מצאתי את עצמי עסוק בלמצא רמקול קטן לסלון ,שיחליף רצפתי גדול לאחר נדנודים ביתיים
אלו שבחדר ההאזנה שלי לא באים בחשבון מפאת גודלם ,והופ נפלה לידיי הזדמנות לשים יד על הרבטים קטנים שמאד אהבתי בהאזנה אקראית בעבר.
המעמדים שמשקלם כשלושים קג׳ הושמו כלאחר כבוד במושב האחורי והתענגו על המזגן המפוצל...... וההרבטים תפסו את מקומם בכיסא לידי ולא כראוי לבן לוויה אנגלי אריסטוקרטי במושב האחורי כשהנהג לבוש כבטלר לפי כל פרטי הטקס. נהגתי לאט מהרגלי בכביש 431 גם בגלל הגשם החל לרגת וגם כי בכל זאת זוג יהלומים צעירים ורכים יושבים לצידי..... אחריות גדולה
ראשית תפסו את מקומם המיועד בסלון שגודלו 7•6.5 מטרים במרחק של 70 סמ׳ מקיר הבריקים שמאחוריהם ובמרחק של 80 סמ׳ מהקיר הצדדי כשביניהם מפרידים 3 מטרים על סטנדים מסיביים של רוגוז. חוברו לדנון 3805 שניזון ממחשב נייד באמצעות hi face evo +teddy ps מחובר דרך כבל USB לא רע וכבל דיגיטלי של vovox.
ניגנתי מספר שעות של מוזיקה מגוונת והיה ברור שאלו הקטנים מהווים שידרג גדול למורלים הישנים, פרט לגזרת הבס כמובן שהיתה חסרה בכמות אך לא באיכות. הכל היה אורירי. איכותי וטוב ואפילו טעים בקטעים ששמעתי מהמטבח...
לא עברו מספר שעות ובעלת הבית הטילה וטו על היותם בכלל
מכאן צמחה לה ההשוואה עם המוניטור שיושב לו לבטח בחדר המוזיקה, שחי שם כבר יותר משנתיים ורק משתבח עם כל שדרוג מן המקור ועד ההגברה והכבילה.
הועמד ליד הסט אפ הבא:
שעבר שידרוג אולטימטיבי פנימי וכן כניסת RCA , חיבור לספק כח כפול.
NAIM POWER NAP250 שאף הוא עבר שיפור עד העצם בקבלים וחשמל.
DOUBLE PS FOR NAIM ספק כח מפרי ידיו של יאיר פורמן לפרה.
כמו כן גם הממיר של יאס מחובר דיגיטאלית לממיר לטובת מצו ומוזיקה בכלל.
טרנספורט CEC TL51X
מחשב XTREAMER ULTRA/SSD
HFMC/IPAD3/FOOBAR2000
IOMEGA IX-2 20 NAS
FOOBAR 2K + FIDELIZER 3.0 + YOUNG DRIVER FOR HIFACE EVO
HEGEL HD11 DAC
HIFACE EVO+ TEDDY PS
כבלי חשמל- DIY כבלים של BELDEN עם תקעים של אויידה
אינטרקונט בין ממיר לפרה- VOVOX VOCALIS DIRECT
VOVOX LINK PROTECT DIGITAL CABLE
VUE USB-1
שקע של SINE
מפצל חשמל אמריקאי של WIREWORLD
ארונית סטריאו FLEXY RACK BY TNTAUDIO DYU
הרמקולים הם LE 'STRO ARMONICO שהם מוניטורים גדולים מתוצרתו של יאיר תמאם ממש לפני מג'יקו. כבדים מאד עם אלמנטים של סיס סדרה גבוהה וקרוסים של מונדורף. רמקול מעולה מאוזן וחם שמשקלו 17 קג' עם תיבה גודלה ועמוקה בבניה איכותית ומאסיבית ועם חיבורים איכותיים.
כבלי חשמל DIY של בלדן ואוידה.
ולעיניינו
החלטתי להאזין למספר קטעים מתוך רשימת ההאזנה שהיתה פתוחה בפובר בימים אחרונים כך שיהיה יצוג לסוגימוזיקהשונים בהרכבי םקתטנים וכן מוזיקה תזמורתית ולוא דווקא אודיופילית

כך שיהיה ניתן להדגים את אופיו של כל רמקול עם הפלוסים והמינוסים בעולם האמיתי.
ראשית האזנתי בלעדית להרבט משך 2-3 ימים ללא כל החלפה, וכל כך נהניתי שלא חשבתי כלל להשוות עד שבכל זאת הבננות של ה-NACA5 דלגו שוב לLE'STRO (מעתה יקראו לסטרו) ובשל ההבדלים שבלטו מיד החלטתי בשביל עצמי ולדורות הבאים

לעשות השוואה.
קטע 1. KATIE MELUA -THANK YOU STARS FROM PIECE BY PIECE ALBUM
ההרבטים מנגנים מעולה - קטי עומדת יציבה במרכז כלים מציגים צלצול אמיתי ועם טונליות מצוינת. יש במה מעט רחבה מהרמקולים ועומק סביר. הקול מלטף ורב רבדים.
מנדולינה מנגנת ממש מתוךהרמקול הימני......
הלסטרו מנגנים עם טונליות מאד דומה. הדמויות יציבות וגודלן גדול יותר מאשר בהרבטים. יש מימד עומק בולט יותר עם יותר אויר בין הכלים. בס נאה ומוגדר. להכל יש יותר נפח.
המנדולינה מנגנת מאחורי הרמקול הימני ומעט לימינו.
סה"כ פרזנטציה דומה עם יותר עומק וגודל בלסטרו. הרמקולים יותר "נעלמים"
2.CHARLES LLOYD HYPERION WITH HIGGINS -DANCING WATERS
בהרבטן יש טונליות מצוינת של הפנסתר והסקסופון. הגיטרה של אברקרומבי נהדרת והתופים של היגינס מפורטים
בלסטרו זה כבר סיפור אחר. במה הרבה יותר רחבה ועמוקה. אני רואה את לויד בצד שמאל עם סקסופון בגודל מלא עומד ומנגן. מלדהו עם גבו אלי ואנ רואה את הידיים שלו נוסעות לצידי גופו ממש דבר שמעט לא מורגש בהרבט. הסקסופון שמן ובשרני כפי שטנור צריך להיות. התופים של היגינס מפורטים ועם מתקף נהדר על הסנר תוף הרגל.
http://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1& ... 8011,d.bGE3. HAYDN BARYTONE TRIO #8 BUCHBERGER QUARTET
בהרבט הכלים נשמעים מצוין. אין כמעט במה באספקט לטרלי ויש אולי עומק מסוים אבל זה נשמע כמעט כמו הקלטת מונו. חסר גוף ועומק לרגיסטרים הנמוכים.
בלסטרו הכלים נשמעים מלאים ועם יותר גוף וכן יש הפרדה טובה בין הכלים אם כי הבמה לא חורגת מעבר לרמקולים.
4. CONCERTO FOR CELLO HAYDN J. DU PRE AND THE ENGLISH CHAMBER ORQUESTRA
בהרבטים הצלו נשמע יפה עם טונליות טובה וצללול טוב. הסקציות השונות של התזמורת נשמעות בעומק אך נשמעות מעט מרוחקות ועצורות.
בלסטרו מרגישים תזמורת. יש הפרדה טובה יותר בין סקציות הכלים ויש כמובן הרבה יותר גוף ועומק לתחום הנמוך וגם הצלו נשמע הרבה יותר נוכח.
5. JONI MITCHEL TRAVELOGUE THE CIRCLE GAME
אלבום נפלא עם עיבוד תזמורתי של וינס מנדוזה שזכה על זה בפרס רמי לעיבוד תזמורתי.
לצד התזמורת הנפלאה נשמעים וויין שורטר, ברבי הנקוק ואחרים נפלאים.
זה קטע אחר מהאלבום זה שזיכה את המעבד בגרמי. אותו סיפור......
כדי לקצר- בהרבטים נשמע מצוין. קולה של ג'וני טוב וממורכז. הכלים האקוסטייים נשמעים יפה מאד אבל.....
בלסטרו הכל מלא יותר. התזמורת פשוט שם.... מלאה ניואנסים שלא כל כך נשמעים עם ההרבטים.
שמעתי עוד קטעים אבל זה איכשהו מאפיין את שני הרמקולים.
אילו היה לי את ההרבט ללא ההשוואה יכולתי לחיות ולהנות מהתוצאה אבל הלסטרו פשוט נותן עוד משוה שאין להרבטים בתחום תחתון וביכולת לנגן מוזיקה יותר מורכבת ובנוסף מציג במה יותר גדלה ומפוקסת.
כמובן לזכותם של ההרבטים עומדת העובדה שהם בעצם מיני מוניטוריים לעומת הלסטרואים שהן מוניטור בגודל מלא...
כאן כבר יבואו לידי ביטוי הצרכים של כל אחד שתלוים בהעדפולת מוזיקליות וגודל החלל בו ימוקמו. וכמובן התקציב.
הלסטרו עולה פחות מן ההרבט אם עדיין ניתן להשיג מספר זוגות חדשים......
אני נשאר איתם עוד קצת ואולי ההנהלה תתרצה..... אם לא יעלו ללוחות
