עכשיו 16/12/18 08:25

פורסם: 10/08/11 21:11 ע"י aloni


Munich High End 2011 הסיכום



Munich High End 2011


זה אומנם לקח כמעט שלושה חודשים אך היום סופסוף סיימתי את סקירת החדרים של תערוכת מינכן 2011. כעת אפשר לסכם.

נתחיל דווקא עם הזוית האישית.
התערוכה אורכת ארבעה ימים (כולל היום הראשון הפתוח רק לסוחרים ועיתונאים), אני לא מסוגל להתחיל את התערוכה מייד אחרי טיסת לילה לכן היא דרשה ממני שישה ימים במינכן.
זה בדר"כ לא פשוט עבור מישהו כמוני ששונא לשהות בחו"ל, אך העובדה שאני עושה את זה כבר ארבע שנים ברציפות די החליקה לי את הגלולה המרה ולא ממש סבלתי מעצם השהות שם. למעשה אני חושב שזאת היתה השהות שעברה לי הכי מהר.

אך לרפיטטיביות הזאת היתה השפעה גם על אופי הביקור שלי בתערוכה עצמה. משהו בריגוש של תערוכה כבר התפוגג לחלוטין. זה מרגש אותי בערך כמו ללכת לסופר, והעדר ההתרגשות הזאת הפכה אותי קצת לעצלן. לא היה לי כח לבקר בכל החדרים, לא כל כך עניין אותי לברר איזה חדרים נשמעו טוב במיוחד על מנת שאדאג להיות בהם (לפחות לא לעצמי).
אגב שמתם לב שאין את תמונת הכניסה עם הדגלים שאני שם כל שנה? אפילו זה כבר הרגיש לי נדוש.

אבל העצלנות הזאת גם גרמה לתופעת לוואי חיובית מאוד. לא מיהרתי לשום מקום, לכן בכל חדר שהיה אפילו מעט מעניין ישבתי הרבה מאוד זמן, חצי שעה עד שעתיים. קודם האזנתי, אחר"כ כתבתי לעצמי, אחר"כ צילמתי ואז שוב ישבתי להאזין ועידכנתי רישומים. היה משהו כיפי ומשוחרר בנינוחות הזאת, זה משהו שעוד לא חוויתי בתערוכה עד כה.

בהיבט הגלובלי השנה ציינו 30 שנה לתערוכה. היא היתה הגדולה ביותר אי פעם, נוספה קומה שלמה של חדרים באחד הבניינים ובאמת שהיו יותר חדרים משניתן לספוג בארבעה ימים. אפילו ערכו נשף ביום הראשון לציון הארוע אבל לא היה לי כח לדגום אותו.
קצת מצער שמבחינת מבקרים ישנה ירידה ביחס לשנה שעברה שבעצמה הרגישה לא עמוסה במיוחד. לי כמובן היה דווקא נוח מאוד עם זה.

מתבקש שאדבר כעת על מגמות נכון?
מבחינתי לא היו כאלו. בתחום המקורות חשתי השנה באיזון מסויים בין נגני תקליטורים לפטיפונים למיוזיק סרברים. בהרבה חדרים היה את שלושתם, בחדרים מסויימים רק אחד מהם. כן שמתי לב שחברות ההי-אנד (לדוגמה Constellation ו Audionet) כבר מתחילות להראות דריסת רגל בתחום המיוזיק סרברים.

Munich High End 2011 Tidal Constellation


גם בתחום הביצועים חשתי השנה באיזון מסויים. זה דווקא היה קצת מאכזב.
מצד אחד היו פחות חדרים ממש גרועים/מעוותים, ויש הרבה חדרים שלא אהבתי בשנים שעברו והשנה היו הרבה יותר טובים (רוב ההורנים לדוגמה) מצד שני היו גם פחות חדרים מלהיבים לטעמי.

בכל זאת היו כמה חדרים שאהבתי יותר מהשאר:

Brodmann & Phonosophie
בגדול החדר בו הכי נהנתי. זה לא היה דווקא בזכות הסאונד (שהיה טוב מאוד כמובן) יותר בזכות ההרצאה של אותו יוליוס קיסר מ- Fone והחומר המוזיקלי שהציג.

Munich High End 2011 Brodmann




Acapella
לחדר הזה אני מעניק את תואר המבצע הטוב ביותר במוזיקה קלאסית.

Munich High End 2011 Acapella




Musique Concrete
הסטאפ הזה מקבל אצלי את תואר המבצע הטוב ביותר לג'אז מלודי, ווקאל ובכלל חומרים שאני אוהב שדורשים עדינות.

Munich High End 2011 Musique Concrete




לא ברמה של החדרים האלו אבל ראויים לציון:
Ascendo, Audio Aero, CAT – על תוצאה כוללת יפה אם כי טיפה אודיופילית לפרקים
Amazon, Trigon – כנ"ל עם טיפה נטייה לרוק
Verity Audio, Trilogy, Fletcher – איזון וצלילות מיוחדים

אני חייב לציין שאף אחד מהחדרים האלו לא שיחזר לי את ההתלהבות מהחדר של Tidal ו Da-Vinci בשנה שעברה לדוגמה.

מוצרים שהייתי שמח לשמוע בבית:
את ההגברה של Engstrom&Engstrom – פשוט כי את ההורנים אני לא יכול לדחוף לחדר :)
DAC וטרנספורט של MSB – כי הרשימו אותי בכל חדר שהופיעו ומשום שהיתה לי דעה קדומה שגויה לגביהם.
אחד המגברים של Audionet – כי כל שנה הם נשמעים לי מצויין.
Kharma Elegance – לא בטוח למה, זה בטח לא התוצאה בחדר, אולי בכל זאת זיהיתי פוטנציאל, אולי המראה, אולי הגודל.
אחד הנגנים החדשים של Audio Aero – גם את אלו אהבתי בכמה חדרים, והם משולבי DAC אז זאת התקדמות ממה שיש לי עכשיו.

יש מן הסתם עוד הרבה מוצרים שהייתי שמח לשמוע (אולי Soulution ו Magico) אבל זאת החמישיה הראשונה.

Munich High End 2011 Musique Concrete



אני חושב שביקור לפחות פעם אחת בתערוכה כזאת הינה חוויה שהיא חובה לכל אודיופיל, אני בטוח שתהנו. אבל אם אתם לא סוקרים את התערוכה ל- hifimusic אפשר להסתפק בביקור אחת לשלוש שנים, מקסימום שנתיים. היא לא מתחדשת מספיק לביקור כל שנה.

לשאלות, בקשות וטרוניות – אני כאן. יהיה לנו עוד שירשור תמונות מהתצוגות הסטטיות יותר בתערוכה, ונסיים באינדקס החדרים לגישה מהירה לסקירה הרצויה:

Acapella
Adam, Meridian
Amazon, Trigon
Ascendo, Audio Aero, CAT
Atoll
Audio Physic, Pathos
Audio Resolution
Audionec
Avalon, dCS, Jeff Rowland, Transparent
Avantgarde
Brinkmann, Vandersteen
Brodmann, Phonosophie
Cabasse
Cessaro, TW-Acoustic
Crystal Cables, Siltech
Davialet, Magico
Emille, Cary, Absoluta, Consensus, MSD
Estelon, Edge, Neodio
Isophon, Octave
Kharma
Kiso, AMR
Klipsch, Musical Fidelity
Lansche
M2TECH
Magico, Soulution
Marten, Einstein
MBL
Musique Concrete
Naim
Nola, Manley
Nordost, Simaudio
Orpheus, Boenicke
Purist, KR
Silbatone
Sonus Faber
T+A
Tidal, Ancient Audio
Tidal, Constellation
Verity Audio, Trilogy, Fletcher Audio
Vitus Audio, Focal
Voxativ, Cayin
YG, ASR
Weiss, Ypsilon, Viola, YG
Wilson Audio, Spectral, MIT
Wilson Benesch, Audionet




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות