שלום בן, סליחה שאני משתף אותך בספקות שלי. א.ש. חלם מגיל צעיר להיות מקליט מקצועי.לא הזיק שהוא גדל כגאון באלקטרוניקה, והיו לו מספר מוסיקאים קלאסיים במשפחתו הקרובה. רכש ציוד צמרת מחסכונותיו מתקונים, ומצא עצמו שותף של מהנדס ההקלטות הטוב בארץ. הקליטו הרבה את הפילהרמונית. מדברי א.ש.: מציבים מיקרופונים, עושים באלאנס ומסיימים יום הקלטות. ממשיכים למחרת, העמודים והמיקרופונים לא זזו במילימטר. מזג האויר השתנה-והצליל לא דומה למה שהיה אתמול."
הזכרון השמיעתי של חובבי מוסיקה וחובבי סטריאו לא מתקרב לזכרון השמיעתי של מוסיקאים ומקליטים טובים.כאשר האקוסטיקה של החדר ומזג האויר, משפיעים כ"כ הרבה על התוצאה הסופית, אולי עדיף קודם כל לפתח תחושה יותר בטוחה לצליל בחדר? אפשר כמובן לשחק עם כבלים.כאשר אין דרך להשוות בין צליל של הקלטה בדיסק או בתקליט לצליל שזוכרים מההקלטה עצמה, הכל ניחושים, ועדיף לשאוף לצליל נעים.יש סכוי גדול יותר להגיע לצליל נעים עם שפופרות ועם הרבה רזולוציה של מדיום דיגיטלי.יותר עדיף-תקליטים, אם אפשר. כל השאר זה משחקים.
|