פשוט בלי הדוגמה קשה לי לדעת למה אתה מתייחס. לחברות טופ היי-אנד בדר"כ אין עשרות מוצרים בכלל שלא לדבר על עשרות מוצרים באותו תחום.
לגבי ה-"שינויים/שדרוגים", אני לא יודע אם אתה טועה, אבל אולי אתה מסתכל על זה לא כל כך נכון.
אם הוצאתי מוצר בראשון לראשון 2010 (נניח ה- CDP טופ אוף דה ליין של החברה) ועד הראשון לראשון 2011 מצאתי אחד או יותר מהדברים הבאים:
1. דרך לשפר את ביצועי המכשיר
2. דרך לעשות אותו יותר שימושי למשתמש
3. דרך לעשות אותו יותר אסתטי או מתאים ל-"מודה"
4. דרך להוזיל עלויות, או לוגיסטיקה מבלי לפגוע בביצועים
5. דרך לעשות אותו יותר מכיר
ואם אני (בתור החברה) מוכן לשאת במאמץ של שינוי פס היצור בהתאם אז בעצם הסיבה היחידה לא לעשות את זה היא לא להרגיז לקוחות שכבר רכשו (ואת סונוס

).
אני באופן אישי, בתור לקוח שגם ככה לא מתעסק יותר מידי במכירה של ציוד שלי, מעדיף שחברה תמיד תתן לי אופציה לרכוש את הכי טוב שהיא מסוגלת לייצר. גם אם זה אומר להוציא כל חצי שנה גירסה חדשה. מה איכפת לי?
אם מישהו דואג למחיר הציוד שכבר רכש, אז כן, יש כאן בהחלט בעיה ואני מניח שרוב החברות שמות גם את זה במערכת השיקולים.
לגבי כמה דגמים מאותו "תחום":
אני מניח שזה שילוב של היבטים כלכליים ולוגיסטיים.
אם כל חברה היתה יכולה למכור רק מוצר אחד ב- 50K$ ולהרוויח אותו הדבר היא היתה עושה את זה.
אבל הכמויות הן בדר"כ במוצרים היותר זולים, אז עושים מדרגות ומייצרים "בכוונה" מוצרים יותר נחותים מהטופ שהחברה מסוגלת לייצר שעולים פחות.
זה לא בסדר לטעמך?