במסגרת נסיונות שונים ומשונים שלי ,למדתי איך לכוון המערכת שלי שגם בעוצמה חרישית אני אשמע פחות או יותר הכל ,אני יודע הייטב שהדבר קשור הדוקות גם לתכונות הטבועות ברמקול ובמגברים ,אך לדעתי גם בדברים נוספים ,כמו למשל לאקוסטיקה ,בחלקו לכבלים ,לצורת מדידה שדרכה מכיילים את הרום קורקטיין ,רסונטורים המפוזרים בחדר ומאפשרים לך לשמוע משהו בעוצמות הנמוכות הללו ,
אני מכיר לא מעט מערכות שעד שאתה לא נותן "קווטש" בריא בכפתור הווליום ,המערכת מכווצת לגודל של נקודה קטנטונת במרכז של טרנזיסטור קטן ,ובעצם יש מן זמזומונציק לא ברור במרכז הבמה ,הלי בסים ,קצת גבוהים מחרחרים וזהו ,
אין דבר שיותר מעצבן אותי מזה (חוץ מאשתי) ,
לתכונה ,או לצורת כוון הזו יש חסרונות , מכיוון שברגע שעוברים עוצמה מסוימת (טיפה יותר מחזקה ) ,מתחילה התערבות מוגזמת של החדר שגורם לשינו טונליות ,ופתאום משום מקום נפתחים לך שני סאבים 18 אינץ נעלמים (שלא קיימים ) והצליל או המערכת הופך למין גל צונמי ענק שמצנפל על המאזין בפירוטכניקה שאולי סוחטת וואו לכמה שניות ,אבל זה לא ממש טוב ,במיוחד בתדרים תחתונים אבל גם המיד מוגזם ואפילו תדרים גבוהים מנסרים כמו לייזרים כחולים את החלל ,
בקיצור ,בשבילי יש תמיד הדילמה באיזה עוצמה לעשות אופטימיזציה של החדר \מערכת ,באמצעות כל מיני שטויות שאני מתבייש לספר כאן ,
אולי אוכל ואוסיף שאפילו נקודת הישיבה משתנה בהתאם לעוצמה (היחס בין האוזניים ל MODE של החדר ) ,
אז אני היום מכוון בצורה כזו שמכמעט וולים אפס עד עוצמה בינונית אני שומע לטעמי מצויין ,מעבר לזה יש בעיות ,אבל אני יכול לשנות את המצב ולייצב הצליל גם בעוצמה גבוהה אבל כרגע לא מעוניין בזה ,
האם רק לי יש מודעות לעניין העוצמה והכוונים שיש לעשות במערכת הכללית הכוללת גם את החדר ,או שהרוב יש להם גם דעה שכזו?
הרי אתם חייבים להודות "שנפלתם" פה ושם על מערכת שמחלישים בכדי לדבר משהו והכל נופל ,לא?
שתהיה לכולם שבת שקטה ומהנה
