eyalp כתב:
מר גורסקי מחק מהצילום אובייקטים שונים, תוך שימוש באמצעים דיגיטליים, ואח"כ ייחס לה משמעות פרשנית..
זה שימש ומשמש נושא לדיון אצל מי שיש המגדירים כ'פיוריסטים',
אם כגינוי גנאי ואם כשבח.
זה משליך על השאלה מהו צילום בשונה מציור, למשל.
גורסקי עשה כאן פוטושופ :
ככל שצילום הוא תיעוד 1:1, הרי זה גורע ממהותו.
ככל שצילום הוא סוג של ציור, זה מהלך רגיל.
יכל לבוא גורסקי ולייצר את כל הסצנה [ המאוד לא מורכבת הזו ] בפוטושופ,
ואז זו הייתה 'יצירה' כלשהי.
אם רוצים ללכת אחורה ב'צילום', הרי שגם צילומים ללא כל התערבות, מתערבים בעצמם.
שחור-לבן למשל הוא כפיית פרספקטיבה על נשוא הצילום,
והוא מאוד פרשני במה שהוא מציע,
ויותר אחורה, בחירת עדשה משפיעה על היצירה הסופית אף היא,
ובטח חשיפה-תאורה וכנ"ל.
זו סקאלה שפוטושופ מצוי עליה, למרות שהוספה או הסרה של פרטים נעשתה גם בפילם,
וצלמים גדולים היו מעניקים הוראות פיתוח ארוכות ומפורטות שכללו ריטושים למינהם וכד'.
גורסקי כמובן יכל גם "ללכת לשם בבוקר" או לבקש מהאנשים לעצור לרגע.
לטעון משמעות פרשנית לפוטושופ יכול כתמיד להיות צודק או מצטדק -
והוא יהיה תמיד גם זה וגם זה.
הדיבור על תהליך היצירה כחלק מהיצירה הוא כבר נושא אחר,
שמכיל בין השאר את נושא 'עקרון ההכבדה' על היוצר בתור צורת התבוננות לא מודעת אצל הנמען.