Munich High End 2012 - TAD
בחרתי להתחיל עם החדר הזה למרות שהוא לא החדר הראשון בו ביקרתי משום שאני חושב שהוא יכול להעביר נקודה חשובה על התערוכה השנה.
בעיקרון אני מחלק את החדרים בתערוכה (ובעצם סטאפים בכלל) למספר סוגים:
- מערכות ש"עושות סאונד"
- מערכות ש"עושות מוזיקה"
- מערכות שמצליחות בשני התחומים (ברמה כזאת או אחרת)
- מערכות שנכשלות בשני התחומים
הבעיה השנה היתה שהיו הרבה חדרים מהסוג הראשון, מעט (אם בכלל) מערכות מהסוג השני ומבחינתי אף לא חדר אחד מהסוג השלישי.
ניקח את החדר של TAD כדוגמה.
הציגו כאן את הרפרנס One הגדול שיצא לי לשמוע כבר לא מעט פעמים בתערוכה.
אני חושב היום שזה רמקול יפהפה, כנראה שהתרגלתי לעיצוב שלו.
כרגיל מר. אנדרו ג'ונס המתכנן הציג בעצמו את הסטאפ, שכלל הפעם 100% רכיבים של TAD (הצד השמאלי של הסטנד). כולל הקדם (C200) החדש. המונובלוקים שאנחנו כבר מכירים (M600) והנגן ששימש גם כ- DAC ה- D600.
השחורים למטה הם ספקי הכח של הקדם והנגן.
הם גם הציגו את ה- Evolution one החדש שלא יצא לי לשמוע אבל ממי שביקר בחדר הבנתי שפחות הרשים עם עוד אלקטרוניקה חדשה ויותר "עממית" (הצד הימני של הסטנד) עם קדם ומגבר סטראו.
המקור כרגיל היה מחשב, אבל הפעם מק נייד במקום מחשב דל, עם איטיונז ופיור מיוזיק אם אני זוכר נכון.
גם ההצבה היתה אופיינית לחדרים של TAD עם ניגון על פינה בחדר גדול.
עבורי הסאונד היה יותר מרשים ממרגש. גדול מאוד, בטרק של טריו פסנתר, קונטרבס ותופים היתה דינמיות מעולה ונקיה, ובאס עצום.
אבל הסאונד היה קצת אגרסיבי מידי לטעמי, וקצת גדול מידי, בטח לא מרגש ברמה המוזיקלית.
בווקאל גברי התגלתה קצת הדגשה של הגבוהים וגם הפסנתר קצת מנסר.
אגב החידוד המיותר של הגבוהים בא ביתר ביטוי דווקא off axis ובמרכז על ספה נמוכה היה קצת יותר סלחני.
אם אתה זוכרים שמעתי לראשונה את ה- Reference One לפני ארבע שנים עם הגברה של Audionet ואז כתבתי שהסאונד מאוד מרשים בכל אספקט ועדיין נשמע לי קצת כמו מערכת ק"ב מאוד טובה.
הפעם למרות שאספקטים מסויימים של הסאונד השתפרו, והסטאפ נשמע לי יותר דינמי והבאס בעל יותר יכולות, ברמה החשובה באמת של רגש הלכו פה צעד או שניים אחורה. הסטאפ עדיין מרשים, אבל בתכלס לא הייתי מסוגל לחיות עם מערכת משעמת כזאת.
בטח שהיא גם "מנסרת" מידי לפרקים.
אז אם לסכם, ואני אתן פה חד פעמית מספרים רק כדי שתקבלו תחושה:
סאונד: 8 כשהנקודות שיורדות הן רק בגלל החידוד המוגזם בגבוהים
פרזנטציה: 7 קצת גדול מידי וקצת חסר פוקוס
מוזיקליות/רגש: 1 או אם אני נדיב במיוחד 2
מתאים לטעם של אלוני: 0
הרפרנס המוניטוריים הפעם רק בתצוגה סטטית.