אז אף אחד לא באמת מסיים לשדרג, זה רק עניין של זמן מתי הג'ננה תגיע שוב וכמעט לכולנו יש
משהו במערכת שאפשר לשדרג, להחליף, להזיז ועוד ועוד... אז, כולנו היינו ונהיה שם.
מבחינתי, אחרי כמה שנים שכמעט לא נגעתי במערכת והתעסקתי במשהו אחר בחיי מאשר לשדרג ציוד לאודיו, התקופה האחרונה
שמשתרכת על כמה חודשים סה"כ - הייתה אינטסיבית ביותר מבחינתי.
ולאחרונה החלפתי ציוד כמה וכמה פעמים עוד על גבול הברייק אין, רק בגלל שפשוט יכולתי ורציתי.
החלום להגיע לליגות הגבוהות ביותר, היה רחוק מאד במשך כמעט כל חיי בתחום, אך לאחרונה לשמחתי היתי יכול לעשות צעדים שפעם פשוט לא חשבתי שאצליח לעולם. אם זה בגזרת הממיר, שהחלפתי את ה DAC היפה והאופה של לאקסמן באחד ה DACים שמבחינתי היו "רחוקים ממני שנות אור" ולבסוף בהחלטה של כמעט רגע לאחר ששמעתי את אחיו הצעיר שהעיף אותי לירח, רכשתי.
הדיגיטאל התגלה כקנייה מוצלחת שהרשימה אותי (וכנראה גם את ערן היבואן) הרבה יותר ממה שציפינו וידעתי שלפחות בגזרה הזו די סגרתי את הפלומבה. קצה קטנצ'יק בדמות מחשב חדש, NAS וכמה דברים נוספים היו במקביל, אבל זה לא כזה מעניין

.
ואם זה כמובן בתחום האנלוג שאולי ההשתוללות הייתה האינטנסיבית ביותר אצלי בחודשים האחרונים.
אז קצת על השתלשלות העניינים בתחום הזה למי שזה מעניין כמובן (למי שלא, מוזמן לקפוץ לסוף לראות תמונות וזהו
תחום האנלוג אצלי תמיד היה בגדר משהו שאהבתי והשקעתי בו המון מרץ וכסף.
את הסיפור העתיק על איך נפטרתי מכל האנלוג פעם מזמן ומכרתי הכל וכו וכו כולם מכירים אז אין שום סיבה לחזור עליו בפעם המי יודע כמה, אבל הרומן הרציני התחיל שוב לאחר שבניתי ושיפצתי את ה L75 אז מזמן, שבעקבות החזרה לאנלוג גם התחלתי שוב לרכוש מדיות (הפעם ב99 אחוז מהזמן תקליטים חדשים בלבד) ושוב לצבור ספרייה מכובדת. הפונו סטיג' שחזר לנגן היה הפרויקט שלי יחד עם אסף שבנה עבורי את המפלצת הזו שישבה שנים אצל ראובן חברי היקר! שנאות להעביר לי אותו שוב לטובת שפיותי דאז.
אחרי כשנה שנתיים בערך שאני נהנה מעמל כפיי, נפלה עלי הזדמנות לרכוש סט שלם של מישל ג'ירו דק יחד עם טכנו ארם..
והלנקו נמכר לחבר יקר מאד שגם גר קרוב אלי (כך הכל נשאר במשפחה) שנהנה ממנו עד היום (מקווה

).
עם המישל נהניתי בלי סוף, זהו פטיפון ברמה מאד גבוהה שנותן VFM אדיר לטעמי. צריך לדעת קצת להתעסק איתו ולכוון, אבל הוא מחזיר המון אהבה, כמובן עם הראש הנכון שלימים הפך להיות ה ZYX AIRY 3 שהעיף לי את הסט קדימה, אך הראש הזה מנגן עם סיגנל מאד נמוך "וחייב" פונו סטיג' קצת יותר שקט ואיכותי ממה שהיה לי. כמה חודשים לאחר מכן, לקחתי מערן, יבואן לקסמן את הפונו סטיג' של לקסמן ה E200 לסקירה עבור האתר, התלהבתי ממנו מאד ורכשתי אותו לעצמי.
אך עם האוכל, בא התאבון ומפה, נפלתי עמוק לחור הארנב. מחשבות על שדרוג המישל עלו מיד אחרי שרכשתי את הפונו הקטן של לקסמן.
לערן היה במלאי את הצלחת הכבדה והספק כח של הORBE כדי לשדרג את הג'ירו ומחשבות בכיוון כולל להחליף את הרגה בזרוע קצת יותר כבדה וורסטילית היו בנות כמה ימים עד שהפור נפל בסוף על להביא סט שלם של ברינקמן בדמות הברדו עם הזרוע היקרה של החברה. למעשה שדרוג יקר פי כמה וכמה מכל מה שחשבתי לעשות באותו רגע, אבל אמרתי אז, אם כבר אז כבר. וחבל על המשחקים בדרך שיתנו עוד קצת פה ועוד קצת שם.
הברדו הגיע כמה שבועות לאחר מכן, יחד עם הזרוע של החברה וספק הכוח המשודרג. סט מדהים שניגן מופלא מכל מה ששמעתי אצלי אי פעם. המטרונום C8 הגיע בדיוק קצת אחרי יחד עם שדרוג הרמקולים שלי למג'יקו...כך שכל המערכת שלי הייתה די חדשה ומלבד ההגברה, יצא שהחלפתי כמעט את כל הסט-אפ.
עד כאן, אני מתייחס לסיבוב הזה כשלב אלף, למרות שיש פה תנועה רצינית מאד של החלפות ושדרוגים במערכת, בערך כמות שמספיקה לאודיופיל הממוצע בארץ לשנה שנתיים אם לא יותר.
שלב בית, התמקד באנלוג בלבד,
כאשר התחלתי להתגרד בנושא ראשים חדשים כדי להחליף את ה ZYX המעולה שלי במשהו חדש ואחר. הרצון להחליף היה בגין התחדשות בלבד בגזרה הזו גם כן, אחרי שהחלפתי כל כך הרבה מסביב, רציתי גם לבחון דברים חדשים ולראות אולי אצליח להתאים לסט אפ ראש קצת אחר ולהתרגש מסאונד טיפה שונה ממה שהתרגלתי מהיפני.
אחרי בריינסטורמינג של כמה ימים עם חבר יקר שהיה גם בצמת דרכים דומה בקשר לראש שלו, החלטנו כמעט יחד לרכוש את הראש של חברת ACOUSTICAL SYSTEMS שמייבא יגאל לסרי.
שהתגלה כמעולה שבמעולים. מאוזן עם טקסטורה, מוסיקאליות ורזולוציה משכרת. ההחלפה הייתה מוצלחת למרות ה"הימור" שיש ברכישת ראשים ובטח במחירים האלו. משם המשכתי הלאה, במקביל לראש, רכשתי גם את הסטים לכיוון של החברה הגרמנית שהרימו את כל הסט לגבהים אחרים שלא הכרתי לפני. מוצר MUST לכל חובב אנלוג באשר הוא. קטן או גדול. זה לא משנה. המערכת שלכם תודה לכם יותר מכל קופסא, כבל או טוויק.
במקביל לראש החדש, גם פונו סטיג' חדש שפופרתי, גדול ויקר של לקסמן יצא אל העולם לרגל 90 שנה לחברה, והוזמן מערן כמעט מיד במקביל לתערוכה שהייתה דאז בכפר המכבייה, וכיכב אצלי במערכת אחרי שבוע וחצי מרגע ההזמנה. כך הקטן והממזר פינה את מקומו למכשיר שעל פניו היווה קפיצה אדירה באיכות. הסאונד השפופרתי, הבנייה האיכותית של החברה במוצרי הדגל שלהם, הוורסטיליות האדירה ועוד.
כמה שבועות לאחר מכן, הזרוע של AS הגיעה דרך יגאל, וקיבלתי אותה לבחינה הביתה, יחד עם מתאם עבור בסיס הזרוע המקורית שלי. התוצאה הייתה שומטת לסתות ולא הייתה שום דרך שהזרוע הזו לא נשארת אצלי בסט אפ. קצת טלפונים וקצת עזרה בטרייד על הברינקמן החדשה ויש לי גם זרוע חדשה חדשה במקום הישנה החדשה

שרק סיימתי ללמוד.
כך מצאתי את עצמי אחרי זמן קצר מאד, מחליף פעמיים פונו סטיג', פעמיים זרוע וראש חדש.
אך למעשה עד כאן, למי שעוקב, הכול ידוע. והפוסט הזה חדש לגמרי, וכולם יודעים שיש פוסט חדש, אז יש גם התחדשות נוספת...
רק שהפעם, שלב ג' הוא הבומבסטי ביותר שעשיתי עד כה וכולו שוב, לאנלוג בלבד.
את הברינקמן בארדו החלפתי לפטיפון הדגל של החברה הגרמנית ה- BALANCE, מה שאולי היה אחד החלומות הכי רטובים שהיו לי בחיי התחום הזה.
זהו ספינת הדגל של חברת ברינקמן והוא גם למעשה אחד מהפטיפונים היחידים בעולם שכמעט ולא עבר שינויים מאמצע שנות ה 80 שמאז ועד היום, הוא מהווה את אחד מאבני הפינה ב"פסגת הפחד" האנלוגית העולמית. הבאלאנס של ברינקמן נחשב לאחד הפטיפונים הטובים בעולם-
והיום אחרי כמה וכמה שעות שהוא כבר מנגן אצלי בבית, אני יכול להבין על מה כל העולם ואשתו מדברים. הפטיפון הזה הוא פשוט מכונה מושלמת בכל מובן ועד שלא רואים אותו בעיניים, מרגישים בידיים ושומעים באוזניים לא ממש מבינים על איזו איכות מדובר פה. זו מפלצת סאונד אדירה.
הבאלאנס כמובן נרכש יחד עם השדרוג המיוחד ביותר שהחברה מציעה עבורו - הספק כח השפופרתי שלהם (RONT) שמחובר אל המנוע "החדש" שהחברה יצרה ב 2010 במיוחד עבור הבאלאנס שמהווה את השדרוג האחרון ברשימת השינויים שעשו לפטיפון הספציפי הזה.
אך זה לא הסוף.
יחד עם הפטיפון האדיר הזה, החלפתי (שוב!) פונו סטיג'. לאחר ששמעתי אצלי בבית את ה XP25 באדיבותו ובהדגמתו של היבואן בארץ.
לשמחתי ליגאל כבר הייתה הזמנה במשרדי PASS והוא יכל "להשחיל" את ההזמנה שלי גם כן למשלוח הקרוב, אך בגין לחץ אדיר, שם אצלם, אחרי תערוכת CES הגדולה, יצא שהמתנו יותר מחודש וחצי להגעת המשלוח בגין פרודקשיין ארוך יחסית...
חברת PASS ידועה בעולם כאחת מחברות ההגברה הטובות בעולם כיום. עם היצע של מגברים, וקדמי מגבר שמתחילים בכמה אלפי דולרים בודדים ועפים צפונה לגזרות סטרטוספריות של מספרים הגורמים לדימום באף.
ווין קולבורן, זה שמתכנן את כל חטיבת קדמי המגבר של חברת PASS (נלסון על המגברים למי שלא יודע) ידוע בכך שהוא במשך שנים רבות מתמודד עם "הבעיות" האינהרנטיות והידועות במשך עשרות של שנים שיש בקדמי פונו. ומאז שהגיע אל החברה, פיתח, בנה ושיווק כמה וכמה פונו סטיג'ים שמהווים מאז ועד היום את חוד החנית של התעשייה. מאז הצלחתו המסחררת של ה XONO, ועד היום עם ספינת הדגל החדשה של החברה- סדרת ה XS (פונו סטיג' במחיר של 45K$).
כך שרק לפני כמה חודשים, ה XP-25 היה חוד החנית של החברה ויחסית למחיר המטורף של ה XS,
11,000 דולר, כבר לא נשמעים כמו הרבה בכלל

.
בשלב ג' יחד עם הבאלאנס והפונו סטיג' של PASS החלטתי סוף סוף גם להתעסק קצת עם כבילה לאורך כל המערכת והחלטתי לקחת סט שכולל כמעט כל כבל שיש לי במערכת של חברת TARA LABS שיגאל התחיל לייבא בשנה האחרונה. על כך עוד בקרוב, אבל ההתרשמות כרגע מאד מאד חיובית.
טוב, יצא ארוך, סורי.
מי שקרא עד לכאן, תודה וסליחה, מי שקפץ עד לכאן והסתכל על תמונות, גם תודה.
וכמובן תמונות קצת...
