עכשיו 16/12/18 08:06

פורסם: 15/12/10 21:38 ע"י Byrdio


PS Audio - Power Plant Premier



PS Audio Power Plant Premier


אוזן האדם ובכלל, היא מכשיר מיוחד מאד, משוכלל ועדין ביותר. אך מה ש"בעייתי" יותר הוא
הרעיון שכל אוזן שונה מהאחרת. תוסיפו לרעיון הזה גם את קונספט הסובייקטיביות ו"הטעם"
האנושי, בעוד שכל אחד למד, התחנך ופרס לעצמו עץ קוגניטיבי שונה וקיבלנו מיליארדי נקודות
רפרנס לכיצד משהו צריך להישמע.
כל זאת כמובן בהקצנה ובכדי לחדד את העניין שלכל אחד, העדפה שונה לאיך הוא אוהב לשמוע
מוסיקה, או איך הוא מעדיף שהמערכת שלו תנגן. במסגרת המגבלות הפיסיות והפסיכולוגיות
של כולנו כמובן. אך איך כל זה קשור? מייד...

אנו כבר שנה שלמה בוחנים, שומעים ולומדים על מוצריהם של חברת PS Audio האמריקאית.
שאת זוהרה והשם הטוב שלה, קיבלה ממוצרי החשמל ולאו דווקא משלל המכשירים שהיא הוציאה
בשנים האחרונות, טובים ככל שיהיו.

כמי שהתנסה עם לא מעט מוצרים משלימים לתחום החשמל במערכות אודיו, ניסיוני מספר סיפור בעייתי משהו,
ואני בטוח שכל אחד שהתנסה קצת בנושא, יבין אותי במיוחד.
המכשירים הללו שמעבדים לנו את סינוס החשמל-יש בתוכם קבלים, סלילים, שנאים, מתכות שונות וקונקטורים
שבסופו של דבר עוזרים אולי בסינון סיגנל החשמל, או מפצים על שכבות מסוימות במדידה מהקיר, אך בנושא הסוני לא פעם
הורסים לנו את ההנאה והזרימה המוסיקאלית, מייבשים את הצליל, מקטינים את הדינאמיקה, או את העושר הטונאלי וכדומה.
כמו כל מוצר אחר בתחום ועל אחת כמה וכמה, אנו חייבים לנסות את מוצרי החשמל השונים על המערכות האישיות שלנו ו
בבתים שלנו כמובן. לכל אחד מאיתנו ציוד שונה שמתנהג ומגיב באופן שונה למוצרים המשלימים הללו וכמובן רשת חשמל
ששונה מעיר לעיר ואפילו משכונה לשכונה (שלא לדבר על בית לבית) ולבסוף שוני בטעם שלנו כאמור.

PS Audio שהתמקדה בייצור מוצרי חשמל, השיגה את מעמדה בעיקר בגלל מוצר אחד
ששינה את הנוף האודיופילי בקרב חובבי התחום.
לא עוד קונדישנר, מפצל פאסיבי, או כבלים כאלו ואחרים, אלא רי-גנרטור חשמל בקופסא יפה שיושב בבית לצד המערכת
ועושה פלאים. למעשה זה מכשיר אשר לוקח AC מהקיר ובעזרת DAC ומגבר טרנזיסטורי (מושגים כלליים מאד לעניין הטכני שבתוכו)
מעביר אותו ל DC ואז שוב ל AC חזרה - אך הפעם אנו מקבלים סיגנל נקי ויציב במיוחד שמזין את מערכת האודיו\וידאו שלנו.
בעבר החברה ייצרה מוצרים גדולים, מסורבלים וחלשים יחסית שהתחממו מאד, אך עדיין עשו עבודה
יפה מאד בנושא (P300). כיום חברת PS Audio התקדמה טכנולוגית באופן ניכר.

PS Audio Power Plant Premier


המוצר שנבחן היום הוא ה-
Power Plant Premier (או בקיצור PPP).
מוצר יפיפה בעובי Cdp ממוצע, אך גדול מימדים ודי כבד כמובן, שמשלב את הטכנולוגיה החדישה ביותר מבית החברה
ושכלולים נוספים לרב.

ברשותכם, קצת על ה LOOK הכללי.
נתחיל מהפנל הקדמי שמעוצב יפה מאד לטעמי, מלוחות של אלומיניום בצורה מעוגלת עם חלון בצבע שחור באמצע,
שתצוגה בצבע כחול מציגה לנו את הנתונים השונים של המכשיר.
מתחת לחלון, שלושה כפתורים מאורכים כאשר תפקידם מופיעים בתצוגה עצמה; זוג כפתורים שמאליים – MODE (למעלה ולמטה)
והכפתור הימני ביותר שמאפשר לעמעם את התצוגה עד להעלמה מוחלטת שלה (פיצ'ר נחמד מאד בגין תצוגה שמציקה לעין לצערי).

PS Audio Power Plant Premier


בפנל האחורי, אנו יכולים לראות את מגוון יציאות החשמל, הטריגרים וכניסות\יציאות נוספות.
למעשה, ה PPP נראה מאחור בדיוק כמו ה Quintet שאלון סקר עבורנו בעבר (שם תוכלו גם לקרוא על פיצ'רים נוספים שמשולבים
גם פה כמובן ומהווים את הסטנדרט של החברה למעשה, במוצרים מסוג זה).

PS Audio Power Plant Premier


ה PPP נראה שיקי ויפה, אך זהו מכשיר גדול מאד וכבד, אשר תופס שטח פנים של מדף שלם בסטנד.
מה שהייתי צריך לפנות כדי לבחון אותו אצלי.
למאותגר הפעילות הגופנית, החברה מספקת גם שלט רחוק שלמעשה יכול לשלוט על התצוגה של המכשיר ובכך להציג בכל פעם
את המידע שאנו רוצים לראות וחשוב לנו לאינדיקציה, כאשר בנוסף משולבת בו השליטה על כמה פיצ'רים מיוחדים מאד
(עליהם בהמשך) שנוכל להפעיל בעזרתו בלבד.

אך רגע לפני שנתחיל לנתח את ממצאיה הסונים של יחידת החשמל המעניינת הזו, ישנם גם אפשרויות שונות שחברת
PS Audio שילבה ב- PPP.
אז ראשון הוא כמובן העיקר; ה PPP הוא קודם כל כאמור- רי גנרטור חשמל.
זהו לא מוצר ייצוב, או סינון סטנדרטי של החשמל שאנו מקבלים בבית, אלא מוצר אשר בונה את גל הסינוס מחדש- לטובת ניקיון
ופיצוי וולטאג' לכיוון מכשירי המערכת שלנו. נוכל בעזרת לחצני ה MODE לנתח את המצב די בקלות.
ה PPP מאפשר לראות מה הוא מקבל מהקיר (input) וגם להראות מה הוא מוציא בהמשך אל הציוד שלנו (output).
כך בעצם נוכל לקבל את שיקוף הפיצוי שה PPP ניהל למעננו (פעם במספרים אמיתיים, פעם ביחידות הפיצוי עצמן).

{זהו פיצ'ר נחמד מאד לחיזוק האגו ובכלל עבור הידיעה. על אחת כמה וכמה לאלו שהשתדלו ושיפרו
קצת את המצב בבית וייצרו קו חשמל יעודי למערכת באופן נכון, לפני הבאת מכשיר כזה, או אחר.
כך יכולתי לדעת בוודאות בכל רגע, מה המצב אצלי בחדר היישר מהשקע בקיר. מה שגיליתי,
שאצלי ה PPP כמעט ולא היה צריך לפצות מבחינת וולטאג' מכיוון שה Input שהוא קיבל מהחדר שלי,
היה ב 99 אחוז, מהזמן סביב הV230 קח ותן. ללא ספק מצב אידיאלי ומפתיע לחלוטין בנוף ארצנו
.}

PS Audio Power Plant Premier


ה PPP בנוסף לבניית סיגנל החשמל וגל הסינוס מחדש בעזרת עיבוד, גם מנקה את הרעש המצטרף
לרשת החשמל אצל כולנו. משהו שנטינו תמיד לא להתייחס אליו בהקשר של חשמל, זהו ה THD.
רעש שרוכב לנו על הסינוס החשמלי בהרמוניות שניות שלישיות וצפונה מהם, שנכנס לנו אל תוך המכשירים.
אז נכון שלכל המכשירים שלנו יש מייצבי מתח ומסננים בתוכם, כדי למנוע את הרעות הללו.
אך ניסיוני מלמד שמוצר אודיו בעיקר בתחומנו, אוהב לעבוד כמה שפחות.
ככל שניתן לו Input נקי וטוב יותר, כך הוא יעבוד בצורה אופטימאלית יותר.
כפי שה PPP מציג את הנתונים הקשורים לרמות ה-V.. הוא מציג את הנתונים (Input & Output) של ה THD באחוזים.
ממוצע ה- THD בבתים מסודרים בעולם המערבי עומד על 2.5 אחוזים בערך, לפי בדיקה של החברה עצמה.
אך מעדויות בארץ, גילינו שהמצב לכאורה רע מאד (כ 6-9 אחוזי THD) ככל שמתקרבים למרכז הארץ, על אחת כמה
וכמה מי שגר ע"י מפעלים, בתי חולים ועוד שואבי מתח\זרם כאלו.
המוצר שלפנינו מתוכנן כך, שהוא מנקה את מירב ה- THD שנכנס אליו.

{המצב אצלי היה די מרענן ומפתיע לטובה, שוב. הבניין שלי לא חדש במיוחד (בלשון המעטה) וכולל מעל ל 20 דירות
ובכל זאת, רמת ה THD שה PPP הראה בMode ה Input הייתה בין 2.3-2.6THD בכל שעות היממה, כך שעם הטיפול
הייעודי של ה PPP בנוסף: המכשירים שלי הוזנו בסיגנל נקי שעומד על 0.4 אחוזי THD !}


אז אחרי שלקחו, פירקו, עיבדו, בנו מחדש וניקו עבורנו את החשמל, PS Audio נתנו פוש נוסף ושני פיצ'רים נוספים מובאים
ע"י ה-PPP לשמחתם של הרוכשים המאושרים של המוצר.
ה- CW ו MW.
אלה אפשרויות שאפשר להפעיל אך ורק מהשלט, כך שאם מצאתם אותם שימושיים מבחינתכם, נסו לא לאבד אותו.

CW – זהו פיצ'ר שמיועד כדי לנקות את "הצנרת" כביכול. בלחיצת כפתור, ה- PPP מעביר סדרת צלילים מיוחדת בתדרים שונים
שלטענת החברה עושה דה-מגניטציה לרכיבי המערכת (ובעיקר לספקי הכוח והשנאים) ומכין אותם לעבודה ללא הפרעות ועיוותים.
החברה כמובן ממליצה לעשות כן בין הסשנים, או בתחילתו ולא באמצע האזנה (זה לא בדיוק מזיק, אלא פשוט מפריע).

אך הפיצ'ר היותר מהפכני הוא ה-MW,
המהווה מודיפיקציה מיוחדת מאד, בחיבור מגברי הספק במיוחד אל תוך הפלאנט.
הפיצ'ר הזה משנה את גל הסינוס המקורי לאחד כזה שהאמפליטודה שלו גדולה יותר, עם פחות גלים
ובכך טוען בקצב גדול יותר את קבלי המגברים, אשר נהנים מיכולת חידוש מהירה כדי להגיע לפיקים רגעיים קשים.
את רעיון ה MW המציא Doug Goldberg , שלמעשה יצר מהפיכה בכל תחום ה AC בעולם מאז.
והמצאתו כיום מיושמת ב PPP של PS Audio.
פירוט ארוך יותר על הצד הטכני\פטנט – תוכלו למצוא באתר החברה כמובן.

כל ההקדמה האמורה מציגה את הדמויות בסיפור, אך ממש לא מספרת אותו.
אני עובר ברשותכם, למצב האזנה.

רק עוד דבר אחד קטן כדי ליישר קו, ה PPP הזין את המערכת שלי בשלמותה. כולל המגברים, המקורות וכל הציוד הנלווה.
הסקירה נעשתה כאשר אני עובר ממצב סטנדרטי לאלטרנטיבי (MW) לסירוגין.
ה Power Plant Premier מסוגל לספק 1.5KW כך שבעיה מיוחדת להזין את המערכת שלי כולה, למרות המגברים הכבדים
והגדולים שיש לי, אין לו (הוא אפילו לא התאמץ בעוד המאווררים המיוחדים שיש בו למטה למצב של חום רב, לא פעלו מעולם
אצלי – ותאמינו לי – חם אצלי בחדר. מאוד!) .

PS Audio Power Plant Premier


מוזיקה בבקשה.
אז אחרי שה PPP עבד אצלי יותר משבוע בהרצה של כמות שעות, שהוא כנראה עדיין לא ראה..
התחלתי להאזין לו באופן רציני יותר, עם ניתוח של החיוב והשלילי שהוא מציג יחד עם המערכת הפרטית שלי, בחדר ולטעם שלי.

ההתחלה הפעם קצת "מוזרה" אני מודה, זהו נגן שאתם מכירים כמאלתר ומזמזם כרוני, אך לא כולם יודעים שקית' ג'ארט
הוא גם פסנתרן קלאסי בחסד. עם אינטרפרטציה מיוחדת שמכוונת תמיד לנקודה אי שם באוויר.
הפעם באלבום כפול Shostakovich: 24 Preludes & Fugues op. 87.

המלחין הרוסי והמיוחד הזה כתב מלבד סימפוניות אדירות תעוזה, גם יצירות לפסנתר, כינור, צ'לו, מוסיקה קאמרית ועוד לא מעט.
הפרלודים שלפנינו, לא קלים לעיכול והם דורשים מהמאזין ריכוז מסוים כדי שיצלח את המורכבות שבהם.
ג'ארט מבצע אותם לעילא, למעשה זה די מתאים לסגנון שלו שהוא הרבה יותר אימפרוביזורי ומלודי מאשר מוסיקה מסגרתית,
או חוקית יותר (למרות שגם לכאלו הוא ניגש והקליט).

ההקלטה הזו יפה מאד לטעמי והפסנתר נשמע בה מאד ריאליסטי, יחד עם ה PPP אנו מקבלים המון אוויר סביב הפסנתר
בסדר גודל אחר לגמרי, ממה שההקלטה הזו ידעה אצלי.
המערכת שלי שקטה מאד. אין מאווררים, או חלקים מזמזמים בשום מקום וההגברה שלמרות שנבנתה על טהרת השנאים
והשפופרות כדי להפיח חיים ברמקול הקשה שלי (ז"א המון כוח), היא אולי ההגברה השקטה ביותר שאני שמעתי אצלי בחדר
(הרבה יותר מכמה SS שהיו אצלי).
שאין מוסיקה ויושבים בחדר באמצע הלילה, אפשר לחתוך את השקט בסכין. כך אני אוהב את זה, שנים עבדתי קשה מאד
כדי להגיע לרצפת רעש כזו. הפסנתר עומד עכשיו לא על במה, אלא באולם ענק ריק מתוכן אך שאינו מהדהד.
שינוי באמביאנט ללא ספק.
הרגיסטרים הגבוהים של הסטנוואי של ג'ארט לא מתאבכים, אלא נשמעים במדויק עם מן קריספיות מקסימה במיוחד.
בשחזור כלי כל כך קשה מבחינה דינאמית וטונאלית, המערכת שלי יחד עם ה PPP עשו עבודה מרשימה עד כדי ששמעתי את
זוג הדיסקים שבחבילה- ברצף. משהו שכמעט אף פעם לא הצלחתי לעשות.
הסאונד הנקי והאמביאנט האדיר הזה סביב הפסנתר מסמרו אותי לכורסא הרכה והדבר היחיד שהייתי צריך זה.. לסגור עיניים.
מבחינה טונאלית, לא שמעתי שינויי מהותי, הפסנתר נשמע לי דומה בדיוק למה שהיה קודם ללא ה PPP וזרם יפה במרחב
הזמן והחלל שבו הוא ניגן ואצלי בחדר ולאחר השחזור הדינאמי כמובן.

אם כך, אמשיך הלאה.
למשהו קצת יותר עמוס ועם הרבה פחות אוויר, בעצם לאלבום שהוקלט באולפן וללא שום כלי אקוסטי מסורתי כזה או אחר.

Black Swans & Wormhole Wizards\Joe Satriani
של סאטריאני הוא אלבום שלאחרונה גם סקרתי מבחינה מוסיקאלית באתר, הפעם הוא משתתף כדי לתת
לנו אינדיקציה על איך נשמע ה- PPP ואיך מרגיש האלבום יחד עם יחידת החשמל כשמה שחיפשתי איתו יותר מהכול
זה שה – PPP לא יחסל את ההנאה הצרופה שמקבלים מהדרייב שיש פה במוסיקה. שלא יקטין, או ייבש מידי את הסאונד.
האלבום נשמע טוב מאד ועם אנרגיות מצוינות קודם, בעת הסקירה יחד עם ה PPP הוא נשמע עדיין אנרגטי מאד, עם דרייב
שמקפיץ אותך ומרגש אותך, אך עתה הוא נשמע קצת סטרילי וחד יותר.
כאילו מישהו שייף את החלון המקורי של המוסטנג שנת 66 והרס את השריטות המיקרוסקופיות שהוסיפו "קסם" לכל מי שצופה
או נוהג בה. אך אני מאמין שלא כל אחד ירצה שהשמשה הקדמית שלו תהיה טיפה מעורפלת וכנראה שיש הרבה יותר כאלו
שיעדיפו שהיא תהיה מבריקה לגמרי, כך גם קיבלנו את אלבום הרוק המצוין הזה; נקי מבריק ונוצץ.
שכל אחד יחליט לעצמו מה הוא מעדיף.
למרות החלשת "הקסם", שמעתי את הדיסק עד סופו וחזרתי אליו אחרי שבוע שוב, כדי לבדוק אולי טעיתי בהבחנתי.
ד"א מי שחושב שהסאונד איבד את הפאנצ' שלו, שיחשוב שוב.
המיקרו דינאמיקה התעצמה וכך גם הפאנצ' מהדיסטורשיין, או מכיוון המתופף, אך כאמור בצורה קצת אחרת.

אני חוזר ברשותכם לקלאסי, בסופו של דבר זו האינדיקציה הטובה ביותר ליכולות מכשירים, מערכת בכלל
ואקוסטיקה כמובן, לטעמי.

בחרתי באלבום נוסף שאוכל להציג כאן ושיביא עימו בשורות, לכאן ולכאן.
Khachaturian: Masquerade Suite; Kabalevsky: The Comedians
האלבום הזה מוקלט תחת Living Stereo והסאונד שיוצא ממנו הוא פנומנלי.
המוסיקה מודרנית\רומנטית בעיקרה ויש בה בעיקר צבעים וגוונים לרוב, לצד דינמיקה אדירה ומיקרו דינמיקה עדינה מאד
בניואנסים, שלא כל מערכת בדיעבד מסוגלת לשחזר.
ה PPP כפי שעשה בשאר האלבומים הוריד את ה THD שרוכב על החשמל וכך הביא עמו רקע שחור בהרבה מאחורי המוסיקה.
זה כאמור מציג קריסטליות ופירוט שצריך להתרגל אליו.
אך באלבום זה, מלבד אלו, הגוונים התעצמו הרבה יותר. כמו ששמים תמונה לבנה על רקע שחור כדי ליצור קונטרסט טוב יותר.
המיקרו דינמיקה הייתה מובחנת יותר וניואנסים רבים יותר הצליחו להסתנן מבעד למפל הסאונד שמקבלים מהיצירות העמוסות האלו.
המלחינים כתבו יצירות אדירות מימדים עם מאסת צלילים מרשימה, שיאים דינאמיים ומוסיקאליים לרב.
ה PPP לא הפריע כלל ליהנות מהמוסיקאליות באלבום זה, אך מפעם לפעם הרגשתי שזה אולי TOO MUCH..
הוא מותח את הגבולות מעל הרגל כזה או אחר, ואני אחד שרגיל להאזין במערכת שהיא כמו מעבדה לצלילים.
הכול מדויק, נקי ומאד ריאליסטי. עם ה PPP זה הצליח להתחזק אף יותר (בסופו של דבר, שמעתי את האלבום הזה שוב,
כאשר ביטלתי את אפשרות ה MW, ההרגשה שתיארתי, נחלשה קצת. אך נשארה עדיין, נקייה מאד).

פה ברשותכם, אעצור לרגע את הניתוח ואמשיך לקשקש קצת בהקשר לפסקה הראשונה שפתחתי בה את הסקירה.
למרות שאנו מסכימים רובנו שמערכת האודיו שלנו אמורה לשחזר סאונד כמה שיותר קרוב למקור.
רובנו לפחות, מקבלים שבסופו של דבר אנו מרכיבים לעצמנו סט אפ שינגן לטעמנו וערב לאוזננו.
כך ששילוב ה PPP במערכת, או בכלל כל אלמנט כזה או אחר שנבדוק - ינותח על ידנו משלל זוויות ואספקטים וכמובן גם ע"י
אספקט הסאונד ומה הוא משפר\משנה.
ה PPP שעליו אנו מדברים, מבריק ויוצר תחושה של ריחוף מסוימת, אולי בשל האוויר שהוא "מכניס" בין הכלים והשקט המופתי
מהניקיון שהוא מהנדס עבורנו. נכון, יש פה ושם ירידות בדרייב או, נקרא לזה ב"קסם" מסוים (באופן מינורי לטעמי) שלחלקכם אולי
יחסר בהתחלה. אך אני מניח שהרגל אפשר לשנות להרגל אחר. כל אחד צריך לבחור את סדרי העדיפויות שלו ולבחון על פי טעמו
בסופו של יום. אך זה נושא שהוא קריטי ללא ספק, אם.. ואך ורק אם- המערכת שלכם לפני הPPP- נשמעה טובה מאד ובעיות
החשמל שלכם מינוריות, כפי שגיליתי אצלי למשל.
אחרת, לדעתי ה PPP יביא לכם הרבה יותר שיפור מאשר שינוי אמביוולנטי.

אז ממשיכים (?)..
יצירות נוספת שקיבלו אינפוזיה של ניקיון מסוים והרבה אמביאנט הם יצירות ווקאליות עמוסות מאד.
אני מדבר על מיסות, או על אורטוריות גדולות ומרובות משתתפים כמו כן גם באופרות עם סולנים.
שמעתי מאלו הרבה בעת שביקר אצלי ה PPP, כאשר אחת מהם הייתה המת'אוס פסיון של באך.

Bach: St. Matthew Passion\ Philippe Herreweghe
זוהי הקלטה נהדרת וקוהרנטית מאד של יצירה ענקית, מלאה בסימבוליזם נוצרי, סולנים, מקהלות ותזמורת,
שעל כולם מנצח פיליפה הירוחה. משהו שלמדתי מניסיוני עם מוסיקה קלאסית, שישנן יצירות שהם פשוט לא בנויות למערכות אודיו.
אי אפשר להוציא 200 איש שרים בבת אחת מקופסאות בחדר, זה פשוט לא עובד.
הקולות תמיד מגיעים כמקשה אחת קשיחה ודי מעצבנת ברב המקרים ובמקרים הטובים מאד, היא קצת יותר נעימה ומרגשת.
אך עדיין ההפרדה והטונאליות חסרים, שלא לדבר על האימפקט האדיר שמקבלים מקבוצה כזו בכנסיה, או באולם הקונצרטים.
ה PPP ריכך את המכה, ניקה את הקצוות ונתן עוד כמה שנתות לציון בקטעי השירה החזקים והעמוסים.
זה עדיין לא "שם", זה לעולם לא יוכל להגיע לזה. אבל זה ללא ספק הרבה יותר מעניין, מרגש ונכון לשמוע את היצירה
כאשר המכשיר הזה מנקה עוד קצת, מחדיר קצת יותר אוויר מסביב ומכהה את השחור מאחור לקונטרסט חזק יותר.
מאידך בקטעים העמוסים הרגשתי שהבסיס קצת רופף, קצת זז. מה שלא הבחנתי בשום יצירה, או אלבום שניסיתי בשבועות
שה PPP היה אצלי. ההיפך הוא הנכון. בגדול, היצירה הזו התעצמה והייתה הרבה יותר זורמת ככה.

באלבום המופתי של קליפורד בראון עם מיתרים –
Clifford Brown\With Strings
החצוצרה שלו נעמדת באמצע באופן מרשים למדי. ה PPP ממסמר את הכלים במרחב ויוצר אימג' מדיוק מאד.
פה החצוצרה לא זזה לשנייה מפיו של קליפורד והסאונד המתכתי שמאפיין אותו כל כך נשמע חי וחודר קירות.
אי אפשר לטעות בסאונד של קליפורד, כפי שאי אפשר לטעות בנגינתו של מיילס, או חפץ (להבדיל).
סאונד החצוצרה הכול כך מוכר, מסמרר תמיד ועל אחת כמה, יחד עם ה PPP.
חטיבת כלי הקשת שמלווים את החצוצרה של קליפורד באלבום זה, נשמעים תמיד קצת מעוכים לטעמי, אך בגרסא הזו
של SHM הם נשמעים קצת יותר קוהרנטיים והגבוהים קצת פחות מחוספסים. תודות גם לאקסטנשיין שמביאה יחידת החשמל
החדשה, שעובדת שעות נוספת אצלי בחדר.

תחושה קלה של "חוסר משקל" הצטרפה שוב, שבאה כמינוס, מול הפלוס שמציגים הגבוהים החלקים יותר והניקיון.
אך זה עניין של בחירת סדרי עדיפויות. אך אל תטעו, ה-PPP לא מוריד מערכי הבס, או מתדרים כאלו ואחרים,
אלא פשוט מפאת ניקיון ה -THD בהרמוניות השונות, אנו שומעים פחות עיוותים שאלו "מילאו" לא מעט חללים לטוב ולרע.
להגיד לכם שאני יכול להתרגל בעצמי? לא יודע. אני דווקא תרתי בשנים האחרונות אחר "משקל", עם מיד בס עמוק
ונוכחות במוסיקה, אבל בל נשכח שהרמקולים שבחרתי לעצמי בחדר שבו אני נמצא, מאופיינים בניקיון, רזולוציה
ובגבוהים מרשימים מאד. כך שזה משהו שאף פעם לא הטריד אותי.

PS Audio Power Plant Premier


לסיכום:
ה Power Plant Premier הוא מוצר הדגל של החברה האמריקאית PS Audio שאת שמה השיגה בעיקר בגין מוצריה
המשלימים לחשמל ובפרט בשל הטכנולוגיה שלהם לרי-גנרטורים כמו ה PPP שלפנינו.
הטכנולוגיה שקיימת במוצרי החברה השונים משולבת כאן גם כן, כפי שראינו בהשוואה מול הקווינטט למשל.
כאשר ישנם גם פה עשרה שקעים מופרדים בחמישה אזורים - שמייצרים הפרדת זליגה אחת מהשנייה ובכך שומרים לא רק
על הציוד מפני נחשולי מתח, אלא גם על ניקיון מהשראות הציוד השונה על האחר.
אך טיבו בעיקר הוא באספקת החשמל הנקי והיציב שהוא בונה עבורנו כמובן.
ה-PPP לוקח את הסינוס שאנו מקבלים מהקיר מעביר אותו ל DC וממנו בונה גל סינוס חדש לגמרי בתוספת פיצוי הכרחי
לעבודה אופטימאלית וכמו כן מוריד את ה THD שמתלווה למתח שאנו מקבלים מהקיר לכשמינית!
מצאתי אותו כאמור בסקירה; נקי, קריספי, עם המון אוויר בין הכלים כאשר הוא מעצים את האמביאנט בעיקר בגלל רקע שחור יותר
ורצפת שקט עדיפה בהרבה מהמתחרים, או ללא שום אלמנט משלים בתחום כלל.

ל PPP יש אפשרויות שונות ומעניינות כתוספת מבורכת, כמו ה (MW (multi wave וה (CW (clean wave אשר הציגו שיפור נאה
עד מרשים למדי (MW) בבחינה לסירוגין, בזמן האזנה קריטי ובהרצת המוצר אצלי על המערכת עוד הרבה לפני.

PS Audio Power Plant Premier


זהו מוצר שמשפר הרבה יותר מאשר משנה. לפחות מהניסיון שלי ועוד על מערכת שגרה בחדר מטופל ואידיאלי כך מסתבר.
אך כפי שכבר נגעתי לא פעם בסקירה זו - השיפור\שינוי הזה הוא גם צמוד טעם, לא כולם אוהבים או רוצים את הניקיון הרב,
את תחושת הריחוף הקלילה ואת הסטריליות הזו שה PPP מספק למערכת ואני מתאר לעצמי שימשיך לעשות כן במערכות
אחרות גם כן. בנוסף מדי פעם, הייתה תחושה של חוסר "קסם" מסוים שעיוותים נעימים לאוזן נעלמו יחד עם THD שלדעתי
הורס הרבה יותר מאשר מוסיף, אך שוב, זה נתון לאינטרפרטציה אישית. מבחינתי, המוסיקה קרובה יותר למציאות
ונשמעת הרבה פחות משוחזרת דרכו.
במחירו, ה PPP מהווה VFM אדיר לטעמי והוא מוצר שפשוט טורף את הקלפים מחדש מול לא מעט יצרנים שמתעסקים
בתחום החשמל. מומלץ מאד לקחת ולהתנסות, מבחינתי הוא טס במעלה ה Wish List האישי שלי.

א. (F)

נתונים טכניים


AC regenerator.
Nominal input voltage: 105–135VA US, 215–245VAC Europe/Asia.
Maximum continuous load: 1200VA US, 1500VA Europe/Asia.
Dynamic power delivery: 0.5s, >3600VA US, 5000VA Europe/Asia.
Voltage regulation: ±0.5V US, 1VAC Europe/Asia.
Output distortion, input 220–240VAC: 1200VA resistive load <0.9%.
Output distortion, 230V: 240VAC, 1200VA reactive load <0.9%.
Output distortion, input 110–130VAC: 1200VA resistive load, <0.5%.
Output distortion, input 110–130VAC: 1200VA reactive load, <0.5%.
Output impedance: <0.015 ohm. Noise reduction (all zones): 100kHz–2MHz, >80dB.
Efficiency at 1200VA: resistive load, >80%; reactive load, >85%.
Input frequency: 45–65Hz. Undervoltage limit: 90VAC US, 175VAC Europe/Asia.
Overvoltage limit: 145VAC US, 275VAC Europe/Asia.
Protection modes: L-N, L-G, N-G. Energy dissipation: 2160J US, 2142J Europe/Asia.
Peak current surge: 144,000A US, 84,000A Europe/Asia.
Maximum voltage surge: 6kV. Clamp level: 330V US, 800V Europe/Asia.
Telco protection: 320J, 395V. Coax insertion loss: <1dB.
DC trigger configuration: tip positive. DC trigger voltage: 5–15V DC.
Dimensions: 17" (435mm) W by 4" (100mm) H by 16.5" (425mm) D.
Weight: 35 lbs 15.9kg



סטאפ בחינה והשוואה


הגברה: זוג מונו-בלוקים + קדם מגבר שפופרתיים (MBS).
מקורות: North Star 192 mkII Transport & Dac, Logitech Touch + Ttouch PS, Dell Studio 1537
כבילה- חשמל: PS Audio, Furutech
כבילה- סיגנל: Ctrl audio - XLR & RCA
כבילה – רמקולים: Ctrl Audio - SILVER
חשמל: PS Audio Quintet, Sine
סטנד: Finite Element- Pagoda Signature , Auralex- Gramma
רמקול: Audio Physic- Avanti V

מחיר: 2,100 יורו + מע"מ
יבואן: Live Sound




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות