יורי כתב:
העשרה בהרמונה שניה פחות באה לידי ביטוי בהשפעה על הסאונד מאשר הרמונה שלישית או בכלל הרמוניות אי זוגיות - אשר הסאונד שלהם לא נעים
זה כנראה חלק מהסיפור של מדידה הזו שלא מודדת כלום או לא מודדת את מה שצריך למדוד
העיניין שלרוב לא משחררים בדיקות שלהם ולכן כל המוצרים יש להם פרסום של מדידות מצויינים THDשלב 0.00000005% ועדיין הם נשמעים צורמים. כנראה העיניין הוא לא כמה "הועשר בהרמוניות מדרגה שניה" אלא בכמה נוקה ונמחק ההרמוניות מהסוג האי זוגי.
צודק לגמרי.
אבל ברשותכם נסתכל רגע מהכיוון ההפוך, או ברובד שמעל למדד המתימטי הפשוט הזה:
מהתרשמותי, אנשים ('טכנוקרטים') לא באמת מנפנפים ב- THD כמדד לאיכות של הציוד שלהם.
אנשים לא באמת מתייחסים לערך סקלארי יחיד בגבו של קטלוג כבעל חשיבות.
מה שכן רואים - זה את האודיופילים מהזן הסובייקטיביסטי ששולל כל מדידה - מנצלים את ה-THD התמים כאיזושהי דוגמא ל"טעות טכנוקרטית אוניברסלית" - ומנופפים בו כאילו יש בכך משום הוכחה כללית - אינדוקטיבית - לכך שאין משמעות למדידות בכלל.
ובכן, האמת היא ש-THD מעולם לא באמת התיימר להיות מדד לאיכות, אלא מדד לכמות עיוותים כפרמטר מבוא. כאשר מציינים הספק של מגבר, למשל, היושר האינטלקטואלי דורש לציין בכמה THD נמדד הספק זה. הרי ניתן יהיה להציג הספקים גבוהים יותר עבור THD גבוה יותר. במילים אחרות: ניתן להביא כל מגבר ל-THD גבוה להחריד ולסחוט ממנו עוד וואטים. אין משמעות אמיתית לציון THD לבדו ללא קשר להספק הנמדד. איך העיוות ההרמוני מתפלג בספקטרום, מבחינת הרמוניות זוגיות ואי-זוגיות - זה משהו ש- THD מעולם לא התיימר לציין.
ומכאן מגיעה השורה התחתונה - יש להתייחס בביקורתיות שונה למספרים שהיצרן מפרסם על מנת למכור, לעומת בדיקות מפורטות ובלתי-תלויות.
ושלא ידברו איתי על תוספת הרמוניות זוגיות (שאופיינית לשפופרות בקצה התחום הליניארי שלהן) כתורמת ל"נאמנות למקור" - הרי זו יצירת יש מאין. שיגידו שזה נעים לאוזניהם - זו הסקה אסוציאטיבית נכונה יותר של המפרט הטכני
