בהצלחה, חנן.
מספר הערות אגב. השוק מוצף במוצרים למערכות שמע מכל הסוגים ובכל רמות המחיר, החל ממוצרים זולים מאד ועד כאלה במחירים אסטרונומיים – וכן מוצרים בכל הרמות מבחינת איכות הצליל ומבחינה טכנולוגית. החדרת מותג חדש ומוצר/ים חדש/ים לשוק זה דבר לא פשוט ובמרבית המקרים גם לא זול. לעניות דעתי, הצלחה של מוצר חדש מותנית ראשית במה שיש לו להציע, הן מבחינת המחיר, הן מבחינת איכות הצליל והן מבחינת ייחודיות או חדשנות טכנולוגית. למשל, בשוק קיימות דרגות-פונו (phono stage) רבות מאד, במנעד אדיר של מחירים, טכנולוגיות, מפרטים טכניים ואיכויות צליל. קשה מאד לחדש, או לתכנן מוצר שיהיה תחרותי הן מבחינת איכות הצליל שלו, הן מהבחינה הטכנולוגית והן מבחינת המחיר. על מנת שמותג חדש ומוצר חדש יחדור לשוק, עליו להציע דברים שאינם קיימים כיום. לחילופין, מותג חדש ומוצר חדש עשויים לצבור תנופה איטית מאד, לאורך שנים רבות – אלא אם משקיעים סכומים כבדים מאד בשיווק ופרסום.
עם זה, כל היצרנים התחילו היכן שהוא, כך שאין מניעה לכל מי שמעוניין בזה להתחיל. רק יתכן שכדאי להתבונן במצב הקיים בעיניים פקוחות.
אחת הדוגמאות לסיפור הצלחה היא תדי פרדו, אשר אותו אני מעריך מאד כאדם וכן אני מעריך את המוצרים שלו. תדי עלה על רעיון טכני נכון מאד, פיתח ושכלל אותו, התחיל למכור את המוצרים שלו באתר eBay ולבסוף פתח חברה מסודרת.
דוגמא אחרת לסיפור הצלחה היא תורסטן לואש, אשר תכנן ציוד שמע במשך עשרות שנים, כולל מעגלים שהוא הציע לבנייה עצמית (DIY) – מעגלים בעלי רמת איכות צליל גבוה מאד – ובשנים האחרונות הוא שותף בחברת AMR הבריטית והמתכנן הראשי שלהם.
אם אתה מחפש שותף לתכנון מוצרים, יתכן שאוכל לתרום במשהו. אם אתה מחפש רק משקיע, או משקיעים, צפה לכך שהם יבקשו ממך מודל עסקי.
_________________ בברכה, יהושע גומא
|