עוד חדר שדאגתי לבקר בו ביום הראשון היה החדר של ויטוס אודיו. בעיקר משום שבשנה שעברה פספסתי את ההופעה החיה המוגברת על ידי מוצרי החברה.
נו טוב, אז השנה זכינו לשמוע את הגברת מקינלי בלק מלווה את עצמה בגיטרה אקוסטית, ובמספר טרקים מלווה גם בפלייבק עם כלים נוספים וקולות ליווי.
אנחנו תמיד אומרים שאין כמו הופעה חיה. שילוב של הביצוע, הויזואל והרבה פעמים גם הסאונד (מוותרים על כל סיפור ההקלטה, דיגיטציה, המרות, מניפולציות וכו').
למרבה הפתעתי פה לא חשתי ביתרון משמעותי של הסט על הופעה סבירה באולם.
כן, ברור שיותר צלול, גם די מאוזן, אבל לא משהו שגרם לי להתלהב. לראות את המבצעת ממרחק כמה מטרים לבד עד הבמה עשה הרבה יותר.
הקטע המצחיק שדווקא בביצועים משולבי הפלייבק הסאונד היה יותר מרשים, אבל לא רק בגלל שהיה יותר טווח טונאלי מגיטרה וקול של זמרת. עכשיו כשאני חושב על זה אולי ההקלטה באולפן פשוט נעשתה טוב יותר מהמיקרופוניה המקומית.
הנה סרטון קצר, זה אחד הטרקים מלווי הפלייבק.
לצפיה באתר vimeo
בתום ההופעה המהנה עברו לנגן מ- CD ופטיפון.
כאן כבר קיבלתי יותר מהסאונד המוכר של האוטופיה, גודל, כח בשילוב עדינות ונעימות בלי שום דבר מציק או לא במקום.
היתה גם חתימה מובחנת של הכבילה של פיוריסט בשקט והדרמה שמאוד אהבתי והזכיר לי חוויות אצלי עם החברה הזאת.
נעבור קצת על החומרה:
Focal Grande Utopia EM שהיה קצת קשה לצלם כי כמעט 100% מהזמן מישהו היה דבוק אליהם ובוחן אותם.
כל האלקטרוניקה של ויטוס, כאשר שני מגברים בקלאס A מניעים רוב הטווח ואחד בקלאס AB מניע את הסאבים של שני הרמקולים.
לפני המגברים, קדם, DAC, נגן CD ופונו סטייג'.
הסטאפ האנלוגי של קוזמה
הכבילה ופילטרים של פיוריסט, 25th Anniversary ו- Canorus לחשמל
בחדר השני מערכת "צנועה" עם הסטלה וה- SIA-025 החדש שלא יצא לי לשמוע