מחבר |
הודעה |
--- מושעה ---
|
 |
הצטרף: 21/12/10 12:56
הודעות: 1205
|
שלום מהתנסות, יש כותרי SACD שאינם איכותיים כלל, ויש שהרובד CD שעליו מבושל ממש שונה מה-SACD ולכן נשמע ירוד. ברם, השוואה בין 2 הפורמטים באותו ביצוע או ביצוע "דומה", הם כלי מעניין להשוואה. ההשוואה אמורה להבליט את היתרון התיאורטי שיש ל-SACD על ה-CD ברוחב סרט, פירוט (מספר הסיביות) ואיכות כוללת. הדיסק ה-1 הוא של Chopin: Scherzi; Impromptus - Hybrid SACDמול הקלטה של DG לאותה יצירה של Chopin: Four Scherzi בביצוע Ivo Pogorelich. הכותר שברשותי הוקלט ב-4D. הדיסק השני הוא Midnight Sugar - Hybrid SACD - DSDרצועה ראשונה, והביצוע הרגיל על CD של Tsuyoshi Yamamoto וחברת TBM שאח"כ נהפכה ל-FIM והשתלבה עם XRCD של JVC. מדובר בהקלטות של ג'אז ב-TRIO. לטעמי ב-2 המקרים הנ"ל יש עדיפות מובהקת ל-SACD על הפורמט הרגיל. בכותר ה-1, לפסנתר יש פירוט ונוכחות עדיפה. הנגינה של Ivo Pogorelich עדיפה על זו של יונדאי לי (לא שחסר לו משהו...) אך הדינאמיות של הנגינה (ההקלטה) והעושר בצלילים מביא את הפורמט ואת הכותר לחוויה אוטנטית של האזנה לפסנתר. בכותר ה-2 מדובר בהקלטה מאוד מיוחדת. את ה-CD רכשתי בתערוכה בסינגפור ב-1996. היא איכותית והצלילים בו, מפורטים וחדים, עם יכולת אבחנה מעולה. ברם ב-SACD, שהעם זו בדיוק אותה הקלטה בדיוק, נוסף רובד של פרטים שהיו כנעלמים ב-CD. מדובר בקולות ורעשים של נוכחים או נגנים והם בהחלט בעוצמות מאוד נמוכות ברקע. עם הצפתם של אילו, צפו עוד פרטים ואיכויות שלא נשמעו בדיסק.
_________________ תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
--- מושעה ---
|
 |
הצטרף: 02/03/10 12:33
הודעות: 3367
|
וזאת הסיבה שלמרות שאין לי כיום נגן SACD, אני משתדל לקנות כל דבר שאני יכול כ-Hybrid SACD.
יבוא יום וגם זה יהיה לי.
אפרופו, מעניין מה איכות הסאונד של ה-OPPO האחרון יחסית ל-CDP ייעודיים באיכות ממוצעת ומעלה. מישהו בדק?
_________________ "אולי אהבנו בתמימות, יותר מדי שירים והאמנו שנמות, על מה שהם אומרים"
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 06/06/09 16:42
הודעות: 10536
|
OK ברור שיש עדיפות ל-SACD (מהונדס נכון) על CD (מישהו חשב שלא?)
_________________ מיכאל
|
|
חזור למעלה |
|
 |
--- מושעה ---
|
 |
הצטרף: 12/08/09 22:58
הודעות: 1297
|
מיכאל לנג כתב: שלום מהתנסות, יש כותרי SACD שאינם איכותיים כלל, ויש שהרובד CD שעליו מבושל ממש שונה מה-SACD ולכן נשמע ירוד. ברם, השוואה בין 2 הפורמטים באותו ביצוע או ביצוע "דומה", הם כלי מעניין להשוואה. ההשוואה אמורה להבליט את היתרון התיאורטי שיש ל-SACD על ה-CD ברוחב סרט, פירוט (מספר הסיביות) ואיכות כוללת.
הדיסק ה-1 הוא של Chopin: Scherzi; Impromptus [Hybrid SACD] [url]http://www.amazon.com/Chopin-Scherzi-Impromptus-Hybrid-SACD/dp/B0002SZVUY/ref=sr_1_9?s=music&ie=UTF8&qid=1292945084&sr=1-9][/url] מול הקלטה של DG לאותה יצירה של Chopin: Four Scherzi בביצוע Ivo Pogorelich. הכותר שברשותי הוקלט ב-4D.
הדיסק השני הוא Midnight Sugar [Hybrid SACD - DSD] [url]http://www.amazon.com/Midnight-Sugar-Tsuyoshi-Yamamoto/dp/B00067Z2ZU/ref=sr_1_fkmr0_1?ie=UTF8&qid=1292945568&sr=1-1-fkmr0][/url] רצועה ראשונה, והביצוע הרגיל על CD של Tsuyoshi Yamamoto וחברת TBM שאח"כ נהפכה ל-FIM והשתלבה עם XRCD של JVC. מדובר בהקלטות של ג'אז ב-TRIO.
לטעמי ב-2 המקרים הנ"ל יש עדיפות מובהקת ל-SACD על הפורמט הרגיל.
בכותר ה-1, לפסנתר יש פירוט ונוכחות עדיפה. הנגינה של Ivo Pogorelich עדיפה על זו של יונדאי לי (לא שחסר לו משהו...) אך הדינאמיות של הנגינה (ההקלטה) והעושר בצלילים מביא את הפורמט ואת הכותר לחוויה אוטנטית של האזנה לפסנתר.
בכותר ה-2 מדובר בהקלטה מאוד מיוחדת. את ה-CD רכשתי בתערוכה בסינגפור ב-1996. היא איכותית והצלילים בו, מפורטים וחדים, עם יכולת אבחנה מעולה. ברם ב-SACD, שהעם זו בדיוק אותה הקלטה בדיוק, נוסף רובד של פרטים שהיו כנעלמים ב-CD. מדובר בקולות ורעשים של נוכחים או נגנים והם בהחלט בעוצמות מאוד נמוכות ברקע. עם הצפתם של אילו, צפו עוד פרטים ואיכויות שלא נשמעו בדיסק. ראשית, האם אתה שומע בסטריאו או ב-multichannel? ב-MC הייתרון של SACD בולט עוד יותר. שנית, "הנגינה של Ivo Pogorelich עדיפה על זו של יונדאי לי" -- הניסוח הוא כמו של עובדה, אבל התוכן הוא של דיעה, שלאו דווקא משותפת לכולם. אישית, לא קניתי את ה-פוגו, שהוא "כמובן"(?) לא רע בכלל, לטעמי, אם כי מנייריסטי כלשהו, וכן קניתי את לי, שהוא לטעמי נפלא, גם בנגינה וגם בהקלטה, למרות שרובינשטיין עדיין האהוב עלי מכולם (גם הוא ב-SACD  , אבל עם צליל פחות "מודרני" -- שומעים את גיל ההקלטה, ולא לטובה). עמיר
_________________ ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות
|
|
חזור למעלה |
|
 |
--- מושעה ---
|
 |
הצטרף: 21/12/10 12:56
הודעות: 1205
|
תשובה ל-BooBoo שלום אני לא מוצא איך להגיב ישירות לפוסט (SORRY, רגיל לתפוז...)
רובד ה-CD בכותרי SACD HYBRID אינם מרמזים אפילו על האיכות ברובד ה-SACD. בחלקם, אם לא ברובם הרובד CD פחות איכותי מהכותר הרגיל, ואני מניח שיש לזה סיבות מסחריות.
SACD מגיע גם בדו ערוצי או רב ערוצי, ובחלק מהמקרים הרב ערוצי פשוט עדיף. בחלק מההדגמות וההשוואות בין CD ל-SACD לא מצאתי יתרון או הצדקה להיכנס בכלל ל-SACD. לקח לי זמן וניסיון, לאתר את הכותרים/הקלטות שאכן מביאות לידי ביטוי את היתרונות. והרבה פעמים אחרי הקשבה ל-SACD, עברתי ל-CD ולא הבנתי מה המהומה סביב ה-SACD. כלומר ה-CD נשמע לי איכותי לא פחות, ואפילו יותר.
2 הדוגמאות הן דוגמאות שניתן באופן מובהק (ניסוח סטסטיסטי להצביע על יתרון של A על B) להצביע על יתרונו של ה-SACD.
_________________ תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
--- מושעה ---
|
 |
הצטרף: 21/12/10 12:56
הודעות: 1205
|
שלום עמיר שומע בפורמט המירבי שמוקלט על ה-SACD. הפיענוח נעשה ע"י הציוד מעצמו. הכותר של הסקרצו - רב ערוצי, הכותר של הג'אז דו ערוצי (הקלטה אנלוגית במקור!)
בנוגע לנגינה, אם כי יש לכל אחד את הפסנתרן החביב, הכנר החביב וכו', יש לכל אחד מהם במיוחד בפסנתר את היחודיות שלו. למשל, גלאן גולד נודע בביצועי הוואריציות של גולדברג לבאך. בביצוע של הקונצרטו ה-5 לפסנתר של בטהובן (אמפרור), אני אוהב את אשכנזי. בצ'לו, ז'אקלין דופרה ידועה בביצוע של אלגר. ויש גם כאילו שהם פחות מוכרים אבל בקטע מסויים הם אדירים! יש הקלטה של RR עם נוג'ימה, מנגן ואריציות של פגניני (מאת ליסט) על פסנתר - פשוט עילאי! האיש נחשב לאוצר לאומי של הקיסר ביפן. בכינור, אני מעדיף את פרלמן. אבל בפגניני, אין על אקרדו. יצא לו על SACD בדו ערוצי כותר אודיופילי של 4 העונות של וויאלדי. ממליץ בחום. חדשני, מדהים ביופיו (יש לי יותר מ-10 ביצועים, מהם מהידועים שיש, כולל גיל שחם, פביו ביונדי, 4 הכנרים, ועוד). ההקלטה מעולה גם כן, וראויה לתואר אודיופילי.
לגבי Pogorelich ב- Chopin: Four Scherzi אני מדבר על עצמי וביקורות. אף על פי שהנגינה של יונדאי לי משובחת ביותר ומתעלה על רבים. הביצוע של Pogorelich על הכותר הספציפי של DG ה-4D הוגדר ע"י סטיראופייל כ-TO DIE FOR. יש לזכור שההקלטה של Pogorelich ישנה ב-10 שנים מזו של יונדאי לי.
_________________ תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 21/09/08 14:54
הודעות: 1518
|
מיכאל
קודם כל ברוך הבא לפורום הזה.
לדעתי, כאשר מדובר בהקלטות שונות וביצועים שונים של אותה יצירה, לא ניתן ללמוד על יתרון ה SACD בהשוואה בינהן (הדוגמא הראשונה שלך).
זה כמו להשוות תפוחים לתפוזים..
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 02/10/08 16:54
הודעות: 9699
|
מיכאל,
שלום וברוך הבא לפורום .
[ לנוחותך, ניתן להגיב תוך כדי ציטוט ההודעה אליה אתה מגיב - כפתור ה'צטט' למטה משמאל יעשה זאת, ניתן תוך כדי גם למחוק חלקים מהתוכן המצוטט אם הוא ארוך מדי ולהותיר את הרלוונטי .
ניתן להוסיף עוד ציטוטים - במהלך השלב לעיל תיפתח רשימת ההודעות בשרשור מתחת לחלון התגובה, כאשר כל הודעה מקבלת כפתור 'צטט' כנ"ל משלה ].
בהצלחה ובהנאה, בכבוד ובברכה
_________________ אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם
|
|
חזור למעלה |
|
 |
--- מושעה ---
|
 |
הצטרף: 12/08/09 22:58
הודעות: 1297
|
מיכאל לנג כתב: שלום עמיר בנוגע לנגינה, אם כי יש לכל אחד את הפסנתרן החביב, הכנר החביב וכו', יש לכל אחד מהם במיוחד בפסנתר את היחודיות שלו. למשל, גלאן גולד נודע בביצועי הוואריציות של גולדברג לבאך. בביצוע של הקונצרטו ה-5 לפסנתר של בטהובן (אמפרור), אני אוהב את אשכנזי. בצ'לו, ז'אקלין דופרה ידועה בביצוע של אלגר. ויש גם כאילו שהם פחות מוכרים אבל בקטע מסויים הם אדירים! יש הקלטה של RR עם נוג'ימה, מנגן ואריציות של פגניני (מאת ליסט) על פסנתר - פשוט עילאי! האיש נחשב לאוצר לאומי של הקיסר ביפן. בכינור, אני מעדיף את פרלמן. אבל בפגניני, אין על אקרדו. יצא לו על SACD בדו ערוצי כותר אודיופילי של 4 העונות של וויאלדי. ממליץ בחום. חדשני, מדהים ביופיו (יש לי יותר מ-10 ביצועים, מהם מהידועים שיש, כולל גיל שחם, פביו ביונדי, 4 הכנרים, ועוד). ההקלטה מעולה גם כן, וראויה לתואר אודיופילי.
לגבי Pogorelich ב- Chopin: Four Scherzi אני מדבר על עצמי וביקורות. אף על פי שהנגינה של יונדאי לי משובחת ביותר ומתעלה על רבים. הביצוע של Pogorelich על הכותר הספציפי של DG ה-4D הוגדר ע"י סטיראופייל כ-TO DIE FOR. יש לזכור שההקלטה של Pogorelich ישנה ב-10 שנים מזו של יונדאי לי. שלום וברוך הבא! שוב ניסוחי דיעות כאילו הן עובדות...  "בפגניני, אין על אקרדו" -- לטעמי, עדיפים בהרבה בקונצ'רטו הראשון פרנצ'סקאטי, בקאפריצ'י צהטמאייר, ועוד. לאקארדו טכניקה טובה, מה שבעל חשיבות קריטית בפאגאניני, אבל יש מעבר לזה, ואקארדו לא מגיע לשם, לטעמי. "אני מדבר על עצמי וביקורות" -- מבחינתי אין לביקורות שום ייתרון מובנה, וייש הרבה מאוד מבקרים שלטעמי/דעתי מפספסים BIG time. הסטריאופייליסטים הם בעייתיים במיוחד על תקן מבקרי מוסיקה -- חלקם אודיופיילים במובן ה"רע" במרכאות של המילה, וייש גם דיסקים מבין "To die FOR" שהם מבחינתי "To die OF". אז תעזוב אותי מביקוריות, פינגווינים, גראמופונים וכו' -- הרבה מדי כסף וזמן ביזבזתי על ההמלצות שלהם. יש לזכור שהרבה הקלטות ישנות יותר מאשר ב-10 שנים נשמעות "טוב" בהרבה מרוב ההקלטות החדישות ביותר -- ראה למשל RCA Living Stereo. התחילו ב-1954 והשתפרו לכדי סופר-הקלטות. גולד נודע בהרבה יותר מאשר הגולדברג ובטהובן 5. מה קרה לכל שאר הבאך -- כמעט כל היצירות למיקלדת, כולל הקונצ'רטי? ושאר הקונצ'רטי של בטהובן? והסונאטות של בטהובן? ושל מוצארט? וכו' וכו' עמיר
_________________ ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות
|
|
חזור למעלה |
|
 |
--- מושעה ---
|
 |
הצטרף: 21/12/10 12:56
הודעות: 1205
|
תודה על הברכות
למרות השוני ב-2 ההקלטות, הבאתי את הדוגמא הנ"ל. ולא בכדי.
לדעתי 2 ההקלטות מביאות כלי בודד, באותה יצירה למיקסום בטכנולוגיית ההקלטה (זה ב-CD וזה ב-SACD). ומבחינת הצליל, מדובר לדעתי באיכות המירבית שהטכנולוגיה יכולה להניב, ובהקלטות בהחלט מובחרות. היות ואני מנסה להשוות בין הטכנולוגיות, מצאתי שיש בכל זאת טעם להביא את ה-2. אין טעם להשוות בין הרובד CD בהקלטה על ה-SACD מול הקלטת CD של פוגורביץ. אני מניח שהתנסות והאזנה יעבירו את הכוונה.
_________________ תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.
|
|
חזור למעלה |
|
 |