אני מניח שאחת הבעיות שלא מעט חובבי אנלוג מתעסקים בה היא רעש מתקליטים
אני לא מדבר על SF, את זה אנחנו משאירים כרגע בצד, אלא על פופס וטיקס.
הפצפוצים המרגיזים הללו שאנו קולטים דרך הראש ואל האוזן שלנו דרך כל המערכת.
אז ידוע לנו שלא כל תקליט הודפס באופן זהה, לא כל תקליט במצב זהה ולא מעט מהרעשים הללו (לפחות אצל חובבים די מפותחים שכמותנו שמאזינים ללא מעט תקליטים חדשים..) מגיעים מבעיות אחרות שלא קשורות להדפסה באופן ישיר, אלא לבעיות כמו חשמל סטטי ובעיות נוספות שעליהם קיבלתי תשובה מאחד האנשים המוערכים בתחום היום, אטמה ספייר (כן כן, אלו ממגבי השפופרות המטורפים האלו...)... הנה מה הוא כתב לי:
if the preamp has stability problems, it will exacerbate ticks and pops on the LP surface that are otherwise inaudible, bringing them to the front. The instability is very much like ringing, and is usually caused by poor 'stopping' of the input means on whatever devices the preamp uses for gain (if a transistor, the base needs to be 'stopped', if a tube, the grid and if a mosfet, the gate). Please keep in mind this is in a rather small nutshell, but if the gain devices in the preamp are not properly stopped, not only will the preamp make more ticks and pops, but input loading of the cartridge will be mandatory for proper sound and the unit may be prone to RFI problems.
So a clue that you may be hearing more ticks and pops that you should is often that you had to pay attention to loading the cartridge correctly to get it to sound right! IOW, if the sound really does not change with the cartridge loading, you'll probably also hear less ticks and pops, despite having the same or better bandwidth.
FWIW, tube preamps are less prone to this problem than solid state, on account of the fact that it is harder for tubes to rectify RF energy on their grids, while this is quite easy with a transistor or mosfet.
בעצם אחר שקראתי את תשובתו, התחלתי לחשוב מדוע לאט לאט שעליתי ברמת הפונו סטיג' שלי והמערכת כולה,
הסט האנלוגי שלי מביא הרבה יותר שקט מהתקליטים שלי וממה שהכרתי לפני, כמובן שגם למכונת הניקוי החדשה יש ערך בעניין
השתקת הפופים הללו בהעדר חשמל סטטי מהחיכוך, אך גם התאמת הראשים באופן מושלם בעזרת פונו סטיג'ים טובים יותר
או מערכת (קדם) משובחים יותר שיודעים להתאים ולתת עבודה נאותה, הביאו עוד ועוד מהשקט בהעדר פופס אנד טיקס...
חברים רבים היו אצלי והאזינו לתקליטים שונים עם כמעט אפס רעשים!
אנו גם מדברים ביננו פה בפורום על תקליטים זהים שאצל אחד נשמע שקט כמעט לגמרי ואצל אחר רועש ברמה מרגיזה..
כמובן שעד שלא נבדוק בהצלבה לא נדע את האמת לאמיתה, אבל אולי יש פה מעבר לפלסטיק עצמו.
דבר נוסף זה ואני מחבר את זה כרגע לכתבה של ראובן על ה DS002 שכתב שם שעם הסט ראש \ פונו הנ"ל שומעים כאילו הראש "מדלג" על הפופים ועל הרעשים שיש בתקליט... גם אצלי זה נשמע כך, אך התשובה של אטמה ספייר מסבירה את הקונספט (אם זה באמת נכון והגיוני) שה 002 פשוט מגיע עם פונו סטיג' שמותאם לו באופן מושלם בהקשר של גיין ולאודינג. הוא ממשיך אל קדם המגבר באופן ישר וחלק מעבר לכל חיבור של ראש ופונו סטיג' אחרים שלא נבנו אחד לשני.
ומלבד פונו סטיג'ים יקרים מאד מאד שמסוגלים להתאים לכל ראש (או לפחות לרובם בעולם) באופן מושלם (וישנם בודדים כאלו בעולם במחירי סטרטוספירה) - אנו מקבלים איתו פשוט השלמה מצוינת לדרישות הראש באופן חשמלי וסוני, אבל רק לו ספציפית

.