עכשיו 12/12/18 20:52

פורסם: 09/02/11 23:41 ע"י aloni


מגבר משולב שפופרתי Audio Space AS-6i RE



Audio Space AS-6i RE


עד עתה סקרנו באתר כבר חמישה מוצרי הגברה מבית היוצר של חברת Audio Space. אני מפריד בין ה- Line-2, ה- M-9SE וה- Reference 3.1 אל מול ה- Power One שמבחינתי הוא חיה די אחרת. קדם המגבר Reference 2S כנראה איפשהו באמצע.
ההפרדה נובעת ממאפיינים סונים, מאיכות וכן, גם ממחיר.

היום נכיר את ה- AS-6i RE (מעכשיו גם AS-6 או AS-6i לקיצור), מגבר משולב שפופרתי מבוסס KT-88 הזול שבחבורה וגם בעל מספר תכונות שיכולות לעניין רבים, אז בואו נתחיל בהיכרות.

Audio Space AS-6i RE



Audio Space AS-6i RE


ה- AS-6 קיים בשלוש קונפיגורציות. אחת בעלת שפופרות 300B, השניה EL34 והשלישית אותה נבחן היום עם ארבע שפופרות KT-88 (ושתי 6N9P ו 6N8P משלימות).

המגבר מאפשר בחירה בין שני מצבי עבודה, שניהם ב- Push Pull, הראשון Triode עם 24 וואט לערוץ השני Ultralinear עם 48 וואט לערוץ.

Audio Space AS-6i RE


Audio Space AS-6i RE


כיוון ה- Bias מתבצע ידנית אך אין צורך בוולטמטר, גם במגבר זה חלונית החיווי הצהבהבה מאפשרת לנו לקרוא מדידה של ארבע השפופרות (וגםVU Meter לכל ערוץ בנפרד).

Audio Space AS-6i RE


בניגוד לרבים מהמוצרים של אודיו ספייס שפגשנו, ה- AS-6 מסופק עם שלט (אך זה לא סופק לבחינה) מה שמסביר את בורר המקורות הלחיץ בדומה ל- Reference 2S.

ה- AS-6 תומך בשלושה מקורות סטנדרטיים סינגל אנדד ומקור אחד "דרייקט" כלומר ללא ווליום קונטרול לשילוב במערכת ק"ב.

אין יציאת פרה אאוט אך יש יציאת rec out.

לחיבור הרמקולים נמצא שישה טרמינלים כאשר נצטרך לבחור בין יציאות לרמקולים בעלי עכבה של 8 אוהם או 4 אוהם.

Audio Space AS-6i RE


הפאנל הקידמי מחולק לשניים, בצד הימני נמצא בוררי ניקל גדולים כאשר הראשון מימין מדליק ומכבה, השני בורר על תפקיד ה- VU Meter והשלישי בורר הווליום.
תחת הבוררים התפלאתי למצוא יציאת אוזניות.

בחלק השמאלי לאחר חלונית ה- VU Meter נמצא כפתור לחיצה הבורר בין שני מצבי העבודה (Ultralinear או Triode) וכפתור לחיצה בודד מתחת לשורת לדים הבוחר מקור ברוטציה.

Audio Space AS-6i RE


בהדלקת המגבר נשמע קול עמום אך די מפחיד. אל בהלה. בזמן שהשפופרות מתחממות ה- AS-6 מפעיל את מנוע בורר הווליום לכיוון המינימום. כאשר הפעולה מסתיימת אפשר לשמוע זאת ולא רק לראות, דווקא די נוח.

ברמת העיצוב אני מחלק את המוצרים של אודיו ספייס לשני סוגים. ה-"חלליות" וה-"קופסאות". ה- AS-6 שייך לסוג השני, ה- Reference 3.1 וה- Power One לראשון.
מבחינה מסויימת זה כאילו לקחו את ה- Line-2 והרחיבו אותו שמאלה מפרה למגבר משולב.

שאר הבניה די מוכרת לנו, השנאים המגודלים מאחור, הפעם רגליות הפלסטיק/גומי (אך מתכווננות!) ולא הספייקים המגודלים, ולמעשה גם הגוף המתכתי שחור ומחוספס ולא ניקל חלק.
הפאנל הקידמי באלומיניום המוברש המוכר אך מלבני ולא "חלליתי".

סה"כ העיצוב נאה, בעיקר בזכות אוסף השפופרות הגלויות למעלה.

סטאפ


ה- AS-6 שולב בסטאפ הרגיל שלי כשהוא מחליף את הפרה והפאוור.

זה אומר שהוא הניע את צמד ה- WLM הנצילים יחסית שעבורם גם 24 וואט זה די והותר כך שיכולתי לעבוד בשקט בשני המצבים שהמגבר מציע.
הוא עבד יפה בשני המצבים, ה- Ultralinear קצת יותר מדויק עם באס קצת פחות רפה. מצאתי את עצמי עובר למצב הזה ברוב האלבומים. כמה אלבומים ווקאלים לא עמוסים (נניח אלה ופאס) עבדו יפה במצב השני.

לא היו דרמות גדולות וה- AS-6 השתלב יפה בסטאפ, הטרוניה היחידה שאני יכול לספק היא שבורר הווליום היה קצת רגיש מידי ונגיעה קלה השפיעה מאוד על העוצמה כך שהייתי צריך להיות מאוד מאוד עדין. מעניין איך זה היה עובד עם השלט.

את יציאת האוזניות לא יצא לי לבחון לצערי.

שאר הסטאפ מפורט בסוף הסקירה.

Audio Space AS-6i RE


סשן האזנה


Esperanza Spalding – Chamber Music Society
אל האלבומים הקודמים של האמנית המוכשרת הזאת שכבשה אותנו בפסטיבל הג'אז ב- 2008 לא ממש התחברתי. למעשה לא כל כך ראיתי את הקשר בין הביצועים שלה בהופעה (כחלק מקבוצת "הכח הנשי") לבין אותם אלבומים.

כאן יש לנו סמפל שהרבה יותר מתחבר לאותה הופעה. משהו טרי, מיוחד אך גם מאוחד, גם הסגנון המוזיקלי יותר מזכיר את ההופעה. השם קצת מטעה לטעמי, הוא מתחבר לנו אוטומטית למוזיקה קלאסית, ולמרות שבהחלט יש כאן השפעה מהכיוון הזה, זהו אלבום ג'אזי, יותר מהקודמים לטעמי, אך בהחלט פיוז'ני עם שילוב של השפעה קלאסית ומוזיקת עולם. את שאר האלבום אשאיר לכם לגלות בעצמכם ואעבור לסאונד.

האלמנט הבולט ביותר, וכזה שאני משייך למשפחת אודיו ספייס באופן כללי (למעט ה- Power One) הוא הצליל הגדול והיוצא. זה מתבטא בכל אחד מהכלים, החל מהבאס של ספולדינג, דרך קולה, שאר כלי המיתר, הפסנתר ועד כלי ההקשה.
הם גדולים, עבים, ממלאים את הבמה אך דווקא לא מעמיסים עליה יתר על המידה. נכון שזה לא סדר מופתי או אימג'ינג הכי מדויק בעולם, אך גם לא נקודת קיצון הפוכה.

המלאות במיד מגיעה עד קצה קולה של ספולדינג שגם עולה לפרקים לגבהים, זה אומר שאין לנו ממש roll off היוצר קול מלאכותי או סגור מידי. הוא כן MIDי, מי שאוהב את הסגנון יתחבר לזה, אני שזו לא בדיוק כוס התה שלי גם לא סבלתי משום שזה התאים לאופי האלבום.

ההבדל הגדול בין ה- AS-6 לסמפלים קודמים של אודיו ספייס שבחנו (כגון ה- Reference 3.1) היה בגזרת הבאס. כאן הוא היה יותר מעודן ופחות "נפוח", לפחות על הסטאפ שלי. זה לא שחלילה חסר פה באס, ההיפך, הוא דווקא בולט ומוחשי מאוד, אבל הוא לא מגיע למימדים של ה- 3.1. למעשה אני מרגיש שהוא יותר מאוזן מהבחינה הזאת.

Yair Yona – Remember
חברנו זי חשף אותנו לאלבום הנחמד הזה לא מזמן כאן.
לקח לי לא מעט האזנות רק כדי להתגבר על העובדה שהוא קולע לטעמו של חברנו, לא הייתי מודע לחיבה הפולקית הסמוייה.

מר יונה אומנם מנגן בעצמו במרבית הטרקים, אך זה לא אומר שהוא מנגן על כלי אחד, מגוון גיטרות, בנג'ו, באס וסינטיסייזר.

וחברנו ה- AS-6 מצליח להעביר את האופי המוזיקלי של האלבום בצורה מצויינת. בכלל זהו מכשיר מוזיקלי די מגוון החל מג'אז דרך פופ ורוק ועד בלוז. ביצועים עדינים וקיצביים, אם כי הוא כן נוטה מעט לאופי ה-"איטי" יותר.

ברמה הטונאלית ה- AS-6 מכסה יפה את ה- Core של מרבית הכלים ומספק שיחזור נעים ומעניין אך הוא קצת מתעצל לספק את מלוא האוברטונים של המיתרים המתכתיים. זה לא שהם נשמעים נילוניים או סופר מושתקים, אבל הם כן מרוככים במידה מסויימת.

כאן אני חש שהפרזנטציה הגדולה בהחלט מספקת יתרון. משום שיש לנו בדר"כ כלי סולו דומיננטי יחיד המילוי של הבמה בצליל נותן יותר עניין במוזיקה ובהקלטה.
יש פה משחק נחמד בין גודל והחצנה ל- finesse ועדינות. למרות הגודל אני מרגיש שה- AS-6 יודע בכל זאת לספק רמה מסויימת של עידון ופרטים, אני חושב שזהו צד נוסף של הויתור על הבאס המנופח.

Nick Cave and The bad seeds - Kicking against the pricks
ובמעבר חד.
אני לא בטוח מה היה הטריגר ל- spinning time הבלתי קונבנציונאלי שאלבום הקאברים הזה מקבל אצלי בזמן האחרון. אני די משוכנע שזה משהו שהגיע מהפורום, אולי הסקירה הנהדרת של אילפ The Ship Song שהזכירה לי אותו.
מדובר בגירסת הדלוקס החדשה יחסית הכוללת גם DVD (בו מעולם לא צפיתי, מעניין?)

בכל מקרה, הוא ישמש אותנו כאן לבחון צד אחר של ה- AS-6, נקרא לזה רוק למרות הגיוון שבאלבום.
זוכרים שציינתי קודם את הבאס המעודן לעומת ה- Reference 3.1 או שילוב הפרה/מונובלוקים (והם Line-2 וה- M9-SE לא ה- Power One וה- Reference 2S)?
חשוב לי שנשים דברים בפרופורציות. למרות שזה מרגיש לי כמו עידון משמעותי לעומת שני אלו, עדיין מדובר בהרבה אקסטרא בתחום הבאס העליון לעומת סט ההגברה שלי. יש כאן יותר נפח וגם יותר משקל בתחום הזה, למרות שהוא פחות גורם לויברציות בפרופילי הגבס של התקרה שלי כפי שיצרו השניים שציינתי קודם.
תחום הבאס הנמוך ממש לעומת זאת די סולידי אולי אפילו חסר לעומת ההגברה שלי.

אני שמח שרמת הנפח של הבאס לא עברה את הרף שהגדיר ה- AS-6, עוד קצת באלבום הזה והערפול של שאר התדרים היה בלתי נמנע. בסטטוס הזה קיבלתי בסיס שמן, מוצק וגדול (גם אם לא הכי נמוך בעולם) עליו נבנו הכלים והקולות בצורה מסודרת וצלולה (יחסית).

גם כאן הפרזנטציה עשתה יופי לאלבום. מתאים לקייב הקול הגדול, זה לא מסוג הזמרים שאני צריך להרגיש אותו עומד מולי ושר, סאונד של הופעה יותר מתאים לו.
בטרקים כמו The Singer כשהגיטרה נכנסת מימין בשלושה תוים בכל פעם, בגודל ועומק זה פשוט עושה את הביצוע.

יש משהו מרוכך בשחזור של ה- AS-6, גם בטונאליות וגם במוזיקליות (במיוחד במצב TR). למרבה הפתעתי זה לא הפריע במאומה באלבום הזה. בסוגים אחרים של רוק, אלקטרוני, וגם קלאסי בעל אופי "מהיר" זה כן עלול לעמוד לרועץ.

Keren Ann – Not Going Anywhere
ומאלבום שלא הפסקתי לשמוע בזמן האחרון אני עובר לאלבום שלא שמעתי המון המון המון זמן כנראה מחמת מיאוס. לא שזה אלבום גרוע חלילה, ההיפך, היה מבחינתי סוג של אלבום פותח עיניים בזמנו. אבל עם השנים הוא קצת נמאס ונהייה קיטשי משהו, נתקלתי בו לאחרונה במקרה תוך כדי פרוייקט ריפ והיה דווקא מרענן מאוד להאזין לו שוב.
אגב "Not going anywhere" לאיפה נעלמה הגברת? לא שמעתי עליה מאז מלחמת לבנון האחרונה.

דיברתי בחלק מהאלבומים הקודמים על סוג של ריכוך טונאלי בגבוהים, כזה שבאלבום של יאיר יונה קצת סגר את מיתרי הגיטרות, באלבום של ספולדינג אומנם הספיק לכלול את כל הטווח של קולה אבל מעט שאב מהאמביאנס.

באלבום הלא מושלם סונית הזה התגלה פרט שאומנם חזר רק פעמים ספורות בין כל האלבומים להם האזנתי אך בהחלט הוא לא היה היחיד. מדובר על תופעה שנשמעת כסוג של ספייק בטווח קצר במיד הגבוה מאוד אשר נותן להקלטה תחושה קצת מאולצת יותר מכפי שהיא יכולה להיות.

כאן גם התבטא מן סוג של ערפול/לכלוך קל כאילו כך מבטא המגבר את תחלואי ההקלטה.
על מנת לקבל את מלוא המוזיקליות שניתן להוציא מהאלבום הזה הייתי רוצה תוצאה יותר דרמטית ורקע יותר שחור.

שאר האספקטים הסוניים דומים למה שכבר ציינתי, פרזנטציה גדולה, באס דומיננטי ומלא אך בתחום היותר גבוה שלו, אמביאנס מעט מצומצם.

יותר מכל שאר האלבומים שמוצגים כאן, לנגן את האלבום הספציפי הזה על הסט שלי היה כמו לשמוע אלבום אחר.
אותו ספייק/קושי במיד הגבוה הוחלק לחלוטין, כן, עדיין יש תוספת מלאכותית בהקלטה, מן lo-fi כזה בקולה של אן, אבל זה הרבה פחות מפריע. העדינות, הדרמטיות והפרזנטציה הריאליסטית (בגבול ההקלטה) בליגה אחרת לגמרי.

Joe Bonamassa – A new day yesterday
נחתום את הסשן באלבום חדש יחסית אצלי באוסף, אחד מאלו שרצתי לרכוש אחרי ההופעה של מר. בונמסה בישראל בסוף השנה שעברה.

זאת מוזיקה לשמוע בווליום כן? עם הרמקולים שלי בקושי נגיעה בבורר כבר מביאה אותם ל- SPL עצבני.
ה- AS-6 לא מאכזב, המון אנרגיה נשפכת מהרמקולים לכיווני ומטעינה אותי.
למרות שה- AS-6 הולך יותר לכיוון המלודי מהקצבי אין לו בעיה לשחזר הנאה גם בביצועים שכאלו. אולי עם CD כמו ה- 750D שסקרתי בשבוע שעבר היינו יכולים לקבל עוד קצת אקסטרא ואולי יותר איזון קיצבי, אך האמת היא שגם כך זה מתחלק לי יופי.

אז אנרגיה – יש
באס – יש
גיטרות גדולות – יש

מה שמעט הפריע לי כאן היה חוסר בצלילות וניקיון שהוקרבו על חשבון דברים אחרים.

Audio Space AS-6i RE


סיכום


תראו, נכון להיום אין לי רפרנס רחב במיוחד למוצרים ברמת המחיר הזאת. שמעתי ברצינות על הסטאפ שלי עוד שני מוצרים, אחד מהם נסקר כאן ומייד נגיע אליו, כך שלדרג את המוצר בתוך הקבוצה קצת קשה לי.
זיכרו מול מה המוצר הזה הושווה וקחו את ההערות בסשן ההאזנה בפרופורציות.

אני חושב שזה המגבר הזול ביותר שסקרנו עד היום, ובשורה התחתונה הוא לא רק עובד אלא גם "עושה מוזיקה". אהבתי אותו במיוחד ברוק, בפופ, בבלוז ובהקלטות לא מדהימות שהרוויחו משהו מאופיו הסלחני.
אין להסיק מכך שלא נהנתי מהקלטות יותר טובות או ז'אנרים אחרים, בהחלט כן כפי שבטח למדתם מסשן ההאזנה.

סאונד הבית של חברת אודיו ספייס בהחלט מגיע גם כאן לידי ביטוי. פרזנטציה של סאונד גדול, יוצא, מיד באס מוחשי ומיד בשרני.
בצד הפחות חיובי היתה תחושה של ערפול או חוסר צלילות בלא מעט מההקלטות. לא משהו שקשה להתמודד איתו, גם לא משהו שמגיע לידי ביטוי בכל סוג של הקלטה או ז'אנר אבל זאת בהחלט היתה מגמה ברורה.
אני מניח שלעובדה שהשתמשתי בנגן CD וכבילה חושפניים ולא בדיוק סטנדרטיים לסוג כזה של מוצר יש גם חלק בעניין.

אם לנסות להכניס כאן קצת קונטקסט של השוואות אז במדיניות התמחור הנוכחית של אודיו דרימס אני מוצא את ה- Reference 3.1 כמתמודד שבהחלט יש לקחת אותו בחשבון. למרות שאם מסתכלים על הבדל המחיר באחוזים הוא די משמעותי.

האמת היא שמבחינת איכות נטו אני מעדיף את ה- 3.1. גם מבחינת עיצוב אם זה משנה משהו.
בגיזרת הסאונד יש לו באס יותר מלא, יש יגידו "מנופח" אך גם יורד יותר נמוך. אם זה משהו שאתם אוהבים והחדר שלכם יכול לעמוד בזה אז אחלה. הטופ שלו גם יותר חלק.
מצד שני ל- AS-6 יש שלט רחוק שעבור רבים זה Must.

מוצר אחר שהרבה יותר קרוב תקציבית הוא ה- Simaudio I.5 אך ברמה הסונית הוא סיפור אחר לגמרי.
ה- I.5 (הטרנזיסטורי אגב) הרבה יותר מאוזן טונאלית (לפחות על פי תפיסתי) ואין לו את הסאונד הגדול הזה.
הוא בעל יותר פיצ'רים (כגון פרה אאוט וכניסה לנגן נייד), קצת יותר נוח לשימוש ובעל עיצוב יותר מאופק.
האמת שקשה לי לראות מישהו מתלבט בין שני המגברים, סביר שאתם אוהבים כיוון אחד או את האחר.

לסיכום הסיכום, תענוג לגלות מתמודד שבמסגרת מדיניות התמחור הנוכחית נותן פתרון שפופרתי מוכשר בגזרת המחיר הזאת.

Audio Space AS-6i RE


נתונים טכניים


הספק: 48 וואט ב- UL ו 24 וואט ב- TR
יחס אות לרעש: יותר מ- 88db
שפופרות: KT-88, 6N9P, 6N8P
מידות: רוחב 40 ס"מ עומק 33 ס"מ גובה 19 ס"מ
משקל: 22.5 ק"ג


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech Princess, Siltech i770, Furutech Formula2 USB
טיפול חשמל: Isotek Orion
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala

מחיר : 6,490 ש"ח
יבואן: אודיו דרימס




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות