אז איפה היינו..אה כן.. אמרתי ש"פשוט מאד" כלומר "אנטרי לוול" יוצא מן המשחק ועשיתי מן עקיפה כזו (מחשבתית) שעדיין לא תעלה לי
יקר מידי (יחסית). כדי שאם שוב אחליט שזה לא מתאים, לא אפסיד יותר מידי כסף, אבל יהיה בסיס נחמד שאוכל ליהנות ממנו לאורך
זמן.. או לפחות לא להתבאס שהוא תופס מקום.
מה שגם הביא לזה- התברר שלקנות 'אנטרי לוול' חדש, שבכל העולם עולה "גרושים" והיחס עלות תועלת שהוא מביא גבוה מאד.. פה
בארץ מתומחר בצורה קצת שונה (אין לי שום תלונה לאף אחד, למרות שזה אולי נשמע כך.. לכולם יש זכות למכור איך שבא להם, או איך
שהם יכולים. כמו שלנו יש להחליט אם כן מתאים לנו, או לא).
אז עברתי הלאה..
כפי שסיכמתי את הפוסט הקודם; היו בפני כמה אופציות שעמדו על הפרק כדי אולי "לנסות ולהרוויח" כמה שיותר, מכל הבחינות. גם
משהו נחמד ויפה, גם משהו שינגן מספיק טוב, או יהיה עם מספיק פוטנציאל לנגן מספיק טוב וגם ליהנות תוך כדי. אמרתי כבר שהסט אפ
הזה מגיע מגחמה ולא ממש מצורך פר-אקסלנס. יש לי מקורות שעובדים יפה מאד בכל הז'אנרים לטעמי ואני שלם איתם מאד.
המקור הנ"ל בא למלא מקום בלב ולאו דווקא באוזן. כך לפחות התחלתי את החיפושים.. להזכירכם.. רציתי לסובב תקליט פעם ב.. ככה
סתם בשביל הכיף.
אני לא אחזור על הכול, אבל אזכיר שאחת האופציות המעניינות הייתה לבנות מוצר מבוסס "אגדת אודיו" עם לא מעט עבודת DIY או
משהו כזה סביבה. זאת כדי למקסם את הסאונד שאפשר לקבל מהדינוזאורים האלו, ליהנות מהחוויה עצמה, לעבוד קצת עם הידיים,
להפעיל תאים אפורים במוח ולבסוף ליהנות ממוצר יחיד שאין לאף אחד (אודיופילי לא?).
אז על אילו בסיסים אפשר לעבוד? יש את הידועים ביותר.. ה'IDLER' המפלצתיים.. טורנס 124, ג'ררארד 301\401 ולנקו לדגמיהם..
L75\78 L70 ... ועוד כהנה וכהנה שפחות "נחשבים".
"הבעיה" הגדולה ביותר מכל אלו הם הטורנס וה ג'רארד.. שהם בעלי HYPE מטורף.. ומחירם ביד שנייה בפורומים ובאתרי המכירה
בארץ ובחול (אם בכלל מוצאים משהו תקין וראוי) מרקיע שחקים לא פחות מה HYPE שלהם. כך שיוצא שההשקעה הראשונית יקרה
מאד, משהו ששווה +- התקציב שהיה לי להכול! לפחות זה ההתחלתי (כולל זרוע, פונו וראש...). הם גם כנראה הכי טובים ברשימה.
האופציה השפויה יותר מבחינת מחיר\תועלת היא לרכוש L75 או דומיו של LENCO השוויצרית.. ששם ה'הייפ' לא חזק כמו הראשונים
והמחירים שפויים ביד שנייה הרבה יותר.
להגיד למה המחירים של ה L75 לא הגיעו לכמה אלפי שקלים ביד שנייה(?), אני לא יודע. אפשר להניח שהם אולי לא מספיק טובים למול
ה 124 וה 301 למשל? את זה אני באמת לא ידע (אני מניח שזה נכון).
אפשר לקרוא מהיום ועד סוף החיים את הפוסטים עליהם, את ההשוואות ואת המסקנות של בונים, משפצים וטוויקרים בכל העולם ועדיין
לא בדיוק להבין איך הם ינגנו זה לצד זה בגדול.
יש כאלו שאוהבים יותר את זה ויש את האחר.. זה כמובן גם עניין של מסחר 'פר סה'.. מצאי וביקוש בעקבות "אודיופילים כבדים" שבחרו
אחד ולא את השני והם מעצבי דעת קהל ועוד. כמו כל דבר בתחום הזה ובתחומים קפיטליסטים אחרים.
מפה לשם זו אופציה שקסמה לי, מכיוון שיש לה פוטנציאל ללכת מאד רחוק. זה עניין תקציבי, תכנוני ועוד.. ויש שם בור בלי תחתית. מצד
אחד זה מפחיד מאד ל'פטאליסט' שכמוני, מצד שני אפשר בתקציב "סביר" (נניח) להגיע לסט אפ שכנראה יעמוד בכבוד אם לא ביותר
מזה מול לא מעט פטיפונים "נחשבים" כבר. אחרי שנתת שם עבודה, כסף, עצבים והרבה לילות בלי שינה כמובן. לאחר מכן אפשר
להמשיך לשדרג עוד יותר, אם בא בכלל לגעת.
באותה התקופה שהתחלתי לחפש לעצמי.. היו כמה דברים שהופיעו ביד שנייה פה בארץ.
בין היתר היה גם לנקו L75 שבעליו טען שהוא "כמו חדש" (כמובן אלא מה?.. "פטיפון שישב אצל הסבתא וכמעט לא נגעו בו
משנות ה 60". בתרגום חופשי = פצוע = גרוטאה.. )
מבחינתי הוא היה יכול להראות כמו ערמה של זבל בשוק הפשפשים.. מה שאותי עניין זה- מה יש מתחת לHOOD. אני צריך את
הפוטנציאל (מנגנונים), לא את המכשיר עובד OUT OF THE BOX..
החלטתי לגשת ולראות על מה מדובר. מסתבר שהוא היה לא רחוק ממני גיאוגרפית. אז סרתי אליו במידית ובדקתי על מה מדובר.. הוא
באמת נראה לי כמו 'גרוטאה' (לא ייאמן שאנשים עדיין כותבים "כמו חדש" בלוחות) אבל כאמור, זה לא עניין אותי. הפעלתי, שמתי אוזן..
פתחתי, העלתי, סגרתי, בדקתי שוב.. קשקשתי כמה מילים שליבי הולם בחוזקה (כי זו הייתה התחלת המסע, לא בדיוק עניין כספי כרגע)
ואספתי את הכלבלב ארוז בשמיכה.. שהפלטה הכבדה בתיק..
כך הכל התחיל= ה"גרוטאה"
כך התחילה לה הרפתקה חדשה.. ה L75 "סגר" לי את הבחירה לאיזה כיוון ללכת ודי בחר את עצמו,
או כפה את עצמו עלי. זאת ומעקב אחרי החברה ב "Lenco heaven" די השלימו לי את הרצון לעבור בדרך הזו גם ולראות מה ייצא
אצלי. יש שם כמה פרויקטים מעניינים מאד, יפים, נחמדים, מגעילים ומדהימים כאחד. כל אחד עם רמת הפדנטיות שלו, התקציב, העיצוב
והחישוב.
כל פטיפון נראה קצת שונה למרות שלכולם יש דפוסים די קבועים.. ולכולם יש משפט סופי אחד; שבתקציב הנתון, קשה מאד לנצח את
הסט. לא שהתרשמתי יותר מידי מהצהרות האלו, בטח ובטח שהם מגיעות מאנשים שעבדו לא מעט על הציוד שלהם.. אבל מניסיון עם
דברים אחרים בתחום וגם עם פטיפונים אצל חברים שנבנו על בסיסים דומים (כולל לנקו, טורנסים ועוד).. הבנתי על מה הם מדברים ועד
כמה באמת מקסים וטוב זה יכול להישמע.
זיהוי הפוטנציאל
עוד אציין שבימים הראשונים שהפטיפון שכב אצלי, לא עשיתי בו מאומה. הייתי בהלם שבכלל "חזרתי" ויש לי משהו מסתובב בבית
(לא הכנסתי אותו לחדר בכלל, הוא ישב במחסן עד שהייתי "נכון" לטפל בו)
גם תחושת חרטה ושוב משפטים כמו "למה בכלל עשיתי את זה לעצמי בכלל..." חזרו והיכו בי שוב ושוב.
אתם צריכים להבין (פטאליסט).. זו מעמסה רגשית לא קטנה שהרגשתי..
מפה והלאה.. בקרוב מאד..
אביעד.