ביום חמישי הקרוב, ה- 21 למאי 2009, תפתח תערוכת ה- High End השנתית במינכן. למי שלא שמע על המוסד הזה (ואני בספק אם יש כאן הרבה כאלו) מדובר על תערוכת אודיו ווידאו שנתית המתקיימת במינכן בדר"כ בתחילת האביב (אפריל/מאי) ומהווה אולי את התערוכה החשובה בתחום האודיו HighEnd באירופה ואולי גם בעולם.
למרות שמארגני המוסד טורחים לציין את הוידאו בשם התערוכה, וגם כמובן שניתן למצוא מספר חדרים המציגים מסכים, מקרנים וכו' לא הייתי אומר שזאת התערוכה המיועדת לוידאופיל המצוי. ההיפך. אחד הגילויים המפתיעים שהיו לי בשנה שעברה, הוא שלמרות גודל התערוכה לא מבלבלים את המוח עם כל מיני ג'אדג'טים, פלאפונים והשד יודע מה... (כמו שנהוג ב- CES ולמעשה גם בארץ)
הדגש הוא על אודיו, ובעיקר על הצד הגבוה של הסקלה (סקלת המחיר וגם האיכות בדר"כ), כאן בדר"כ יבחרו המציגים להדגים את מוצרי הדגל שלהם וגם ישתמשו בתערוכה כפלטפורמה לחשיפות והכרזות.
אני מזהה שלושה פרופילים שיכולים להתעניין בתערוכה:
- "עוסקים בתחום", אשר יכולים בנסיעה אחת לשמור על קשר אישי עם רבים מהיצרנים שהם מיצגים, לפתח קשרים עסקיים ולחפש את המוצר הבא.
- אודיופילים שרופים, אלו שמשקיעים הרבה ממרצם, אהבתם וכספם בתחום. כאן יש הזדמנות לשמוע מוצרים חדשים, לשמוע קונפיגורציות שלא ניתן לשמוע בארץ, להתרשם ממוצרים שלא משווקים בארץ ולקיים דו שיח עם אודיופילים, יצרנים ומשווקים מכל העולם.
- האודיופיל החובב, שאוהב את התחום אבל לא משתגע יותר מידי, לפרופיל הזה לא הייתי ממליץ לטוס במיוחד לתערוכה, זה יכול להעיק ולשעמם, אבל אם מישהו נמצא במקרה בטיול או נסיעת עבודה יכול להיות נחמד לבקר לכמה שעות בודדות (אני מנחש 3-4 יכול להיות אופטימלי).
ובכן, בשנה שעברה ביקרתי עם חברנו אפי בתערוכה, שלושה ימים מפרכים אך די מהנים. בזמנו לא חשבתי שארצה לבקר שם שוב בשנים הקרובות, דיי ברור גם אם ביקרתי שם רק פעם אחת, שהקטע דיי חוזר על עצמו. כמה דברים כבר משתנים בשנה?
מאז קצת שיניתי את דעתי, שלושת הימים האינטנסיביים בפעם שעברה לא נתנו לי להנות מספיק מהמבחר, החלטתי שהפעם אסע לזמן ארוך יותר ואבקר בתערוכה לזמן קצר יותר בכל יום. על סטאפים ששמעתי בפעם שעברה ולא נהנתי אוכל גם לדלג.
בחודשים האחרונים, מאז
פורסם מועד התערוכה אני עוקב אחר ה- "הודעות לעיתונות" (Press Releases) שמשחררים מארגניה.
כמה חודשים אחורה, היה ברור שהם "מעט" חוששים מאפקט המשבר הכלכלי על ביצועי התערוכה, מיעוט במציגים עלול לגרור מיעוט במבקרים ולהיפך. לכן היה חשוב להם להציג פאסון ולעדכן באופן שותף על כמות המציגים הרשומים. לזכותם יאמר שבסופו של דבר עברו אפילו את כמות המציגים של שנה שעברה. יפה מאוד לתקופה כזאת.
מלבד הנושאים העסקיים כוסו גם מספר נושאים טכנולוגיים/טרנדיים כגון האינטרנט כמקור למוזיקה, שימוש במדית (ונגני) ה- Blu-ray לניגון מוזיקה והשוני לעומת SACD ו DVD. כמו כן פורסמו מגוון הרצאות שיתקיימו במקום בנושאים שונים החל בפסיכואקוסטיקה, מדידת סאונד ורדיו דיגיטלי וכלה באמיתות/רלוונטיות הקונטרסט שמפורסם במוצרי תצוגה. כמו כן פורסמו רשימת הופעות שמתקיימות במקום (בחינם במסגרת התערוכה) ומגוון גימיקים ביניהם דוכן טעימות ויסקי בחסות חברת Tanoy בו הובטח שיוגשו טעימות על ידי "attractive Scottish ladies in kilts" יש למה לצפות
אתר התערוכה:
http://www.highendsociety.de/english/hi ... _aktiv.php