עכשיו 16/12/18 09:00

פורסם: 29/09/10 21:26 ע"י Byrdio


רמקול מדפי Mark & Daniel - Maximus Monitor



Mark & Daniel Maximus Monitor


למלא את חדר המוסיקה הפרטי שלי בסאונד, זאת לא בעיה ממשית כמעט לכל רמקול שנמצא בשוק.
בגין מידותיו הצנועות מאד, כל אלמנט קטן יוכל לתת תוצאה מספקת, לפחות אם מסתכלים
על כך באופן "יבש"- מילוי החדר בצלילים באופן שיגיעו אל המאזין בצורה סבירה.

אחרי ניסיון ארוך בהאזנה לרמקולים ריצפתיים, מעבר למוניטורים שהיו יקיריי בשנים
הראשונות שלי כאודיופיל, היה אמביוולנטי.
מצד אחד השקיפות, הקצב והדיוק שהיו נחלתו של הרמקול הנסקר ומצד שני הקושי להעביר סאונד
מלא לטעמי וכמובן נמוך מאד שאליו כה התרגלתי מרמקול גדול בהרבה.
אך כל זה עניין יחסי מאד כמובן ...

ה"מקסימוס מוניטור" של מארק ו דניאל נעמד בראש רשימת המוניטורים בסדרת ה"מקסימוס"
ומציע אלמנט וופר בודד במידת שש וחצי אינצ', בנוסף לטוויטר המיוחד של החברה (ATM)
שאחראי להרבה יותר מתדרים גבוהים.

אבל קודם לפני הכול, קצת על החברה המעניינת הזו -
חברת Mark & Daniel קמה לפני מספר שנים (2004), כאשר מארק וונג ודניאל לי
הקימו אותה במו ידיהם. בעוד הם מתמודדים עוד בשלב התכנון בכמה וכמה נושאים שמקשים
על תכנון רמקולים בתחום כיום.
טווח תדרים צר לאלמנט הטוויטר, הנעה דינאמית חסרה של אלמנטים סטנדרטים,
דיסטורשין מושרש בגין חומרי ייצור, תכנון קרוס וזוויות הקרנת הקול.
(FMD -frequency modulation distortion) ועוד.

לאחר התעמקות באספקטים הללו וכן באחרים, השניים התחילו לתכנן ולייצר רמקולים.
כאשר להצהרתם "עקפו" את חולות התכנון הסטנדרטי ומציעים למאזין- סאונד נקי
ומשופר בהרבה. אלמנטים חדשים תוכננו, שופרו, יוצרו וכמובן שולבו בכל הרמקולים
ובכל הסדרות שהחברה מציעה כיום.

למשל הטוויטר המיוחד של החברה שנקרא DREAMS שראשי התיבות שלו מיצגים -
Directly Responding Emitter by Air Motion Structure
האלמנט בה החברה משתמשת, הוא תוצר חדש של טכנולוגיה שהתחילה בשנות ה 70 ושולבה
ברמקולים היברידים דאז.

Mark & Daniel Maximus Monitor


פיסיקאי גרמני בשם – דק' אוסקר היילס "שיחק" עם טכנולוגיית AMT
Air Motion Transofrmer כאשר ה DREAMS החדש של M&D שונה קצת באופן פעולתו.
אנו מכירים את הטוויטרים הסטנדרטים שמשתמשים בסליל המחובר עם מגנטים לקונוס כהה,
כאשר אופן פעולתו ברגע שסיגנל עובר בו, הוא במשיכה או דחיפה - בכך הוא יוצר גלי קול
שמופצים ממנו אל החלל.
באלמנט החדש, הפעולה מתבצעת ע"י התכווצות והתפשטות של צורה משולשת (כמו אקורדיון).
בכך השיגו מהירות וטווח רחב יותר פי 5.3 מהאופציה הסטנדרטית, אשר מיושמת ברב הרמקולים כיום.
ה DREAMS פועל ברמקול הספציפי שבחנתי מ 800 הרץ ועד 22 קילו הרץ שזה אומר חמש אוקטאבות,
כאשר את שאר התחום התחתון (מ 800 הרץ ומטה) מפיק הדרייבר הנוסף.

Mark & Daniel Maximus Monitor


בארסנל החברה- טכנולוגיה ממומשת, שיפורים ושינויים נוספים, אך היריעה קצרה מלהכיל את כל ההסברים
והדוגמאות הרבות שאפשר לכתוב בגינם (בתקווה לעוד בעתיד).

כל אלה יחד עם "קופסאות" משיש מעובד סינטטי, מציגים רמקול שונה ומיוחד מאד, אשר מנגן בצורה מעוררת
פליאה מבחינה אודיופילית.
לגבי הסאונד והמוסיקאליות שהוא מפיק – פה הבחירה כבר קשורה לטעם גרידא ולא לסטנדרטים אבסולוטים.

התאמה


החברה ממליצה לעבוד עם מגברי היי-קורנט מעל 100 וואט בשילוב עם ה'מקסימוס'.
הרמקול אינו נציל ונחשב לדי קשה להנעה.
העכבה הנומינאלית שלו עומדת על 4 אום כאשר הוא יורד ל 2.8 בחלק מהעקומה.
הנצילות שלו נמדדת כ- 85dB/2.83V/1m.
למרות זאת הרמקול שודך למגברים האישיים שלי, מונובלוקים שפופרתיים מבוססי KT88
אשר מספקים W120 במצב של סופר טריוד עם יכולת של W250 בפיק רגעי.
מניסיון עם רמקולים האישיים שלי, שקשים להנעה גם כן- החלטתי לנסות לראות האם יש בעיה קודם לפני
שאחזיר אותם בגין חוסר התאמה.
למזלי, המגברים הניעו את הזוג כאילו היה הורן. בקיצור, בקלילות אופיינית מניסיוני עימם עד היום.
דבר נוסף שהיווה יתרון הוא, שקיפות מערכת ההגברה אצלי שהעבירה ניקיון ושקט אל הרמקול הנ"ל.

Mark & Daniel Maximus Monitor


את הרמקולים קיבלתי יחד עם הסטנד הייעודי שלהם (עלותו 650$ בנוסף למחיר הרמקול) והוא עשוי כמובן משיש אשר
מתאים עיצובית לרמקול. הוא כבד מספיק ויציב מאד, כאשר הרמקול יושב על
ארבע תושבות רכות אשר מוצמדות לסטנד ומבודדות רזוננסים לא רצויים.

Mark & Daniel Maximus Monitor


מיקמתי את הרמקולים באופן זמני היכן שחשבתי שיתאימו מבחינת מידות החדר ומיקום האזנה
האישי שלי. מה שהתברר שהיה קצת עמוק מידי לתוך החדר ובזווית חדה מידי למרכז.
כמה וכמה ניסיונות נוספים, הביאו את מיקום הרמקולים למצב אופטימאלי לטעמי ומשם גם המשכתי בהאזנות
הקריטיות ובכתיבת רשימות עבור סקירה זו.
הרמקול מאד רגיש להעמדה אך ברגע שמתאפסים על המיקום הנכון הוא נפתח ונשמע מצויין.

Mark & Daniel Maximus Monitor


אנסה איפה, להעביר לכם קצת מה- 'מקסימוס מוניטור' של מארק ו דניאל כשאתבסס על האזנות שעשיתי
בשבועות האחרונים. בתקווה שאצליח לשחזר את מכלול יתרונותיו וחסרונותיו של הרמקול במלל.
כל זאת כמובן לאוזניי, לטעמי, במערכת והחלל האישיים שלי.

מוסיקה


אחת היצירות הראשונות שהאזנתי באופן קריטי הייתה כמובן כמו תמיד, מבוססת פסנתר סולו.
הפעם, ביצוע ישן של מאריי פאראייה, מנגן את ארבעת הבלדות של שופן, בסוני.

Chopin – 4 Ballades Murray Perahia
אלו הן יצירות מופלאות, מלודיות ומדהימות ביופיין שביצוע מהוקצע, רגיש ועשיר מביא אותן
לעילית המוסיקה הרומנטית. לא פחות.
לאחרונה, לקחתי על עצמי איסוף של ביצועים נוספים לבלדות, בנוסף על אלו שבבעלותי ובחרתי מתוכם
למרות אהבתי לצימרמן דווקא, את הפאראייה לעלות לסקירה.
הרמקול התגלה כשקוף כמעט לחלוטין, הרבה יותר מכל מה ששמעתי עד היום ברמקול דינאמי שלכאורה
"נראה" סטנדרטי (מנגד אלקטרוסטטים, פלאנרים וכדומה).
הסאונד נשמע צלול ופתוח באופן אחר, כאילו פתחו את כנף הפסנתר ונתנו למאזין לשבת מולו
בשורה הראשונה. הפסאג'ים לכיוון הקלידים הימניים היו בהירים ונקיים וכל נקישה על כל תו נשמעה
בבירור. הרמקול זריז ביותר ופשוט מעביר את המידע באופן אמיתי ללא מניפולציות, או צבע מצידו.

בפה פתוח המשכתי הלאה, בגין הסקרנות הגוברת ליכולות הרמקול המשכתי עדיין בכיוון
רומנטי אמנם, אך הפעם לכלי מיתר.
הקונצ'רטו לצ'לו של שומאן, המבצע - מישה מאייסקי ומלווים אותו התזמורת הקאמרית- אורפיאוס.

Schumann – Cello Concerto – mischa maisky
זהו אלבום מ 2001 שמשלב יצירות לצ'לו ופסנתר (מרת'ה ארגריך) מאת המלחין וגם את הקונצ'רטו המצוין שלו.
הסאונד של מאיסקי עגול וגדול והצ'לו שלו תמיד מפלח את האוויר קדימה, בעוד הליווי הוא שטיח
הרמוני שנשאר קצת מאחור.
ה'מקסימוס' מעביר את סאונד הצ'לו באופן מעולה, הקשת המתוחה על המיתרים, הויברציות של העץ
בגוף הכלי, הפיסוקים ותנועות הידיים של הנגן. כולן שם למול עיניו של המאזין למרות שהמידע
הוא סוני בלבד.
אך למרות היתרונות והשקיפות שה'מקסימוס' הביא גם בפסנתר וגם בצ'לו לאחר מכן, עדיין פיללתי
לקצת יותר עושר בתדרים הנמוכים. הוא לא ממלא את החדר באותה הצורה שרמקול רצפתי למשל
עושה זאת (לא כולם כמובן). אמנם את גוף הצ'לו קיבלתי באופן נקי ויפה אך בירידה לתווים הנמוכים,
החדר אינו נעטף בתדר מתפשט אלא המידע מוקרן באימג' מושלם מהאמצע.
נקרא כאילו אני מחטיף סטירה עם נשיקה, אך אני מניח שצריך לשמוע כדי להבין את התיאור
הספציפי הנ"ל.

אחרי ש"שיחקתי" עם הרמקול, גם מאסות קצת יותר רציניות פקדו את מגש הטרנספורט.
בתחום המטאל, בחרתי הפעם בלהקה נורווגית שעושה פרוג מטאל משובח, עם סאונד אלוהי.
Evergrey - In Search for Truth.
הבחירה לא הייתה שרירותית, ועלייתה של הלהקה הזו לסקירה הייתה ברורה מייד אחרי האזנה לקטע
הראשון. המהירות והקצב של הרמקול הזה, מצליחים להעביר את ה"שיגעון" שחברי הלהקה מקרינים.
השבירות המהירות, התיפוף הווירטואוזי, קולו של הסולן והגיטרות המנסרות באופן הדוק ויפה.

לרמקול גוון מאד יבש, הוא מדויק כאמור ושקוף כמעט לגמרי. פה הזמן להבהיר שאת ה'מקסימוס מוניטור',
חברת מארק ודניאל משווקים הן לתחום המקצועי בתור מוניטורים לאולפן והן לתחום האודיופילי לבעלי טעם
מתאים - מידע באופן ישיר ללא מניפולציות וללא צבעים מיותרים, או "מחמיאים בכוח".
החברה מייצרת את הרמקול הספציפי הזה כאשר הוא יכול לעמוד במצב מאוזן
(דרייבר הטוויטר מורכב באופן שונה) להצבה באולפן, או במצב "רגיל" כפי שאני בחנתי אותו.
בצורה אנכית על סטנד, או מדף.

למרות מגבלותיו בתחום הנמוך-מאד, שציינתי לפני כן הוא לא נטול בס לחלוטין, לפי הצהרות החברה הרמקול
יורד ל-HZ39. זהו נתון סביר בהחלט (על אחת למוניטור במידותיו).
הדרייבר שמתפקד על התדרים הנמוכים הוא בקוטר של 6 וחצי אינצ' כאשר החברה בנתה אותו
מחומרים מיוחדים ומגנט מוגדל במיוחד, כדי לתת לו תנועה ליניארית ורחבה יותר וכמובן מהירה מספיק
כדי להתמודד עם התכנון השקוף והמדויק שהחברה רצתה להנחיל ברמקול כולו.
את התיפוף הזריז ואת הבס באלבום הנ"ל הוא מעביר באופן טוב מאד, הוא לא מרעיד את הקירות,
או מפיל טיח מהתקרה, אך עושה את עבודת הפאנצ' שכל כך נדרשת בז'אנר הזה - טוב מאד.
אנחנו יודעים שאת הקיק בבטן אנו מקבלים מהמיד בס הרבה יותר מבס, כך שהרמקול הזה עומד יפה
מאד במשימה.

גם את הפיציקאטו ביצירות קלאסיות בצ'לים ובקונטראבס אנו יכולים לשמוע בבירור, עד כדי אנליטיות
מטורפת, שומעים את כריות האצבעות צובטות את מיתרי המתכת בכלי הקשת בבירור ואת הזווית בהן הן
עושות זאת, עד כדי כך.

ב LA TRAVIETA של VERDI.. בחנתי גם קולות אנושיים לצד תזמורת ענפה והומוגנית.
זוהי אופרה איטלקית אופיינית, משוכה בגוונים רומנטיים, דואטים של טנור וסופרן,
כלי קשת לכל אורך הדרך ודרמה מורטת שערות של אהבה ואכזבה.
Verdi: La Travieta – Anna Netrebko, Rolando Villazon
פה היה חסר לי קצת רוח במפרשים, הרמקול הקטן דחס הכול באימג' מדויק אמנם, אך בבמה צרה.
קולות הסופרן והטנור נשמעו מעולה, הניקיון הפנומנאלי של הרמקול הזה פוער פה ושומט לסתות ביראה.
הבעיה כפי שאני רואה אותה היא שהוא אינו סולח על כלום.
לקח לי כמה וכמה החלפות של ביצועים להגיע לזו שיכלה להתנגן לא הפרעות מיוחדות של חולי בהקלטה
או במאסטרינג קלוקל.
לכל אלו ששומעים מוסיקה שמוקלטת בינוני ומטה, אני מזהיר שלקחת את הרמקול הזה כאופציה תהיה
טעות חמורה. אין שום דבר מפוספס. אפילו שמעתי מפעם לפעם את בימת העץ, הפודיום- שהמנצח עומד
עליו חורקת בהעברת משקל מרגל לרגל בהקלטות מסוימות. האנאליטיות של הרמקול הזה, יכולה להציק,
אך גם יכולה להקסים בחיות המועברת ובפרטים המוקרנים החוצה אל המאזין. למי שאוהב זאת כמובן.
לטעמי הוא אנליטי עד כדי זוב דם לפעמים.
היו פעמים שחייכתי לעצמי על תקלות ההפקה ששומעים מפעם לפעם, זה מרשים ומשעשע ללא ספק.
אך בפעמים רבות זה הציק והחיתוך המוסיקאלי של הרמקול לעיתים הטריד קצת.

גם לג'אז הגעתי בסופו של דבר, למרות שחיפשתי דווקא את ההקלטות הסגורות יותר והנקיות כדי שאוכל
להקשיב לכלי נשיפה מבלי שהרמקול יעיף לי את עור התוף. הרמקול עקשן, כמו גם יכול להיות חריף מאוד
בהתאמה לא נכונה של אלקטרוניקה למשל, או לאקוסטיקה בעייתית.
ציוד משובח שיתמוך בו יהיה כנראה מחויב המציאות.

Charles Lloyd – Water Is Wide – היה אחד המקסימים שבחרתי להביא לפניכם על הכתב.
שיתוף הפעולה של לויד עם בראד מלדאו על הפסנתר והשותפים, נשמע מצוין.
זהו אלבום ג'אז קליל יחסית לאלו האחרים של לויד ואפשר להתענג עליו עד סופו מבלי "לתקתק"
מידי עם העיניים למשמע האקספרימנטאליות האופיינית ממנו בדרך כלל.
הסאונד היה "אי סי אמי" מובהק, הרמקול הזה פשוט קלט את תמצית סאונד הבית של חברת ההקלטות
הזו והקרין זאת החוצה בקלילות.
כלי הנגינה מועברים בצורה שקופה וחייה מאד, למרות הצינה ששוררת סביב הרמקול כאמור.
כלי הנשיפה נשמע מצוין, היה נדמה כאילו הרמקול נעמד באוויר, או נעלם כמעט לגמרי כאשר הוא יוצר הולוגרמה וירטואלית לחלוטין -
למשמע התווים שיוצאים מהסקסופון, או משאר חברי הנגנים בתקליט.
עמדת האזנה שלי די קרובה לרמקולים בגין מידות חדר צנועות למדי, אך בשל אופי הרמקול האולפני משהו,
האספקט הזה היה פשוט נהדר. הרמקול נעלם בחדר בלי שום קשר למרחק האזנה ממנו והאימג' היה מדויק
בכל ז'אנר, בכל כלי ובכל רגע.
הדבר היחיד שהיווה בעיה מבחינתי היה הבמה שהוא מייצר. אני מניח שזה קשור ללא ספק ברוחב החדר
והעמדה אופטימאלית מבחינתו - אך בהשוואה לרמקולים אחרים ולאישיים שלי בפרט, הבמה שלו היית מכווצת יותר,
אך עם זאת עמוקה באופן מרשים ביותר.

אלבום נוסף שהיה פשוט מדהים בהאזנה דרך המוניטורים הללו, הוא של הזמר Thomas Quasthoff
הגרמני. שהפתיעה ובמקום שיר יצירות קלאסיות רומנטיות ומתקופות מוקדמות יותר, הפיק אלבום ג'אז קטיפתי ומרשים במיוחד.
יחד עם לייבל הבית שלו דוייטשה גרמופון.
Watch What Happens- יצא ב-2007 כפרויקט ג'אז של אחד הזמרים המקסימים בז'אנר הקלאסי.
טומאס, הוא זמר בחסד עליון וקולו העמוק על גבול הבס (בס-בריטון), נשמע מצוין דרך ה'מקסימוס'.
האימג' שלו מדויק וכפי שהסקסופון של לויד עמד באוויר, כך גם קולו של טומאס נשמע.
באלבום סטנדרטים מיוחדים וקלילים (My funny valentine, Watch what happens, you and i)
שבעבר שרו סינטרה, טוני בנט ואחרים. טומאס עושה זאת עם חיוך וכשרון אדיר של זמר עם יכולות פנומנליות.
הליווי הוא ג'אזי מובהק בעוד בחלק מהקטעים תזמורת קלאסית המונה 51 נגנים מצטרפת גם כן.
הסאונד באלבום זה, היה מרשים, המוניטור הקרין את הדרייב והאנרגיות החיוביות לכל עבר והאלבום הסתיים
שאני מחייך לחלל בפה מלא. אחת החוויות הטובות שהיו לי עם הרמקול ובכלל בתקופה האחרונה מבחינת זמן
האזנה קריטי למערכת.

בעבר שמעתי דגמים אחרים של חברת מארק ודניאל, בעיקר אצל היבואן שלהם בארץ, עוד בזמן הפתיחה
של משכנם בשרון. כבר אז הם נשמעו מדויקים ויבשים מאד, אך גם חריפים לפי זכרוני.
הניסיון הביתי והרציני יותר שקיימתי הפעם עם ה'מקסימוס' הביא כמה מהמסקנות דאז להתעורר,
אך גם כמה מסקנות חדשות שללא ספק שמחתי ללמוד עליו ועל יכולת החברה בכלל.

Mark & Daniel Maximus Monitor


בניית הרמקול משובחת. הוא נראה ומרגיש מצוין. השיש השחור כבד ומעוצב יפה מאד שיתאים
גם בסביבה אודיופילית ולא רק אולפנית גרידא. הרמקול מגיע עם גרילים שחורים אשר ניתנים להסרה והתקנה
ע"י מגנטים (כדי למנוע תקלות לא רצויות בחדירה לתוך הדרייבר בטעות) במהירות ובקלות.
ובכלל הלוק הכולל של הרמקול מיוחד וקולע לטעמי האישי.

הסאונד המופק לכל אורך הסשנים הקריטיים במשכני, היה בדרך כלל מדויק מאד, שקוף בצורה מדהימה
ומפורט לכל אורך העקומה. הרמקול יורד אמנם "רק" ל- 40db~ לערך וניכר בהשוואה לרמקולים ריצפתים,
או גדולים יותר שחסר לו קצת מהתחום התחתון אשר מעשיר וממלא את החדר בצורה מסוימת שונה מאד.
אך לכל אלה שקוראים זאת בתור "אין לו בס" דעו שהדבר רחוק מלהיות נכון.
הוא מייצר תחום תחתון בקלילות, ואת רב המידע המוסיקאלי שמגיע מכלים טבעיים.
מי שמנסה לקבל ממנו אורגן שיורד ל 16HZ, או כאלו שאוהבים שהחדר מנגן יחד עם הרמקול –
הוא לא בשבילם, אבל גם לא מיועד לכך. אחרי כל זה, התחום ה"תחתון" שלו בהחלט אחד הדברים היותר מרשימים שהוא מציג, בעיקר בשל גודלו הקטן. הבמה טיפלה צרה ומכווצת לטעמי ובהשוואה לרמקולים אחרים
שהיו בחדר, אך האימג' לעומת זאת מדויק ועומד במקום בכל זמן ובכל ז'אנר.

Mark & Daniel Maximus Monitor


זהו רמקול מדפי שלא סולח ולא נותן הנחות.
הקלטות טובות ויפות יצאו ממנו עם תמצית הסאונד מהמאסטרינג המקורי. ללא מניפולציות וללא צבעים מיותרים. המקור וההגברה נשמעים ממנו באופן חלק והוא לטעמי יהיה מאוד תלוי בהתאמה נכונה כולל כבילה,
סוגי שפופרות, חשמל וכל דבר אחר שיכול להעיב, או לשפר את הניקיון עד אליו.
למרות שהחברה ממליצה על הגברה שרירית של היי-קורנט שמספקת מעל 100 וואט בגין נתוניו הקשים,
אני מניח שגם מגברים שאינם כאלה (אך עדיין על הצד החזק מאוד) יתאימו. בטח בחדרים קטנים\בינוניים
שהרמקול גם ככה יתאים להם יותר, אך עצתי כמובן היא לזווג לו את האלקטרוניקה הטובה ביותר שתוכלו להשיג.
לאלה שאוהבים את הסאונד היבש\קר, האודיופילי - על הצד המאוזן והמפורט. הוא ללא ספק אופציה מדהימה למחירה. הרמקול מוצע במגוון צבעים מהחברה כאשר בצבע הסטנדרטי הוא מתומחר סביב ה 3,000$. לזה תצטרכו להוסיף
גם סטנד כמובן.
החברה מציעה את הסטנד הייעודי בתוספת של 650$ בלבד כאמור ובאותו הפיניש כמובן,
שיתאים באופן מושלם לסאונד ולעיצוב הרמקול (בהתאמה).

Mark & Daniel Maximus Monitor


ה'מקסימוס מוניטור' של חברת Mark & Daniel הוא רמקול מצוין שהטכנולוגיה והתכנון ניכרים בו מהעיצוב
ועד להאזנה והסאונד המופק ממנו. הוא מתאים לאלו שחייבים את המוסיקה על ידם נקייה וחסרת כל צבע או
מניפולציה. אלה שימצאו שטעמם דומה לתיאורי בסיקור יאהבו מאד את מה שה'מקסימוס'
מציע ולשם כך הוא כנראה גם נבנה, בנוסף ליכולות שלו לעמוד באולפן לשם עבודה מקצועית.


נתונים טכניים

Ref. Price: USD 2,980/pair
for standard colors
Frequency Response: 38Hz-22KHz
Two-way Crossover: 800Hz
Nominal Impedance: 4 Ohms
Average Efficiency: 85dB/2.83V/1m
Power Handling: 100 Watts per channel
Enclosure Material: C.A. Marble
Size (H x W x D): 36.5x21.6 x28.5 cm (V)
21.6x36.5x28.5 cm (H)
14.4”x8.5”x11.2”(V)
8.5”x14.4”x11.2”(H)
Weight (each): 14.7 Kg (32 lb)



סטאפ בחינה והשוואה


הגברה: זוג מונו-בלוקים + קדם מגבר שפופרתיים (MBS).
מקורות: North Star 192 mkII Transport & Dac, Logitech Touch + Ttouch PS, Dell Studio 1537
כבילה- חשמל: PS Audio, Furutech
כבילה- סיגנל: HT Prosilway mk 3, Ctrl audio (XLR)
כבילה – רמקולים: VDH – Revelation Hybrid
חשמל: PS Audio Quintet, Sine
סטנד: Finite Element- Pagoda Signature , Auralex- Gramma
רמקול: Audio Physic- Scorpio


מחיר :
רמקול – 2980$
סטנד – 650$
יבואן: אודיו דרימס




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות