מחבר |
הודעה |
הצטרף: 07/04/11 14:49
הודעות: 726
|
אהלן, עד כמה חשוב להשקיע בקונקטורים איכותיים לסופיות של כבלי הרמקול, ועד כמה זניח החומר מהן עשויות הבננות? ארחיב, לכבלי הרמקול של הסטריאו שלי (cable talk), רכשתי בננות בריליום-נחושת: http://www.ebay.com/itm/270774154113?ss ... 1439.l2649כשבצד שני מחוברות הבננות המקוריות שהגיעו עם הכבל (מאוד איכותיות, יושבות נהדר בפוסטים שלהן) ל-VDH CS-122 של הק"ב הביתי (אונקיו 875 ורמקולים של סליישן CS3 - שיוחלפו בהקדם), רכשתי בננות סטנדרטיות מאוד של נקמיצ'י: http://www.ebay.com/itm/280607509390?ss ... 1439.l2649עד כמה יש משמעות לרכישות הנ"ל והאם יש טעם להשקיע יותר? אשמח להחכים בנושא באופן כללי. ההיגיון אומר לי שבמקרה של ה-VDH למשל אני צריך לשאוף לחבר בננות מכסף טהור, ושלצד השני של ה-Cable Talk אני צריך, לפחות, לחבר גם בצד השני את בננות הבריליום-נחושת. דעתכם?
_________________ Stereo: Speakers: VIVID G2 Amp: Bryston 4b st DAC-Streamer: Lumin S1 Cables: ZenSati Authentica
HT: Receiver: Pioneer LX90, Center: DIY; SB: Phonar Credo Reference, B: Boston VR60; Subwoofer: Avance Signature MKII.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
הצטרף: 25/09/11 00:51
הודעות: 102
|
ערב טוב רן לפי הפירוט בשאלתך מסתבר שאתה יודע ומבין בנושא השאלה יותר מרוב עם לא כל הקוראים עד עתה וגם ממני. הידע שלך בחומרים שמהם עשויות הבננות והקונקטורים ממש מרשים. בעקרון, זרם צריך לעבור ללא התנגדות ובשפע כך שאיכות המחבר, שטח המגע, ועצמת ההידוק בין שני המגעים חשוב לצורך הזה ואני מניח שעד כאן אתה לא צריך אותי. אינני מאמין שאוזן האדם מסוגלת להבחין בהבדלים בין שני סוגי מחברים טובים המותקנים נכון כך שהרבה אין לי איך לעזור. האזנה נעימה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4045
|
בענין הקונקטגורים והתאמה לכבל מסויים. אתה צריך לשאוף לכך שהחומר ממנו עשוי הקונקונקטור יהיה זהה לחומר של המוליך, כלומר לכבל כסף יהיה קונקטור כסף,ולכבל נחושת,יהיה קונקטור נחושת, אם מותר לי להוסיף?כל הציפויים על הקונקטור,ברוב המיקרים מקלקלים את התוצאה אבל משפרים את התחזוקה,כלומר ,ציפויי זהב ורודיום מונעים התחמצנות של הנחושת כסף ועוד מתכות אבל גורמים לאלקטרון האומלל בדרכו לרמקול ,לעבור דרך עוד מתכת מסוג אחר,אותו דבר גורמת הלחמת בדיל. לכן שאיפתנו בכבל טוב היא שתהייה הומוגניות מטלורגית לאורך כל הכבל באם זה אפשרי, הדוגמה האבסורדית ביותר שאוכל לתת-נניח שרכשת כבל נחושת לחשמל של ניאוטק, הבנוי מנחושת טהורה ביותר,ואז מכיוון שהחלטת להשקיע ,קנית לקצוות את המחברי חשמל הניפלאים של אוידה עם ציפוי רודיום ושילמת 200 דולר על המחברים,ובכן עשית טעות, מכיוון שהקונקטורים הללו טובים ככל שיהיו ,בנויים מפוספס רוז ברונז, והציפוי הוא רודיום, אבל באם היית קונה ב10 דולר קונקטורים של ״ סונר״ הבנויים מנחושת אדומה טהורה ,היית משפר את הכבל,ולו רק בגלל ההומוגנות של מלהלך האלקטרונים באותה מתכת מקצה לקצה, אותו דבר הקונקטור ים לRCA ,בעלי ברגים קטנים במקום הלחמות ,בקיצור כמה נפחות סוגי מתכות ,יותר טוב.
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
הצטרף: 25/09/11 00:51
הודעות: 102
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 01/01/09 18:52
הודעות: 1155
|
שניצל כתב: בענין הקונקטגורים והתאמה לכבל מסויים. אתה צריך לשאוף לכך שהחומר ממנו עשוי הקונקונקטור יהיה זהה לחומר של המוליך, כלומר לכבל כסף יהיה קונקטור כסף,ולכבל נחושת,יהיה קונקטור נחושת, אם מותר לי להוסיף?כל הציפויים על הקונקטור,ברוב המיקרים מקלקלים את התוצאה אבל משפרים את התחזוקה,כלומר ,ציפויי זהב ורודיום מונעים התחמצנות של הנחושת כסף ועוד מתכות אבל גורמים לאלקטרון האומלל בדרכו לרמקול ,לעבור דרך עוד מתכת מסוג אחר,אותו דבר גורמת הלחמת בדיל. לכן שאיפתנו בכבל טוב היא שתהייה הומוגניות מטלורגית לאורך כל הכבל באם זה אפשרי, הדוגמה האבסורדית ביותר שאוכל לתת-נניח שרכשת כבל נחושת לחשמל של ניאוטק, הבנוי מנחושת טהורה ביותר,ואז מכיוון שהחלטת להשקיע ,קנית לקצוות את המחברי חשמל הניפלאים של אוידה עם ציפוי רודיום ושילמת 200 דולר על המחברים,ובכן עשית טעות, מכיוון שהקונקטורים הללו טובים ככל שיהיו ,בנויים מפוספס רוז ברונז, והציפוי הוא רודיום, אבל באם היית קונה ב10 דולר קונקטורים של ״ סונר״ הבנויים מנחושת אדומה טהורה ,היית משפר את הכבל,ולו רק בגלל ההומוגנות של מלהלך האלקטרונים באותה מתכת מקצה לקצה, אותו דבר הקונקטור ים לRCA ,בעלי ברגים קטנים במקום הלחמות ,בקיצור כמה נפחות סוגי מתכות ,יותר טוב. שניץ, עושה היגיון, אבל על פי ההיגיון הזה אין טעם אף פעם לקנות תקעים של OYAIDE, כי איזה כבל עשוי מרודיום ו/או זהב? אני מפספס משהו?
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 07/04/11 14:49
הודעות: 726
|
שניצל, קודם כל, תודה רבה. דבר שני, אתה מפתיע אותי כי דווקא קיבלתי המלצה חמה לשימוש בבדיל כדי להגיע למשטח הומוגני ככל הניתן של גידי כבל הרמקול - דבר שנשמע מאוד הגיוני. מצד שני, יש הרבה מאוד היגיון בדברים שלך גם כן. שאלה עוקבת, האם חיבור קונקטור מחומר שונה מזה של הכבל עצמו אכן שמיע לידיעתך ונסיונך? (ויותר מדויק עבורי, האם לרכוש קונקטורים מכסף עבור ה-VDH שבסופו של דבר מחוברים לרסיבר ק"ב בכלל?)
_________________ Stereo: Speakers: VIVID G2 Amp: Bryston 4b st DAC-Streamer: Lumin S1 Cables: ZenSati Authentica
HT: Receiver: Pioneer LX90, Center: DIY; SB: Phonar Credo Reference, B: Boston VR60; Subwoofer: Avance Signature MKII.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 04/01/11 14:54
הודעות: 301
|
משה ציין את הנקודות העיקריות.
מה שחשוב זה מגע - ואי אפשר להפריז בחשיבות העניין, מגע לקוי הוא תמיד הפגם הראשון, ותמיד מתחיל להפריע לפני שמגלים את הפושע.
לכן יש חשיבות לשני דברים לדעתי: כיצד יושב תקע הבננה בתוך השקע. תקע שנשלף בקלות לא טוב.
איך מחבריםאת הכבל בצורה בטוחה לאורך שנים לתקע הבננה, והלחמה כפי שציין זה שלפני, יש לה את היתרונות שלה - אם נעשתה מקצועית עם חומר מתאים.
לסיפור של מתכות שונות אין שום שחר, לפחות לא כזה שתוכלו להביא סימוך טכני לגביו. "אלקטרון אומלל" נשמע מאוד רומנטי, אבל במציאות אין להם נאמנות והם יקפצו מיסוד אחד למשנהו בהתלהבות רבה כאשר יזהו שם חוסר (מטען חיובי)
הסיפור כולו נובע משיבוש של תופעת הצמד המתכתי (את מי שמעניין שיחפש את אפקט פלטיה) צמד מתכתי נוצר כאילו כאשר שיש לי תקע רודיום מחובר לכבל נחושת. בקצה הכבל יש שוב תקע רודיום. (ותסלחו לי אם אין דבר כזה אפשר לקורא לכך מתכת א ומתכת ב) - תקע אחד תקוע ברמקול והנגדי במגבר ההספק. כאשר המגבר מתחמם, מקבלים מקור מתח ישר DC חלשלוש שתלוי בהפרשי טמפרטורה.
מבחינת חיבור צמד טרמי האפקט בכבל רמקול הוא סופר זניח, כי הוא לא בנוי כמו צמד טרמי אמיתי. למדידת טמפרטורה מנוע של מטוס סילון מכניסים לליבת המנוע זוג חוטים (ממתכת עמידה) מבודדים ורק בקצה מקוצרים יחד ומודבקיםלנקודה שרוצים למדוד. הכבל הדו גידי הזה מחובר בתא הטיס למודד. המודים הסטנדרטיים מייצרים מתח ישר של 40 מיליוולט מקסימום בהפרש טמפרטורה של 1000 - אלף מעלות. וכל המוסיף גורע
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 16/09/09 00:52
הודעות: 5170 מיקום: תל מונד
|
שניצל כתב: אתה צריך לשאוף לכך שהחומר ממנו עשוי הקונקונקטור יהיה זהה לחומר של המוליך, כלומר לכבל כסף יהיה קונקטור כסף,ולכבל נחושת,יהיה קונקטור נחושת, ... הדוגמה האבסורדית ביותר שאוכל לתת-נניח שרכשת כבל נחושת לחשמל של ניאוטק, הבנוי מנחושת טהורה ביותר,ואז מכיוון שהחלטת להשקיע ,קנית לקצוות את המחברי חשמל הניפלאים של אוידה עם ציפוי רודיום ושילמת 200 דולר על המחברים,ובכן עשית טעות, מכיוון שהקונקטורים הללו טובים ככל שיהיו ,בנויים מפוספס רוז ברונז, והציפוי הוא רודיום, אבל באם היית קונה ב10 דולר קונקטורים של ״ סונר״ הבנויים מנחושת אדומה טהורה ,היית משפר את הכבל,ולו רק בגלל ההומוגנות של מלהלך האלקטרונים באותה מתכת מקצה לקצה, אותו דבר הקונקטור ים לRCA ,בעלי ברגים קטנים במקום הלחמות ,בקיצור כמה נפחות סוגי מתכות ,יותר טוב.
לא תמיד ולא בהכרח.
_________________ בברכה, יהושע גומא
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 07/04/11 14:49
הודעות: 726
|
יהושע, אשמח להרחבה.
_________________ Stereo: Speakers: VIVID G2 Amp: Bryston 4b st DAC-Streamer: Lumin S1 Cables: ZenSati Authentica
HT: Receiver: Pioneer LX90, Center: DIY; SB: Phonar Credo Reference, B: Boston VR60; Subwoofer: Avance Signature MKII.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 21/06/09 19:45
הודעות: 1547
|
ran_carney כתב: האם לרכוש קונקטורים מכסף עבור ה-VDH שבסופו של דבר מחוברים לרסיבר ק"ב בכלל? ידידי עזוב אותך קונקטורים - כל עוד אתה מדבר על רסיבר ק"ב וכבלים לא מאוד יקרים, אתה לא אמור בכלל להגיע לניואנסים שקונקטורים יכולים לשקף. גם שניצל נראה לי יגיד לך אותו דבר. ממליץ לך לחסוך את הכסף ולרכוש מגבר סטריאו קודם כל אחרי זה תחזור ונדבר על מקור, על טיפול בחשמל, על אקוסטיקה. רק בסוף - אם ישאר זמן, נתחיל לרדת לרזולוציות של מאיזה חומר עשוי הקונקטור.. תהנה 
_________________ אתה באמת בחור על הכיפאק
|
|
חזור למעלה |
|
 |