עכשיו 16/12/18 09:01

פורסם: 17/02/11 03:08 ע"י aloni


Purist Audio Design
Musaeus Power\Interconnect & S.P.P.C



Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


רגע לפני שנתחיל אני רוצה לגעת בנקודה עליה אני משתדל לחזור לפני כל סקירה של מוצרים שאינם במרכז הקונצנזוס (כלומר כל מה שאינו מקור, מגבר או רמקול).
ברור לי שהמסע האודיופילי של כל אחד הוא שונה. כל אחד מאיתנו נפתח לרעיון הכבלים ושאר העזרים בתקופה אחרת לאורך המסע (ויש כאלו שלא נפתחים בכלל וזה גם בסדר), אצל כל אחד מאיתנו הנושא מפעיל מערכת הגנות/ספקות/תהיות שונה, וכל אחד פועל בעקבות המערכות האלו בצורה אחרת.
בניגוד למה שחלקכם חושבים, אין לי שום בעיה עם מי שלא שומע הבדלים בין כבלי חשמל, אין לי בעיה עם מי שלא מוצא היגיון בהחלפת פיוזים או עם מי שחושב שכל התחום הזה הוא בלוף אחד גדול. ההיפך, אני מוקיר דעות שונות ולא חייב שכולם יחשבו כמוני.

אבל בכל זאת יש לי בקשה. אם כל מה שיש לכם לתרום לדיון זה את דעתכם העקרונית בנושא ("כבלים יקרים זה בזבוז כסף", "מה שלא נמדד לא קיים" וכו'), לא ניסיתם ולא שמעתם את המוצרים המדוברים, אז המקום להגיגים האלו הוא לא כאן אלא באחד משירשורי הכבלים הקיימים או שאתם מוזמנים בכיף לפתוח אחד חדש.

ואנחנו מגיעים לחברת Purist Audio Design. לא רק ברנד חדש בסקירותינו באתר אלא יצוג חדש בארץ על ידי יבואן חדש לכן מן הראוי שאספר כמה מילים על החברה.
חברת Purist אינה זרה לחובבי האודיו הותיקים. עם ותק של 25 שנים בתחום, ומוצרים ברמות איכות (ומחיר) היסטריים החברה ו- Jim Aud שבראשה הפכו עם השנים לסוג של אגדת אודיו.

נכון שאגדות פחות מעניינות אותנו ובאנו לקרוא "תכלס", אך אחטא אם לא אספר לפחות על שתי תכונות המייחדות את חברת Purist.

התכונה הראשונה ואולי המוכרת ביותר היא השימוש בחומרי בידוד אקזוטיים למדי. לא כולם מודעים לכך, ולרוב אנו מתייחסים יותר לחומרים וצורת הבניה של המוליכים, אך לא מעט יצא לי לשמוע מפי מתכננים (כולל בשיחה אישית שלא במסגרת "פרסומית") על החשיבות וההשקעה דווקא בשכבת הבידוד. אגב, לטענתם זהו גם גורם משמעותי בחווית הברייק-אין שאנו חווים.
Purist משלבת בסדרות השונות שלה מספר סוגי בידוד/שיכוך. ה- Fluid (נוזלי) הקונספט המקורי, ה- Ferox מבוסס הסיליקון המגורען וה- Contego שבעצם משלב את שתי הגישות לחומר נוזלי עם סיליקון מגורען.

התכונה השניה היא השימוש בתהליכים (מה שאנחנו מכנים לרוב "טיפולים") לשיפור ביצועי הכבלים. כולנו מכירים את הטיפול הקריאוגני (טיפול מבוסס טמפרטורה) וכיום הוא מוצע על ידי חברות רבות אך Purist בצעה זאת כבר לפני 16 שנים. תהליך נוסף העובר על הכבלים של Purist הוא מעבר בשדה מגנטי עוצמתי שאמור לסדר את המבנה הקריסטלי בתוך הכבל. השילוב שתי השיטות מכונה על ידי Purist כ- Cryomag וברביזיה הנוכחית (Praesto עוד נגיע אליה) כל הכבלים עוברים את הטיפול שלוש פעמים.

לחברת Purist עשר (!) סדרות כבלים אם מחשיבים את ה- Power Limited Edition וסדרת חצי היובל. היום ניגע בשלושה מוצרים מסדרת הכניסה - Musaeus (מיוזאוס מעכשיו) ומוצר נוסף בדמות פילטר חשמל שאינו שייך לסדרת כבלים ספציפית.
נתחיל כמו תמיד בתאור המוצרים.

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


Musaeus Power Cable



כבל החשמל של סדרת המיוזאוס עושה שימוש בגידי נחושת בעוביים שונים השזורים יחד ליצירת מוליך בעל עובי אפקטיבי של 14 AWG (זה לא אומר שזהו העובי של הצמה, אתם מבינים למה...).
המוליכים מסוככים ברדיד אלומיניום והבידוד נעשה בעזרת PVC.

אורכו של הכבל שסופק לי לבחינה הינו 1.5 מטר בעל תקע חשמל "אמריקאי". המעטפת החיצונית שחורה עליה תוית לבנה עם ציון הדגם והרביזיה.
כאמור הרביזיה הנוכחית של Purist הרי היא ה- Praesto מכילה מגוון שינויים. על פי טענת החברה כבל החשמל זכה לשיפור בהגנה המכנית המשפרת את הדיפת רעשי ה- RF וה- EMI וכן שיפור סוני בדמות סמכות ויציבות בתחום הנמוך.

פיזית הכבל רך יחסית, אינו נוקשה ונוח לעבודה.

בגירסה הרגילה התקעים שחורים מבריקים עם פס משונן המקל על אחיזת הפלאג.
בחיבור לשקעי חשמל "אודיופיליים" שני הקונקטורים ישבו חזק ויציב אך נדרש פחות לחץ מאשר גירסת ה- Oyaide אליה מיד נגיע.

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


Musaeus Power Cable With Oyaide M1-F1



כמו שאר כבלי החשמל של Purist, גם כבל החשמל של סדרת המיוזאוס מוצע בגירסה מיוחדת המשדרגת את הקונקטורים בשני הקצוות למוצרי קצה של חברת Oyaide היפנית.

הכבל זהה בבסיסו לכבל הסטנדרטי אולם בתחום הקונקטורים מדובר במילה האחרונה.

הגירסה המשודרגת שקיבלתי שודרגה לתקעי ה- M1 ו- F1, בעלי מוליכי נחושת/בריליום מצופים בשתי שכבות של פלדיום ופלטיניום. הגוף החיצוני של הקונקטורים עשוי מאלומיניום מטופל להדיפת רעשים ואילו הגוף הפנימי מחומר בשם Derlin בזכות תכונותיו המכניות ותכונות בידוד חשמלי.

עלות השידרוג המדובר עומד על 500$, במקרה שלנו יקר אפילו ממחיר הכבל המקורי!
אני אולי מקדים את המאוחר אבל זה המקום לציין שלמרות שלחלקכם זה עלול להראות שידרוג מופרע, הכבל המקורי פשוט מצויין ואם מישהו רוצה לשדרג אותו בעוד שלב זה לא נראה לי מופרך שהמחיר יהיה יקר.
אגב, אותם 500$ יכולים להחשב מציאה משום שמחיר כל קונקטור בודד שכזה עומד על מעל ל- 300$.

אפשרות נוספת (אותה לא בדקתי) היא שדרוג לקונקטורים ה- P/C 079 הזולים משמעותית.

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


Musaeus Interconnect RCA



אוקי, אז אנחנו עוברים למוצר הבא בסדרת המיוזאוס, אינטרקונקט בקונפיגורצית RCA.

הפעם המוליכים עשויים מסגסוגת של נחושת, כסף וזהב. גם כאן מדובר בשזירה של גידים בעוביים שונים אך הפעם יוצרים מוליך בעל עובי אפקטיבי של 20 AWG (זה הרבה פחות מ- 14 AWG כן?).

כאן המבודד עשוי טפלון והסיכוך משזירה של נחושת מצופה כסף. כאן נמצא גם את ה- Ferox האקזוטי שכאמור מבוסס סיליקון מגורען.

הצורה החיצונית מזכירה את כבל החשמל, עטיפה שזורה שחורה, מדבקת דגם וכבל די גמיש. אין כאן ferriteים פלצניים ואפילו הקונקטורים לא מסומנים בעצמם אלא עטופים במן מעטפת שקופה/אדומה/שחורה לציון ימין ושמאל.

הקונקטורים אומנם לא מהסוג הננעל, אך מתחברים למכשירים בצורה הדוקה ביותר.

גם כאן קיבלתי את רביזיית ה- Praesto כמובן, שלטענת החברה במקרה של כבל האינטרקונקט מהווה שיפור במהירות הסאונד הנתפסת אצל המאזין ובאופי טונאלי יותר פתוח מהרביזיה הקודמת (C).
ה- Ferox שופר להורדת רצפת הרעש וכמו כבל החשמל גם האינטרקונקט מקבל טיפול Cryomag משולש.

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


S.P.P.C - Single Point Power Conditioner



ואם עד כה עסקנו רק בכבלים, מר. גליסקו החליט לתבל לנו את הסקירה בעוד מוצר מעניין מבית היוצר של Purist.
מדובר בקונדישינר (פילטר) יעודי למכשיר בודד.
אנחנו שומעים לרוב על היכולת (או אי היכולת) של פילטרים או מפצלים שונים לדחות השפעה של מכשיר אחד על שכנו לסטאפ.
כאן אין בכלל את הדילמה הזאת, כל מכשיר מחובר עצמאית לפילטר משלו המגן עליו וממנו.

בכל יחידת SPPC נמצא שני שקעים משני צידיה של קופסה שחורה ומתכתית ודי כבדה לגודלה (כתוב 1.6 בספקס אני מהמר על יותר).
שקע אחד הוא שקע ההזנה, אותו נחבר לקיר בעזרת כבל כח, השקע השני הוא שקע היציאה ואותו נחבר למכשיר האודיו בעזרת כבל כח נוסף.

שני כבלי כח לכל מכשיר?
כן. כך זה עובד.

אגב שני כבלי חשמל, אני לא יודע אם אי פעם בדקתם את הנושא, אבל מסיבה כלשהי כבל חשמל (טוב) ארוך עובד יותר טוב מקצר. אין לי מושג מה בדיוק הסיבה, אבל נכחתי באחת מתערוכות מינכן בהדגמה מאוד יפה של חברת נורדוסט שהתיחסה גם לנושא הזה.

אז כאן אנחנו מרוויחים בעקיפין את נושא האורך רק שכמובן עם פילטר אקטיבי באמצע.

ה- SPPC מטפל בהפרעות EMI ו RFI בעזרת כמה דרגות פילטרים שיושבים בתוך אותה קופסא רובאסטית. משום שמדובר בחברת כבלים רצינית אנו זוכים גם לחיווט פנימי איכותי במיוחד למוצרים שכאלו.

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


לפני שנגיע לסשן ההאזנה אעלה רק בעיה אחת שהיתה לי עם ה- SPPC והיא - היכן לשים אותו.
מצד אחד ידוע שלא מומלץ לשים פילטר על הרצפה, מצד שני כאשר אני שם אותו על הסטנד הכבלים מתבלגנים לי מול העינים ולי באופן אישי זה מפריע. אם שקעי הכניסה והיציאה היו באותו צד זה היה סיפור אחר.

לכן הייתי ממליץ למי ששוקל לעבוד עם מכשיר כזה להעמיד עבורו איזה מדף נמוך או פלטפורמה מאחורי או לצד המערכת. כך זה יהיה גם אסתטי וגם יעיל.

סטאפ


אוקי, אז יש לנו ארבעה מוצרים סה"כ (כבל חשמל רגיל, כבל חשמל משודרג, אינטרקונקט ופילטר) וסשן האזנה מלא השוואות לפנינו.

כשאני רוצה ללמוד על מכשיר כלשהו אני מחבר אותו כמובן לסטאפ שלי. הפעם קיבלתי את חלק מהמוצרים כשהם חדשים לגמרי ועוד לא עברו ברייק אין (אני שונא כשזה קורה).
במקום להתעמק מי כבר עבד וכמה, פשוט חיברתי את ארבעתם באופן קבוע במשך שבוע וקצת למוצרים שלא הפריעו לי לסקירות. אני מאמין שהם רצו אצלי בערך את סדר גודל הזמן המוגדר אצל היצרן כזמן ברייק אין, ובהתחשב בזה שלא כולם היו חדשים לגמרי מצבנו די טוב (אבל לא אופטימאלי! הייתי שמח אם כולם היו מגיעים עם כמה מאות שעות עבודה מאחוריהם).

בשל זמן ההרצה הארוך יצא לי להאזין לארבעה שבסקירה על שלל ציודים שונים וכבר למדתי את אופיים הכללי עוד לפני שהתחלתי לבחון אותם ממש והיה נחמד לשמוע מה הם עושים לכל מכשיר ומכשיר.

משום שהבחינה הזאת עומדת להיות סבוכה ורבת השוואות בחרתי ב- CDP כמוצר המייצג שיקבל את הטיפול של Purist משום שבדר"כ הוא זה המחצין תכונות כבלים הכי טוב אצלי. בכללי אני יכול לספר לכם שגם בפרה התגלו הבדלים דומים, אבל על המגבר לא ביצעתי את הבדיקה משום שהוא דורש שני כבלי חשמל ולא נראה סביר לחבר שניים שונים (אפילו שההבדל רק בקונקטורים).

אני בדר"כ מתחיל לספר כאן על אופי הסאונד ואיך המוצרים התחברו לסטאפ שלי, אך מכיוון שיש לנו הפעם הקדמה לסשן ההאזנה אני אעשה זאת שם.

סשן האזנה


לפני שנתחיל בסשן ההאזנה הלא קונבנציונאלי הזה (סוג המוצרים והעובדה שמדובר בארבעה שונים) נתחיל בהבחנות כלליות.
אם הייתי צריך לתמצת את הסקירה הזאת לשורה אחת הייתי כותב: "מוצרים מוזיקליים, שקטים, טבעיים וסופר דרמטיים שכל מי שמתחבר לכיוון הזה ולא מתכוון להשקיע סכומי עתק חייב לשמוע".

ועכשיו באריכות.
מי שעוקב אחרי הסקירות שלי מתחילת ימי האתר אולי כבר הספיק להכיר קצת את הטעם האישי שלי, בזמנו הייתי מציין זאת כמעט בכל סקירה. כשאני שומע ציוד אודיו אני מחפש קודם כל את החוויה. התכונה הראשונה שעבורי מייצרת חוויה היא מוזיקליות (ובתוכה גם אותו "שקט" ו-"דרמה") ואני אוהב שהיא מתבטאת על הצד הזורם, הרגוע, לא מכנית אך כן מפתיעה.
כשמדובר על כבלי אודיו למדתי שזאת אחת התכונות שהכי קשה למצוא בכבלים "זולים" (מרכאות משום שזה עניין יחסי), דווקא את התכונות הבולטות, הטונאליות, באסים, גבוהים, דאווין לא בעיה למצוא. אבל שילוב של המושג החמקמק הזה מוזיקליות עם סה"כ ניטראלי זה בכלל לא פשוט.

עד עכשיו בלתי נתפס מבחינתי שכבלים מסדרת הכניסה של החברה הזאת מצליחים לייצר כל כך הרבה מהתכונות ששייכתי עד כה רק לכבלים באלפי דולרים. זה לא אומר שאני חושב שהכבלים שסקרתי הם מושלמים או הכבלים הכי טובים בעולם, אבל אם שאר הסדרות של Purist צועדות גם הן בכיוון הזה, זה הופך אותה לחברה סופר מעניינת מבחינתי.
זה כן אומר ש(מבחינתי )מדובר ביחס עלות תועלת נדיר.

כפי שאני נוהג לעשות במבחנים עם תחלופה רבה והשוואות, נתמקד הפעם בשני אלבומים.
נתחיל עם מוצרי החשמל וננסה לזהות את תכונותיהם על פי השוואות עם כבלים שאני מכיר היטב, ונעבור לאינטרקונקט.
גם הפעם אני רוצה לשים דברים בפרספקטיבה, שימו לב שרוב ההשוואות כאן הן מול מוצרים יקרים בהרבה, אני לא יכול לתת הנחות בהשוואה כזאת לאף אחד מהצדדים אז אתם אלו שצריכים לעבד את הנתונים בעצמכם.

Robert Wyatt - For the ghosts within
אנחנו מתחילים עם האלבום המרגש של וויאט שחברנו אפי כבר סקר כאן.
מלבד קולותיהם של וויאט ועצמון האלבום הרגיש הזה משופע בכלי מיתר, נשיפה ושאר תופינים.

Musaeus Power Cable + Oyaide M1-F1


אני מתחיל עם הגירסה המשופרת דווקא, בחיבור ל- CDP. מה אעשה, שטחי שכמוני רציתי לגעת קודם בקונקטורים המבריקים האלו.
הדבר הראשון שעובר לי בראש זה "שיוו, מזל שהתוצאה כל כך שונה". בכל זאת מדובר כאן בכבלי חשמל, ולמרות שההבדלים שמיעים בקלות לא כל כך קל לתאר אותם לפעמים.

במצב רגיל הנגן שלי מחובר לחשמל דרך כבל Siltech Ruby-Hill II. מלבד מחירו האסטרונומי (ועדיין רחוק מלהיות הטופ של החברה) הוא מתאפיין בטונאליות לא מוגבלת בתחום הגבוה אך טבעית וצלולה מאוד, הוא מסוגל להתקפיות ועדיין מוזיקלי בסגנון שאני אוהב ולא "מהיר" במיוחד.

המיוזאוס עם שידרוג האויידה הולך לכיוון שונה. כאן תחושת השקט והדרמה היא הבולטת ביותר. אני מאוד אוהב את הסגנון הזה. הוא מאוד מוזיקלי ורגוע, מערב, מרגש.

בדיוק בכיוון ההפוך מהסילטק, הוא נוטה לבשרניות והמלאות של התחום הנמוך יותר, אך עדיין נשמע טבעי מאוד.
וויאט נשמע לי יותר נמוך בשילובו בסטאפ, קול של בוקר (אחרי שינה) לעומת אחר הצהריים בסילטק.

נעבור לכבל ללא השדרוג ואז נסכם את שניהם.

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


Musaeus Power Cable


במעבר לכבל ללא השדרוג שמחתי לגלות שהוא שמר על תכונותיו למרות שחלקן התמתנו.

הוא גם הצטייר לי כמוזיקלי ודרמטי, אולם לא שקט ודרמטי כמו בשילוב האויידה.
הוא כנראה איבד קצת גם מהמלאות והתקרב יותר טונאלית לסילטק אך לא הדביק אותו בתחום הגבוה ביותר. מצד שני הוא עדיין היה יותר מלא ממנו.

דווקא בגירסה הזאת שמעתי יותר ברור את האינפוף בקולו של ווייאט מאשר עם האויידה, כנראה בזכות פחות מלאות שהחצינה יותר את התכונה הזאת, מצד שני התוצאה כעת מעט פחות דרמטית ומערבת בסה"כ.


אם לשפוט על פי הסטאפ שלי הייתי חושב על השידרוג במטרה לקבל יותר דרמה, שקט ובשר, סטאפ שכבר הולך לכיוון הזה יכול אולי להסתפק בגירסה המקורית.
התכונות האלו סופר חשובות לטעמי, אך אם הן קיימות בכל מקרה אני מעדיף גם שחזור טונאלי שיתאים לסטאפ (ולטעם המשתמש, כן יש טעם באודיו זה לא שחור ולבן, תתרגלו). הגירסה ללא האויידה היתה יותר דומה טונאלית לכבלים שלי על בסיסם שאר המערכת מכווננת לכן לא ממש מפתיע שאולי אהבתי גירסה זאת מעט יותר (אבל עם לא מעט התלבטות).

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


Single Point Power Conditioner


התחלתי עם ה- SPPC כשהוא מוזן ומזין שני כבלי Siltech Ruby Hill II. רציתי לנסות ולבודד מה הוא עושה בעצמו לפני שאני משלב כבלים של Purist.
לעומת האיזוטק (Sigmas סקירה מתישהו) אליו הנגן היה מחובר קודם ה- SPPC הזריק יותר דרמה ושקט, הטונאליות היתה עדיין המוכרת מהכבלים שלי אך היתה פה טיפה יותר "התערבות" לכיוון הרגוע.

לדוגמה הטרק הרביעי של האלבום שאני בדר"כ לא סובל (ולא רק בגלל שהוא מדבר על "הכיבוש" של הפלשתינים בצורה די מיליטנטית, אלא בגלל שמבחינה מוזיקלית הראפ הדבילי הזה פשוט לא קשור לאלבום) היה עכשיו יותר נסבל. עדיין שונא את הטרק הזה.

כשאני נותן לפילטר יותר זמן עבודה אני אוהב אותו יותר (בלי קשר לברייק אין שבצענו קודם).
אולי כמו הרבה מכשירים לוקח לו קצת זמן להכנס למוד עבודה, ואולי אני פשוט מתרגל לאופיו. זה לא ממש משנה.

בכל מקרה יש בתוצאה הזאת משהו מאוד אנושי וטבעי אך היא עדיין מעט כהה יותר מה-"רגיל" שלי.
יש קצת יותר דגש על התחום הנמוך, יש קצת יותר נפח לדמויות הסטראו, אבל יש גם יופי של מימדיות, אפילו כזאת שמזכירה לי קצת דמויות סטראו של קדם מנורות טוב, דמויות פחות "פלקטיות".
דרמה ושקט כבר אמרנו.

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


נותר לי לחבר את הפילטר עם כבלי כניסה ויציאה של Purist. קצת חששתי לקראת המהלך הזה. חשבתי שאולי ה-"השקטה" שאומנם היתה יפה מכל רכיב בנפרד תהפוך ליותר מידי כשאני מחבר שלושה רכיבים כאלו.
מעניין אבל זה ממש לא היה המצב. הייתי מגדיל ואומר שאפילו אהבתי את הפילטר יותר כשהוא מחובר בין שני הכבלים של Purist מאשר בין הסילטקים.

זה פשוט עבד יותר טוב כך. ציינתי לי במחברת שזה נשמע יותר "אורגני". בסיכומו של דבר נהנתי יותר להאזין לפילטר בקונפיגורציה הזאת.
אומנם היה איבוד מסויים בגיזרת האמביאנס כשהסרתי את הסילטקים, אבל היה כאן חיבור הרמוני שהביא לביטוי את התכונות שאני אוהב בשלושת המוצרים מבלי להיות Too Much בשום דבר.
הטונאליות אומנם טיפה יותר על הצד המלא, והפרזנטציה הלכה צעד אחד אחורה, אך זה לא הפריע לי במאומה משום שהיא לא השתטחה והיה הרבה משחק של עומק.

בקונפיגורציה הזאת הכי אהבתי את כלי המיתר, כולל הקונטרבס. את קולו של וויאט וכלי הנשיפה אהבתי יותר על הסילטקים אבל יש לציין שגם כאן הם היו מצויינים.

כשאני מסיר ה- SPPC וחוזר לסילטק עם האיזוטק כלי הקשת נשמעים לי כעת יותר "נכונים". מצד שני הם היו יותר נעימים עם סט ה- Purist. גם התקפיות התוים כמעט של כל כלי נשמעת לי כעת יותר עוצמתית ומהירה (דינמיות).

אחרי כל הבדיקות האלו אני חושש שהאלבום הזה לא יכנס לנגן הרבה הרבה זמן...

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


Musaeus Interconnect RCA


Cassandra Wilson - Silver Pony
כאן הייתי חייב להחליף אלבום, שלפתי את האחרון של קסנדרה ווילסון (לא יודע מה היא עושה פה כל כך הרבה לאחרונה, אני דווקא לא משתגע עליה, למרות שהאלבום הזה בסדר גמור בסה"כ) והתעמקתי בעיקר בשני טרקים: "לילה בסביליה" האינסטרומנטלי ו"תחת הירח הכסוף" כדי לכלול גם ווקאל נשי מוכר יותר ופתיחה יפה של גיטרת באס.

כאן השוויתי את ה- Purist עם שני האינטרקונקטים הנמוכים ביותר בסדרות סילטק שהיו לי, ה- New York וה- Classic 770i.

עם ה- Purist החשמלית מקבלת בוסט בתחום הנמוך על חשבון האמביאנס של ההקשות הקיצביות בתחילת הטרק. אלו הופכות ברורות יותר רק בווליום יותר גבוה.
הפנדר רואודס מעט יותר מלא. בטרק הספציפי קצת חסר לי אמביאנס לעומת מה שאני רגיל, אבל בל נשכח שזאת הקלטה של ווילסון שלא הולכת בדר"כ לכיוון הזה בכל מקרה.

יש הרבה דרמה, מוזיקליות מערבת מחד אך גם נעימה ורכה.

עם ה- 770 המכות בתחילת "סביליה בלילה" יותר התקפיות, הפנדר שונה, יותר פתוח אך גם יותר דק. התחום העליון של הגיטרה יותר מפורט וסה"כ יותר ריאלי, לגבי התחום התחתון קצת קשה לי להחליט אם הוא היה טוב יותר במיוזאוס בגלל העידון בגבוהים או שהוא טוב יותר אבסולוטית.
כאן קולה של ווילסון יותר פתוח אבל הוא עדיין לא אורגני כמו בסדרת הסיגנצ'ור אליה אני רגיל.

בכבל ה- ניו יורק ישנה תחושת האמביאנס אך לא כמו ב- 770. היה לו כנראה את הבאס הכי מסיבי מבין השלושה, אך הוא היה פחות איכותי משל ה- Purist.
קולה של ווילסון היה הכי פחות אורגני מבין השלושה, היה בו קושי מסויים בתחום הגבוה של קולה, כנ"ל בפנדר.
הוא בוודאות היה הרבה פחות תלת מימדי מה- Purist, וגם פחות שקט ודרמטי.

סה"כ המיוזאוס אינטרקונקט תואם מבחינתי במאפייניו לשאר הסדרה, שקט, דרמטי, מוזיקלי ותלת מימדי. הוא מספק תוצאה טבעית ואורגנית אך יותר על הצד המלא מהפתוח.

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


סיכום


כפי שכבר ציינתי במהלך סשן ההאזנה, שלישיית הכבלים מסדרת המיוזאוס הציגו מוזיקליות, דרמטיות, שקט ותלת מימדיות שלא שייכים לקבוצת המחיר הזאת. הם בעלי אופי בשרני ומלא שלא יאכזבו גם אוהבי תחום זה.
מי שמחפש שריקות וצפצופים יתכן שיעדיף ללכת לכיוון אחר.

אני סבור שבעולם האודיו הדיגיטלי (ולא רק במחשבים) שעלול להיות קצת יבש ואנליטי הם יכולים להשיב שפיות ברוכה ביחס עלות תועלת שעוד לא נתקלתי בו עד היום.

ה- SPPC יכול לקחת אתכם עוד שלב בכיוון הזה, ואצלי הוא עבד טוב במיוחד עם שילוב של כבלי החשמל של Purist. עוד שקט, עוד דרמה עוד תלת מימדיות.
אם אתם מצליחים למצוא לו מקום טוב בסביבת הסטאפ ולא מאיימים עליכם כבלים כפולים לכל מכשיר בהחלט שווה בדיקה. נחמד גם שאפשר לגדול עם הזמן, להתחיל עם אחד בנקודה הכי קריטית בסטאפ ולהתקדם על פי הצורך והיכולת.

שמחתי להכיר את החברה במגרש הביתי שלי, ואם זאת סדרת הכניסה וזה מה שהיא מספקת אני לפחות התרשמתי עמוקות.

Purist Audio Design Musaeus/S.P.P.C


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech Princess, Siltech i770, Furutech Formula2 USB
טיפול חשמל: Isotek Orion, Sigmas
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala


מחיר:
כבל חשמל מיוזאוס: מטר ראשון 1,450 ש"ח תוספת של 79$ לכל חצי מטר נוסף
תוספת לשידרוג M1 F1: תוספת של 500$ על גירסת הבסיס
אינטרקונקט מיוזאוס: 1,350 ש"ח
S.P.P.C פילטר: 3,650 ש"ח

יבואן: BG Sound




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות