עכשיו 25 אפריל 2014, 00:45

פורסם: 03 יוני 2010, 00:31 ע"י aloni


ממיר USB ל- SPDIF ה- M2TECH hiFace



M2TECH hiFace III


על ה- hiFace של חברת M2TECH שמעתי לפני חודשים רבים. דונגל קטן המתחבר למחשב ומסוגל להוציא SPDIF ברזולוציות גבוהות (עד 24bit/192khz). משום שחומרי ההי-רז לא עניינו אותי במיוחד (וכנראה שעדיין לא), ומשום שבכל מקרה DACים רציניים מסוגלים לקבל 24bit/96khz דרך כניסת ה-USB, לא מצאתי עניין מיוחד באותו מוצר.

היום, לאחר מספר שבועות של בחינה, אני מוצא את ה- hiFace כמוצר המדהים ביותר בו נתקלתי לתחום המקורות הממוחשבים.

איך הגעתי למסקנה הזאת, ומה היו שאר המעצורים שלי לפני שממש האזנתי לרכיב הזה נגלה מיד, אבל קודם בואו נבין בדיוק מה עושה ה- hiFace ועל הדרך אולי נלמד כמה דברים על אודיו ממוחשב.

מחשב, כרטיסי קול ו- USB


לפני כעשרים שנה, עת נכנסתי בסערה לעולם המחשוב, הסאונד היחיד שקיבלת ממחשב ה- PC היה אוסף של צפצופים שנבעו מרמקול מיניאטורי שהותקן בתוך המחשב. היישומים נאלצו להתמודד עם הפעלתו בעצמם והמקסימום שקיבלת היתה "מוזיקה" מצחיקה שבדר"כ שימשה כרקע למשחקים.

השלב הבא היה כניסתם של כרטיסי הקול ומערכת ההפעלה חלונות שנירמלה את הגישה אליהם כך שהישום לא היה צריך לדעת איך להפעיל את כרטיס הקול הספציפי (זאת עושה הדרייבר - או "מנהל ההתקן" בעברית).
כרטיסי הקול (שהיו נרכשים בנפרד) סיפקו יציאות אנלוגיות שאיפשרו לנו לחבר רמקולים חיצוניים (נצילים מאוד) או לחבר את הכרטיס למערכת הסטראו עדיין בצורה אנלוגית.

מאוחר יותר, עם חדירתם של הרסיברים בעלי הכניסות הדיגיטליות כמעט לכל בית, השתדרגו כרטיסי הקול לספק גם יציאות דיגיטליות SPDIF איתן אפשר להתממשק לרסיבר (או DAC) ולבצע את המרת הדיגיטל לאנלוג מחוץ למחשב.
כיום (למעשה כבר כמה שנים טובות), כל לוחות האם והמחשבים שתרכשו כוללים כרטיס קול מובנה בלוח האם ותמיד תמצאו את היציאות האנלוגיות וכמעט בכל המקרים גם יציאה דיגיטלית SPDIF קואקסלית ולעיתים גם אופטית.

עדיין קיימים כרטיסי קול חיצוניים בממשקי PCI או PCI-Express המאפשרים פיצ'רים ואיכויות סוניות משופרים מאלו הקיימים בכרטיסי הקול המובנים. כזה הוא ה- Asus Xonar Essence ST שסקרתי לא מכבר.

ואיך כל זה מתקשר ל- USB? לא קשור לחלוטין!
נתקלתי בבלבול מצד משתמשים שונים לכן אני רוצה לחדד את הנקודה אחת ולתמיד. כאשר אנחנו מחברים DAC או רמקול למחשב בעל כניסת USB אין שום שימוש בכרטיס הקול המובנה או נוסף המותקנים במחשב.
USB הינו ממשק קלט/פלט, הוא מסוגל להעביר אינפורמציה ממכשיר חיצוני לתוך המחשב (כמו שקורה עם עכבר), להוציא אינפורמציה החוצה (כמו במקרה של מדפסת פשוטה) או תקשורת דו כיוונית כפי שמתבצעת ברוב ההתקנים כמו מדפסות רגילות, דונגלים של WIFI או Bluetooth וכו'.

אז איך עובר אודיו ב- USB? ובכן קיים סטנדרט לתקשורת של מוצרי אודיו ב- USB. דרייבר מובנה בתוך מערכת ההפעלה יודע לזהות התקן אודיו (כמו רמקולים למחשב בעלי חיבור USB או DACים וכרטיסי קול חיצוניים בעלי ממשק USB וכו') ולתקשר איתו בדרך מוסכמת.
זה מה שקורה בכל ה- DACים שסקרנו עד היום, כמו ה- PS Audio PerfectWave DAC, ה- WD 202 וה- V-DAC. זאת הסיבה שאין צורך להתקין דרייבר על המחשב על מנת להשתמש במוצרים אלו.
לאותו סטנדרט תקשורת מספר מגבלות, ביניהן רזולוציה מקסימלית של 24bit/96khz (ורוב המכשירים בכלל מממשים רק רזולוציה מקסימלית של 48khz משום שזו זמינה בצ'יפים הנפוצים והזולים) ומסלול לא יעיל של האינפורמציה בתוך מערכת ההפעלה.

ה- hiFace



ה- hiFace הוא מוצר קטנטן בצורת דונגל בעל גיבנת קטנה המתחבר מצד אחד ליציאת USB פנויה במחשב ובצידו השני חושף יציאת SPDIF קואקסלית (RCA או BNC כתלות בגירסה הנרכשת).

M2TECH hiFace III


מטרתו של ה- hiFace פשוטה למראית עין, יציאת SPDIF למי שאין, אך המציאות מעט יותר מורכבת.

אולי שמתם לב שבסקירות רבות הבעתי מורת רוח מכניסת ה- USB של ה- DACים. אחת הדוגמאות הינו ה- V-DAC שלטעמי הינו ממיר מצויין, ממש "לא חוקי" בהתחשב במחירו, אך כניסת ה- USB שלו ממש מאכזבת והורסת כל אפשרות להנות ממנו בחיבור שכזה. מכשיר כמו ה- hiFace פותר את הבעיה (ובגדול כפי שעוד מעט נגלה).

סיטואציה נוספת היא ממירים המסוגלים לקבל רזולוציות גבוהות בחיבורי SPDIF אך רק 48khz בחיבור USB (מהסיבה שכבר פירטתי למעלה), במצב זה ה- hiFace יאפשר להשתמש ביציאת ה- USB של המחשב ועדיין להנות מרזולוציה גבוהה.

עוד סיטואציה רלוונטית ל- hiFace היא סיטואציה בה לממיר שברשותנו אין כניסת USB כלל, זה קורה תדיר בדגמים ותיקים כמו ה- MBL 1611D שהתארח אצלי זמן רב (ואולי בהזדמנות קרובה אספר לכם קצת על חוויותי עימו ועם אחיו ה- 1621) וגם בחברות הי-אנד אחרות שעוד לא הפנימו את רצון המשתמשים בחיבור נוח כמו USB.

יתרונותיו הסוניים והפרקטיים של ה- hiFace מגיעים בעלות מסויימת. בניגוד לכל אותם DACים שציינתי המשתמשים בפרוטוקול האודיו על USB הסטנדרטי ה- hiFace דורש התקנת דרייבר יעודי של המוצר.
מדובר בהתקנה פשוטה וחלקה (ואם לא משדרגים את הגירסה אז גם חד פעמית) אך זו עדיין פעולה שצריך לבצע.

אך עלות זו הכרחית על מנת לאפשר ל- hiFace לבצע תקשורת אסינכרונית מול המחשב ולהיות בלתי תלוי במאפייני הניגון הקונבנציונאליים.

אז מי אם כן ה"מתחרים" של ה- hiFace?

היציאה הדיגיטלית של כרטיס הקול המובנה בלוח האם.
היציאה הדיגיטלית של כרטיס קול יעודי כמו ה- Asus Xonar Essence ST
מוצרי המרה אחרים כמו ה- Bel Canto USB Link

כבר בסקירת ה- Essence ST השוותי אותו ליציאה הדיגיטלית של לוח האם ומצאתי את ה- Essence ST עדיף משמעותית מבחינה סונית לכן נוריד מהמשוואה את יציאת לוח האם.

לפני שאנחנו נכנסים להשוואה סונית בואו ננסה להשוות את שני המוצרים ברמה הפונקציונאלית:
- ה- Essence ST דורש סלוט PCI-E פנוי במחשב (לא פשוט למצוא במיוחד במחשבים קטנים ומוחרשים) ואינו תורם בלשון המעטה לזרימת האויר במארז ולמעשה פולט חום בעצמו
- ה- hiFace יוצר גיבנת קטנה בגב המחשב במידה ואנו רוצים לחסוך כבל מאריך USB מיותר
- שני המוצרים דורשים התקנת דרייבר יעודי
- ה- Essence ST מספק הרבה יותר פונקציות כגון יציאות אנלוגיות ומגבר אוזניות, יציאה דיגיטלית אופטית ואפשרויות DSP בשליטת תוכנה

מול ה- Bel Canto איני יכול להשוות כלל ברמה הסונית, אך אלו מוצרים מאותו זן ומשמשים לאותה מטרה, אך ה- hiFace תומך ברזולוציה של 24bit/192khz בעוד ה- Bel Canto מוגבל על 24bit/96khz.

סטאפ וצורת הבחינה/השוואה


לשם הבחינה השתמשתי במחשב המוחרש (כמעט לחלוטין) שלי שעומד כבר דרך קבע על סטנד המערכת.
מדובר במחשב מבוסס ATOM D510, לוח אם של ASUS, זיכרון 4GB, כונן SSD ומערכת הפעלה ווינדוס 7. ספק חיצוני שיהפוך את המחשב למוחרש לחלוטין ומארז חדש בדרך כבר מעל לחודש (בעיות אספקה בעקבות האפר הוולקאני לטענתם).

כרטיס ה- Asus Essence ST מותקן כמובן לצורך ההשוואה, שני המוצרים מחוברים באותו כבל דיגיטלי לממיר ה- MBL 1611 ולחילופין ל- V-DAC כאשר אני יכול להחליף בקלות את ההתקן הנבחר בתוכנת הניגון במחשב.

הדרייברים של שני המוצרים עדכניים מאתרי החברות.
תוכנת הניגון היא ה- Album Player האהובה עלי שכבר מצאה לה בית חם אצלי וממשק בשלט הפרונטו.

אחרי לא מעט בדיקות והשוואות החלטתי להשתמש ב- ASIO4ALL כמעטפת לדרייבר של ה- hiFace. זו מנטרלת מעבר מיותר במיקסרים של מערכת ההפעלה ובוחרת את הסמפלינג רייט המתאים באופן אוטומטי לכל חומר שמנוגן (הרוב המוחלט אצלי 16bit/44.1khz כלומר ריפים של CDים רגילים, אך קיימים גם אלבומי הי-רז שרכשתי און-ליין). היתרון הסוני של ה- ASIO4ALL מורגש והוא מספק צליל יותר ברור ונקי לעומת צליל נפוח ומעט "מלוכלך" בלי.
עוד פרטים על ASIO4ALL והגדרות בתוכנות הניגון תמצאו בסקירת ה- Essence ST

שאר הסטאפ, כרגיל, רמקולי WLM, אלקטרוניקה של MBL מסדרת ה- Noble וכן מסדרת הרפרנס (שהיתה כאן במשך רוב זמן הסקירה) עוד פרטים בסוף סקירה זו.

M2TECH hiFace III


סשן האזנה


לפני שנצלול ממש לסשן והאלבומים, אני חייב לכם פירוט מה היו המעצורים שלי לפני ששמעתי באוזני את מה שה- hiFace מסוגל לעשות.

אז אהיה גלוי איתכם, נראה די הזוי שמכשיר כל כך קטן, המקבל את אספקת החשמל שלו דרך ה- USB יעשה עבודה יותר טובה מכרטיס קול יעודי לאודיו. הרי בתוך הדונגל הקטן צריכים להיות מייצבי מתח, אוסליטור איכותי, מעגלי USB ומעגלי SPDIF. נראה לי יותר כגימיק או מוצר נוחות ממוצר אודיופילי רציני. טעיתי בגדול.

התקנתי את הדרייבר היעודי, התקנה שכאמור עברה חלק. חיברתי את הדונגל למחשב ועם כבל דיגיטלי ל- MBL 1611 והחלפתי ב- Album Player את התקן הסאונד לזה של ה- hiFace.
כבר מהאזנה ראשונה ולא ממש ביקורתית הבחנתי בהבדל. הסאונד פשוט מזכיר לי טרנספורט CD טוב יותר מכל ניסיון ממוחשב שהיה לי עד היום. את הפרטים אתאר בעזרת האלבומים הבאים, כשניתן אשתדל להשתמש באלבומים שהשתתפו בסקירות DACים או מקורות דיגיטליים אחרים מבוססי מחשב.

M2TECH hiFace III


Jim Hall - Concierto
אלבום זה הזכרתי כבר בסקירתו של ה- V-DAC. מצאתי את ה- V-DAC כיעיל ביותר להעברת אלבום זה, אולם הלנתי מעט על אופיו הכהה מידי או הקודר מידי וציינתי שלא הייתי מתנגד ליותר פתיחות.
עם ה- hiFace ה- MBL 1611 ניגן את האלבום בצורה נהדרת, לא היתה חסרה לי פתיחות או דיוק בתחום הגבוה, והתחום הנמוך נשמר כבד משקל ומוחשי.

אך על מנת לעשות בדיקה ראויה אני צריך להשתמש באותו ה- DAC לכן עברתי חיש מהר ל- V-DAC, וגם כאן, להפתעתי, הסאונד פתוח בצורה שלא הייתי חושב בכלל להלין על תחום זה.

מלבד פתיחות ה- hiFace גם שמר על תוצאה מוזיקלית, מוזיקלית הרבה יותר מה- V-DAC כשהוא מחובר ב- USB או ב- SPDIF לכרטיס קול מובנה על הלוח או ל- Asus Essence ST.
שיגעון, אני ממש המום מההבדל שהדונגל הקטן עושה. אך אלבום זה מעט כהה באופיו ואינו אופטימאלי לבחינת המחלה המוכרת של ניגון מבוסס מחשב והיא חיספוס או "הילה דיגיטלית" בתחום הגבוה. לבחינה זו נעבור לאלבום אחר.

Patty Griffin – Children Running Through
את האלבום הזכרתי בסקירת ה- PWD. ה- PWD, עד היום, נחשב אצלי כרפרנס לעבודה של DAC מול מחשב בחיבור USB. הוא חף מרוב המחלות הידועות של חיבור כזה ואף מאפשר רזולוציה של 24bit/96khz.

אך הפעם אני משתמש באלבום על מנת לבחון ספציפית את התחום הגבוה מה שמתאפשר בקלות בעזרת קולה של גריפין אשר עולה לגבהים באופן תדיר.

אגיד את זה כך, מאז ביקורו של ה- PWD אצלי לא זכיתי לשמוע את האלבום הזה מנוגן כה טוב דרך מחשב. עם זאת לא אגיד שהאלבום מנוגן באופן זהה.
ה- PWD כפי שציינתי בסקירתו הולך רחוק מאוד בשני הקצוות הטונאליים, הוא נותן תחום גבוה סופר מפורט ועם המון המון אמביאנס ותחום נמוך מלא וכבד. קראתי לזה תצוגה "אודיופילית".
משום שאנו משתמשים היום בשני ממירים אחרים, ושניהם בעלי אופי טונאלי מאוד מאופק וניטראלי התוצאה כעת לא באמת דומה. בתחום הגבוה אני מרגיש פחות ב- echo ובתחום הנמוך דרך ה- V-DAC קצת פחות מאסיבי.
אז מה בכל זאת דומה?

מה שבכל זאת דומה היא העובדה ששתי התוצאות לא נשמעות לי כמו ניגון דרך מחשב. אין חיספוס, גרייניות או הילה מלאכותית בכלל, הקצב והמוזיקליות מצויינים וגם תחושת השקט מצויינת (אם כי לא ברמה של CD ברמות הגבוהות ביותר).

עוד הצלחה כבירה ל- hiFace ובל נשכח שהוא עובד מצויין גם עם ממיר פשוט וזול כמו ה- V-DAC.
האזנתי שוב דרך ה- Asus Essence ST, בסדר, סביר, דומה, יותר טוב מיציאת לוח האם, אך עדיין יש שארים של דיגיטציה בתחום הגבוה ולמרות שהאלבום נשמע מוזיקלי דיו הוא לא נשמע מוזיקלי כפי שמתבטא דרך ה- hiFace.

שלומי שבן - מגדל הפזמון
האלבום המשלב שירה (לעיתים מעצבנת) והמון פסנתר כבר הופיע בסקירת ה- Asus Essence ST אותו מצאתי עדיף מהיציאה המובנית בלוח האם, בעיקר בזכות הפחתה של הארטיפקטים המלאכותיים.

אל מול ה- CDP כטרנספורט היתה לי בעיה, קולו של שבן היה יותר נעים דרך ה- ST שמעט הנמיך אותו, את הפסנתר בעיקר באוקטבות הנמוכות העדפתי על טרנספורט ה- CD.

התפלאתי שה- hiFace יותר דומה לניגון דרך טרנספורט ה- CDP מאשר ל- Essence ST. כמו ה- Essence ST הוא ניטרל (ואפילו יותר טוב) ארטיפקטים דיגיטליים, ומהבחינה הטונאלית הוא היה יותר דומה ל- CD שכן לא הכהה את קולו של שבן.

משום מה באלבום הזה קשה לי לבחון את הרמה המוזיקלית, שלוש התצורות נשמעות לי דומות מהבחינה הזאת, מבחינת השקט לעומת זאת ה- hiFace ממוקם בין ה- Essence ST לבין ה- CDP (שוב, משמש רק כטרנספורט).

M2TECH hiFace III


הי-רז


ניסיתי להביא כאן במכוון אלבומים שכבר נסקרו על מוצרים דיגיטליים מבוססי מחשב, אך סילחו לי שבתחום ההי-רז אני פשוט לא מסוגל להביא שוב את Raising Sand החבוט שהשתתף עד כה בכל בחינה מהסוג הזה. נפנה אם כן לאלבומים אחרים, שניהם נרכשו כקבצים להורדה.

Louis Armstrong & Ella Fitzgerald - Ella and Louis
אני מניח שאין צורך להרחיב על האלבום שמוכר כנראה לכל חובב מוזיקה, אך הפעם בגירסת ה- 24bit/96khz.

זה זמן רב שאני מחפש צידוק למוזיקת הי-רז, וכאן יש אלבום שאני אוהב (אם כי אולי קצת בנאלי) אותו יש לי כעת בכל פורמט פופולרי (CD, תקליט והי-רז).

התחלתי בהשוואת גיין עד שהמצילות החבויות בתחילת The nearness of you נשמעו באותה עוצמה. אך לאחר השוואה זו קולה של אלה היה שונה בשתי הגירסאות. האם מדובר בשני רימסטרים או בהבדל הנגרם עקב הפורמט השונה? קשה לי להחליט אך אני חושד באופציה הראשונה.

דרך ה- hiFace האלבום נשמע מצויין בשתי גירסותיו אם כי די שונה.

בגירסת ה- CD המוזיקה זרמה ביתר נינוחות ורגיעה, זאת גם מהבחינה המוזיקלית וגם מהבחינה הטונאלית, לא היו כל הפתעות.

בגירסת ההי-רז, קולה של אלה (וגם לואי) היה מלא יותר, עשיר יותר, MIDי יותר וגם שני הקצוות הטונאליים יותר דומיננטיים, בעיקר התחום הגבוה.

רציתי, אבל לא הצלחתי להגיע למסקנה חד משמעית שאני מעדיף את גירסת ההי-רז, אולי את האפקט הטונאלי שבה שקצת יותר ממסמר, אך היתה חסרה לי השלווה המוזיקלית שמתחברת כל כך יפה לאלבום זה.

Albert King & Stevie Ray Vaughan - In Session
אין לי את האלבום הזה בגירסת ה- CD (בינתיים) ורכשתי אותו בעקבות המלצתו של ניל לבקשתי בפורום. שטיפת המוח שעברנו במינכן עם חומריו של וואהן לא עוזרת להאזין לאלבום הזה.

ואולי העובדה שאין לי את ה- CD גורמת להפתעתי מהתוצאה בגירסת ההי-רז. היא פשוט נשמעת חלומית.

שקט, ניקיון, שלל ניואנסים קטנטנים ולעומתם דינמיקה מתפרצת במלוא עוצמתה.
הטונאליות נשמעת לי סופר נכונה למרות שאני לא בדיוק המקור המוסמך לגיטרות חשמליות.

ואולי העובדה שאין לי את ה- CD לא כל כך משנה, האלבום הזה, בגירסתו הזו, עם ה- hiFace וה-DACים שציינתי (ועוד שמחכים לסקירה) נשמע פשוט מעולה. זה תענוג גדול לכל אוהב מוזיקה, גם למי שלא מחובר לז'אנר, ותענוג סוני לכל אודיופיל.

רק בעיה שולית אחת זיהיתי ב- hiFace וזו התגלתה דווקא עם אחד ה- DACים האחרים המציגים את תדר הדגימה על הפאנל הקידמי שלהם.
ה- V-DAC כידוע לא מציג את תדר הדגימה בשום סיטואציה, ה- MBL מצידו מציג רק שני מצבים CD או הי-רז.
ה- MBL עבר מייד למצב הי-רז בכל עת שניגנתי חומר שכזה מה שמוכיח שה- hiFace מצידו משחרר את הדאטה הדיגיטלי בצורה נכונה.
ב- DAC אחר לעומת זאת, הנורית של 48khz דלקה באופן קבוע ללא קשר לחומר המנוגן (ועם זאת נרשמו שינויים סוניים בין תדרי הדגימה). אני חושד שה- hiFace מוציא את האינפורמציה בקצב הנכון אך לא מסמן נכון את תדר הדגימה על הסטרים. כמדומני שבעיה זאת מוכרת ונפתרה בגירסה הבכירה של ה- hiFace שעומדת לצאת בקרוב.

M2TECH hiFace III


סיכום


כפי שפתחתי ואמרתי, ה- hiFace הוא המוצר המפתיע ביותר בו נתקלתי לתחום הניגון מבוסס המחשב. הוא מספק איכויות סוניות שעד היום היו נחלתם של מוצרים מאוד ספציפיים (כמו ה- PWD) אך מאפשר לנו להשתמש בכל DAC שעולה על דעתנו שכן הוא מוציא את האינפורמציה בפורמט הכי פופולארי בתחום הדיגיטלי.

הוא פשוט מאוד להתקנה וקינפוג למרות שדורש דרייבר יעודי, הוא קטן ונוח להסלקה או שינוע (במקרה של שימוש בלפטופ לדוגמה) ומאפשר סופסוף להוציא מכל מחשב סטרים דיגיטלי איכותי.

ה- SB3 רחוק מלהוות לו תחרות כלשהי, גם היציאה הדיגיטלית על לוח האם. כרטיס קול יעודי כמו ה- Essence ST נחות ממנו באיכות הסאונד הדיגיטלי אך מוסיף פיצ'רים מרובים כמו יציאת אוזניות מוגברת ו DAC פנימי.
אני הזקוק רק ליציאה דיגיטלית לא הייתי מתלבט בכלל בין השניים ובוחר ב- hiFace בלב שקט, למרות אותה בעית סימון התדר על הסטרים (ב- Essence ST זה עובד נכון תמיד).

המדהים כאן שניתן לקחת כל מחשב זמין, להוסיף לו את ה- hiFace ו-DAC זול (וטוב) כמו ה- V-DAC ולקבל מקור איכותי ברמה של CDP טוב מאוד עם כל הנוחות שבניגון דרך מחשב. כאן מבחינתי פריצת הדרך.
למי שכבר יש DAC מצבו אפילו טוב עוד יותר.

M2TECH hiFace III


נתונים טכניים


כניסה: USB
יציאה: SPDIF קונקטור RCA או BNC
תדרי דגימה: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4khZ, 192kHz
עומק דגימה: 16 עד 24bit
מידות: אורך 10.2 ס"מ רוחב: 2 ס"מ גובה 2.2 ס"מ
משקל: כ- 50 גרם

סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, Asus Essence ST, MBL 1611, MBL 1621, Musical Fidelity V-DAC
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011, MBL 9007
כבילה - חשמל: ELROD, MBL, PS Audio
כבילה - סיגנל: Siltech SQ110, Siltech Compass Lake, Siltech Prince
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala


מחיר: * לא רלוונטי *

יבואן בעת הסקירה: לייב סאונד
יבואן נוכחי: Soundquest




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות