עכשיו 19/01/17 10:51

פורסם: 27/03/16 12:29 ע"י byrdparis


Tara Labs- Apollo Cables



Tara Labs Apollo


סקירות על כבלים כמו גם על אביזרים "משלימים" אחרים לא זרות לנו, יש מהן לא מעט באתר הזה ובאתרים\פורומים נוספים בעולם. אני אישית נמנה, כפי שרובכם יודעים - במחנה שמאמין וחושב שיש לקחת את החלקים הללו בפרופורציות "הנכונות". אני כמובן לא נכנס כאן לדיון, כמו גם לא מנסה או משתדל לעורר אחד כזה – על אפקטיביות או אחוזי השינוי בין המוצרים הללו ואחרים, אלא יותר מדבר על דרך ההבעה בעקבות השינוי והיכולת לווסת את "ההתלהבות" מעצם התוצאה אחרי או לפני, כל זאת ביחס לתוצאות רבות אחרות בהחלפת מוצרים שעליהם יש "אקסיומה של שינוי" ללא ויכוח (כמעט).
דנו על כך דווקא לא מזמן בשרשורים אחרים שהתייחסו למוצרים משלימים "מיוחדים" והשאלה שנשאלה ודנו בה קמעה, היא עד כמה השינוי מורגש למול שינויים דרסטיים אחרים שניתן אפילו בחשיבה מוקדמת לכמת.

אני נמצא תחת הדילמה הזו לא פעם שאני בוחן כבלים בעיקר אך גם; פיוז, ספייק, רזונטורים או קופסאות "קסם" כאלו ואחרות שמגיעות לפעמים למעוני לבחינה (אישית או "רשמית"). חלקם שמיעים עד כדי כך שאני יכול להבחין בקלות עם ובלי המוצר וחלקם כמעט שלא. למה כמעט? כי אני נוטה לפעמים לחשוב שאולי מה ששמעתי היה פרי דמיוני ואולי אני סתם מנסה לשמוע משהו שאינו נמצא.
הכנות האישית בעניין מאד חשובה לי, אצלי אין להוציא מים מהסלע (יש המוציא לחם מן הארץ).
אני מקשיב ומשתדל להימנע מ- הסחות דעת. מביקורות או סקירות של חברים קרובים, יבואנים או מגזינים נחשבים וכן גם מהמחיר שמנפנף בגאון מול האגו האודיופילי. מה שאני שומע, שומע, ומה שלא, אז פשוט לא. וגם אם אני חושב שאני שומע אבל לא בטוח בכך, בתלות העצבים והסבלנות שלי באותו היום, אבדוק זאת לעומק בהחלפות שונות ובחינות מדוקדקות, או פשוט אעיף את זה לקופסה חזרה וחסל.

אז למה בעצם אני "חייב" להתחיל בפסקאות "הסבר" ושוב לעלות את כל מה שעברנו בכל פעם שמישהו כותב על עניין שנתון במחלוקת?!, כי לדעתי אחד הדברים שאין עליהם כמעט שום דיון שלילי הוא החשיבות בסינרגיה של מערכת והפעם גם הסינרגיה בכבילה לאורך כל הסיגנל.

לפני לא מעט שנים, כתבתי סקירה רחבה וממצה על כבלים של חברת ארג'נטו המיוחדת. מה שאז למדתי הרבה יותר מאשר על איכותם הפנומנאלית של אותם הכבלים היא חשיבות הזרימה לאורך כל המערכת עם אותו המוליך, ובסיטואציה דאז, אותו "הכבל".
הפעם, קונספט הסקירה זהה;

Tara Labs Apollo


יגאל לסרי – IL AUDIO – יבואן חברת TARA LABS נאות לספק עבורנו, סט כבילה שלם של החברה, מדגם כניסה ה- APOLLO.

חברת TARA LABS, נוסדה בשנות השמונים במקור באוסטרליה כאשר היא בוחנת, בודקת ומייצרת כבלים בטכנולוגיה חדשה. אחרי הצלחתה אז עם כבל ששלחה לביקורת מעבר לים, החליטה החברה להעתיק את עצמה לארה"ב ומאז ועד היום היא נחשבת לאמריקאית לכל דבר, כבר שלושים שנה.
חברת טרה לאבס ידועה ביכולות הייצור וההמצאה שלה וכבלי החברה נהיו ומהווים רפרנס עולמי כבר עשרות שנים, אם בפיתוח בידודים, אקסטרוזיה של מוליכים בחתכים מיוחדים וכלה כמובן בסאונד מהונדס כהלכה עבור הלקוחות הדרשנים ביותר בתחומונו..

בתחילת שנת 2016, החברה השיקה סדרת פתיחה במחירים מפתיעים במיוחד.
סדרת ה APOLLO מונה שתי תת סדרות, ה-אפולו 1 וה-אפולו 2 כאשר ביניהם פער של 30-50 דולר סה"כ פר כבל. השוני ביניהם הוא כמות המוליכים שקיימים בין הבידודים אך מלבד זה, הכבלים זהים לחלוטין בטיב הבידוד, המוליך, הקונקטורים וכן הלאה.

כאמור, יבואן חברת טרה לאבס, סיפק עבורי סט בחינה שלם שכלל, את כל האינטרקונקטים, כבלי החשמל וכן כבל רמקול כמובן, שמיוצר בשילוב מערכת ה BSM של החברה שבעצם מציעה את האפשרות לחבר טירמנצית בננה או ספייד על פי הצורך (מקבלים גם וגם).

ד"א - הכבל היחיד שלא נמנה ממגוון החברה והסדרה, שהיה בשימוש בעת הסקירה היה; כבל USB שחיבר בין המחשב אל ה- DAC (שנותר HIDiamond כבר כמה שנים טובות). כל שאר המערכת - TARA LABS מקצה לקצה.
ערמת קופסאות שחורות מקרטון, שקיות עבות, שרוולים מיוחדים ומסמכים, עשו את דרכם אל המחסן כדי לפנות את החדר לאחר התקנה נרחבת של כל מערך הכבילה מחדש.
מי שראה את המערכת שלי בשנים האחרונות ולאחרונה בעיקר, ראה שיש שם עומס אדיר של מכשירים על הסטנד ומסביב לו וכמות הכבילה, גדולה יחסית.

Tara Labs Apollo


רוב חיבור הכבילה מובן מאליו.
- כבלי הרמקול מחברים כמובן מהמגברים אל הרמקול (בחרתי בספייד ד"א כי ככה אני עובד עם הכבל המקורי שלי).
- כבלי חשמל שיוצאים מהמפצל שמקבל מתח מהשקע בקיר, אל שאר חלקי המערכת
- ואינטרקונקטים שכאמור הגיעו ארבעה;
כבל עם מחברי XLR – באלאנס – שחיבר בין קדם המגבר למונובלוקים.
כבלי IC "רגילים" עם מחברי RCA שכל אחד מהם חיבר מקור אחר אל הקדם.
וכבל פונו היוצא מהזרוע בפטיפון בצורת DIN אל הפונו סטיג' (RCA).

כל הכבלים מלבד כבל הפונו עברו הרצה בחברת טארה לבס כך שיכלתי לבחון אותם ללא שום ברייק אין ארוך. לכבל פונו נדרשו אי אלו שעות עד שיתייצב, אך גם ככה העברתי ברייק אין מוצרים אחרים בסט האנלוג, אז זמן לא היה חסר לי כדי שיגיע לשיאו.

Tara Labs Apollo


הכבלים עצמם יפים מאד, אך סולידים במראה. שרוול מיוחד בגוון אפור כהה משוך על כל הכבל והמוליכים, כאשר הטרמינציות הם (ב RCA) מסוג טורק לוק (נעילה סיבובית) שמייעל את אחיזת הכבל בכניסות וכן כמובן גם את המגע בשטח פנים רחב כמה שניתן.
כבל הרמקול כאמור מגיע בשילוב מערכת BSM שניתן להבריג לבחירתכם או סיומת בננה או ספייד.
בסה"כ יש פה חשיבה וביצוע איכותי מאד גם למוצרים הזולים של החברה, מה שמראה על רצינות לאורך כל הליין. לא דבר של מה בכך לצערנו.

סאונד

את מה ששמעתי אז לפני כמה שנים עם הארג'נטו שמעתי גם כעת כבר בהתחלה. ההרגשה שהכול זורם באופן טבעי - עד כדי כך שניתן להגיד שאין כבילה כלל וכלל שמחברת את המערכת.
יש מן אווריריות מיוחדת סביב הסאונד וברקע מאחורי המוסיקה, שמופיעה בכל פעם שיש יותר מכבל אחד דומה בשרשרת. היכולת של החשמל (המוסיקה) לעבור בחופשיות דרך אותם קונקטורים ומוליכים זהים, מביאה תרומה שמיעה ומורגשת יותר מכל החלפה של כבל בודד, יקר או נחשב ככל שיהיה, לאוזני. הרציפות ההומוגנית הזו היא לדעתי האישית המטרה העיקרית שיש לצפות מכבילה איכותית במערכת אודיו.

חברת טארה לאבס במשך השנים דאגה לשפר וליצור כבלים שמלבד "הנדסת השמע" שלהם עבור המאזין הם גם יהיו השקטים ביותר שניתן. החברה עסקה בעניין השקט רבות ולא מעט מההמצאות, הפטנטים והייצור שלהם בסדרות הכבילה שהם מציעים - מתעסקים בכך. אם במערכת ארקה מיוחדת שמתחברת לכבלי הדגל שלהם, אם במילוי חנקן בין הבידודים, מוליכים "צפים" ועד החומרים עצמם כמובן והשילוב בין כל הטכנולוגיה הזו.

Tara Labs Apollo


בקטע הכינור והפסנתר של צ'יקובסקי - Mélodie מתוך –
The Club Album - Live from Yellow Lounge Live- Anne-Sophie Mutter
הכינור והפסנתר נעמדים בהולוגרפיה מופלאה באמצע הבמה, אך השקט שסביבם והיכולת להרגיש את גודל הבמה הפיסית והחדר שבהם הם עומדים, מדהימה אותי יותר מאי פעם. אני משתדל שלא להיכנס להשוואות מכיוון שיש פה סט שלם שמנגן, אך עם הכבילה הקודמת, שהייתה מורכבת מכמה וכמה ברנדים ורמות, הייתה תחושה פחות יציבה ועם פחות אמביאנט.
את המילה 'אמביאנט' אני לא משייך לצבע הפעם, אלא למן שקיפות מסוימת שהתווספה כדי שאוכל להרגיש את הריוורב טיים של האולם בו הנגנים נמצאים ומנגנים וכך להרגיש את האווירה סביבם ביתר קלות. זו בדיוק התחושה המיוחדת הזו שכתבתי עליה בתחילת הסקירה.

טארה לאבס היא חברה "שמורידה" חלק מהטכנולוגיה שלה כלפי מטה במוצרים, אם כי לא את הכל, אך היכולת לשלב את הבידודים ואת המוליכים היקרים שלה במוצרים הזולים ביותר שהיא מציעה, מביאים את המוצרים הללו להיות עם תמורה לכסף גבוהה מאד!
השקיפות ורצפת הרעש הנמוכה כל כך, היא נחלתם של כלל הכבלים של החברה וגם פה בסדרה הזולה יחסית שלהם שאני בוחן כעת. השקט הזה ניכר גם כן ולאורך כל הדרך ומכל מקור או הקלטה.
תחושה שהמוסיקה מנגנת מרקע פחם מוסיף דרמטיות וקונטרסט שקשה לקבל במערכות אקלקטיות.
כמובן שלרמת הציוד יש עניין בדבר, אך ברגע שחיברתי את הסט השלם של טארה, הדרמה והרקע השחור נהיה חזק וקונטרסטי פי כמה וכמה.

בפרלודים לפסנתר של שופן בביצוע איבו פוגורליץ' אפשר לשמוע את איבו מתמתח על כיסא הפסנתר שחורק חרישית ואת הרגל על הפדל. כל אלו כמובן אספקטים של פירוט ולאו דווקא של שקט או רקע שחור, אך אלו גם פרטים שיוצאים כאשר אין "רעש" מסביב, כאשר הפסנתר והפסנתרן לבדם באולפן מקליטים והמיקרופונים קולטים ומעבירים לקובץ AS IS, כך ששחזור אמיתי וטבעי כמעט לחלוטין (כמעט - כי אין לנו מושג באמת איך נשמע מקור או הטבע של הקובץ הזה) יביא עמו את הפרטים והדרמה הזו מסביב לתווי הפסנתר.

כמובן שסאונד הפסנתר נשמע מצוין גם כן, כפועל יוצא של זרימה כל כך טבעית ומוסיקאלית, הפסנתר נשמע היטב, עם מיד בריא ואימפקט מידי. הדינאמיקה ליניארית מאי פעם וחוסר הדיסטורשין מסביב לאוברטונים מביאים יחד עם שאר היתרונות, את המוסיקה הזו שגודשת את רוחב הפס, להתנער ולהתפוגג ברוגע מקסים.

תחושת הרוגע בכלל נהייתה אצלי שם דבר במערכת, מאז השדרוגים האחרונים וסט הכבילה של טארה זו מילת מפתח של ממש. אין אחד שהגיע לשמוע אצלי כולל אנוכי, שלא שירבב את המילה ואת ההרגשה הזו ברגע שישב והאזין למוסיקה שבקעה מן המערכת. באנלוג אפשר כמובן ליחס זאת לפטיפון הגדול והכבד, לספק הכוח השפופרתי שהתווסף אליו ולעוד לא מעט מכשירים כאלו ואחרים, גם בצד הדיגיטאלי למשל. אך גם סט הכבלים שהתחלף בשבועות האחרונים אחראי ללא מעט מהרוגע והיציבות הזו.

Tara Labs Apollo


כמעט בכל הקלטה ומקור, ניתן לשמוע את היכולת של החוטים הללו לקשור את המוזיקה בצורה מיוחדת ולהזרים את האינפורמציה ללא שום עיוות או כוחניות. יש משהו מאד מקסים בצורת ההגשה שלהם בחדר הקטן שמביא שלווה לכל מי שיושב בסוויט ספוט.

אפילו כששמים תקליט רועש, עצבני, ואנרגטי מתקופה משתוללת כמו –
Led Zeppelin II (Deluxe Edition Remastered Vinyl) Original recording remastered
אפשר לעלות את הווליום ולשמוע את ההפרדה בין הכלים, ולשמוע את התקליט כאילו חברי הלהקה מקליטים אצלי בחדר בזה הרגע. התופים של בונהם מבליחים במידיות, הקול של פלאנט בפרונט והגיטרה של פיג' קריספית, ונעה בין נעימה ונותנת בראש!
בשיר THANK YOU, אורגן מלווה את רב השיר, פיג' באקוסטית ובחשמלית, התופים כהרגלם בעלי אימפקט בוסרי וכל הלהקה מנגנת כמקשה אחת את אחד השירים היפים באלבום. הריאישיו החדש הרבה יותר נקי ונעים מהדפסות הראשונות שהיו טובות ומגניבות מאד, אך רועשות ולעיתים בעיתיות. הויניל החדש מקבל אקסטנשיין בגבוהים שהטארה מביאים גם כן לתמהיל, נשמע מצוין, חד ונקי.

סט הכבילה הזה מנגן אצלי כבר מעבר לכמה שבועות רצוף. שעות על גבי שעות ביום ועם הזמן, ההרגשה נותרת שיש משהו "נכון" יציב ושקט לאורך כל הסיגנל. ההד רום שהתקבל בהמשך לאפקט השקט מסביב והיציבות, מוציאים את המוסיקה מהרמקולים בקלות יתרה. מידי פעם שחשבתי שאולי הרוגע הזה, רגוע בשבילי מידי, נמלכתי. בסופו של דבר עם כמות הזמן שאני מבלה מול המערכת, היכולת שלה לנגן בכל ווליום מבלי לנסות להזיז אותי מהכורסה הנוחה אל מחוץ לחדר, היא אחת המעלות הגבוהות ביותר שיכלתי לכוון ולחלום בסט אפ הפרטי שלי. זה מראה על המון מוסיקאליות ורפרודוקציה טבעית ונינוחה. סט הכבילה ההומוגני ללא ספק נתן את הפוש האחרון בסינרגיה כל כך חשובה וקריטית במערכת שמורכבת מאבני פינה בשחזור מוסיקה ועד לניואנסים בשפה האודיופילית שניתן לאסוף בעת ההאזנה בצורה וירטואלית.
הכבלים הללו ממש לא יקרים ביחס לתחום שלנו שבשנים האחרונות משתולל מאי פעם, אך כמובן להחליף סט שלם של כבלים בבת אחת במערכת יעלה בסופו של דבר לא מעט (למי שיש מערכת שכוללת כל כך הרבה ציוד כמוני למשל), אך אני אישית מעדיף כך. לקנות סט "זול" לכאורה אך משובח מחברה שיודעת מה היא עושה, ולחווט בו מהתחלה ועד הסוף מאשר לאסוף מקצוות תבל כבלים שונים, נחשבים בתחום.
לאוזניי, סט שלם מאותו המוליך (חברה\כבל) עדיף על כבלים באיסוף אקלקטי. כל אחד כמובן ועם הכיס והעדפותיו שלו - YMMV כמובן.

מחירים (כולל מע"מ):
כבל רמקול - 350$
כבל חשמל - 290$
כבל IC RCA למטר - 260$
כבל IC XLR למטר - 320$
כבל פונו - 250$

סטאפ בחינה והשוואה


הגברה: זוג מונו-בלוקים + קדם מגבר שפופרתיים (MBS).
רמקול: Magico S1
מקורות דיגיטאל:
Metronome Technologie C8+ELEKTRA, PC based HFMC Music Server
מקורות אנלוג:
Brinkmann Balance,Tube power supply RöNt II, A.S "The Archon"\ ZYX - R1000 AIRY3S
Pass Labs XP25 Phono Stage
כבילה- חשמל: PS Audio, Furutech, Isotek,Heavens Gate Audio,DH LAB
כבילה- סיגנל: Ctrl audio - XLR & RCA, Acoustic Zen wow
כבילה – רמקולים: Ctrl Audio - Silver\Gold
כבליה - אנלוג: Jelco, Kubala Sosna




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות