eyalp כתב:
קצת הגיגים, גם אם שחוקים. לאחרונה נדמה לי שמושגים רווחים בשפה משתלטים על מהות שמבחינה או מבדילה בין רכיבים שונים. כך התקבעה למשל האבחנה הפופולארית שבין אודיופיליה ומודרניות לבין חום, מוזיקליות ואמוצינליות.
אבל, אם הפירוט המודרני או הדגשים השונים גרמו לפחות הנאה לנפש ולנשמה, או לרוממות הרוח, ונותרו יבשים ושכלתניים, סביר להניח לוגית שאותה אודיופיליה לכאורה נכשלה בתרגום, כי מוזיקה לא אמורה להישמע כזו, לא? מוזיקה לא מוגברת לא אמורה להישמע יבשה או שכלתנית ולא מרגשת. כלים או קולות אנושיים ברוב המקרים הם לא כאלו, גם אם יש כלים או קולות יותר חמים או יותר יבשים. אם אבדה לחלוחיות, משהו כנראה לא נכון, והוא מן הסתם גם לא אודיופלי.
זה מאוד תלוי במאזין ובסיטואציה המדוייקת.
לאחד ה"פירוט המודרני והדגשים השונים" יגרמו לפחות הנאה ולאחר יותר.
יש לי הרגשה שהקבוצה השניה דווקא יותר גדולה, אחרת אי אפשר היה להסביר את השיפט לכיוון הזה בתעשיה.
אגב, צריך לשים את הדברים על דיוקם. זה לא שהציוד ה"מודרני" לא יכול להוציא לחלוחית. זה פשוט יותר קשה, אבל כשזה קורה זה קורה אולי הכי טוב.
eyalp כתב:
לראיה, אנשים כאן עשו שינוי כיוון כדי לחמם את הנפש והנשמה, גם אם לזמן מוגבל. אז איפה הטעות לכאורה?
ואם נהיה קונקרטיים יותר, או סתם ממוקדים ברמקולים למשל, האם טידאל, ווילסון, מג'יקו, YG , נחשבים "מודרניים" או "אודיופיליים"?
מודרניים. לדעתי כן.
eyalp כתב:
האם הם פחות מוזיקליים או מרגשים בהשוואה לכאלו שאינם "אודיופילים קלאסיים" ? איזה רמקול הוא אודיופילי מודרני לא מרגש? איזה מגבר הוא כזה?
אם לחזור למה שכתבתי קודם, אז זה תלוי איך מסתכלים על זה.
נניח אני באופן אישי חושב שהם פחות מרגשים אותי או מוזיקליים או וואטאבר.
מצד שני, אני גם חושב שהם יכולים מוזיקליים מאוד, זה פשוט דורש הרבה יותר עבודה מרמקול בסגנון ישן. אבל כשזה קורה זה יכול להיות מאוד יפה.
eyalp כתב:
אישית הייתי מעדיף הבחנות דרך מושגים יותר קונקרטיים, כמו בהירות, עודף או חוסר בבאס, טקסטורה של כלים, קושי או יכולת בהתמודדות עם ווליום או עומס גבוה, טרבל מעייף, חוסר בתלת מימד וכו' וכו' על פני חום ומוזיקליות, או אודיופיליות ומודרניות.
בעייתי להגיד שאתה מעדיף הבחנות כאלו מול כאלו משום שהן נמצאות בתחומים שונים.
יש הבחנות של סאונד נטו ויש הבחנות של רגש. לא כדאי להתעלם מאף אחת מהן.