עכשיו 27/04/24 08:42
 מציג סקירות בנושאים:  אנלוגי
אודיו  |  אנלוגי
הסימפליסיטי II של חברת ת’אלס השוויצרית מבחינתי טורפת קלפים מחדש! היא זרוע הפיבוט הטובה ביותר ששמעתי בחיי. מיכה הוברט פשוט ייצר פה “שעטנז” הנדסי מוצלח ומדהים מאין כמוהו. היתרונות בפיבוט, עם הנדסה מדויקת וגאונית של טראקינג כמעט לינארי לחלוטין עם אחוזי עיוות מינוריים של כמה אפסים אחרי הנקודה העשרונית. ללא ספק הישג מכני אדיר ומרשים ברמה גלובאלית. מי שישמע את הזרוע הזו בסביבה נכונה וטובה יבין בדיוק על מה כולם מדברים.
אודיו  |  אנלוגי
מה שניתן לנקות- הדסק עושה את זה בצורה הטובה ששמעתי + מעצים את יכולת הסט אפ להוציא סאונד מהתקליט. מה שטבוע על הפלסטיק, שום מכונה לא תצליח לשחזר. ביחס למכונות סטנדרטיות, איתן הגעתי להשתמש בתרכובות מסובכות ואגרסיביות, עדיין נראה שהאודיו דסק עושה משהו מעבר לכך. אנחנו הרי יודעים שאי אפשר "לתקן" את כל התקליטים באשר הם, וזה עניין שמשתנה בין הדפסה ומצב תקליט ותקליט. אבל מנסיון של חצי שנה, המגמה היא של שיפור ניכר ממה שהיה לי קודם עם מכונות שאיבה.
אודיו  |  אנלוגי  |  ראש
כלי נשיפה למשל הם כח עצום תחת האומגה והאופי המיוחד של הסקצייה שמווברצת בצורה מאד משכנעת, באופן הרבה יותר טבעי ונכון ממה שאני מכיר מה R1000 הפרטי שלי. משהו שרק ראש ממש טוב יודע לעשות באופן משכנע, כמו גם פסנתר או קולות שירה. יש מספיק חברות שעושות סאונד עם זיקוקי דינור. פה זה ראש להביא להורים ולהזדקן איתו, משהו שאנשים שכבר ראו מספיק, או שיושבים שעות מול המערכת יכולים להעריך מאד!
אודיו  |  אנלוגי  |  זרוע  |  פטיפון
הפטיפון הזה מביא בסיס אדיר לסאונד אנלוגי אולי מהטובים ששמעתי בחיי ואצלי בחדר בפרט. הזרועות של CA מדהימות וברגע שמבינים את היחסיות, את מה שהן מבקשות מבחינת סט אפ, הקפדה והתאמת הראש הנכון לכל הקונספט, הם יביאו את התקליטים לגבהים שאולי רק מאסטר טייפ מסוגל להם. אני אישית עוד לא שמעתי אנלוג מנגן בכזו חיות, ניקיון, פירוט ודינאמיות.
אודיו  |  אנלוגי  |  ראש
הראש הזה הוא כנראה היקר ביותר ששמעתי אצלי בסט אי פעם, והתרגשתי מאד לשמוע אותו בשעות הראשונות, מה גם שההרגשה הזו המשיכה הלאה בכל יום שהגעתי הביתה והדלקתי את המערכת. תחושת ההתרגשות הזו לא הפסיקה כמו עם שאר הציוד שאנו קונים בדרך כלל כאשר ירח הדבש מסתיים. לאורטופון אנה יש יכולות שלא שמעתי מראשים אחרים אצלי בסט אפ, אך במקביל אין לה כמעט “סאונד\צבע” משלה, משהו שמאד מאד קשה להשגה כפי שידוע לכולנו.
אודיו  |  אנלוגי  |  ראש
יש פה ראש שמעביר את התקליט בזרימה מאד טבעית, חיה וקולחת, אך הכי חשוב – מרגשת. זה אחד הראשים המרגשים ששמעתי בחיי ואצלי במערכת בפרט. ואחד הדברים הראשונים שאמרתי לעצמי, זה: איך זה יכול להיות שראש של 600 יורו עושה את כל הדברים הללו ובצורה כה משמעותית. ה SPU ריגש אותי עד כדי כך שכמעט כל תקליט חדש או ישן ששלפתי מהספרייה, הייתי "חייב" קודם כל לשמוע איך הוא מנגן תחתיו ולאחר מכן, להחליט אם זו הייתה הבחירה הנכונה.
אודיו  |  אנלוגי  |  מגבר פונו
ה- XP-15 של PASS LABS למעשה יכול בנקל להיות הפונו סטייג' היחיד והאחרון שמישהו ירכוש לעצמו לכל החיים. האימפקט שהוא מביא עמו במגוון מוסיקה - אם בג'אז, קלאסי, רוק, בלוז ועוד רחב ומוגדר במיוחד. מוסיקאליות ורזולוציה הם החזקות שלו, ויחד עם טכנולוגיה לשקט, רקע שחור והתאמה נאותה ורחבה למגוון ראשים ומערכות, הם אלו שעושים אותו לאחד המכשירים עם ה VFM הגבוה ביותר שאני מכיר בתחום.
אודיו  |  אנלוגי  |  זרוע
הזרוע יחד עם הראש מביאים אנרגיה ודרייב שאני טרם שמעתי מהסט אפ הפרטי שלי ולמעשה משום סט אפ אחר שאני מכיר מקרוב. התקליטים נשמעים דרך האלמנטים ברמקול כאילו הם ללא שום תיווך! יש מידיות מרשימה של תנודות, עוד הרבה לפני שאני מדבר על המוסיקה!
אודיו  |  אנלוגי  |  מגבר  |  מגבר פונו
הלקסמן טבעי מאד מצד אחד ואפשר לקרוא לו מאוזן. אך אין חשיפת פרטים אידיוטית או הילה מלאכותית אודיופילית, אלא משהו אחר משכר לחלוטין. יש פה יכולת להעביר את התקליטים בצורה שובת לב ואנרגטית מאד. לא חסר שום תדר או פרט, אבל אין הדגשות בכוח. הוא לא ייפה מה שלא הוקלט כמו שצריך, אך כן יעביר את המוסיקה במסוע של משי. הוסיפו זוג שנאי MC בדואל מונו, אופציה לחיבור זוג ראשים, היכולת לנגן מונו וה- "articulator" וקיבלנו את אחת ההפתעות הגדולות שלי אישית היו בהי אנד מזה שנים!
אודיו  |  אנלוגי
החזרה לסט המקורי היתה נפילה קשה. ממש בדיחה לא מצחיקה לעומת הביצוע המדהים ששמעתי לפני רגע. אני מאוד מתחבר לאחת הטענות של יהושע. למרות שאתה מקבל איזו תחושה כללית על אופי הסט, אצלי זה היה זריקת מודרניות/ניקיון/צלילות/דרמטיות/חושפנות, המאפיינים הסוניים הספציפים יכולים להשתנות מתקליט לתקליט. ברמה הפיזית, כמו כל מוצרי אויידה שיצא לי להכיר שני המוצרים בנויים יפה ואיכותי, נעימים למגע ולמראה ומעניקים תחושה מחניפה של איכות.
אודיו  |  אנלוגי
שימו לב, ביום חמישי ה- 17.11.11 נקיים מפגש אנלוג (פטיפונים) ראשון. בתוכנית הרצאת אורח של מר. Robert Suchy מחברת Clear Audio, שידבר על תחום האנלוג החל מהיצור והרכיבים ועד למדיה. בפנים תמצאו את לינק ההרשמה.
אודיו  |  אנלוגי
דיברנו על הפלטה, המיסב והבסיס וכיצד נהוג לתכנן אותם. אבל צריך עוד אלמנט אחד – שיסובב את כל העסק: המנוע, ואותו גם צריך לחבר לפלטה איכשהו. הפרק שלפנינו יעסוק בסוגי התמסורת השונים, כלומר הטכניקות המקובלות להעביר את מומנט המנוע לפלטה.
אודיו  |  אנלוגי
אחרי פאוזה עצבנית של שלושה פטפוטי פיזיקה – אנחנו חוזרים לדבר על... הבסיס. טוב זה פשוט... הכל צריך לשבת על משהו נכון? אבל כמו שכבר למדנו, בפטיפון אין דבר ממש פשוט (למרות שזה באמת פשוט יחסית לחלקים אחרים). אז הבסיס (Plinth, שסי) הוא אותו חלק שמחזיק את הפלטה. למדנו על טיבען של תנודות ועל התמודדות איתן בפטיפונים דרך הבסיס. בסופו של יום – אין דרך להעלים אותן באפס זמן, והדרך בה בחר יצרן להתמודד איתן תהווה חלק חשוב בחתימת הצליל של הפטיפון.
אודיו  |  אנלוגי
אז למדנו על תנודות פשוטות, ועל שיכוך, ועל תדר התהודה, ועל Q. הבנה של הנושאים הללו מבהירה המון דברים במערכות מכאניות וגם בחשמליות. מהיום כשמדברים על פלטות לשיכוך ויברציות למשל, אפשר להבין קצת יותר לעומק במה מדובר ואיך זה עובד. גם דברים שכבר שוחחנו עליהם לגבי פטיפונים בסדרה הזו, ניתן להאיר באור חדש. למשל – העובדה שיש יצרנים שמעדיפים שמן סמיך במיסב כדי ליצור חיכוך בכוונה ועוד דוגמאות.
אודיו  |  אנלוגי
הפרק של היום קצת יותר מסובך, אבל עם קצת ריכוז אפשר לצלוח אותו, וללמוד דברים חשובים ומעניינים. בפטפוט שעבר בחנו מקרה פשוט מאד – של גוף שהכוח היחיד שפועל עליו מופעל ע"י קפיץ (או כל מנגנון אחר שיכול להיות מתואר ע"י המשוואה F=-kx). כעת נביט על אותה מערכת, רק נוסיף אלמנט נוסף: חיכוך בין הגוף לרצפה.
אודיו  |  אנלוגי
כדי להתחבר מעט בכל זאת לנושאים לשמם התכנסנו אקדים ואספר שכאשר נדבר על סוגי שסי של פטיפונים, נמצא שימוש דומה בקפיצים על מנת לבודד את הפלטה והמחט מויברציות שמגיעות מהרצפה. היצרנים משתמשים ב k של הקפיץ ובמסה של הפטיפון כדי לכוון את המערכת לתדרים הרצויים להם – בדיוק כפי שחישבנו למעלה.
אודיו  |  מגבר  |  מגבר כח  |  מגבר משולב  |  מקור  |  ממיר DAC  |  אנלוגי
ה- DS-I הינו מכשיר מיוחד ללא ספק. זה מתבטא בפיצ'רים, בנוחות השימוש, בטכנולוגיה, במעבר לעידן הדיגיטלי, בפשטות הפיזית שכוללת לא רק מכשיר אלקטרוני בודד אלא גם פרידה (או לפחות אפשרות לאחסנה) מהמדיה הפיזית. זיהיתי ב- DS-I אופי די מובחן, נטיה לפתיחות וצלילות במיד הגבוה ומעלה (אך לא בהירות) ומעט רזון במיד הנמוך ומטה עד לבאס שדווקא היה ראוי מאוד באופן יחסי. אופי טונאלי זה סיפק סוג של קלילות וריחוף שהיו מהנים להאזנה והשתלבו נהדר עם האופי המוזיקלי של המכשיר.
אודיו  |  אנלוגי
אחרי שדיברנו בהרחבה על הפלטה, נתייחס לאלמנט שמאפשר לה להסתובב – הציר והמיסב. מדובר כמובן בשני חלקים: אחד צמוד לפלטה (מסתובב) ואחד צמוד לבסיס (קבוע). מדובר במשימה לא מסובכת לכאורה, ותעשיית הפטיפונים התכנסה פחות או יותר לפתרון אחד – אבל יש עליו לא מעט וריאציות בשוק. ניגע בעיקריות שבהן ובכמה קצת יותר אקזוטיות.
אודיו  |  אנלוגי
בפעם שעברה התחלנו לדבר על הפלטה וחלק מהתכונות החשובות שלה – והיום נמשיך ונשלים את הדיון בנושא. בפרק של היום אנחנו נוגעים לראשונה (אבל לא בפעם האחרונה) בנושא של התמודדות עם ויברציות. בנוסף, נשוחח גם על שיטות לצימוד התקליט לפלטה. כפי שנראה בעתיד, הפלטה לא עומדת בפני עצמה וקיימים מנגנונים אחרים בפטיפון שעובדים - לעתים בעצמאות ולעתים בשילוב עם הפלטה – כדי להשיג חלק מאותן מטרות.
אודיו  |  מגבר  |  מגבר משולב  |  מקור  |  ממיר DAC  |  אנלוגי
הייתי אומר שזה אקזמפלר טרנזיסטורי למהדרין, אך כזה שמחצין את התכונות הטובות שטרנזיסטור יכול לספק. הוא בעל באס מאסיבי, חזק, מדויק ונמוך אך לא מנופח ולא מעוות, בעל דרייב ותחושה של רזרבות של כח מבלי להיות "כוחני" או אנליטי ובעל פתיחות גמורה עם הרבה אמביאנס בתחום הגבוה לעיתים אפילו מעבר לצפוי אך מבלי להשמע לרגע בהיר או צורם.
האמת היא שאני חושב שקשה מאוד להתחרות באוסף התכונות של ה- 80i בשילוב המחיר.
אודיו  |  אנלוגי
הפרק של היום הוא הראשון מבין שניים בהם נבחן את הפלטה, כלומר אותו אלמנט מסתובב עליו יונח התקליט המנגן. בד"כ – מדובר בפלטה עגולה ושטוחה שגודלה בערך כגודל התקליט. במרכז הפלטה ימוקם ה SPINDLE, אותו מוט קטן עליו מושחל חור התקליט. ואלו שמות הפרמטרים החשובים בתכנון וייצור הפלטה: מרכוז, איזון, משקל, חומר ומבנה, צימוד התקליט. בפרק הראשון נדבר על שלושת הפרמטרים הראשונים. בפרק הבא, על שני האחרונים - ואז סיכום קצר של הנושא.
אודיו  |  אנלוגי
בפרק הראשון של סדרת המאמרים האנלוגיים, עובר איתנו אייל על העקרונות הבסיסיים של השחזור האנלוגי בעזרת פטיפון, ובין היתר על תהליך הכנת המדיה.
"כשחושבים על זה – די מדהים שניתן להקליט ולנגן מוזיקה מתקליט. לי, באופן אישי, מהנדס אלקטרוניקה מבציר שנות התשעים עם חיבה מיוחדת לעיבוד אותות דיגיטאליים, הרבה יותר פשוט להבין דגימה של סיגנל לצורך הקלטה, והעברת הדגימות דרך פילטר וממיר דיגיטאלי לאנלוגי כדי לשחזר את הצליל."
אודיו  |  אנלוגי  |  מגבר  |  מגבר פונו
בקצרה אוכל להגיד שה- Agena ניצב בראש מגברי הפונו הטרנזיסטוריים להם האזנתי על הסטאפ שלי. הוא יציב, מוזיקלי, פרזנטציה אנושית, בעל שפיות טונאלית, תחום תחתון מאסיבי כמו שעוד לא שמעתי משום פונו ותחום גבוה מפורט, פתוח, לא מחסיר כלום אך גם לא מציק. מה עוד אפשר לבקש?
אודיו  |  אנלוגי  |  מגבר פונו
ה- V-LPS הציג לאורך המבחן טונאליות ניטראלית, אולי מעט קטומה בקצוות יחסית למוצרים יותר טובים, מוזיקליות רבגונית, פרזנטציה בעלת גודל טוב (לא ענק, לא קטן) הן במימדי הבמה והן במימדי הצליל הבודד. בדיוק כמו אחיו ה- V-DAC, ה- V-LPS הוא לא המוצר שנשלב בסטאפ אם אנחנו מחפשים להוסיף וואו פקטור (התכוונתי לסוני, אבל גם בטח שלא ויזואלי או שוויצי). וגם הוא תואם לדעתי יותר לסטאפ בעל צליל מלא בבסיסו.
אודיו  |  מקור  |  ממיר DAC  |  אנלוגי  |  מגבר  |  מגבר פונו
יחס היתרונות מול החסרונות מציג לנו תמונה מאוד אופטימית. לחיוב אציין את סט הפיצ'רים המדהים, כניסת ה- USB שגם נשמעת לא רע וגם תומכת ב- 24/96 (לא טריויאלי בכלל, ועוד סינכרונית כמובן), איכות הסאונד שמייד נאמר עליה עוד מילה או שתיים ויחס העלות תועלת הנדיר. כמובן שכמו תמיד התאמה לסטאפ זה עניין בסיסי, אך אם אתם בשוק לסוג כזה של מוצר - חובה לנסות אותו!
אודיו  |  מגבר  |  מגבר משולב  |  מקור  |  ממיר DAC  |  אנלוגי
כצפוי ה- i3.3 התגלה ככלי מוכשר לשחזור מוזיקלי. אך שימו לב! הוא לא מייפייף, לא צובע, לא מדגיש מיד ולא מפציץ באס. הוא כן רזולוציוני, פתוח, מציג נכונות טונאלית אם כי על הצד הקליל, מסוגל להעביר מגוון סגנונות מוזיקליים בהצלחה וגם מציג מיידיות וצלילות. מעבר לתכונות הסוניות ה- 3.3 מציע פיצ'רים מקיפים החל מאפשרויות שליטה ובקרה ועד כניסת נגן נייד על הפאנל הקידמי, יציאת אוזניות וכרטיסי הרחבה. וכל זה במארז נאה איכותי וקומפקטי.
אודיו  |  אנלוגי  |  פטיפון  |  זרוע  |  ראש
אני סבור שה- Concept הוא קונספט מושלם עבור מי שרוצה להכנס לתחום האנלוגי ורוצה לעשות זאת בסטייל עם מוצר איכותי ומחיר לא בשמיים. מבלי ממש לבדוק זאת, נראה שה-Concept יכול לשמש כבסיס מצויין לשידרוג, בעיקר בגיזרת הראש, כך שזה יכול מאוד להיות הפטיפון הראשון וגם האחרון של פלוני. העובדה שהוא מסופק מורכב ומכוון תעזור להתגבר על הפחד הראשוני מהתחום.
אודיו  |  אנלוגי
יש לנו כאן עסק עם מוצר שמתוכנן לספק כל גחמה של משתמש בדומיין עליו הוא אחראי.
אם יהיו אלו יציאות אנלוגיות משני סוגים, בוררי גיין או ווליום, מצב מונו, היפוך פאזה או אפילו שלט.
כל זאת באריזה נאה, בבניה והרכבה איכותית ומחיר הוגן בהתחשב במאפיינים המוצעים.
אודיו  |  אנלוגי  |  פטיפון  |  זרוע  |  ראש
הסט האנלוגי הציג שינוי מרענן בנוף האקוסטי אליו אני רגיל. הוא התגלה כשונה מאוד מהסט הדיגיטלי, לעיתים היווה שיפור ולעיתים לאו. מאפייני הסאונד הבולטים של הסט היו תחום עליון פתוח מאוד, תחום תחתון גדול ושמיע אך מעט רפה. הסט האנלוגי הנסקר הרשים אותי בהציעו תכונות נוֹחוּת לא טריויאליות כמד סל"ד אלקטרוני, בקר מהירות מנוע בעל כיוונון עדין ומנגנון VTA מהיר.
אודיו  |  אנלוגי  |  ראש
הקראט הוא ראש מעולה שנמצא בתחום ה 1000$ והוא אמצע הליין של חברת Dynavector.
החומרים שממנו הוא בנוי, הם מן המעלה הראשונה. הוא מציג יתרונות רבים של עקיבה (TRACKING) שאין שני לו כמעט, בתחום המחירים האלו. רפרודוקציה של גוונים ואיזון טונאלי מהמעולים ששמעתי, עד כדי הרגשה מטורפת של "אודיופיליה" לשמה.
אודיו  |  אנלוגי  |  מגבר  |  מגבר פונו
הפונו סטייג' של Lehmann לא הצליח לעצור ולהסתיר את התשוקה והלהט של ולדימיר אשכנזי מנגן את הקונצ'רטו ה- 2 של רחמנינוף. הפסנתר נשמע מפורט ובעל נוכחות משמעותית. התזמורת נשמעת מופרדת היטב ונראה שלא מאבדים כלים. הדינמיקה מוחשית, הן של הפסנתר והן של התזמורת.
אודיו  |  אנלוגי  |  ראש
זהו ללא ספק ראש מאוזן מאד, שנוטה לצד החם של הסקאלה והחסרונות שלו עומדים בצל היתרונות ללא ספק. הפאנצ' והפרזנטציה שלו הביאו אותי להוציא תקליטים שונים, שאני ממעט לשמוע כיום.
רוק, מטאל, בלוז ועוד- מתנגנים נפלא דרכו וה BABELE מצליח להביא מוסיקה והמון דרייב לחדר האזנה. אלמנט לא קל לקיים כלל וכלל.

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות