לפני כ 20-30 שנה חלק גדול מההקלטות הקלאסיות היו מוקלטות ומבושלות על ה- B&W 801 ואז אודיופילים חובבי מוסיקה קלאסית היו רוכשים רמקול זה והם קבלו בביתם פלוס מינוס את "מה שהתכוון המשורר" .......כמובן שהאקוסטיקה בבתים לא תמיד היתה קרובה לזו שבאולפנים.
כעקרון כל אולפן הקלטות מבצע את המאסטר הסופי עם מוניטור + אקוסטיקה שיכולה להיות הפוכה ב 180 מעלות מאולפן אחר (חריפות, עוצמת בס, חדר בקרה "חי" / "מת" וכו') ולכן גם השונות בתוצאה הסופית (*).......שלא לדבר על הטעם האישי של המפיק וטכנאי ההקלטות.
אין ספק שבהקלטות מסויימות כדי שתוכל לסבול אותם / להינות מהן הנאה שלמה אתה צריך EQ / Tone Control.......אני מבצע זאת כל הזמן ולא מרגיש שום "רגשי אשמה אודיופיליים" - עבור סגפנות יש שטיחון עם מסמרים

(*) אולפני הקלטות מבצעים תיקון FR עם מערכות RC כדי שלכולם יהיה אותו רפרנס +- מבחינת גוון הצליל, אולם עדיין לכל חדר בקרה יש את הגוון האופייני לו.