עכשיו 16/12/18 09:07

פורסם: 22/04/14 19:36 ע"י aloni


Valvet A1r & L1
קדם מגבר שפופרתי ומגברי מונובלוק Class A



Valvet A1r & L1

Valvet A1r & L1


אתם לא תאמינו מתי התחלתי לכתוב את הסקירה הזאת, אני מעריך שזה היה לפני כחצי שנה. אבל כפי ששמתם לב (והערתם לא אחת) קצת קשה לי כיום למצוא את הזמן לערוך ולסיים את הסקירות, אז מבקש את סליחתכם ובעיקר את זו של היבואנים. מישל אגב, לא "הציק" לי כל התקופה אז אני מודה לו במיוחד על הסבלנות.

טוב, אם סיימנו עם הברכות והתודות אפשר לגשת לתכלס. על מסך המחשב שלכם היום תמצאו סט הגברה של חברת Valvet הגרמנית.
Valvet?
כן, אם מישל לא היה מפרסם בזמנו שהוא מייצג את החברה גם לי לא היה מושג במה/מי מדובר. אך לא מדובר בעוד חברה חדשה, ההיפך, המותג ותיק מאוד (יעזור לי מישל כי שכחתי כבר בדיוק כמה, בכל זאת חצי שנה :) ) אך עובד במתכונת צנועה, יצור ידני וכו'.

ל- Valvet כיום שתי סדרות מוצרים, Bricks ו- Blocks הבכירה. למעשה עד כמה שיצא לי להציץ באתר החברה, יש לה קונספט די מוגדר לשתי הסדרות. ההגברה טרנזיסטורית ב- Class A, הקדמים (כולל פונו סטייג') משתמשים בשפופרות. האריזות בערך הכי רחוק שאפשר ללכת מ-"בלינג בלינג", וסה"כ תחושה של מוצרים שבאים לעבוד לא לדגמן.
ולעבוד בהחלט נתתי להם, אבל מייד נגיע לזה, ראשית בואו נדבר קצת על שני המוצרים שהתייצבו לסקירה.

קדם מגבר Valvet L1


Valvet A1r & L1


זהו קדם המגבר של סדרת ה- Bricks, ובהחלט אפשר להבין את הקשר לשם כאשר חושבים על צורה של לבנה בהקשר העולמי שלה (ולא ה"בלוקים" שלנו).
עם ה- L1 נקבל שתי קוביות מאורכות, אחת משמשת כספק הכח, מאחוריה נמצא את כפתור הכיבוי/הדלקה הראשי (והיחיד), קונקטור לחיבור יחידת הקדם ושקע IEC. שני החורים הנוספים מתנה על חשבון היצרן.

Valvet A1r & L1


יחידת הקדם לא תסבך אותנו גם היא. בגרסה שאני קבלתי היו שלוש כניסות סינגל אנדד (באתר מצוינות ארבע משום מה), ויציאת סינגל אנדד אחת (באתר מצוינות שתים). כבל המתח שמתחבר לספק הכח וסיימנו את החלק האחורי.

Valvet A1r & L1


בפרונט נמצא את בורר הווליום ובורר הכניסות המכני.
אבל רגע, הפתעה!
למרות שאין לכך רמז באתר, ושם נראה כאילו יש לרכוש שלט בנפרד, הקדם מגיע עם שלט, אומנם פלסטיק ואומנם שולט רק על ווליום, אבל עבורי לפחות, זה מה שחשוב.

Valvet A1r & L1


למרות האריזה האטומה, מובטחות לנו בפנים צמד שפופרות, אחת לכל ערוץ.

בשלב הזה שלפני סשן ההאזנה אני נוטה לקשקש על החיצוניות, השימושיות ואיכות הבניה (לפחות החיצונית).
את דעתכם על הצורה החיצונית אתם מוזמנים לגבש בעצמכם על פי התמונות. סה"כ עיצוב נאה אך פשוט ולא מושך תשומת לב.
האלמנט העיצובי היחיד הוא בעצם חריץ ה- V הזוהר (לא תראו בתמונות).

השלט למכשיר ספרטני כזה זאת נקודת זכות מבחינתי, כפתור ההפעלה האחורי כשמדובר בציוד שפופרתי כשאין ברירה אלא לכבות - ממש לא.

מבחינת איכות הבניה, סה"כ השסי בסדר, גם אם רחוק מלהיות מרשים למראה או למגע. החורים המיותרים בספק הכח ממש לא מוסיפים פה נקודות זכות.
במכשיר שקיבלתי (למעשה גם במונובלוקים) רגליות הגומי הורכבו בצורה שגורמת למכשירים לעמוד קצת עקום. לא ממש שמים לב כשמסתכלים על אחד, אך כששמים אחד על יד השני רואים את ההבדל וזה בהחלט הפריע לי בעין. ניסיתי לסדר את זה ללא הצלחה מרובה אז בסוף דחפתי משהו מתחת לאחת הרגלים בסגנון מה שעושים לשולחנות בבתי קפה.
כשהתלוננתי למישל הוא סיפר לי שכבר שם לב לתופעה, דיבר עם היצרן, שיש לה פתרון והוא יטפל בכך.


מגברי מונובלוק Valvet A1r


Valvet A1r & L1


ה- A1r הינו אחד משני המונובלוקים שמוצעים בסדרת ה- Bricks. שניהם Class-A, ה- E1r מתואר כסינגל אנדד 10וואט ב- 8 אוהם, ומושא סקירתנו ה- A1r המפיק 25 וואט (לא כתוב סינגל אנדד אז אולי זה אומר יותר מטרנזיסטור אחד לערוץ? ... לא יודע האמת).

Valvet A1r & L1


כצפוי באחורי כל מונובלוק נמצא שקע IEC לחיבור כבל חשמל, מפסק ראשי (ויחיד), שני טרמינלים לחיבור הרמקולים וכניסת סיגנל (סינגל אנדד על RCA בלבד).

למרות ה"צפיפות" של השסי הקטן, לא היתה לי בעיה פיזית לחבר את כבלי הרמקולים שלי בתצורת ספייד. הם כן קצת הסתירו את מפסק ההדלקה כיבוי. במקרה זה הייתי מעדיף כבלים בתצורת בננה.

אך יותר משהפריעה לי ההסתרה הזאת, מאוד הפריעה לי העובדה שהמפסק הראשי של המגברים עובד בצורה הפוכה מזה של קדם. אלו דלוקים במצב העליון שלהם, והקדם במצב התחתון. מאוד מבלבל בהתחשב שאתה לא יכול לראות את המפסקים.

Valvet A1r & L1


סטאפ


למרות שהיו די חדשים, את ההרצה הראשונית המוצרים הספיקו לעבור אצל מישל וקיבלתי אותם אחרי יותר מ- 100 שעות עבודה. אך קרה שהם הגיעו בדיוק כשעשיתי שינוי בחדר ההאזנה (וילון מאסיבי כפול שמסתיר את מסך המקרן ובעצם מכסה את כל הקיר הקדמי), אז לא רציתי להתחיל ישר בבחינה ובמשך מספר שבועות האזנתי להם ולסטאפ הרגיל שלי לחילופין כדי ללמוד את השפעת השינוי.

אם זה מעניין אתכם אוכל לספר קצת על השינוי, הוא בעצם משפיע וישפיע על כל דבר שאבחן מעתה.
כמו רוב השינויים שאנו עושים אני לא יכול להגיד שהתוצאה הינה שיפור ב- 100%. למעשה השינוי הזה גרע דרמטית מאחד הפרמטרים שאני הכי אוהב בסטאפ שלי ולקח לי הרבה זמן לקבל את ההחלטה להשאיר אותו.
את מה שרציתי להשיג הוא עשה. עם השנים אני נהיה יותר ויותר חובב של הסאונד הישיר ללא התערבות חדר בגבוהים. יש לזה כל מיני אספקטים אבל לא נכנס אליהם עכשיו, אולי במקום אחר אם תרצו. הביטול של המשטח הרפלקטיבי הגדול בהחלט הוריד משמעותית מהגבוהים המוחזרים, שגם ככה די מבוטלים אצלי ברוב הדפנות.

הבעיה היא שיחד עם הגבוהים נפגעה משמעותית תחושת העומק. כיום אין הבדל כפי שהיה בעבר בין סאונד קדמי ואחורי, ואני מודה שזה משהו שאני מתגעגע אליו. יכולות להיות לזה מספר סיבות, ואני מעריך שאוכל לשפר את הפרמטר הזה בעתיד.

הבונוס שעזר לי לקבל את ההחלטה להשאיר את השינוי למרות האמביוולנטיות בנושא הסאונד היה המראה. יותר נעים לי לשבת בחדר מסודר מול הרקע השחור כשמאחוריו מוסתרים כל מיני אביזרים וגאדג'טים שאני מעדיף לא לראות.

טוב, חוזרים לנושא. אחרי כחודש של ניסויים בחדר, התרגלות לסאונד החדש שלו וזיגזוג בין הסטאפ שלי לנסקר הגיע הזמן להתחיל את הבחינה.
פה עברתי לתקופה רצופה של ההאזנה למוצרי Valvet אקסקלוסיבית. אם אתם עוקבים אחרי שירשור "מה אתה שומע עכשיו" אולי שמתם לב שאני שומע לא מעט מוזיקה ביום, כל יום. זה האמת מאוד מקשה עלי להשתמש בציוד שפופרות או כל ציוד אחר שדורש הדלקה וכיבוי יזומים. אין לי שעות קבועות, אני כבר לא יושב מול המערכת כל הזמן, וקשה לי להחליט מתי "די".

כל המכשירים אם כן דלקו מבוקר עד לילה, ורוב הזמן גם ניגנו בעוצמה כזאת או אחרת. מאוד השתדלתי לכבות את הקדם בלילה, אבל אני מודה שפספסתי לא פעם, לא פעמיים ולא שלוש. למרות השימוש בשפופרות אין כאן אגב מנגנון soft start ועם ההדלקה המכשיר ישר פעיל. השתדלתי לממש זאת בעצמי ליתר ביטחון.

את המגברים לרוב לא כיביתי. בדקתי שהם לא מתחממים נורא (הם כן היו חמים, כמובן), בדקתי שהם לא צורכים המון חשמל (אם אני זוכר נכון בערך 50 וואט לאחד באיידל או לא) אז רק נתתי להם תקופות מנוחה.

אני לא יכול להגיד ששמתי לב לשינויים משמעותיים בסאונד, אם בכלל, בתקופת הסקירה. כנראה שמישל עשה את שלו מבחינת ברייק-אין.

Valvet A1r & L1



סשן האזנה


בדר"כ אני משתדל לבחון (ולסקור) כל מוצר בנפרד. אם מגיע סט (כמו במקרה הזה) אני בדר"כ אפרסם סקירה של הקדם, סקירה של המגבר ובתוכן אתייחס גם לשילוב.
הפעם החלטתי לסקור את שני המוצרים יחד, בעיקר משום שידעתי שאחרת נסיים איתם לפחות עוד שנה.
בכל זאת חשבתי שיהיה ערך כלשהו אם אוכל לספר משהו על אופיו של כל אחד מהמוצרים, לכן הסשן הפעם יחולק לשני חלקים.
בחלק הראשון אני מחבר רק את מגברי ההספק, ומשתמש בקדם שלי.
בחלק השני אני מוסיף את קדם המגבר של Valvet ובכך אנחנו משיגים איפיון (כלשהו) של כל מוצר בנפרד וגם יחד כסט.

Charlie Haden – The Montreal Tapes vol 4
אני פותח את הסשן אחרי שהאזנתי לסט המלא של Valvet במשך כשבועיים רצוף, ולאחר שאני חוזר לקדם שלי כשרק מגברי הכח של Valvet מחוברים במקום המגבר הרגיל אני חושב "וואו, כמה זמן לא שמעתי את הסאונד הזה".
אני זוכר שגם כאשר חיברתי לראשונה את המונובלוקים חשבתי "מממ, זה לא בדיוק הסאונד שדמיינתי שישתחזר פה".
רוצה להגיד שציפיתי להבדלים יותר דרמטיים מהמגבר שלי, בפועל הם לא היו מאוד שונים. לפחות לא במהות.

למי שלא מכיר, המגבר שלי בבסיסו הינו מהסוג ה"מדוייק/מודרני". יש לו טווח רחב שמכסה את כל הגבוהים והנמוכים שניתן לרצות, אבל אין לו סאונד גדול, אין לו הרבה מיד באס וכו'.
איכשהו ציפיתי פה לסאונד יותר גדול, עם פחות גבוהים, פחות באס ויותר מיד באס. המממ, האמת שלמעט גודל הסאונד זה בעצם מה שקרה, רק שההבדלים היו קטנים בהרבה משציפיתי.

אז כאמור, הסאונד בשילוב המונובלוקים די מזכיר לי את הסט שלי.

הפסנתר של רובלקבה פתוח בגבוהים, וזה שהוא פחות מדוייק במיד לא קשור מבחינתי להגברה אלא לרמקולים. הבאס של היידן מלא וממלא, לא נשמע כטון אחד, לא נשמע כגיטרה חשמלית אבל בכל זאת מגלה שאריות של משהו שנשמע קצת יותר כמו פיקאפ ופחות כמו מיקרופון חיצוני.
המצילות נהדרות, דומיננטיות, בשרניות במידה, אבל גם חלקות ללא ארטיפקטים מרגיזים.

אם כן, הטונאליות סה"כ דומה להגברה שלי, כן כאמור יש טיפה פחות גבוהים ונמוכים ובמקומם מעט יותר מיד באס, אבל ההבדלים האלו זניחים מבחינתי.

מה שבאמת הזכיר לי את המגבר שלי הוא השיחזור המוזיקלי. ניגון אנושי, דרמתי אבל ממש לא אובר דינמי. המוזיקה מנגנת בנינוחות ולא בצעידה צבאית.

Danger Mouse – Rome
הניסיון לימד אותי שאחד הנושאים שהכי מעניין את הקוראים כשמדובר במגברים עם הספקים צנועים הוא כמה הם יכולים "לסחוב" את הרמקולים.
פה אני בדר"כ לא יכול לעזור יותר מידי. רצה הגורל והרמקולים שלי נצילים מאוד, ובמשך השנים שאני משתמש בהם ( 5 ) [עריכה: יותר עד שהסקירה מפורסמת :) ] נתקלתי רק במגבר אחד שלא הצליח במשימה. וזה כולל מגבר בהספק של 8 וואט.
עם זאת, עם הזמן, אתה מפתח רגישות מסויימת לניואנסים שבין מגבר "חזק" ל"חלש" אפילו על רמקולים כאלו.

ואם לאתגר את הרמקולים שלי בנושא הכח לא פשוט, אז בחרתי לפחות אלבום שמתגמל לנגן בעוצמה.
לקח לי זמן עד שהזמנתי את האלבום הזה, קצת כעסתי על מה שברטון עשה מג'ונס באלבום האחרון, אבל כמו שקורה לי עם כל האלבומים שלה מאז השלישי, בסוף התרגלתי וכך גם התרככתי כלפיו.
גם אם לא בדיוק כוס התה שלי, יהיה לי קשה לומר משהו רע האלבום הזה. יש בו משהו, אולי יותר אפילו משלה.

אז כמובטח, הווליום גבוה, הספה עליה אני יושב רוטטת בכל ליין של באס. אני מנסה לזהות שינוי טונאלי בשירה של וויט, אין. אני מנסה לזהות ערבול לא טבעי בפרזנטציה (מעבר להגדלה טבעית), אין.

הסאונד גדול, עוטף, אני מרגיש ששום דבר לא מוסתר ממני. הנגינה, האפקטים, הבחירות ההפקתיות והמוזיקליות, אבל לא בצורה שציוד אנליטי מעביר דבר כזה. אני לא "חייב" לשים לב לנושאים האלו, אני רק יכול.

Frank Sinatra – In The Wee Small Hours
לא במקרה בחרתי את האלבום הזה בשביל לעשות את המעבר לסט השלם של Valvet. זה אחד האלבומים הבודדים בהם ההבדלים בין המגבר שלי לזוג המונובלוקים באו לידי ביטוי משמעותי, ואז מגיע הקדם התואם "לתקן". או שלא, זאת כל אחד יחליט לעצמו.

נתחיל בבעיה. באלבום הזה בו סינטרה מתלבש על ה- American Songbook, צמד המונובלוקים עם הקדם שלי נשמעו קצת מוזר. ההנחתה הקטנה בגבוהים והתוספת הקטנה במיד הנמוך או הבאס הגבוה, גורמת לסינטרה להשמע קצת "מערתי". לא מספיק פתוח בשביל להשמע "טבעי/אנושי", לא מספיק מלא/גדול בשביל להשמע אותנטי אולד סקול סטייל.

מעבר לקדם של ה- Valvet מעט מגדיל את קולו של סינטרה, אך יותר חשוב מזה מרחיב את הבליטה הקטנה במיד באס עוד קצת במעלה התחום הטונאלי כך שתכיל את כל (או רוב) קולו. זה כבר לא נשמע מערתי, זה נשמע תקופתי.

התוספת למיד באס לא מתבטאת רק בקולו של סינטרה, גם הקונטרבס נשמע כעת יותר עוצמתי, ואולי זאת הסיבה שלמרות שגם אם ויתרנו קצת על התחום הגבוה, הסה"כ לא נשמע "סתום" משום שיש מספיק הבדל בין כלי הקשת/נשיפה/מיתר לתחום הנמוך.

האלבום הזה מזכיר לי את היום הראשון בו חיברתי את הקדם לסטאפ. אחרי כמה דקות של איפוס עם הסאונד שלו, מייד עלה פלייליסט של יומיים עם האוספים התקופתיים האהובים עלי ממנו נהנתי בלי גבול.

עכשיו אחרי שקראתי את מה שכתבתי אני נוטה לחשוב שבוודאי מצטייר אצלכם רושם קצת מוטעה לגבי הקדם הזה. יכול מאוד להיות שתחשבו שהוא נשמע כמו קדם שפופרות "קלאסי" או סטראוטיפי. מנפח, עם הרבה מיד ומיד באס ובלי גבוהים.
זה לא המצב.

למעשה, אם לא הייתי יודע, אני לא חושב שהייתי מנחש שזה קדם שפופרתי. לטעמי אין לו את הסאונד השפופרתי הסטראוטיפי (לטוב ולרע). למרות שיש לו סאונד בגודל "בריא", יש לסאונד הזה סולידיות שלא מרגישה מעורפלת (diffused). הדינאמיות שלו לא רכה, ולמרות שאין ספק שהוא לא שיא הרזולוציה והשקיפות בגבוהים, זה לא משהו שממש מרגישים.
כאשר מאזינים לאלבומים מודרניים, ובעיקר כאלו שאינם שיא האיכות ההפקתית (ואקוסטית), סוג כזה של סאונד יכול מאוד לתרום. והרבה ז'אנרים יכולים להכנס בהגדרה הזאת, רוק, פופ, בלוז, עולם וכו'. למעשה גם האלבום הקודם (Rome) אהב מאוד את הקדם הזה.

במהלך התקופה שביקרו כאן ה- Valvetים יצא לי לשמוע לא מעט אלבומים שהרוויחו מהסאונד היותר סלחני הזה. סייקס, סטינג, דילן, ישראלים ישנים, ג'אנק של שנות השמונים והתשעים המוקדמות וכו'.

Brad Meldahu – Ode
היכולת לנגן (כמעט) כל אלבום ושעדיין ישמע מתגמל ברמה הסונית מגיעה בדר"כ על חשבון ביצועים אקוסטיים שמוקלטים טוב מלכתחילה. לדוגמה באלבום הזה של מלדאו משנה שעברה, אין ספק שהפסנתר קצת יותר "בוצי", הקונטרבס מעט משתלט לעיתים והשלישיה מרגישה מעט דחוסה לתוך החדר עם פחות אוויר "לנשום".

מה שזה אומר זה שהתוצאה עלולה להשמע פחות כמו הדבר האמיתי משהיתה יכולה להשמע. והרבה פעמים אנחנו טוענים לפחות שזה מה שאנחנו מחפשים.

מצד שני, לא אוכל להגיד בלב שלם שיש כאן ממש בעיה. משום שגם עם האמור לעיל, אני נהנה מאוד להאזין לאלבום. גם בהקשר המוזיקלי, אבל גם בהקשר הסוני.

דברים דומים אגיד על אלבומים ווקאליים (שאני נוהג לשמוע לא מעט), ועל אלבומים קלאסיים המוקלטים טוב (שפחות).


ועוד טסט אחרון לגיוון
אני לא יודע עד כמה יעזור לכם הטסט הזה, אפילו אני לא כל כך ידעתי איך לאכול אותו בזמנו.
תוך כדי הבחינה של ה- Valvetים לוני הביא את ה- Stentor של Aries Cerat (שאת הסקירה שלו בטח יקח לי לפרסם עוד חצי שנה :) ) וגם אם זה לא הרמקול הקשה בעולם, עם תיבה סגורה וטוויטר ריבון הוא בוודאי בסקלה אחרת משלי.

למעשה שמעתי את ה- Stentor עם המונובלוקים של Valvet לפני ששמעתי אותו עם המגבר שלי. אני מודה שהייתי די מופתע, בכל זאת רמקול די גדול ועם מאפיינים שגרמו לי אפילו קצת לחשוש לנסות, האמת שנע בכבוד רב עם הצמד דל ההספק.

זה היה ניסוי קצר יחסית, כמה שעות בלבד. הספקתי לשמוע כמה אלבומי ג'אז "תקופתיים" קונצ'רטו פסנתר ודגימות מהאלבומים שהיו לנו בסשן הזה.
המטרה שלי כמובן היתה לנסות ולזהות האם רמקול כמו ה- Stentor נמצא מעבר לגבולות הכח של המונובלוקים האלו. לא משימה פשוטה בהנתן רמקול שאתה עוד לא ממש מכיר...

התחלתי פה במתודולוגיה יותר שכלית מרגשית. הלכתי קודם על שתי התופעות שיותר מסמנות לי שליטה לא טובה ברמקול. שינויים טונאליים לא טבעיים וקריסת פרזנטציה בשינויי ווליום וכמות כלים.
כאלו לא היו.
המשכתי בהאזנה רגילה, זה נשמע "די טוב" אבל רציתי יותר. כשחיברתי את המגבר שלי הבנתי שזה לא נובע מעניין של כח ושאיתו אני מרגיש בדיוק אותו הדבר (בסוף זה הסתבר כעניין של הצבה, אבל זה כבר לסקירה של הרמקולים).
הנושא היחיד שהמגבר שלי הצטיין משמעותית לעומת המונובלוקים עם הרמקול הזה היה יותר ניצול של התיבה הסגורה. באס יותר נקי ודינמי מרוב הרמקולים ששמעתי פה, אולי כולם.

Valvet A1r & L1


סיכום


טוב, הגיע הזמן להתחיל לקפל.

אתחיל עם הנקודות הפחות טובות. אני מניח שיש שלא יתלהבו מהמראה הפשוט יחסית. לי אישית לא היתה איתו בעיה, לטעמי הוא די נאה וה- form factor של הרכיבים הצרים די נוח להעמדה בכל סיטואציה של מדפים.

הבעיה מבחינתי התחילה ונגמרה בשימושיות או הארגונומיות. ברכיבים שצריך להדליק ולכבות פיזית כל יום, לפחות פעם ביום, יש בעיה עם כפתור הדלקה/כיבוי אחורי. כשמדובר ברכיבים צרים כשכבלי הרמקולים יכולים קצת "להסתיר", והמפסק בכיוון הפוך בין הקדם למגברים, לי זה כבר ממש הפריע.

בסיטואציה הספציפית שלי, של רמקול יחסית נציל היה חיסרון ארגונומי נוסף שלא הזכרתי עד כה. מצאתי שטווח העוצמות להן אני מאזין נמצא על כמה מילימטרים בודדים של בורר הווליום. אני מתכוון שההבדל בין חלש מידי לחזק מידי יכול להיות הבדל של כ- 20 מעלות. לפעמים היה לי קצת קשה לכוון ברזולוציה הזאת עם השלט ועשיתי זאת ידנית.

עם החוסר ב- soft start לשפופרות אני מניח שכל אחד יכול להסתדר, ואני לוקח כמובן מאיליו שנושא הרגליות הלא מאוזנות יפתר.


אבל צריך לשים דברים בפרופורציות, ומה שבאמת מעניין זה הסאונד. ובתחום הזה, מבחינתי, הצמד הזה לא זקוק לשום הנחות.
במשך הסקירה קישקשתי על איך נשמע זה, ואיך זה, ומה ההבדל ממוצר זה או אחר. אבל בינינו כל זה חסר חשיבות. הרי הסט הזה ישמע אחרת בכל סטאפ, חדר ואוזן.
יש בפועל רק דבר אחד שבאמת חשוב לי, וזה שהסטאפ השלם "ינגן מוזיקה" ולא רק ישמיע אותה. ואת זה צמד ה- Valvetים עשה מבחינתי בצורה ראויה להערכה. במילים אחרות אין לי בעיה לחיות עם הסאונד הזה, ובהתחשב במחירו הצנוע יחסית, מצבנו טוב.

אם בכל זאת לדבר על הסאונד, אז המגברים מבחינתי היו יותר "חסרי אופי", או בעצם נכון יותר להגיד בעלי אופי דומה לזה שאני רגיל אליו. מאוזנים ומוזיקליים.
הקדם היה על הצד השמן טונאלית יחסית, סאונד לא קטן אבל גם לא ענק, ופרזנטציה יחסית סולידית (Solid) ולא מעורפלת.
השילוב היה מוצלח מבחינתי. לא היתה "בריחה" מוגזמת לשום כיוון סוני, והיה ניתן להנות מהתוצאה ממש בכל סוג מוזיקה, אקוסטית, מוגברת, ווקאלית, אינסטרומנטלית, ג'אז, בלוז, קלאסית, פופ, רוק. הכל.

כאשר בוחנים את התמונה הגדולה לצמד הזה יש הרבה מה להציע, ומי שבא בשביל לשמוע מוזיקה יהנה אני בטוח. אבל כאשר מדובר בהקלטות איכותיות במיוחד יהיה לצמד קצת קשה להתמודד עם מוצרים בעלי סאונד יותר "היי-פיי" ומי שבוחן כך ציוד עלול פחות להתלהב. גם מי שמחפש את סאונד הטוויטרים המנסרים או ה-"מיד היי".

נגעתי קצת בנושא הכח, משהו שכנראה מתבקש בהינתן מגבר של 25 וואט. אני רק אסכם שהרושם שלי הוא שממש לא מדובר במגבר חלשלוש, והוא מסוגל להניע גם רמקולים לא קלים בכלל. עם זאת, כמובן שזה לא המגבר שהייתי בוחר לרמקול "בעייתי".

נשאר נושא המחיר. בחישוב שלי יוצא כ- 20 אלף ₪. זאת יותר הגזרה של המגברים המשולבים ב- mid level הנמוך/בינוני, אין הרבה שילובי קדם/פאוור במחיר כזה, בטח לא מונובלוקים.
מה שאומר שאם הצמד (או אחד מהם) יתאים לסטאפ והטעם שלכם יכולה להיות פה עסקה לא רעה בכלל, ובגלל שאני נהניתי ממנו אני יכול להמליץ בלב שלם לנסות.

Valvet A1r & L1



נתונים טכניים (כפי שמפורסמים באתר היצרן):


מגברים:
עכבת כניסה: 50 קילו אוהם
הספק: 25 וואט ב- 8 אוהם, 40 וואט ב- 4 אוהם
מידות: עומק 35 ס"מ רוחב 12 ס"מ גובה 6 ס"מ

קדם מגבר:
עכבת כניסה: 100 קילו אוהם
עכבת יציאה: 2.5 קילו אוהם
מידות: עומק 35 ס"מ רוחב 12 ס"מ גובה 6 ס"מ


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, MBL 1611, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech i770, Furutech Formula2 USB, Purist Reference USB
טיפול חשמל: Isotek Orion
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala


מחירים:
קדם מגבר: 1,700 יורו + מע"מ
מגברי מונובלוק: 1,900 ירו + מע"מ
יבואן: NSTUDIO HIEND

Valvet A1r & L1




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות