חברת Ascendo היא לא עוד חברת רמקולים סטנדרטית, אשר מייצרת קופסאות מ Mdf
ומחדירה לשם שני דרייברים מייצרן רמקולים אחר, מתמחרת, מפיצה ע"י פרסומות וגומרת את הסיפור.
החברה הזו מייצרת רמקולים שונים ומשונים עם יכולות מופלאות.
אך זה מתקבל אחרי המון עבודת מחקר מצידה.
על טכנולוגיות עדיפות, ניסויים רבים, הסקת מסקנות ויישומן כמובן במוצריה.
לא מעט טכנולוגיה ואלמנטים מיוחדים מאד, נמצאים ברמקולים מביתה.
בתערוכה השנה, החברה החליטה להעמיד לסט אפ מנגן, את אחד הרמקולים המעניינים ביותר שלה ה- SYSTEM F.
ואת שאר הליין (לא את כולו, סוברני) בתצוגה סטטית כמובן.
החדר היה מטופח, מעוצב ונתן השראה של יוקרתיות והאזנה רגועה.
שטיח יפה, בחדר מעוצב ומטופל.
כאשר המערכת שתומכת בזוג הרמקולים המצוינים שלה הבהיר ישר לאודיופיל המבין,
שהחברה אוהבים את העבודה

.
זוג מונו בלוקים של CAT אדירי מימדים (16 שפופרות KT88 בצד),
שהקדם שהתלווה אליהם היה: Convergent Audio Technology SL-1.
בעוד שהמקור היה
ה-LA SOURCE של אודיו-ארו (מקור שהשתמשו בו, לא מעט בחדרי התצוגה השנה!).
שכל אלה יושבים על סטנד ענקי של High End Masterclass
לרמקול עצמו כמה וכמה דרייברים מעניינים ביותר, במיקומים ובקונפיגורציות מעניינות לא פחות.
כאשר יושבים מולו אפשר לראות את דרייבר המיד בס (18 ס"מ- מגנזיום) שנמצא בחלקו העליון של התיבה הארוכה, שמתחתיו הבס ריפלקס (מה שלדעתי היה החיסרון העיצובי היחידי של הרמקול לטעמי) ואת הטוויטר (28 מ"מ) שנמצא על גשר עגול, שיכול לנוע קדימה ואחורה על מסילה.
בגב הרמקול נמצא טוויטר נוסף, מסוג ריבון. שיורה לכיוון אחורי החדר וזאת כדי ליצור אמביאנט וdecay ארוך יותר לתדרים הגבוהים ובכך לשפר את האימג' ואת הרזולוציה שיוצאת מן הרמקול.
דרייבר נוסף ואחרון {4} (22 ס"מ – מגנזיום) נמצא בתוך התיבה עצמה ויורה כלפי מטה כאשר אפשר להניח שהוא ישנו, אך עד שלא שאלנו לעצם הימצאותו לא ידענו עליו רק ניחשנו לפי "המשקל" שהתקבל.
הרמקול מוצהר לרדת ל 31hz ולעלות עד 34K (ב 3db-) לא ממש פול רינג',
אך למעשה הבס ששמענו בחדר זה, היה אחד היפים, ההדוקים והמוסיקאליים ביותר שיצא לי לשמוע בתערוכה ובכלל

.
הרמקול הזה מנגן באופן מדהים ויכול לשחזר כל מוסיקה כך זה נראה.
למרות גודלו הפיזי וריבוי הדרייברים השונים והמשונים,
הוא הרגיש הומוגני לכל אורך האזנה ומאוזן מאד. ג'אז ורוק נשמעו בחדר זה בעיקר.
המציג היה מן רוקר גרמני סטייליסטי כזה, (קצת קשה לתאר) והיה מבסוט מאד
מהתוצאה וכך גם אני. ישבתי דרוך ונרגש, עם חיוך מרוח על הפרצוף.
לא רק בגין אחת הרפרזנטציות הטובות ששמעתי בימי התערוכה,
אלא גם בגלל המחיר הלא (כל כך) גבוה של הרמקול עצמו (11,800 יורו)
כמובן שהאלקטרוניקה שהתלווה אליו עלתה כמו דירת 4 חדרים באשדוד

.
צריך להבין שתג מחיר כזה בתערוכת מינכן,
לא נפוץ כל כך ובפרופורציות החדשות שמקבלים על מחירי הציוד, הוא נחשב ל budget.
הסאונד היה אינטימי למרות הפרזנטציה הגדולה, העמוקה והרחבה
שהצליח הרמקול ליצור בחדר. אלמנט שלטעמי נתן לו נקודות זכות גדולות מאד ללא ספק.
החברה עצמה מייעדת את הרמקול לחדרים קטנים עד בינוניים,
אך גודל זה דבר יחסי והחדר שבה ניגנה המערכת בתערוכה, גדול בערך כמו רב הסלונים,
או חדרי האזנה ממוצעים של החובבים בתחום (אם לא יותר, בטח במקרה שלי

).
אני מניח שבשל המודולאריות, הטכנולוגיה והאופציות הטכנולוגיות שניתנות דרך הרמקולים הללו, יהיה אפשר להתאימו לכמעט כל חדר, בכל גודל (כמעט!).
רשמתי לעצמי בסוף התקציר עוד בזמן האזנה בחדר: "אחת המערכות הטובות ששמעתי".
א.
