עכשיו 16/12/18 08:18

פורסם: 24/03/10 23:07 ע"י aloni


Musical Fidelity V-DAC



Musical Fidelity V-DAC


ניגון מוזיקה ממחשב (או אמצעי דיגיטלי אחר ללא מדיה פיזית) היא כבר תופעה נוכחת ונפוצה הרבה יותר מלפני שנים ספורות.
יש שמתקרבים לשיטה עקב האפשרות לנגן חומרי הי-רז, יש שמאמינים שברמה התאורתית ניגון ללא חלקים נעים אמור לספק תוצאה טובה יותר, ויש שיעשו זאת מסיבות כלכליות גרידא.

בלב המשבר הכלכלי של 2008/2009 שיחררה חברת Musical Fidelity סדרת מוצרים בעלי מודעות תקציבית ברורה. הסדרה כוללת מגבר אוזניות (V-CAN), פונו סטייג' (V-LPS) ואת ממיר הדיגיטל לאנלוג, ה- V-DAC שנסקור היום.

סדרת המוצרים מתאפיינת ב- Form Factor מינימליסטי שלא מוכר לנו מתחום ה- High End אלא יותר נפוץ לתחום ה- Consumer הבסיסי יותר. קופסאות שחורות קטנטנות בעלות ספק חיצוני (כזה ה-"יושב" על שקע החשמל) עם מפסקים וקונקטורים פשוטים למראה.

הם אפילו מגיעים במארז פלסטיק שקוף המאפשר תלייה על וו בחנות מוצרי המשרד הקרובה (לא בדיוק המצב בארץ לצערנו).

מכיוון שזוהי הסקירה הראשונה למוצרי Musical Fidelity באתר נתחיל עם כמה מילים על החברה.

Musical Fidelity



החברה הבריטית שנוסדה על ידי מר. אנתוני מייקלסון (נגן קלרינט בעל הכשרה קלאסית) בשנת 1982 תמיד ניסתה להביא את הביצועים הטובים יותר של עולם ה- High End לרמת מחיר שתהיה קלה יותר לעיכול עבור הלקוח הפוטנציאלי.
סיפור היח"צ הרומנטי גורס כי מר. מייקלסון, שרכש מוצרי אודיו מאז היה בן 12 הגיע למסקנה שאף מוצר לא מעניק לו את החוויה המוזיקלית אליה הוא משתוקק כך שהחליט לבנות בעצמו מוצרים שכן יעשו זאת. ההתחלה היתה בהרכבת המוצרים במטבח דירתו, היום כמובן מדובר בחברה רצינית בעלת ותק של כמעט 30 שנה.

אך גם אם מדובר באנגליה השמרנית משהו, לא הייתי מתייחס ל- Musical Fidelity כחברה שמרנית במיוחד. במשך השנים הם הוציאו מגוון מוצרים מיוחדים. אם בעיצוב, אם בפונקציונאליות (לדוגמא ה- supercharger) ואם ביחס עלות תועלת יוצא מן הכלל.

מה זה ממיר או DAC?



לאלו ביניכם שעוד לא הבינו את תפקידו של ה- DAC בסטאפ אנסה לסכם את הנושא בקצרה.
כל מקור דיגיטלי, בין אם הוא תקליטור CD או DVD, ממיר לווין, או קבצים על מחשב מכיל אינפורמציה דיגיטלית כלומר רשימה ארוכה של 0 ו 1.
כעת על מנת להפוך את האינפורמציה הזאת לאות אנלוגי אותו מסוגל לקבל הפרה או המגבר שלנו יש לבצע המרה מדיגיטל לאנלוג. זאת אנו עושים בעזרת ממיר דיגיטל לאנלוג (או Digital (to) Analogue Converter - DAC).

במכשיר One Box כמו נגן תקליטורים CDP רכיב ה- DAC הוא פנימי. האינפורמציה עוברת מהשכבה הדיגיטלית לרכיב (או רכיבי) ה- DAC, ומהם היא יוצאת בצורת אות אנלוגי וזה מוגבר קלות ויוצא דרך היציאות האנלוגיות המוכרות (סינגל אנדד RCA או בלאנסד XLR).

בטרנספורט CD (נגן CD בעל יציאות דיגיטליות בלבד) האינפורמציה הדיגיטלית שנקראת מהמדיה לא מומרת כלל לאנלוג אלא מומרת לפרוטוקול דיגיטלי סטנדרטי כגון SPDIF או AES/EBU ומשם עלינו לצאת לרכיב DAC חיצוני כגון ה- V-DAC הנסקר כעת.

חלק מנגני ה- CDP כגון ה- MBL 1531 ומוצרי אודיו דיגיטליים נוספים כגון ה- SB3 מאפשרים את שני סוגי היציאות. כלומר יציאות אנלוגיות עבור מי שמעוניין לחבר ישירות להגברה או יציאות דיגיטליות למי שמעוניין לחבר ל- DAC חיצוני.

הסיבה שנבחר לעבוד עם DAC חיצוני אם כן יכולה להיות:
- מכשיר דיגיטלי שאינו בעל יציאות אנלוגיות כלל (כגון טרנספורט CD)
- מכשיר דיגיטלי בעל יציאות אנלוגיות ודיגיטליות אשר רכיב ה- DAC הפנימי שלו לא עושה עבודה מספיק טובה לדעתנו ואותו אנחנו מעוניינים להחליף ב- DAC חיצוני.

עד כאן בקצרה על התחום. נגענו בו רק על קצה המזלג, יש עוד הרבה מה לדעת על התהליך עם נושאים כמו תדרי ועומק דגימה, שעון, Upsampling ועוד. נמשיך בהזדמנות הקרובה.

ה- V-DAC



כבעל סטאפ קונבציונאלי, עם ה-"קופסאות" הגדולות, הכבדות והמבריקות, ה- Rack הגדול והכבלים השמנים קצת קשה לי לעכל את צורתו של ה- V-DAC.

הקופסא הקטנה והקלה נראית מצחיק לבדה על מדף ה- Rack, ונוטה להתרומם או לזוז בעקבות חיבור כבלים כבדים או קשיחים המחוברים בשני צידיה. יתכן שפתרון הולם יהיה פשוט להשתמש בכבלים קצרים יחסית ולהשאיר אותה תלויה באויר מוסתרת מאחורי הסטנד.
זה לא שנפסיד משהו ברמת העיצוב, אין למוצר שום שיק עיצובי, ואת הכיתוב הלבן המצועצע אני מעדיף לא לראות.

Musical Fidelity V-DAC


ברמת הפונקציונאליות אין לנו כאן שום דבר מרגש, שלוש כניסות דיגיטליות:
- כניסת USB (תומכת 16ביט ומוגבלת בתדר הדגימה ל- 48khz בלבד)
- כניסת SPDIF קואקסיאלית
- כניסה אופטית Toslink

לפני השימוש יש לברור בעזרת מפסקון בין כניסות ה- SPDIF לכניסת ה- USB.

היציאה האנלוגית מוגשת בתצורת Single Ended RCA בלבד.

שתי נוריות חיווי קטנטנות מצביעות על סטטוס המכשיר. נורית כחולה מצביעה על חיבור לחשמל (אין מפסק כיבוי/הדלקה, המכשיר פועל תמיד) ונורית ירוקה מצביעה על נעילה על האות הדיגיטלי.

הקונקטורים ממוקמים כאמור משני צידי המכשיר, יחד עם משקלו הקל של המכשיר זה מקשה מאוד את הצבתו על הסטנד. גם משום שהוא נוטה לנוע ולהתרומם וגם בגלל עומס הכבלים הגלויים.

למכשיר אין רגליות אלא שני פסי ספוג שמגנים על משטח ההצבה ואמורים למנוע תזוזה (כאמור ללא הצלחה מרובה).

יש לשים לב שבחיבור ה- USB המכשיר תומך בתדר דגימה מקסימלי של 48khz ועומק דגימה של 16ביט (קצת יותר מה- 44.1khz על 16ביט של CD סטנדרטי) בזמן שקבצי רזולוציה גבוהה מגיעים בדר"כ בתצורת 96khz ו 24 ביט. זה אומר שדרך ממשק ה- USB קבצים כאלו יעברו הנמכה במחשב לפני יציאתם לכיוון ה- DAC.

את ממשקי ה- SPDIF נוכל לבדוק בקבצים ברזולוציה גבוהה.

Musical Fidelity V-DAC


Musical Fidelity V-DAC


סטאפ


אני יוצא מנקודת הנחה שמרבית הלקוחות הפוטנציאלים ירכשו את המכשיר לחיבור מחשב. המקור הדיגיטלי הראשי יהיה אם כן ה- HTPC האישי שלי, כרטיס הקול on board מספק שתי יציאות דיגיטליות (קואקסלית ואופטית) וכמובן שעם USB אין לנו בעיה.

כבל ה- USB הנבחן הוא מהזן הפשוט המיועד לחיבור מדפסת (עם ה- V-DAC לא מגיעים כבלים כלל).
הכבלים הדיגיטליים (קואקסלי ואופטי) ארוכים מאוד, נרכשו ב- Blue Jeans Cables במחיר של כמה עשרות דולרים בודדים לכבל.

השתמשתי בתוכנת הניגון החביבה עלי Album Player בעלת הממשק המדהים, מחוברת לדרייבר ASIO כמובן.

הממיר חובר לפרה MBL 5011 בכבל סילטק מהסדרה הבסיסית (New York) ולשאר הסטאפ כפי שמצויין בסוף הסקירה.

לשם השלמות, כפי שאני נוהג לבצע בדר"כ בסקירות ממירים נבחן בקצרה מקורות נוספים כגון SB3 ונגן תקליטורים MBL 1531 המשמש כטרנספורט.

סאונד


אני מתלבט באילו סטנדרטים להשתמש עת אני מאבחן את מאפייניו הסוניים של ה- V-DAC. האם לבחון אותו במדד של נגן תקליטורים? עד כמה להתייחס למחירו?
אני אעשה כאן איזה משמש בתקווה שזה יעבוד, בכל מקרה את המסקנות נמצא בסוף.

אתחיל עם שני אלבומים בהאזנה לא השוואתית כאשר ה- V-DAC מחובר למחשב ב- USB ו SPDIF.
אמשיך בהשוואה למקורות דיגיטליים אחרים כמו SB3 ואף סטרימר וידאו (שנראה שמעניין כמה חברי פורום).
ולבסוף השוואה מול נגן ה- CD ביציאותיו האנלוגיות.

Musical Fidelity V-DAC


Asa – Asa
Asa היא אולי עוד ביטוי של זרם הזמרות האפריקאיות השוטף את זירת המוזיקה העולמית. אמנם נולדה בפריז אך בגיל שנתיים חזרה משפחתה לניגריה שם התגוררה עד שחזרה לפריז בשנות העשרים המוקדמות לחייה אז נכנסה לתחום המוזיקה.

אני אולי לא שותף מלא לביקורות הנלהבות שקראתי על גבי הרשת, אך בכל זאת מדובר מבחינתי באלבום נחמד אותו אני לא מצטער שרכשתי. חלק מהטרקים ממש מצאו חן באוזני אפילו בהאזנות ראשונות.

התכונה הבולטת ביותר שמצאתי ב- V-DAC והיא אחת שבאה לידי ביטוי מהטרק הראשון ועד האחרון שניגנתי בעזרת המוצר היא נכונותו הטונאלית.
בואו נודה באמת, מוצרים ברמת המחיר הזאת (ואף גבוהה הרבה יותר) נוטים להשתמש במניפולציות טונאליות על מנת להסתיר או למסך נחיתות סונית בתחומים אחרים. לא מעט אנחנו נתקלים במוצרים עם תחום עליון מלאכותי שאמור לדמות פירוט או תחום נמוך מנופח שאמור לספק את היצר החווייתי.

לא כזה ה- V-DAC, מצאתי אותו מאוזן טונאלית (עם מספר חסרונות אחרים שנגע בהם בהמשך). קולה של Asa נשמע אנושי ואינו משנה את גווניו כתלות בגובה הצליל שהיא מפיקה. הגיטרות, התופים וכלי ההקשה ואפילו הכלים המסונטזים נשמעים כולם בגוונים להם אני מצפה.

אם אני חייב לתת כאן גם ביקורת שלילית (ובמחיר הזה אני חייב ;) ) הייתי יכול להסתדר עם מתיחה של שני הקצוות הטונאליים קצת יותר רחוק. לא, זה לא הפריע לי בהאזנה נורמאלית, רק אם אני מחפש או משווה.

Jim Hall – Concierto
אני לוקח בחשבון שלא מתפקידי להרחיב על אבן הדרך הזאת בהובלתו של הגיטריסט ג'ים הול כשהוא מלווה בחבורה המוכשרת הכוללת את בייקר, דזמונד, האנה, קרטר וגד.
מתחיל כאלבום ג'אז "סטנדרטי" אך לירי ומוצלח (מן הסתם עם חבורה כזאת) ומגיע לשיאו בטרק הנושא המדהים והמהפנט.

ה- V-DAC מצליח להעביר את התחושה המיוחדת המופקת מהאלבום, זה אומר קולות ריאליסטיים במרחב וירטואלי תלת מימדי ושימור האוירה הקודרת משהו באלבום. דרך ה- V-DAC אולי מעט קודרת מידי, טיפ טיפה יותר פתיחות בתחום הגבוה היתה עדיפה עבורי, עם זאת כשהאוזן מתרגלת לתוצאה אחרי מספר שניות זה לא משהו שממש גורע מההנאה.

אין ל- V-DAC בעיה ברמה המוזיקלית, הוא מערב, מכניס לחוויה ושומר על הקצב אם כי לא ברמה של המוצרים הטובים ביותר בתחום זה.

אופיו המעט כהה של האלבום מיסך מעט על תופעה שחזרה על עצמה לאורך הבחינה בניגון דרך מחשב והיא סוג של חיספוס דיגיטלי בתחום הגבוה. החיספוס יכול להתבטא בצליל כלים או אפילו הקול האנושי הגבוה.
התפלאתי לגלות שהתופעה חמורה יותר דרך USB מאשר דרך ה- SPDIF (ומדובר בכרטיס קול on board כזכור).
בהמשך נבדוק האם אותו חיספוס מגיע מה- V-DAC עצמו או מהמחשב.
מלבד החיספוס ה- USB העניק תוצאה יותר מלאה וכבדת משקל, מה שהתבטא לכל אורך הטווח הטונאלי.

Musical Fidelity V-DAC


מחשב מול SB3


משום שה- V-DAC באופן פרקטי מיועד לחיבור למקור אחד (יש בורר אחד בין USB ל- SPDIF וגם הוא לא מהנוחים ביותר...) את המחשב חיברתי דרך ממשק ה- USB למרות שאהבתי אותו קצת פחות ואת ה- SB3 בכבל קואקסיאלי קצר.

בבדיקה מחודשת של שני האלבומים לעיל התוצאה דרך שני המקורות היתה טובה וראויה, אם כי בעלת מאפיינים סוניים ומוזיקליים שונים מעט.

דרך ה- SB3 הפרזנטציה מעט שטוחה ופחות תלת מימדית. כמו בכל המקרים שבדקתי את ה- SB3 עד היום התחום הגבוה מעט סגור ולא מגלה את כל סממני האמביאנס.

דרך המחשב התחום הגבוה יותר פתוח אם כי מגלה את אותו חיספוס שזיהינו מוקדם יותר. התחום הנמוך יותר מלא וגם יותר מהיר, לדוגמא תוף רגל או גיטרת באס מעניקים אימפקט יותר מיידי ויותר משמעותי.

ברמה המוזיקלית ה- SB3 מנגן את המוזיקה בנינוחות או ב- softיות אם תרצו. דרך המחשב יש יותר דרמה (גם ברמת הפרזנטציה כאמור).
אצלי העדפתי את התוצאה דרך המחשב, בסטאפ יותר אנליטי בהחלט יתכן שהייתי מעדיף את ה- SB3.

Musical Fidelity V-DAC


סטרימר וידאו מול מחשב


Estrela Morente – Celle Del Aire
לאחרונה נתקלתי לא מעט בתהיות לגבי יכולות האודיו של סטרימרים המיועדים במקור לוידאו.
האמת שהייתי מאוד סקפטי לגבי שיחזור איכותי של מוזיקה מסטרימר שכזה, בכל זאת, אודיו דו ערוצי זה לא בדיוק מה שעומד בראש סדר העדיפויות של היצרנים...

היתרון במכשירים כאלו היא האפשרות להעתיק את החומר לכונן פנימי (כולל אפשרות ל- SSD) כך שלא צריך להתעסק עם רשת חוטית או אלחוטית. הם אולי גם שקטים מהמחשב הממוצע (אם כי משתמשים בדר"כ במאוורר ולא שקטים ממחשב מוחרש במיוחד).

לשם השוואה עם המחשב בחרתי באלבום לא קל בכלל לשיחזור. אסטרלה שבאה ממשפחה מוזיקלית במיוחד שוחה בז'אנר הפלמנקו. קולה הגבוה עלול לאתגר גם את הסטאפים הטובים ביותר.
זה מבין האלבומים שיכולים להשמע משעמם או אפילו מעיק בצורה בלתי רגילה על סטאפ אחד, אך כאשר כל התנאים הסוניים מתקיימים הוא יכול להשמע מרתק לחלוטין. אפילו למי שלא מתחבר לסוג המוזיקה הזאת.

אני די אוהב את הז'אנר, אך כאן הפלמנקו מתחבר יותר לשורשיו הצועניים.

הסטרימר שמשמש אותי לבדיקה הוא ה- TVIX 6500 שרכשתי לפני זמן רב אך שהה בביתי תקופה קצרה מאוד. מכיוון שיש לי מחשב בו יותר נוח לי לנגן וידאו הסטרימר נמצא בדר"כ אצל חברים. קראתי לו הביתה במיוחד כדי לבצע את הבדיקה.

התוצאה הפתיעה אותי מאוד. כאמור לא ציפיתי הרבה מסטרימר וידאו.
למרות זאת התוצאה היתה טובה מהמחשב (וזה כאמור היה עדיף לטעמי מה- SB3).

כשהמחשב מחובר ב- USB ההשוואה הטונאלית בין שני המכשירים היתה דומה, אם כי ה- TVIX הלך יותר רחוק בגיזרת הבאס. וזה שיפור חיובי שכן זהו תחום שהיה מעט חסר לי בשיחזור המחשב.
התוצאה היתה עדיין מיידית ומכה ולא רכה כמו דרך ה- SB3.
התחום הגבוה היה פחות מחוספס מאשר דרך המחשב ב- USB, גם פחות מחיבור המחשב ב- SPDIF אך עדיין לא חלק כמו התחום הגבוה של ה- CDP.

אך למרות השיפורים האלו, מה שהכי הרשים אותי, הם פרזנטציה יותר תלת מיימדית ומרתקת (ללא שינוי בגודל הצליל) ותחושה עדיפה (קלות) של "שקט".

ובכן, ברמה הסונית אם כן העדפתי את ה- TVIX על המחשב. האם יש סיכוי שאשתמש בו במקום המחשב לניגון ארעי של מוזיקה? לא! שום סיכוי!
נתחיל בעובדה שאני צריך להפעיל את מעלית הפלאזמה ולהדליק את המסך (מה שגורר גם רעש כלשהו מהמסך עצמו), נמשיך בממשק משתמש לא נוח, מסורבל, איטי וכן גם מכוער. והקש ששבר את גב הגמל הוא השלט החלש שצריך להצביע ממש על המכשיר על מנת שיעבוד.
מאכזב.

Musical Fidelity V-DAC


עם טרנספורט CD איכותי


מטרופולין – מטרופולין
העובדה שמצאתי את אותו חיספוס בתחום הגבוה במרבית מחומרי הבדיקה (למרות שהיה פחות משמעותית דרך ה- TVIX) הביא אותי לבדוק אחת ולתמיד אם הדבר נובע מה- V-DAC עצמו או מהמקורות השונים.

לשם כך בחרתי באלבום הראשון של מטרופולין. מטרופולין כידוע אינה להקה סטנדרטית, אלא ארבע נפשות קבועות (מאירי, גביזון, עדיני ואלטר) המארחות אומנים מוכרים (ברגר, גוש, קרפל ובאלבום הבא דוכין, לידר וגפן) ליצירת אלבומים די מיוחדים ושונים והכל בהנהגתו של מאירי.

לא הייתי מגדיר את הז'אנר כאלקטרוני אך לקולות המסונטזים יש כאן מקום מכובד. הסיבה שבחרתי את האלבום לבדיקת אותו חיספוס היא שיש באלבום זיקה לתחום הגבוה, בין אם בצלילים המסונטזים ובין אם בקולות האנושיים הגבוהים המופיעים בצורה המקלה בבדיקת תופעה זו.

ובכן, עם ה- MBL 1531 כטרנספורט דיגיטלי מחובר ב- SPDIF קואקסיאלי ל- V-DAC לא הצלחתי לזהות את אותו חיספוס דיגיטלי למרות נטיית האלבום לתחום הגבוה.
אני למד שאותו ארטיפקט נובע מהמקור (מחשב) והעובדה שדרך ה- TVIX המצב היה יותר טוב ודרך טרנספורט ה- 1531 נעלם לחלוטין רק מחזקת את דעתי.
עם זאת, יש לזכור שעם ממירים אחרים, כגון ה- PS Audio PerfectWave אין שום זכר לתופעה. קשה לי להצביע מה בדיוק הגורם המחזק אותה כאן, בין אם זה פילטרים, ג'יטר לא מטופל או סיבה אחרת – זה כרגע המצב.

מול נגן CDP


Norah Jones – The Fall
טוב, מה לא נאמר על האלבום הזה. כבר הספקנו כולנו לחלק לו ציונים, להתאכזב ולהתאהב בשירשור הזה.

במקרה של האלבום הזה, העובדה שההאזנה דרך המחשב קצת מסרסת את הבאס לא ממש מפריעה, יש כאן כל כך הרבה ממנו שאף פעם לא חסר. ומצד שני כאשר מחסירים ממנו מעט, רבדים אחרים עולים מעל פני השטח ומובחנים יותר.

אך דווקא האלבום הזה נשמע לי תמיד מעט סטרילי מידי בהאזנה דרך מחשב, זאת לא רק מנת חלקו של ה- V-DAC אלא כל ממיר שניסיתי עד היום.
ניגון דרך ה- MBL 1531 (יציאה אנלוגית) מעניק תוצאה מערבת ומוזיקלית יותר, זאת מעבר לתחום הטונאלי שנפתח לשני הכיוונים (למעלה ולמטה).

גם ברמת הפרזנטציה נמצא הבדל לא קטן. התוצאה דרך היציאות האנלוגיות של ה- MBL 1531 מפיקה צליל גדול ומלא יותר. הוא ממלא את החדר בקלות בזמן שדרך ה- V-DAC הוא יותר מוגבל לגיזרת הרמקולים ובעיקר ביניהם.

ולמרות ההשוואה שאולי לא מפרגנת במיוחד אני עדיין נהנה להאזין לאלבום דרך ה- V-DAC. מגביר את הווליום הרבה מעל לסטנדרט אצלי ונסחף.
גם במסגרת ההשוואה אני עדיין מתרשם לטובה מהאיזון הטונאלי, אמנם הקצוות כאמור מעט קטומים אך מה שכן קיים מרשים בנכונותו.
זה לא אומר שמבחינה טונאלית שתי התוצאות זהות לחלוטין. כידוע אני מתייחס ל- 1531 כרפרנס לאיזון טונאלי. ביחס אליו ה- V-DAC מעט רזה מה שמתבטא במיוחד במיד ובמיד הנמוך.

לא שההשוואה הוגנת במיוחד, ה- V-DAC עולה כ- 1/33 ממחירו של הנגן. ובעצם כשלוקחים זאת בחשבון ומוסיפים מחשב או סטרימר שכבר קיימים בבית אני מניח שהשילוב הזה היה מתאים יותר לרוב המשתמשים.

סיכום


המכשיר הקטנטן של MF עושה את שיועד לעשות - ובגדול. הוא מעניק לנו המרה של דיגיטל לאנלוג במחיר שווה לכל נפש בצליל מאוזן ובאיכות שלא היתה מביישת גם מכשיר יקר בהרבה.

אני מצדיע ל- MF על שהשכילו להוציא מכשיר Entry Level בעל איכות צליל טובה מבלי ליפול למלכודת המניפולציה הסונית בה אנו נתקלים בדר"כ במכשירים במחירים נמוכים במיוחד.

כמובן שלחיסכון הכספי יש מחיר בתחומים אחרים. לדוגמה מגבלת ה- 48khz בממשק ה- USB, מחסור בשלט רחוק, אפשרות לברור רק בין שתי כניסות, יציאות סינגל אנדד בלבד ומארז "פשוט" בלשון המעטה.

די הפריעה לי העובדה שהמכשיר לא התמודד בצורה הטובה ביותר עם חומרים שהגיעו מהמחשב בממשק ה- USB או יציאת ה- SPDIF On Board. בסך הכל הייתי מצפה שהמחשב יהיה המקור העיקרי עבור המכשיר.
יתכן בהחלט שעם כרטיס קול יעודי המצב יהיה טוב יותר, וזאת אני מבטיח לבדוק בהמשך.
מקורות אחרים כגון סטרימר TVIX וטרנספורט CD התנהגו ללא דופי, כאמור גם למכשיר שעולה הרבה יותר.

כמובן שלעומת ה- PS Audio PerfectWave DAC ה- V-DAC הצנוע יוצא עם ידו על התחתונה בתחום הסאונד, ואל מול ה- YBA WD202 הוא לא בר תחרות בתחום הפונקציונאליות, המארז ונוחות השימוש.
אני משוכנע שהוא בהחלט יתמודד בכבוד רב מול מוצרים בגיזרת המחיר שלו.

מצאתי אותו מתאים במיוחד לסטאפ בעל סאונד עשיר וגדול בבסיסו. בסטאפ כזה חסרונותיו הסוניים מתבטלים כמעט לחלוטין.

נתונים טכניים


אפסמפלינג: 24bit/192khz
עכבת יציאה: 47ohm
מתח יציאה מקסימאלי: 2.2V
סה"כ עיוות הרמוני (THD): 0.004%
ערבול ערוצים: -104db
יחס אות לרעש: -116db
מידות: אורך 17 ס"מ רוחב 9.5 ס"מ גובה 4 ס"מ
משקל: 350 גרם


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, HTPC, SB3, TVIX 6500
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011
כבילה - חשמל: ELROD, MBL
כבילה - סיגנל: Siltech New-York, Siltech Compass Lake, Crystal Cables Ultra
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala

מחיר : 1,590 ש"ח (פיוז)
יבואן: טופ אודיו




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות