הי דאז, תודה על הקישור.
נלסון פאס הוא אולי המתכנן היחיד בשנים האחרונות שמיצר מפלצות מחממות לצד מגברי 10 וואט חדשניים.
הוא הרבה יותר מעניין מכל מיני הולנדים ביזאריים שבונים גיין קלון באלפיים דולר
ולשים את פאס בשרשור אחד עם לוינסון זו דוגמא לדמגוגיה טהורה שכל מה שעומד מאחוריה הוא מרירות וסכסכנות כרגיל. לוינסון הוא איש עסקים, שהמגברים היותר מוצלחים שלו היו הראשונים, שבכלל תוכננו על ידי מישהו אחר. אחר כך הואמכרמגברים סיניים במחיר מופקע, ניסה לשכנע שהוא יכול ל״שחזר״ הי פידלטי ממפ3 והיום דופק מחירים על רמקולים שכמעט אף אחד לא שומע. ואת זה כותב מישהו שיש לו היום את ה431 במערכת
פאס , לעומתו, הוא דוגמא למתכנן אומן- כזה שהכיף שלו בא מתכנון מעגלים שונים בכל פעם ואפילו בעבודה עם יצרני טרנזיסטורים כדי ליצר רכיבים שונים מהביפולרים והמוספטים הרגילים. גאון אמיתי.
את הפאס לבס הוא ידגים עם וילסון ורוול ומג׳יקו אבל את הליין של פירסט ואט הוא ידגים עם הורנים נצילים מאוד , שחבר פורום מאוד מסויים ליהג על הנירוונה שלו עם שכמותם - רק הולנדיים
וזה עוד חוץ מזה שהוא תורם ועובד עם קהילות DIY ועוזר להם לבנות את המעגלים והמגברים הישנים שלו. זה לא אומר שצריך לאהוב את התוצאות שהוא מפיק....זה כבר עניין של טעם, אבל הזלזול של איזה פרעוש פורומים באחד הגאונים היחידים בתחום הזה מעיד על הפרעוש ולא על הנלסון
ולגבי הואט הראשון של דיק א. כבר אמרו שיותר מדי קונקרטיות היא טיפשות . הכוונה האמיתית כאן היא שמגבירים צריכים להישמע היטב בעוצמות נמוכות בהרבה מ50 או 100 וואט- גם כאלה שלא תמיד עובדים עם רמקולים מאוד נצילים. לכן הדגש של פאס על קלאס א . בעוד שבקלאס העיוותים יורדים מעוצמת מסויימת עד לקרוב לקליפינג , בקלס א הוואטים הראשונים נקיים יותר. זה לא בהכרח אומר שכל מה שצריך או שרק מה שעובד זה קלאס א ..... אבל זו דרך יחסית קלה ופשוטה לעשות זאת ......רק שהיא מאוד מאוד יקרה ליצור.
לי כרגע אין פאס לבס בבית, והייתי בכיף מנסה עוד אחד לו היה זמין ליד איזה xa60 שהיו לי מעות זמינות לרכוש. אבל בלי קשר לכך מדובר באחד מהחמישית הפותחת של מתכנני המגברים בעשרים שלושים השנים האחרונות.
אז תן ליורי להתעלף מכל מיני טורקים ויפנים איזוטרים, שחלקם נשמע היטב וחלקם לא. במקרה שלו הם יאבדו מקיומם ברגע שיהיה קל לרכוש אותם - כי אצלו האגו לפני הכל.
לכן, תן לו לקשקש- בזה הוא טוב.