לכבלים יש איזה אפקט של פילטר בחשמל ,(למרות שאני לא בטוח שרוברט לא צודק והם בעצם לא עושים כלום אחרי מליוני קמ של כבלי אלומינים מעופשים של חברת חשמל) ,
בכל מקרה בוא ננסה להיות אופטימים כמו שושו שהלויתי לו כבל חשמל ארוג באורך 3 מטר , ומאז הוא משתולל שעבר לו את הכבל המעפאן שלו ,והודיע לי חגיגית שאשכח ממנו ,אז בהנחה שיש לכבל אפקט חיובי , הרי רצוי שיהיה כמה שיותר ממנו ,במידה והאפקט שלילי - כמה קצר יותר יותר טוב , לכן מקובל מידה של 180-200 סמ כסטנדרט , לא ממש חשוב לדעתי , באופן אישי מעדיף כבלים ארוכים ,
באותה נשימה אציין שיש ויכוח גם לגבי אינטרקונקטים וכבלי רמקול ,
מה שמקובל לחשוב הוא שכבלי אינרקונקט ארוכים , במיוחד RCA , אינם רצויים , בגלל שעובר בהם זרם חלש שהולך ודועך ככל שמתקדם וגם משמש כאנטנה לרעשים למיניהם באורך ארוך שחודרים לסיגנל , (רצוי בין הממיר לקדם כמה יותר קצר , בין הקדם למגבר בגלל זרם גבוה יותר אפשר להאריך , במיוחד XLR !
לעומתם כבל רמקול שבו עוברים זרמים הרבה יותר גדולים ,ונניח שיש לו אפקט חיובי , כמו למשל להוסיף טיפה חמימות ,להחליק טיפה הצליל , השד יודע מה , אז הרי האורך קובע את רמת האפקט ,ואז הרי רצוי כבל ארוך עד שמתקבל האפקט הרצוי (בערך כמו כמה פטל שמים בכוס גזוז ), הגדילו לעשות ניים והמליצו על כבלים קרוב ל10 מטר בכדי לתאם בין בקדם למגבר שלהם (כמו בתקופת האבן ) ,
מצד שני ליצור ספגטי אדיר של כבלים ליד המונובלוקים זה לא משהו , אז הכל צריך להיות הגיוני ,אבל תיאורית המסלול הקצר והפיוריסטי שמחזיקים ממנו חלקנו , בכלל לא בטוח שמחזיק מים , אצלי לפחות המסלולים ארוכים מאוד גם של הסיגנל ,גם הכבלים , כל מיני פילטרים בדרך של חשמל ,של סיגנל ,של יו אס בי , של LAN , ומה לא , אפילו במעבר בין המקור לקדם יש לי מכשירים שעושים כל מיני דברים , אבל אני דפוק כידוע לכם !
מוגש כשרות עיי רשת ב , כמו שאומר לירון
