michael123 כתב:
זה כבר קשה להגיד שמה שיש לי בבית זה טרנספורטר,
למעשה הארכיטקטורה נשארה כמו שהיא, אבל ה-output stage שודרג לפני שנה לדיסקרטי (וזה הוציא את השיעמום מה צליל, הכניס קצת פתיחות וחמימות במיד)
ועכשיו בא תורו של שעונים. מזמן רציתי לעשות את זה. בעידודו של yairf עברנו על מספר אלטרנטיבות ואחרי כמה התכתבויות ומחקר נחתנו על שעונים של gd-audio עם מפרט לא רע בכלל (2-5ps) ובמחיר קטן. לשעונים בא שנאי עצמאי עם ספק כוח שיאיר בנה לבד וגם ספקי כח "הרגילים" קיבלו תיגבור מסוים...
התוצאה המעניינת היא שהסאונד נהיה הרבה יותר חלקלק, הבאס התאזן על רדבוק..
אחרי האזנה אתמול לנגן של EMM, לאוזניי לפחות המכשיר החדש נשמע טוב יותר. בעיקר, במה עמוקה יותר, אם כי די קרוב..
בקיצור, מי שרוצה סאונד אנלוגי יותר, צריך להשקיע בחשמל ושעונים מדויקים...
ג'יטר זאת כולרה
שלום
ה-
JITTER כפי שכתבתי לפני הרצאה עליו באחד הסמינרים, מהווה מעט מאוד מטרד במוצרים כיום!
וזאת בעקבות פיתוח רכיב PLL מספיק טוב לטפל במקור שבו השעון פחות איכותי מהמוצא.
הצורך לשפר ששעון, לא רק מעיד על נחיתות השעון שהיה לך קודם, אלה גם מעיד על מגדל PLL ירוד במעגל הקליטה של ה-DAC.
רגישות האוזן בתרגום JITTER ל-THD או רעש (אותו הדבר) מוגבלת, והורדת ה-JITTER לערכים של פיקו שניות בודדות אינו
מורגש.
אגב, אלה אם השעון מועבר בנפרד (מה שלא מובן מהפוסט שלך?) כל עוד השעון עובר עם המידע הטורי ב-SPDIF, גם
מעגלי שעון מדוייקים ביותר, לא יפתרו את הבעיה של PROPAGATION DELAYS ברכיבי השידור והקליטה.
מה שכן, מעגלי ה-PLL בנויים על 2 רמות: תדר ומתח. וזה שעל מתח, חייב ייצוב קפדני, או ספקים סופר טובים!
היה לי בזמנו ANTI JITTER של AUDIO ALCHEMY, ואני יכול להגיד לך שזה היה קישקוש בלבוש.
אפילו שהיו לו 9 מייצבים נפרדים וספק.
שילמתי עליו 400$, שמחתי חיברתי התפארתי ובסופו של יום, בהשוואה אמיתית A/B - אותו דבר עם כמו בלי.
אבל הייתה עוד קופסה, עם LED שמראה נעילה, כמה כפתורים ופחות 400$ בבנק.