה הקשבה שנייה ושלשית,לאחר מספר עשורים הפציעLuciano Pavarotti,שהיה חכם להוריד את האופרה לעם.
ואם במונדיאל שרים שלושה טנורים,זה אמור הכל.מהאופרה הגעתי למקהלות,וליצירות הבומבסטיות עם מקהלות ענק,וגם לווקאליזה צנועה יותר.
אלקטרוני
הכלי האלקטרוני הראשון ששמעתי היה אורגן חשמלי האמונד, שניגן עליו Jimmy Smith באלבום המפורסם שלוThe Cat למרות שהקטע די שקט השפעתו שלLalo Schifrin ששיתף איתו פעולה די מורגשת. אי אפשר היה לטעות בצליל המיוחד שלו שהזכיר לפעמים אורגן כנסייתי,אך הרבה יותר מתוחכם.הפגישה השנייה הייתה עם אמרסון לייק ופלמר ELP כאן קיט אמרסון אשר הושפע מאוד מג'ימי סמיט החל לנגן גם הוא על האמונד,אחר כך עבר לסינטיסיזייר שניקרא מוג ושמפיק צלילים שלא מהעולם הזה,ומכאן בעזרת סמים אלכוהול למעשה השמיים היו הגבול.
עוד אומן ענק שהשתמש בכלים אלקטרוניים הוא כמובן Vangelis שהחל את דרכו עם להקת בנה של אפרודיטה,ולאחר מכן פרש לדרך עצמאית(וטוב שכך)חיבר מוזיקה מעולה והתפרסם בעיקר במוזיקה לשני סרטים מפורסמים,מרכבות האש,ו-1492.למרות שהקטעים הללו נלעסים ללא הרף,אי אפשר להתעלם מהקסם והאווירה שהם משרים בזמן שמיעתם.
אחר כך פגשתי עוד יוצרים מדהימים שניגנו אלקטרוני ו- Rick Wickman, Klaus Schulze ולהקת Tangerine Dreamוגם Jean Michel Jarre,כשאני לבד בבית אני מוציא תקליטים עתיקים ושומע אותם ברצף.
ישראלי
ערש ילדותי הייתה המוזיקה הישראלית,אשר נשענה בתחילה על מוזיקה מיובאת מערבות רוסיה ועד פאתי תימן,כשלמדתי בבית הספר היסודי אתאורחת גמלים(שיר של אנו באנו) ולתומי חשבתי שתמיד כך השיר הזה חייב להישמע(כפי שלמדתי)ופתאום אריק לביא שר אותו שונה כל כך והרבה יותר יפה.
לשמחתי גדלתי עם אומנים זמרים ענקיים,אריק איינשטיין,יהורם גאון,שושנה דמארי,יפה ירקוני,הפרברים,הדודאים,חוה אלברשטיין, שלשית ערבה(צבי בורודו,שמעון ישראלי,אריק לביא)ישראל יצחקי,אושיק ולוליק לוי,עדנה גורן,קובי רכט,ג'ו עמר,ועוד רבים אחרים.
הדור שלי הצמיח לא פחות טובים:שלמה ארצי,כוורת(אלון אולארצ'יק,דני סנדרסון,גידי גוב,אפריים שמיר,מאיר פניגשטיין,יוני רכטר,יצחק קלפטר)שלמה גרוניך,מתי כספי,שם טוב לוי, צילה דגן,וזה עדיין לא הסתיים,מדי פעם צומחים אומנים חדשים אשר כותבים ומרגשים כמו אז,או בצורה שונה לחלוטין.ובכל פעם אני מופתע לגלות אלבום חדש,אשר מרגש אותי בדיוק כמו אז (F)

_________________
מוזיקה היתה אהבתי הראשונה

עדיין תלמיד,או כיצד בונים מערכת ב....50 שנה


נערך לאחרונה על ידי Sol בתאריך 28/07/14 07:53, נערך 3 פעמים בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
הודעהפורסם: 27/08/13 10:49 
חבר האתר


הצטרף:
08/12/10 09:11

הודעות: 1697
מיקום: מודיעין
וואו (Y)

השקעה מכובדת.

עשית לי חשק לשמוע דברים שמזמן לא שמעתי.

מה שתמיד מדהים אותי שכאשר אני מוציא דיסק כזה מהאבק בהם הם שרוים אני נתקל מצד הילדים שלי בהתלהבות שמזכירה לי מה הרגשתי אז כששמעתי לראשונה את אותם דברים.

אמנם נראה לי שהתחלת לשמוע מוזיקה לפני :) בכמה שנים אבל -

נראה לי שנחשפנו למוזיקה די דומה רק בסדר מעט שונה בסה"כ, רק שאצלי היתה חשיפה מאד מוקדמת למוזיקה קלאסית וג'אז כיוון שאבי היה מוזיקאי שניגן בעיקר ג'אז וקלאסית. בגיל העשרה פרט לדברים שכולם שמעו התחלנו לשמוע רוק מתקדם ובאמת מלך ארגמן ואמרסון לייק אנד פלמר היו בן הבולטים שבהם בנוסף ליאס וודי בלוז....וגם הרבה מהתחום הפולקי מדילן, יאנג וג'טרו טול. בהדרגה הג'אז השתלט על רב זמן ההאזנה ולאט לאט התנגדויות מילדות לקלאסית ( חשיפה מוגזמת ;) ) נמוגו.

תודה, גבי.

_________________
מו מוז מוזי מוזיקה


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
הודעהפורסם: 27/08/13 11:07 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:05

הודעות: 7318
אחלה פוסט (Y) (Y)

כל הכבוד על ההשקעה !


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
הודעהפורסם: 27/08/13 11:26 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 33096
(F) (F) (F)

Hybrid כתב:
זמרות וזמרים ששלטו אז בכיפה היו,דוריס דיי,אנדי ווילאמס,פרי קומו,בינג קרוסבי,פטי פייג'
פרנק סינטרה,דין מרטין,פגי לי,ועוד רבים אחרים.

ספר ספר, מה שמעו פה בתקופה הזאת? אנחנו מדברים על שנות ה- 50?


Hybrid כתב:
רב המוזיקה שהושמע אז הייתה מתקתקה וסכרינית,עד שבשנת 1958 הבליח זמר קנדי אלמוני
בשם Paul Anka עם השיר Diana,עבורי השיר הזה סימן מפנה בהקשבה למוזיקה.

שאלה ללא שום נימת ביקורת: זה לא סכריני?

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
הודעהפורסם: 27/08/13 11:48 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/01/10 10:22

הודעות: 4990
aloni כתב:
(F) (F) (F)

Hybrid כתב:
זמרות וזמרים ששלטו אז בכיפה היו,דוריס דיי,אנדי ווילאמס,פרי קומו,בינג קרוסבי,פטי פייג'
פרנק סינטרה,דין מרטין,פגי לי,ועוד רבים אחרים.

ספר ספר, מה שמעו פה בתקופה הזאת? אנחנו מדברים על שנות ה- 50?


Hybrid כתב:
רב המוזיקה שהושמע אז הייתה מתקתקה וסכרינית,עד שבשנת 1958 הבליח זמר קנדי אלמוני
בשם Paul Anka עם השיר Diana,עבורי השיר הזה סימן מפנה בהקשבה למוזיקה.

שאלה ללא שום נימת ביקורת: זה לא סכריני?

לילד בן 9 לא ;)

_________________
מוזיקה היתה אהבתי הראשונה

עדיין תלמיד,או כיצד בונים מערכת ב....50 שנה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
הודעהפורסם: 27/08/13 12:08 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 18:45

הודעות: 4741
סחתיין על הפוסט הייבריד, כיף לקרוא (Y)
פול אנקה כקונטרה לסכריניות, זה גדול :)
ו..האמהות קודמות לאבות.

_________________
folknrock


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
הודעהפורסם: 27/08/13 12:19 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/01/10 10:22

הודעות: 4990
eyalp כתב:
סחתיין על הפוסט הייבריד, כיף לקרוא (Y)
פול אנקה כקונטרה לסכריניות, זה גדול :)
ו..האמהות קודמות לאבות.

פול אנקה כמשל להתחלת האהבות והצמדת הבנות בסלאו לנצח 8-)
לגבי האמהות והאבות,באנגלית לא מכירים את המושג Ladies First רק את And Dogs Before :)

_________________
מוזיקה היתה אהבתי הראשונה

עדיין תלמיד,או כיצד בונים מערכת ב....50 שנה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
הודעהפורסם: 27/08/13 12:33 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 15:54

הודעות: 9699
eyalp כתב:
פול אנקה כקונטרה לסכריניות, זה גדול :)

:D :D :D
כן, זאת שורת המחץ, אבל בהחלט מובנת לגבי ילד צעיר.
אני זוכר שלמדתי אנגלית בגיל טרום ביה"ס דרך יצירות מוזיקליות נוגות ועמוקות כמו "טלורה אילאבהר".


אני חוויתי את כל הספקטרום של פול אנקה וחבר מרעיו דרך התקליטים של אבא שלי,
שהמסע שלו דומה לזה שתיאר הייבריד. יוצא שאו שגדלת על הפיפטיז-סיקסטיז כי נולדת בשנים הללו,
או שגדלת על זה יד-שנייה.


_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
הודעהפורסם: 27/08/13 12:37 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
04/09/08 13:27

הודעות: 9287
תענוג לקרוא, פוסט חבל"ז (Y) (Y) (Y)

_________________
Jazz washes away the dust of everyday life.” - Art Blakey"
"הכל סופר ונשמר תויק ודווח"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: מוזיקה הייתה אהבתי הראשונה
הודעהפורסם: 27/08/13 12:39 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/01/10 10:22

הודעות: 4990
ס. ריכטר כתב:
eyalp כתב:
פול אנקה כקונטרה לסכריניות, זה גדול :)

:D :D :D
כן, זאת שורת המחץ, אבל בהחלט מובנת לגבי ילד צעיר.
אני זוכר שלמדתי אנגלית בגיל טרום ביה"ס דרך יצירות מוזיקליות נוגות ועמוקות כמו "טלורה אילאבהר".


אני חוויתי את כל הספקטרום של פול אנקה וחבר מרעיו דרך התקליטים של אבא שלי,
שהמסע שלו דומה לזה שתיאר הייבריד. יוצא שאו שגדלת על הפיפטיז-סיקסטיז כי נולדת בשנים הללו,
או שגדלת על זה יד-שנייה.


ריכטר
הדגשתי גדלתי לבד "יד ראשונה" מרופא ;)

_________________
מוזיקה היתה אהבתי הראשונה

עדיין תלמיד,או כיצד בונים מערכת ב....50 שנה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 35 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות