shmulik509 כתב:
אלוני, תוכל להסביר את ההפרדה בין פרוט לטקסטורה? לפחות בכוון אחד יש תלות - היכולת להבחין בטקסטורה טמונה ביכולת ההפרדה, שאליה אני מנחש שאתה מתיחס כפרוט.
אתה צודק שהם מבוססים על אותו עקרון (והכינוי הוא שרירותי) אבל הם דווקא לא תלויים אחד בשני, לפעמים אפילו מתנגשים.
ב"פירוט" מתייחסים בדר"כ לתחום המיד הגבוה ומעלה, כמה מהתססס אתה שומע במצילות, כל מיני סימני אוירה, הרוק בפה של הזמרת, דברים כאלו.
ב"טקסטורה" מתייחסים בדר"כ לתחום המיד הנמוך יותר ומטה. כמה הצלילים מורכבים ומלאי שכבות ופחות "אטומים". זה יכול להיות קול אנושי נמוך יותר, קשת על צ'לו או קונטרבאס וכו.
הסיבה שלפעמים הם מתנגשים היא שכאשר יש עודף בתחום טונאלי מסויים (או חוסר באחר) אתה מקבל אוטומטית אחד מהם ודופק את השני.
אז המערכות ה"מפורטות" יהיו הרבה פעמים עם עודף בתחום הגבוה (או חוסר מייד מתחתיו) ו"בעלות הטקסטורה" הפוך.
לכן ההגדרה של קאשי לפילטריזציה נכונה.
כנ"ל היובש אגב. זה סאונד שמדגיש מעברים דינמיים גדולים (ע"ע "פאנצ'י") על חשבון קטנים.
shmulik509 כתב:
הכותרת של הדיון, שלא תואמת אפילו פוסט אחד בשרשור הזה, הייתה יכולה להיות הרבה יותר בונה. למשל "איך אתה יודע מתי המערכת שלך, בהנתן כל הנתונים, היא הטובה ביותר לך ברגע זה?"
זו קצת בעיה, כי התשובה היא תמיד לא.
תמיד יהיה קיים שילוב אחר (עם נתונים זהים) שתאהב יותר (פשוט בגלל שיש כל כך הרבה מבחר), הבעיה היא למצוא אותו מבלי לאבד את מה שהשגת עד כה.
להשוות עם מערכת קיימת אחרת יותר קל (גם אם חסר רלוונטיות לחלוטין).