עכשיו 06/05/25 16:02

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ 8 הודעות ]
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: סאונד וז'רגון
הודעהפורסם: 02/02/16 20:47 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 19:45

הודעות: 4751
קצת הגיגים, גם אם שחוקים. לאחרונה נדמה לי שמושגים רווחים בשפה משתלטים על מהות שמבחינה או מבדילה בין רכיבים שונים. כך התקבעה למשל האבחנה הפופולארית שבין אודיופיליה ומודרניות לבין חום, מוזיקליות ואמוצינליות.

אבל, אם הפירוט המודרני או הדגשים השונים גרמו לפחות הנאה לנפש ולנשמה, או לרוממות הרוח, ונותרו יבשים ושכלתניים, סביר להניח לוגית שאותה אודיופיליה לכאורה נכשלה בתרגום, כי מוזיקה לא אמורה להישמע כזו, לא? מוזיקה לא מוגברת לא אמורה להישמע יבשה או שכלתנית ולא מרגשת. כלים או קולות אנושיים ברוב המקרים הם לא כאלו, גם אם יש כלים או קולות יותר חמים או יותר יבשים. אם אבדה לחלוחיות, משהו כנראה לא נכון, והוא מן הסתם גם לא אודיופלי.

לראיה, אנשים כאן עשו שינוי כיוון כדי לחמם את הנפש והנשמה, גם אם לזמן מוגבל. אז איפה הטעות לכאורה?

ואם נהיה קונקרטיים יותר, או סתם ממוקדים ברמקולים למשל, האם טידאל, ווילסון, מג'יקו, YG , נחשבים "מודרניים" או "אודיופיליים"? האם הם פחות מוזיקליים או מרגשים בהשוואה לכאלו שאינם "אודיופילים קלאסיים" ? איזה רמקול הוא אודיופילי מודרני לא מרגש? איזה מגבר הוא כזה?

אישית הייתי מעדיף הבחנות דרך מושגים יותר קונקרטיים, כמו בהירות, עודף או חוסר בבאס, טקסטורה של כלים, קושי או יכולת בהתמודדות עם ווליום או עומס גבוה, טרבל מעייף, חוסר בתלת מימד וכו' וכו' על פני חום ומוזיקליות, או אודיופיליות ומודרניות.

_________________
folknrock


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סאונד וז'רגון
הודעהפורסם: 03/02/16 10:17 
חבר האתר


הצטרף:
11/03/12 20:29

הודעות: 2044
״רוח חדשה מנשבת בטבריה״
לדעתי יש מגמה של סאונד מודרני ברמקולים , מגברים של היום.
שמותאמת ל ״מוזיקה של הצעירים״
לכן יש לציוד הזה ״בעייה״ לנגן מוזיקה,גאז רומנטיים של פעם
כמו של ציוד רומנטי לנגן מוזיקה מודרנית.
לכן כל אחד לדעתי צריך להתאים פרמטרים של ציוד ל עולם המוזיקלי האישי.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סאונד וז'רגון
הודעהפורסם: 03/02/16 12:52 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33180
eyalp כתב:
קצת הגיגים, גם אם שחוקים. לאחרונה נדמה לי שמושגים רווחים בשפה משתלטים על מהות שמבחינה או מבדילה בין רכיבים שונים. כך התקבעה למשל האבחנה הפופולארית שבין אודיופיליה ומודרניות לבין חום, מוזיקליות ואמוצינליות.

אבל, אם הפירוט המודרני או הדגשים השונים גרמו לפחות הנאה לנפש ולנשמה, או לרוממות הרוח, ונותרו יבשים ושכלתניים, סביר להניח לוגית שאותה אודיופיליה לכאורה נכשלה בתרגום, כי מוזיקה לא אמורה להישמע כזו, לא? מוזיקה לא מוגברת לא אמורה להישמע יבשה או שכלתנית ולא מרגשת. כלים או קולות אנושיים ברוב המקרים הם לא כאלו, גם אם יש כלים או קולות יותר חמים או יותר יבשים. אם אבדה לחלוחיות, משהו כנראה לא נכון, והוא מן הסתם גם לא אודיופלי.

זה מאוד תלוי במאזין ובסיטואציה המדוייקת.
לאחד ה"פירוט המודרני והדגשים השונים" יגרמו לפחות הנאה ולאחר יותר.
יש לי הרגשה שהקבוצה השניה דווקא יותר גדולה, אחרת אי אפשר היה להסביר את השיפט לכיוון הזה בתעשיה.

אגב, צריך לשים את הדברים על דיוקם. זה לא שהציוד ה"מודרני" לא יכול להוציא לחלוחית. זה פשוט יותר קשה, אבל כשזה קורה זה קורה אולי הכי טוב.


eyalp כתב:
לראיה, אנשים כאן עשו שינוי כיוון כדי לחמם את הנפש והנשמה, גם אם לזמן מוגבל. אז איפה הטעות לכאורה?

ואם נהיה קונקרטיים יותר, או סתם ממוקדים ברמקולים למשל, האם טידאל, ווילסון, מג'יקו, YG , נחשבים "מודרניים" או "אודיופיליים"?

מודרניים. לדעתי כן.


eyalp כתב:
האם הם פחות מוזיקליים או מרגשים בהשוואה לכאלו שאינם "אודיופילים קלאסיים" ? איזה רמקול הוא אודיופילי מודרני לא מרגש? איזה מגבר הוא כזה?

אם לחזור למה שכתבתי קודם, אז זה תלוי איך מסתכלים על זה.
נניח אני באופן אישי חושב שהם פחות מרגשים אותי או מוזיקליים או וואטאבר.
מצד שני, אני גם חושב שהם יכולים מוזיקליים מאוד, זה פשוט דורש הרבה יותר עבודה מרמקול בסגנון ישן. אבל כשזה קורה זה יכול להיות מאוד יפה.



eyalp כתב:
אישית הייתי מעדיף הבחנות דרך מושגים יותר קונקרטיים, כמו בהירות, עודף או חוסר בבאס, טקסטורה של כלים, קושי או יכולת בהתמודדות עם ווליום או עומס גבוה, טרבל מעייף, חוסר בתלת מימד וכו' וכו' על פני חום ומוזיקליות, או אודיופיליות ומודרניות.

בעייתי להגיד שאתה מעדיף הבחנות כאלו מול כאלו משום שהן נמצאות בתחומים שונים.
יש הבחנות של סאונד נטו ויש הבחנות של רגש. לא כדאי להתעלם מאף אחת מהן.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סאונד וז'רגון
הודעהפורסם: 03/02/16 14:24 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/05/10 14:39

הודעות: 6721
מיקום: פינתקובה דיזינגובה
סאונד מודרני מכיל (והציוד נבנה על הסיס ) ההרלטות המודרניות, (הכוונה להיי רז ), שהשילוב הוא תוצאה אודיופילית, יותר מעודנת (ביחס ללגסי ).
לא שווה לערבב, ולמי שלא ניסה (את השילוב הנ"ל ) - לנסות.

_________________
"מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סאונד וז'רגון
הודעהפורסם: 03/02/16 21:09 
חבר האתר


הצטרף:
22/09/09 13:05

הודעות: 384
לדעתי יש מושגים שהם מוגדרים,
כמו בס נפוח או גבוהים בהירים,
ויש מושגים שהם מופשטים כמו מוזיקליות
שקשה להסביר במילים,
אני רואה אודיופילים חלוקים
לקוגנטיביים ולריגשיים, הראשונים
יעדיפו צליל נקי חד מפורט ושקוף
לרוב עם ציוד טרנזיסטורי,הרגשיים
יעדיפו צליל חם, הרמוני מלטף
שמעורר חיבור רגשי,
ויעדיפו ציוד מנורות.
והם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סאונד וז'רגון
הודעהפורסם: 03/02/16 22:27 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 03:35

הודעות: 5335
לא נראה לי שיש ״טעות״. בניית מערכת עבור אודיופיל היא ברובה תרגיל במימוש פנטסיה ולא חתירה להגעה לפרמטרים מוגדרים. סף הסיפוק הזה, של הגשמת פנטסיה, הוא גבוה מאוד, ולמעשה כמעט לא אפשרי. מה שעושה את זה מסובך מאוד היא העובדה שרכישת מערכת לא כוללת רק פנטסיה סונית אלא גם אסתטית דימויית ועוד. זה ממש לא רק אודות המוסיקה.
כמו כן, פנטסיה היא משהו גמיש למדי ונתון לשינוי. כשהייתי בן עשרים וחמש העדפתי בחורות בגילי, היום אני עדיין אוהב נשים בגילי :D גם החיים עם פנטסיה מוגשמת אינם בדיוק מה שדמיינו לעצמנו מראש.
אבל ברצינות, זו הסיבה שעברתי מליווינג וויס - הצליל המלטף רומנטי שלהם עם מגברי מנורות לוילסון (שאני מהסס לאמר שיש להם צליל מודרני - זה שמור אצלי לרמקולים כמו טידל, yg או מג׳יקו). החיים עם הפנטסיה לא היו מה שדמיינתי, ועברתי הלאה.
ולכן כולנו היינו שם באמירה של i'm done וכולנו היינו שם שבוע, חודש או חמש שנים אחרי זה בהחלפת ציוד.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: סאונד וז'רגון
הודעהפורסם: 04/02/16 06:56 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18396
אם בא לך לשמוע רמקול "מודרני" {מג'יקו} שעושה **מוסיקה** אתה מוזמן.
לדעתי זה פשוט עניין של מימוש הציוד והתאמה לחלקי המערכת והכי חשוב אולי - לאקוסטיקה נתונה.
בסופו של דבר, יש פה המון MUSIC LOVERS, שדי חותרים למערכות שיודעות לנגן זמן ממושך (אני יודע שאני מחפש את זה במיוחד), אפילו אם לפעמים אני צריך להתפשר על הגדרות "אודיופיליות", אך זה בא עם עובדות שאני לא יכול לשנות כרגע, כמו גאוגרפיה למשל.

הגדרות סופרלטיביות הן עניין של סימנטיקה,
יש לי חבר ותיק מאד שנהפך לאחד החברים הטובים ביותר שלי, הוא אולי אחד היחידים בעולם שאני מתייעץ ומספר לו על כמעט כל מה שעובר לי בראש בתחום הזה וההיפך (כנראה). אנחנו כבר "באותה סירה" לא מעט שנים "וטוחנים" את הנושא מלפנים ומאחור שלשנינו נסיון רב מאד עם מספר רב של מכשירים בבית ומחוצה לו.
בכל אותם שנים הכרנו את את הטעם אחד של השני, את הבחירות, את האוזן, את החיפוש אם הסוני או אם כמו שנועם אמר "אסתטית דימויית ועוד" ועדיין, לא עובר כמעט יום שאנחנו לא "נתקלים" בקירות שאנו מנסים להסביר אחד לשני משהו ששמענו פה או שם, או משהו שאנחנו חושבים לעצמנו ומנסים לשטח את זה מילולית.
הרי זה מאד מאד דומה לטחינת מים בפודפרוססור... זה אפשרי, אבל לפעמים זה סתם פול גז בניוטראל.
ובכל זאת, זה כיף, כל האתרים האלו מושתתים על זה :D

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: סאונד וז'רגון
הודעהפורסם: 04/02/16 10:47 
חבר האתר


הצטרף:
23/02/12 16:32

הודעות: 506
נועם כתב:
לא נראה לי שיש ״טעות״. בניית מערכת עבור אודיופיל היא ברובה תרגיל במימוש פנטסיה ולא חתירה להגעה לפרמטרים מוגדרים. סף הסיפוק הזה, של הגשמת פנטסיה, הוא גבוה מאוד, ולמעשה כמעט לא אפשרי. מה שעושה את זה מסובך מאוד היא העובדה שרכישת מערכת לא כוללת רק פנטסיה סונית אלא גם אסתטית דימויית ועוד. זה ממש לא רק אודות המוסיקה.
כמו כן, פנטסיה היא משהו גמיש למדי ונתון לשינוי. כשהייתי בן עשרים וחמש העדפתי בחורות בגילי, היום אני עדיין אוהב נשים בגילי :D גם החיים עם פנטסיה מוגשמת אינם בדיוק מה שדמיינו לעצמנו מראש.
אבל ברצינות, זו הסיבה שעברתי מליווינג וויס - הצליל המלטף רומנטי שלהם עם מגברי מנורות לוילסון (שאני מהסס לאמר שיש להם צליל מודרני - זה שמור אצלי לרמקולים כמו טידל, yg או מג׳יקו). החיים עם הפנטסיה לא היו מה שדמיינתי, ועברתי הלאה.
ולכן כולנו היינו שם באמירה של i'm done וכולנו היינו שם שבוע, חודש או חמש שנים אחרי זה בהחלפת ציוד.


(Y) (Y) (Y)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ 8 הודעות ]
עבור ל:  

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות