עכשיו 16/12/18 08:53

פורסם: 07/10/09 20:06 ע"י Byrdio


מגבר משולב Audio Space - Reference 3.1



Audio Space Reference 3.1


חברת AUDIO SPACE היא אחת החברות שבבטחה עולות בסולם המיצוב בתחום ה HIGH END העולמי ומקבלות הכרה יותר ויותר משנה לשנה. אצל המשווקים בעולם שהתעסקו בדרך כלל ובעיקר במוצרים מערביים וגם בחדרי ההדגמה בתערוכות הגדולות בתחום האודיו בעולם.

אפשר לראות ולהאזין בתערוכות השונות לציוד של החברה שבראשה פיטר לו האגדי, לצד רמקולים כמו Jas, Dynaudio, Von Schweikert, Tanoy ועוד.

לא נעלה היום על הכתב את הסטיגמות ושלל הדעות הקדומות על מוצרים סינים.
כפי שעמיתי הגדיל ולא עשה זאת גם הוא, בסקירת סט המונובלוקים והפרה של Audio Space שפורסמה בתחילת השנה.
כולנו כיום מבינים שהארץ הזו, שממנה מגיעים כמעט כל מוצרי הצריכה השוטפים שלנו,
היא מהמובילות בכלכלה העולמית ומסוגלת לייצר, לתכנן וליישם כמעט כל דבר העולה על דעתה ברמה הטובה ביותר בעולם.
ובמילים אלו אסיים ברשותכם את ההתעמקות בנושא ואעבור היישר לציוד הנסקר.

לחברת אודיו ספייס מגוון רחב מאד של מוצרי אודיו. החל מכבלים שונים, נגנים דיגיטאליים וכלה בשלל ציוד הגברה על טהרת השפופרות.
בנישת ההגברה, החברה עשתה את פריצת הדרך ובהם היא מפורסמת בעיקר.
בין עמודי האתר האינטרנטי שלה, אפשר ללמוד שהחברה מיצרת ברמות שונות של מחיר, גימור וטיב החלקים שהיא מכניסה בציוד.
הרמה הגבוהה ביותר של החברה בתחום ההגברה, היא הסדרה שמתנוסס עלייה השם- "Reference".
כאשר ה Top of the line הם ה Reference 1 ו 2 (מונו בלוקים בשימוש שפופרות 845 וקדם מגבר כולל פונו סטייג' בשימוש שפופרות 300B).
עוד בליין החברה - זוג מגברי אינטגרייטד. ה- Reference 3.1. האחד מוגבר ע"י שפופרות B300 והשני מיושם עם KT88. את האחרון, קיבלנו באדיבות יבואן החברה בארץ - AUDIO DREAMS לסקירה.

מדובר במגבר לא קל (29 ק"ג~) עם נטיית משקל אחורית משהו, בשל מיקום השנאים וספק הכוח הגדולים באחורי המכשיר.
הוא מעוצב כך שכל חלקיו יהיו גלויים על פני המרכב ולא סגורים בתוך קופסא.
אך למרות העיצוב המסורתי, מראהו די מודרני בגין הפנל הקדמי מאלומיניום מוברש, רגליות הספייק וציפויי הכרום שנמצא בו בכמות נכבדת.
לענות על השאלה: האם המגבר יפה? זה עניין של טעם פרופר. שכל אחד יחליט עבורו באופן עצמאי. אני אישית לא משתגע על מראהו, אך יכול להבין ללא בעיה איך אפשר להתאהב גם בקסם החיצוני שלו וללא ספק יכולתי לחיות איתו בשלום.

המתכנן הראשי של החברה (פיטר לו) מביא עימו החלטות לגבי טיב החלקים שמהם מורכבים המגברים הללו והוא משתמש במיטב האירופאי. בהסתכלות לתוך המרכב עצמו אפשר לראות שאת עבודת ההרכבה עושים במפעל בצורת PTP כפי שצריך ומומלץ למגברים מסוג זה.
את השפופרות המסופקות הם רוכשים בסטוקים גדולים, ממפעל שפופרות די גדול בסין ועימן הם מוכרים ומציגים את המגברים השונים.
האודיופיל הממוצע ירצה אני מניח בשלב כזה או אחר, להתנסות גם ב Tube Rolling.
מה שיכול להועיל (כנראה) לפרזנטציה הכללית ולשיפור די משמעותי בסאונד בסופו של דבר.

Audio Space Reference 3.1


סשן ההאזנה שארך על פני כמה שבועות, נעשה עם השפופרות המקוריות שהגיעו עם המגבר כפי שהוא נמכר ומוצג בדרך כלל.

קצת על האפשרויות הטמונות במכשיר:
ה Reference 3.1 כאמור הוא מגבר משולב (אינטגרייטד) כך שהוא מהווה יחידת הגברה עצמאית לכל דבר. כבל חשמל בודד, רמקולים ומקורות מחוברים אליו וקדימה להעביר את הבורר ל ON.
מתכנני המגבר חילקו את אפשרות העבודה עימו לשניים בכמה אספקטים ובכך יצרו יריעה רחבה של יכולת התאמה למערכת.
שני מצבי עבודת שנאים ושפופרות - Triode ו Ultra linear. אשר לא רק משנים את כמות ה Watt שהמגבר מוציא (26 ו 48 ב PP - בהתאמה) אלא גם את הסאונד באופן די משמעותי (ניגע בזה בהמשך).
ושני מצבי Feedback - הם 0 ו 3 DB.
בין ארבע האופציות האלו יש לא מעט ואריאציות להתנסויות. גם לטעם האישי כמובן, גם להתאמה בין מרכיבי המערכת השונים וכמובן לחדר והאקוסטיקה הנתונה.

לצער משתמשים רבים אני מניח, המגבר הנ"ל אינו מגיע עם שלט רחוק. אפילו לא עם כזה ששולט על הווליום בלבד. לי אישית שלט רחוק הוא אקסטרא ולא ממש משנה, או נכנס למשוואת הכדאיות - לרכישת ציוד כזה או אחר בתחום הסטריאו .

בפנל הקדמי של המגבר אנו מוצאים כמה בוררים וכפתורים שונים.
משמאל לימין :
כפתור גדול מאד שמתפקד דווקא ככפתור ההדלקה וכיבוי (ON\OFF) של היחידה.
אחריו, כפתור בגודל בינוני שמשמש עבור כיוון ביאס (BIAS) וביניהם סלקטור קטן בעל שני מצבים לחיווי ה Feedback.
באמצע הפנל יושב חלון אנלוגי מואר באור צהבהב, אשר מורה על מצב ה BIAS של כל שפופרות בזמן הכיוון.
בהמשך, פוטנציומטר בחירת המקורות, סלקטור מצבי העבודה Triode/ Ultra linear וכמובן כפתור הווליום, בקיצון הימני של הפנל.
כל הפוטנציומטרים הם של חברת ALPS. ההרגשה בהפעלה איכותית מאד.

Audio Space Reference 3.1


מאחור נוכל להבחין ב Layout די סטנדרטי.
כניסת IEC לכבל מתח (קומקום). כניסות סינגל אנדד למקורות שונים כולל PhonoStage- mm.
יציאה ל REC OUT וכמובן טרמינלים לחיבור הרמקולים, כאשר המגבר מביא עימו אופציות חיבור רחבות יותר מהסטנדרט.
4, 8, ו 16 אום. כך שלכמעט כל רמקול בשוק האודיו הביתי והמקצועי יש את החיבור עם עכבת העבודה המתאימה לו.

Audio Space Reference 3.1


כמות השפופרות במגבר הזה היא לא גדולה מאד, אך עדיין מספיקה כדי לחשוב פעמיים על Tube rolling כל שבועיים.
ארבע שפופרות KT 88 – סופיות , 4 שפופרות 12ax7 כששתיים מהן מיועדות לפונו סטייג' שכלול בחבילה (MM בלבד) ועוד שתי שפופרות 6sn7 המשמשות כדרייבר לשפופרות הכוח.
הכל כאמור בעיצוב מסורתי, כאשר הן גלויות לעין ומסודרות בשדרות זו לצד זו בקדמת המגבר.

Audio Space Reference 3.1


חיבורו של המגבר ארך דק' קלות, למרות שנאבקתי קצת עם חיבור רמקול שמאל. מה שהביא אותי לתהות על הצפיפות בה החברה החליטה להרכיב את סדרת הטרמינלים (שום דבר אינו מושלם מסתבר).

הדלקה. כחצי שעה חימום. כיוון ה BIAS שארך דקות ספורות (נקודת זכות גדולה מאוד למתכנני המגבר - על היעילות והקלות שבה נעשה הכיוון) והרצה של המגבר על פני כמעט שלושה ימים, בסבב דיסקים סטנדרטים מבלי להתייחס באופן רציני לסאונד שמתקבל ממנו (בחלק ניכר מזמן ההרצה, לא הייתי נוכח בחדר כלל).

הסקירה על הסאונד כבר מתחילה!
אך לפני כן אספר לכם שהתנסיתי באופציות הכיוונון הרחבות שהמגבר נותן לבעליו לשם התאמת עבודתו. המסקנות יגיעו בהמשך כמובן, בין לבין.

הקונפיגורציה הראשונה הייתה : Ultra linear\ Feedback = 3. (זאת החזקה ביותר מבין כל האופציות).

אחרי שלושה ימים של הרצה די מאסיבית, התלבטתי עם עצמי. באיזה מוסיקה להתחיל להקשיב לו באופן קריטי, האם "לתת לו בראש" כבר מההתחלה בכדי להבין - אם כן, או לא. באופן מוחלט. או לעדן קצת את התקיפות שלי כלפיו וליצור מדרג כהה יותר מהקל אל הקשה.
החלטתי להתחיל בקל, אך לא קל מידי. שלא יתרגל להפליה מתקנת (הוא לא צריך את זה).

דיסק משותף של שני פסנתרנים מוערכים מאד, אנדראס שיף ופיטר סרקין (כן הבן של ..) מנגנים פוגות, פנטזיות וואריאציות של: מוצארט, רגר ובוסוני לשני פסנתרי סולו. (ECM – 1676/77)
היצירות מלאות בתווים ובדינאמיקה כפולה של שני פסנתרים במרחב. אם חשבתם שפסנתר אחד כמעט בלתי אפשר להעביר דרך מערכת סטריאו, נסו כעת לחשוב על שניים ביחד.
עושר המוסיקה וגישת הפסנתרנים ליצירות, נשמעו באופן מיוחד דרך ה 3.1. הנפח שמקבלים ממנו הוא מפתיע בעוצמתו ובגודלו.
מצב ה UL מספק לפי החברה 48W לצד, כמחצית התפוקה מהמגבר הפרטי שלי באותו המצב.
אך הוא ללא ספק נשמע במפתיע, חזק יותר.
את הפסנתרים שומעים היטב והתווים מקבלים את אפיונם משני הצדדים כפי שצריך.
בניגוד להנחה שדרה בי מספר ימים לפני שהמגבר הגיע, שלא יוכל לעמוד בגאון יחד עם הרמקולים שלי, התבדיתי. המגבר מחזיק אותם לא רע בכלל בסגנון המוסיקה הנ"ל ובקלות יחסית.

משם עברתי לאלבום מקסים מיצירותיו של Haydn הסימפוניות 44 ו 45 וכן הקונצ'רטו לפסנתר
ב D מזו'ר. (ZIG ZAG – Immerseel zzt40203) כאמור, התחלתי איתו בקלילות יתרה. הסימפוניות עדינות ביותר עם כלי תקופה אותנטיים, בתזמור מועט. כפי שהיה נהוג בתקופה הקלאסית.
הגוונים והדינאמיקה הקלילה שהמלחין כתב ליצירות, נשמעות דרך ה 3.1 בנועם רב והוא מצליח להעביר את הניואנסים המגיעים מכלי הקשת ומהכלים הנוספים שמשתתפים ביצירות. קשים וקלים יותר.
בקונצ'רטו, הפסנתר נשמע חי ובפרזנטציה קדמית. כאשר התזמורת הקטנה מסביבו בקשת, בהרמוניה מושלמת כמעט.
ההקלטה מהלייבל ZIG ZAG מעולה באיכותה והמגבר שגם ככה עם רקע יחסית שקט למגברי שפופרות, מצליח להעביר את איכות המיקס הסופי מהאולפנים בבהירות.

לקלאסי החלטתי שאני אחזור מאוחר יותר ובמקום החלטתי להקשיב אם הוא מסוגל לייצר נאמנות מסוימת לכלי נשיפה אנרגטיים בג'אז.
הפרויקט של רנדי ומייקל ברקר נשלף ללא היסוס, זהו אחד האלבומים שמרסק ללא רחם מערכות רבות וציוד רב קורס תחתיו.
Some Skunk Funk הוא אלבום ג'אז במיטבו. ביג בנד אנרגטי עם האחים רנדי ומייקל ברקר ועוד מספר רב של מוסיקאים מעולים. רובם נגני כלי נשיפה.
האנרגיות המתפרצות אשר מגיעות מההופעה החיה הזו, פנומנאליות. ה 3.1 לא החסיר פעימה כמעט, על גבי כל שעל שהחברה שניגנו שם ניסו להעביר.
הוא הצליח לעמוד בכל ההתקפה הזו ללא מאמץ ובהצגה מרשימה של עומק וגודל במה.
גווני כלי הנשיפה נשמעו היטב והמגבר הפריד אותם בנקל.

התבלטותו הרבה של ה 3.1 הוא אמצע סקאלת התדרים. הבס נשמע היטב אך הוא לא הדוק ומהיר כפי שהייתי רוצה שיהיה בדרך כלל. למרות זאת הוא לא רחוק בכלל מלהיות טוב.
לפעמים עדיף בס טיפה מרוח אך נמוך, מאשר מהלומות הדוקות אך ללא הרג'יסטר ברדודים.
כאמור חוזקו של המגבר הזה הוא במיד. למי שאוהב את הגוון "הכתום", הסירופי והעוטף של סאונד המיד משפופרות, ימצא זאת כאן ובכמויות נכבדות ביותר.
בשלב מסוים, היה לי מתוק מידי ופיללתי לקצת ניטראליות או לאיזון מסוים בציר התדרים המנוגנים.
בג'אז האפקט המתוק, הנפוח והמלטף עוזר מאד וההרגשה עילאית לטעמי. המוסיקה ממשיכה לזרום ואפשר להקשיב ככה שעות על גבי שעות, עם הנאה צרופה וחיוך שלא יורד לרגע.
בז'אנרים קצת יותר דינאמיים או אותנטיים\קלאסיים, לטעמי היה אפשר להוריד במינון הסוכרזית לחצי כפית במקום 4 !.
אך כמו כל דבר אחר בתחום הזה, גם אהבת ריכוז החמימות בתחום התדרים האמצעי, נתון לטעם אישי.

אחרי שהאחים ברקר "העיפו לי את הראש" במשך שעה, יכולתי לעבור לשמוע אך ורק דברים הרבה יותר רגועים. כדי שרמת האדרנלין בדם תוכל לרדת ולהתאזן אט אט.

מיילס דיויס מנגן את הבלדות שלו, תמיד עושה לי את זה.
אלבום מדהים ביופיו, עם אחד החצוצרנים הטובים בכל הזמנים. את היוצר הזה אין צורך להציג כך שלא אכביר במילים עליו, או על האלבום עצמו. אסיים בנוגע אליו רק בזאת שאותו אלבום גרם לי לשנות את המצב של המגבר לאופציה שונה -
Triode + Feedback 0db – בוואריאציה זו המשכתי להאזין לכמה אלבומים קלילים מבחינת רפרודוקציה.
אותה ואריאציה מביאה לרמקול "רק" 26W ונפח קצת עדין יותר ממה שהיה קודם.
מצב Triode למרות היותו חלש יותר מ - UL נקי, צלול וזורם יותר.
הטרייד אוף אומר - שעם כוח: תקבל רמת עיוות גבוהה יותר. אך שליטה מקסימאלית ברמקול (עד כמה שהסינרגיה רמקול מגבר מסוגלת להיות) ועם פחות כוח: תקבל צליל נקי יותר, צלול יותר ופחות מעוות. אך עם החיסרון בשליטה על רמקולים ש"צריכים" את הכוח שאבד.

חשתי שעם האלבומים הקלים יותר, המגבר יצליח להתמודד עם הרמקול גם במצב של W26 ולא טעיתי. אך סייגים בסופו של דבר הציצו, הייתי חייב לשמור על רמת ווליום די סבירה. בווליום גבוה יחסית, נרשמה קריסה מסוימת יחד עם הרמקול הפרטי שלי שמייצג רמקולים לא קלים במיוחד. למרות היותו בעל נצילות שלdb 91.5 הוא עדיין עם 7 אלמנטים, קרוס די מורכב ועכבה של 4 אום.
משחק נוסף של העלאת ה Feedback ל db3 הצליח לתת לי עוד קצת שליטה על התדרים הנמוכים תחת האופציה של Triode, אך עם נפח כמעט מכופל ממה שהיה קודם, שהרגיש לא רע עם מיילס. אך לא תמיד יתאים לכל סגנון מוסיקה וגם קצת מלאכותי בגודלו.
מכל וכל, זאת ללא ספק נקודת זכות אדירה ליכולתו של המגבר לדחוף גם רמקולים לא קלים במיוחד.
ולעשות זאת באופן סביר ללא ספק ואף יותר מזה בחלק מהמקרים.

די מהר הסקתי שגם אם המגבר מסוגל לכך, בלי הרבה בעיה בסגנונות מוסיקה קלים יחסית לרפרודוקציה. העדפה האישית שלי, היא קצת יותר כוח. גם אם מדובר בעיוות מסוים בווליום גבוה מאד (דבר שאני לא מגיע אליו בכל מקרה בחדר הקטן שלי) ושליטה עדיפה ברמקול.

הפונו סטייג' הכלול במגבר, נבחן גם הוא (הרי לא נזניח את הפיצ'ר הנ"ל). רק כדי להבין עד כמה הוא מקביל לסאונד ולרמת המגבר הכללית. להזכירכם, כניסת הפונו הכלולה במגבר משתמשת במעגל RIAA סטנדרטי אשר בסוף הסיגנל נמצאות זוג שפופרות מסוג 12ax7 שמגבירות ראשים עם תפוקה מומלצת בין 3 ל 5 MV.
לכניסת הפונו חיברתי את הסט אפ שלי אך עם ה "GOLDNOTE "BABELE שהיה נוכח באותו העת לשם סקירה עליו גם כן.
ה Babele הוא ראש (HOMC (High Output Moving Coil, כך שלא הייתה בעיה ממשית להשתמש בכניסת ה MM שיש ב 3.1.
ניסיתי להאזין לכמה וכמה תקליטים שאהבתי בהאזנה לראש לשם סקירתו. בכדי לקבל רפרנס נכון יותר מהשוואה קרובה.
הפונו התגלה כמפורט מאד ושקט. חמימות חזקה במיד, מה שייצר עומס מסוים יחד עם הטונאליות העשירה גם ככה של הראש עצמו. התגלתה גם בחתימה הסאונד דרך הפונו סטיג'.
המלצתי היא למי שיהיה מעוניין לחבר את הסט אפ האנלוגי שלו לכניסת הפונו ב 3.1, שינסה לכוון לרכישת ראש ניטראלי או אפילו על הצד הבהיר. כך שיהווה מאזנת לסאונד העמוק והחם משהו, של המגבר עצמו. כנ"ל גם לשאר המערכת המחוברת מסביב למגבר.

Audio Space Reference 3.1


אלבומים נוספים הושמעו דרכו בתקופה הלא קצרה שהמגבר הזה ניגן אצלי ולשמחתי הצלחתי לבדוק אותו עם לא מעט מהמוסיקה שאני שומע ביום יום וגם קצת מהדברים ששכחתי שקיימים אצלי בספרייה.

שתי יצירות ענקיות ואדירות מימדים הושמעו זאת אחר זאת. למרות שלדעתי אלה אולי הביצועים הטובים ביותר ליצירות הללו משום מה אני ממעט להקשיב להם. (אולי כדי לא לגרום להם להישחק מנטאלית אצלי).

אחת בתקליט – הסימפוניה חמישית של צ'יקובסקי עם מרווינסקי ב DG (רי מאסטר חדש של Speakers corner DG ) הביצוע אולי הטוב ביותר של היצירה לטעמי.
(הפעם עם הפונו סטיג' והראש הפרטיים שלי – AT33PTG + AQUA )
והשנייה בדיסק – החמישית של ברוקנר בניצוחו של (Thielemann (DG – 477 5377
המגבר הביא למשוואה פרזנטציה דומה בשתי היצירות . גודל התזמורות והאימפקט בניצוחם של שני המנצחים הללו, הוא אדיר בגודלו וה – 3.1 מצליח לשחזר ולפרוס את הסאונד בצורה אמיתית ויפה מאוד.
כאמור, קבוצות קשת גדולות מאד, נשמעות דרכו קצת "רכות" מידי ורטובות. אך בהאזנה לתמונה הכללית ה- Reference 3.1 מצליח להעביר את המוסיקה הקשה הזו באופן סביר מאד (זהו לא דבר של מה בכך). הגבוהים צלולים והתחום הנמוך בעל נוכחות, עומק ומשקל טובים מאד למרות שהיה אפשר שיהיה הדוק יותר מפעם לפעם.
ההפרדה והפירוט מצוינים ושומעים שהמוסיקה עוברת מכל מקור, על פס מוסיקאלי רחב ביותר. מבלי להיתקע, או להיסתם בדרך.

גם רוק על גווניו, בעיקר רוק פרוגרסיבי ניסו לצלוח את הנהר עם ה 3.1. אחד האלבומים שנהנה מכל רגע היה, ההופעה החיה של Transatlantic בארה"ב.
זאת הופעה חיה בשני דיסקים עם מיטב הקטעים של הלהקה, בעיבודים ארוכים ומפולפלים במיוחד.
מייק פורטנוי עם סוללת התופים שלו נשמע דרך ה 3.1 היטב ומהנה, המגבר מסתבר היה מהיר מספיק כדי להעביר דבל בס מרגלו של המתופף באופן אמין. בעוד הוא הרמוני ועדין עם שטיחי האקורדים דרך הקלידן והגיטרות החשמליות. צלילותו היוותה בסיס להעברת קולו של הסולן באופן טבעי לגמרי עם תחושה של "בתוך החדר" עצומה.

אם כבר אנו נוגעים בקולות, הוא נצץ במיוחד כאשר ניסיתי לשמוע אריות מופלאות מאופרות, בכיכובם של רונאלדו וילאזון למשל, מאלבום הרסיטל שלו –(Cielo e mar (DG – 477 7224
או של אנה נטרבקו הסופרן ב LA BOHEM מאת פוצ'יני (DG – 477 6600).
ה 3.1 היווה פלטפורמה חזקה ויציבה לקולות הזמרים והצליח לתת להם את המרחב, להשמיע את קולם הגדול והארטיקולארי.
ניואנסים, לצד סאונד עוטף מצד אחד.
עם פרוג'קשיין נדיר מצד שני, יצאו מהמגבר הזה באופן מעורר השתאות. זהו ללא ספק אחד האלמנטים בו הגברת שפופרות איכותית כל כך טובה בו.
ה Reference 3.1 הוכיח ללא צל של ספק את המסקנה הזו.

כמעט מסיימים ...
זה הבא לבנות מערכת אודיו סביב ה 3.1 Reference מ-אפס, המלצתי היא: לבדוק ולהתנסות במקורות וברמקולים עם אקסטנשיין רחב מאד בגבוהים ואיזון כמעט מוחלט בתדרים. כך שלא ייווצר מצב של חום יתר בפרזנטציה הכללית.
כמובן אם יש אלו מכם, שאוהבים את הסאונד החם והנפוח שמייצגת הקלישאה על הגברת שפופרות. אין ספק שהמגבר הזה בשבילכם ובגדול. גם יחד עם אלמנטים שבחרתם באותה הגישה.

הוא עושה את העבודה על הצד הטוב כמעט בכל ז'אנר למרות שיש פה ושם הרגשה של TOO MUCH מיד, או אי יכולת מסוימת להחזיק קבוצות קשת גדולות. בעיקר בדינאמיקה רחבה מבחינת צלילות טונאלית. (ד"א – אני מסייג את השורה האחרונה בקושי מסוים שהרמקולים האישיים שלי הביאו עימם לחיבור. מאד יכול להיות שעם רמקול קצת יותר קל, פחות אלמנטים ופחות בררן. המגבר היה מתנהג קצת יותר בחופשיות).

Audio Space Reference 3.1


בסופו של יום -
לצערי איני יכול לבוא ולזרוק סיסמאות כמו "המגבר הכי טוב במחירו שאפשר לקנות" אבל למרות הסתייגותי מסיסמאות שכאלו פה. המשפטים הללו צצים בזמן כתיבת סקירה לשם הדרמטיות הכתובה, עם סייגים לכאן ולכאן כמובן.

הוא בהחלט אחד המגברים המשולבים, המלהיבים שיצא לי לשמוע בשנים האחרונות.
אולי לא הטוב ביותר לטעמי. אך ללא ספק ברשימה. במיוחד כשמשקללים את מחירו מול איכות הרכיבים, טיב הבניה שנראית פה וכמובן הצלחתו ברפרודוקציה של לא מעט ז'אנרים מוסיקאליים.

יש לפחות בפעמים הראשונות ששומעים אותו, המון הפתעות. הוא מייצר מאסה של FUN טהור
ועם ז'אנרים מסוימים הוא מבריק במיוחד. בנפח, בטונאליות וביכולת שלו לרפרודוקציה של גוונים שונים בכלי נשיפה ממתכת למשל. הצלילות והיכולת שלו לתלת מימד בקולות אנושיים מעוררת פליאה ממש.

אלה עם מערכת חושפנית ומפורטות במיוחד, שרוצים להוסיף משקל, גוף, נפח וחמימות מדהימה בתדרים האמצעיים. ימצאו את ה Reference 3.1 אחד מהמתמודדים הטובים ביותר לתת להם את כל אלה.

יחד עם כניסות לרב, פונו סטייג', מספיק כוח לרב הרמקולים כיום ואופציות לכיוונונים עבור התאמה לסינרגיה מדויקת. הוא מביא את עצמו גבוה ברשימות המתמודדים לשדרוג הגברה. בתקציבים של עד 4000$ ואולי אף יותר, בהינתן שהוא מייצג את טעמו של זה הרושם אותו כמועמד.

AUDIO SPACE שבראשה המתכנן פיטר לו, לא משחקים. הם פה כדי להישאר ולהוות חלק אינטגראלי לחלוטין בנוף ה HIGH END העולמי. הם ללא ספק מצליחים בכך.
זהו אולי לא מגבר השפופרות האולטימטיבי בכל תקציב שהוא. אך יש להם במה להתגאות.
המגבר בנוי לתלפיות ומסוגל להפיק מוסיקה נפלאה מקרביו, התחושה הכללית היא של מגבר שמייצר הנאה צרופה ואם המערכת מתאימה - המגבר הזה יכול להוות בסיס איתן. לשנים על גבי שנים ללא רצון לשדרוג.

א.


סטאפ בחינה


הגברה: "ROGUE "Tempest
רמקולים: "AUDIO PHYSIC – "Scorpio
פטיפון: "VPI – "Scout
זרוע: VPI - JMW9
ראש: AT33PTG , Goldnote Babele
קדם פונו: "AQUA – "VK
כבלים: Aqua, Xindak, Analysis Plus, Signal Audio

נתונים טכנים


Model No. : Reference 3.1 (KT88)
Input Impedance : >56k ohm (RCA/Direct In) / 47 ohm (MM Phono In)
Output Impedance : 0, 4, 8, 16 ohm
Output Power : 26W x 2 (Triode-Class AB Push-Pull)
Output Power : 48W x 2 (Ultralinear-Class AB Push-Pull)
Damping Factor : >5
Frequency Response : 20Hz~30kHz±1dB
T.H.D. : <1% 20Hz~20kHz (Ref. Output)
Input Sensitivity : >200mV, 3~5mV (MM Phono In)
S/N Ratio : >80dB (Hum Noise<3mV)
Vacuum Tubes : KT88 x 4, 6N8P x 2, 12AX7 x 4
Dimension : 475 x 405 x 215 mm (DxWxH)
Weight : 28.7 kg (N.W.), 34.6 kg (G.W.)

מחיר: 3390$ (חו"ל) + מע"מ
יבואן: Audio Dreams




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות