עכשיו 22 אוגוסט 2014, 06:58

פורסם: 15 ספטמבר 2010, 21:22 ע"י aloni


M2TECH hiFace Evo



M2TECH hiFace Evo


לפני מספר חודשים סקרתי את ה- hiFace, מוצר מהפכני לטעמי המסוגל להפוך את המחשב למכשיר כשרוני ביותר בשיחזור מוזיקלי. באותה תקופה הכריזה חברת M2TECH יצרנית ה- hiFace על גירסה בכירה עתידית של ה- hiFace בשם hiFace Evo שאומנם כבר לא עומדת בגזרת המחיר של ה- hiFace המקורי אך מציעה פיצ'רים מרחיקי לכת לסוג מכשיר שכזה.

לפני שנצלול לתכונותיו הרבות של ה- hiFace Evo (מעכשיו גם Evo בקיצור, והמקורי רק hiFace) כדאי שנסביר בקיצור מה היא מטרתו של מכשיר שכזה.
חיבור מחשב לסטאפ סטראו מסתבר כפרוייקט לא פשוט. ישנן הרבה שיטות חיבור. הנוחה מכולן היא כנראה חיבור בממשק USB (שקיים בכל מחשב) ישירות ל- DAC (ממיר דיגיטל לאנלוג).
לשיטה זו (בתלות ב- DAC שבשימוש) יש מגבלות טכניות וסוניות כפי שפירטתי בסקירת ה- hiFace שם תוכלו למצוא פרטים על הקשיים והבעיות בהם אנו נתקלים לרוב בסוג הממשק הזה וקצת היסטוריה על תחום האודיו הממוחשב.

המטרה אם כן של ה- hiFace היא לספק יציאת אודיו דיגיטלית איכותית למחשב על ידי המרה של יציאת ה- USB לאחד מהפרוטוקולים המקובלים בתחום האודיו (SPDIF בלבד ב- hiFace מגוון אפשרויות ב- Evo).
עבור אותה מטרה נוכל למצוא היום מגוון מוצרים בשוק, ביניהם Bel Canto USB Link, Stello U2 ו Lindemann USB-DDC וגם ממשק ה- FW של ה- Weiss Vesta, מרביתם מוגבלים לרזולוציה של 24bit/96khz (לא כולם).
לצערי עוד לא יצא לי לבחון מוצרים אלו.

מי אם כן זקוק למכשיר כזה? בעליו של ממיר דיגיטל לאנלוג שאינו תומך בכניסת USB (והרבה ממירים מצויינים, חלקם ישנים ואף חדשים כולל ברמות הגבוהות עדיין לא תומכים בכניסה כזאת) או בעליו של מכשיר התומך ב- USB אך לא מספק שיחזור מוזיקלי מספק דרך אותה כניסה.

אז כעת כשאנו מבינים מה תפקידו של ה- Evo בואו נגלה מה הוא מסוגל לעשות על שלל הפיצ'רים שלו.

M2TECH hiFace Evo



בניגוד ל"דונגל" של ה- hiFace, ה- Evo מאוחסן בקופסת אלומיניום יעודית, כסופה ובעלת פינות מעוגלות ומעוטרת בחריצים לאורכה למראה קצת יותר מלוטש.
כל הכניסות והיציאות מפוזרות על פני שתי פאות מנוגדות של המכשיר.

העובדה שה- Evo קל משקל יחסית, והכניסות והיציאות מפוזרות על שתי פאות מנוגדות קצת מקשה על הצבתו על הסטנד. למרבה המזל הרגליות שלו מייצרות מספיק חיכוך עם המדף כך שיש סיכוי טוב שישאר במקומו.

M2TECH hiFace Evo


עם זאת, העובדה שיש לחבר כבלים משני צידי המכשיר (ברוב הסיטואציות לפחות) גורמת לביזבוז שטח נדל"ן גדול בהרבה מטביעת הרגל הקטנה של המכשיר.
למעשה מסיבה זו העמדתו על המדף עם כבלים משתרבבים מכל כיוון מייצרת פתרון אסתטי לא מושך במיוחד, ואם הייתי בעליו של מכשיר כזה כנראה שהייתי מסליק אותו מאחורי הסטנד (בעיה דומה היתה לי עם ה- V-DAC).
הייתי מציע ל- M2TECH לקבץ את הקונקטורים הפופולאריים על פאה אחת (חשמל, USB, כמו גם SPDIF בקונקטור RCA ו AES/EBU) ולהוסיף מעט משקל ליחידה כך שלא תנטה על צידה.

בניגוד לגירסה הבסיסית של ה- hiFace, ה- Evo צריך מקור זרם חיצוני ואינו מסתמך על אספקת החשמל של ממשק ה- USB. איני בטוח אם שינוי זה בוצע רק ממניעים סוניים (ידוע שאספקת החשמל דרך יציאות USB די רועשת) או גם כדי לתמוך בפאנל הרחב של סוגי היציאות.

עוד הבדל שיכול להיות משמעותי מגירסת הבסיס הוא האופן שבו מחובר ה- Evo ליציאת ה- USB של המחשב. משום שה- hiFace הבסיסי הוא סוג של "דונגל" הוא אינו דורש כבל USB ויושב ישירות על יציאת ה- USB. ה- Evo דורש כבל USB, בעל צד אחד ריבועי, דומה לזה של הממירים בעלי כניסת USB או מדפסת לצורך העניין.
הניסיון עם המכשיר הספציפי הזה לימד אותי שיש חשיבות לא קטנה לאותו כבל USB, עוד על כך בהמשך הסקירה.

הפיצ'ר המשמעותי ביותר של ה- Evo הוא כנראה פאנל היציאות הדיגיטליות שהוא מציע המאפשר לחבר את המחשב לכל ממיר.
בואו נמנה את אותן יציאות דיגיטליות:
- יציאת SPDIF בעלת קונקטור RCA
- יציאת SPDIF בעלת קונקטור BNC
- יציאה אופטית toslink
- יציאה אופטית ST
- יציאת AES/EBU בעלת קונקטור XLR
- יציאת I2S בעלת קונקטור RJ45 (לא ידוע לי על ממיר ספציפי שתומך בחיווט של M2TECH, אני מניח שהממירים מתוצרתה יתאימו)
אם כן לא פחות משישה ממשקים דיגיטליים. אני לא מכיר מכשיר מתחרה בעל סט יציאות מקיף שכזה.
סט כזה של יציאות יכול לעזור לא רק בפעולה הטכנית של חיבור המחשב לממיר, אלא גם לתרום לבחירת הכניסה האופטימאלית לממיר, ולמצוא חלופות במידה וחלק מסוגי הכניסות בממיר כבר תפוסות (לצערנו ברבים מהממירים נמצא רק כניסה אחת מכל סוג).

M2TECH hiFace Evo


M2TECH hiFace Evo


פיצ'ר יחודי נוסף, שנכון לרגע זה עוד לא בדקתי עד כמה הוא בא לידי ביטוי הוא כניסת שעון חיצוני - או word clock.
כידוע בתהליך השיחזור של אודיו דיגיטלי הטרנספורט משתמש בשעון על מנת לייצר את הסיגנל הדיגיטלי ואילו ה- DAC משתמש בשעון על מנת להמיר את הסיגנל הדיגיטלי לסיגנל אנלוגי.
כנראה בהשפעת תחום הפרו אנו מתחילים לראות מכשירים המאפשרים החצנה של השעון הפנימי (לדוגמה ה- Weiss 202) או אפשרות לסינכרון עם שעון חיצוני במקרה שלנו (למעשה ה- 202 תומך בשתי האפשרויות).
אז למרות שה- Evo (לפחות על פי דברי היבואן והיצרן) עושה שימוש באוסילטור איכותי (הרכיב האלקטרוני המממש שעון) היה יכול להיות מעניין לבדוק את הביצועים עם שעון חיצוני המסונכרן עם ה- DAC.
אני מתכוון לבדוק אפשרות זו בהמשך ולדווח על התוצאות.

בדיוק כמו ה- hiFace הבסיסי, ה- Evo משתמש בדרייבר יעודי אותו עלינו להתקין על המחשב לפני שנוכל לעשות שימוש במוצר. מכיוון שמדובר באותו הדרייבר של ה- hiFace היה לי קל להחליף בין המוצרים לצורך בדיקה (כן, לקחתי מניל גם את הגירסה הבסיסית לצורך השוואה).
הדרייבר של M2TECH תומך ב- Kernel Streaming ו- WASAPI (שיטות העברת האינפורמציה בין תוכנת הניגון לדרייבר) ואינו תומך בינתיים ב- ASIO נייטיבית. מיד בסעיף הסטאפ נדבר קצת על שיטות אלו ומדוע בחרתי את שבחרתי לצורך סשן ההאזנה.

M2TECH hiFace Evo


סטאפ


ה- Evo חובר לסוללת הממירים שהיו זמינים כאן בעת סקירתו וכללו את ה- DAC 1US של אודיו ספייס, ה- V-DAC של Musical Fidelity וה- DAC 100 של אטול בחיבורי SPDIF. היה לי חבל שה- MBL 1611 לא נכח כאן כמו בסקירת ה- hiFace הבסיסי אבל אלו החיים.

שאר הסטאפ כרגיל, אלקטרוניקה מסדרת ה- Noble של MBL ורמקול רצפתי של WLM (פרטים בסוף הסקירה).

אחד הנושאים שעלו בדיון לאחר סקירת ה- hiFace המקורי היה כיצד נכון לבחון אותו בהנתן האלטרנטיבות ברמת תוכנת הניגון ושיטת הניגון (direct sound, kernel streaming, wasapi וכו'). מבחינתי התשובה היא: החלופה שנשמעת הכי טוב ועדיין נוחה או לפחות סבירה לשימוש.

מכיוון שתוכנת הניגון - J.River Media Center תומכת בכל השיטות ועדיין נחשבת "אודיופילית" התחלתי איתה:

WSAPI - ציפיתי שזו תהיה החלופה העדיפה סונית בגלל יתרונה הטכני (המסלול הקצר בין תוכנת הניגון לדרייבר). התוצאה היתה סבירה, נחמדה, אפשר לשמוע כך בלי "לסבול" אבל זו לא התוצאה המועדפת עבורי. התגלה בה קצת רזון, נטייה טונאלית לכיוון התחום הגבוה ופחות מערבות מוזיקלית.

Kernel Streaming - זאת כבר נשמעה לי הרבה יותר טוב והזכירה לי את בחינת ה- hiFace. סאונד מלא, נעים, מוזיקלי, מעודן.

ASIO עם ASIO4ALL - התוסף ASIO4ALL בעצם מאפשר kernel streaming דרך ממשק ASIO. בתאוריה אופציה זו אמורה להיות דומה ל- Kernel Streaming וכך באמת היה. עשיתי בדיקות A/B עשרות פעמים ולא מצאתי הבדל מהותי או כזה שאוכל לתאר במילים בין שתי אלטרנטיבות אלו. למען הסדר הטוב אגדיר זאת כך: אם אחת מחלופות אלו טובה יותר זו ה- Kernel Streaming.

Direct Sound - זו אופצית ברירת המחדל בכל התקן שמע במחשב אם השתמשנו בתוכנה פשוטה כמו Media Player או לא הגדרנו אלטרנטיבה עדיפה בתוכנת הניגון. זו היתה הנחותה מכולן, מעט מעורפלת ומזכירה נגן תקליטורים זול.

מבין האלטרנטיבות המוצעות ב- J.River בחרתי אם כן את ה- Kernel Streaming להתמודד מול חביבתי תוכנת Album Player.
Album Player תומכת רק ב- Direct Sound או ASIO בשילוב ASIO4ALL כך שציפיתי שהתוצאה תהיה דומה עד זהה אך התבדתי.
אני באמת מעריך את תוכנת Album Player, שילוב של איכות השמע שלה עם נוחות ההפעלה. אך לא חשבתי שהיא תצא עם ידה על העליונה בהשוואה כזאת.
למרבה הפלא, ואין לי שום הסבר או אפילו ניחוש מדוע, דרך Album Player עם ASIO4ALL התוצאה היתה טובה יותר מאשר J.River בתצורתה הטובה ביותר. נכון לא הבדל של שמים וארץ, לא כמו ההבדל בין WASAPI ל- Kernel Streaming ב- J.River כדוגמה, אך הבדל גדול יותר משמעותית משתי שיטות ה- KS.
הסאונד היה קצת יותר אורגני, קצת יותר "מתגלגל" וסך הכל יותר מהנה. שמח וטוב לב יכולתי להתחיל את סשן ההאזנה עם התוכנה האהובה עלי.

אהבתי במיוחד את שילובו של ה- Evo עם ה- 1US של אודיו ספייס (מקווה שאזכור להוסיף כמה מילים בנושא זה גם לאותה סקירה כפי שרמזתי) ואת מרבית ההאזנה ביצעתי מולו. אהבתי את התוצאה גם ברמה סונית אבסולוטית וגם בגלל שהיא מייצגת שימוש מאוד פרקטי ל- hiFace, שידרוג של DAC "מיושן" ללא כניסת USB.

M2TECH hiFace Evo


סשן ההאזנה


לומר שאהבתי את ה- hiFace המקורי יהיה אנדר סטייטמנט רציני. היה חשוב לי לבדוק שכל תוספת ה-"שיכלולים" של ה- Evo לא פגעה בביצועים. לכן לויתי מניל גם את ה- hiFace המקורי והתחלתי עם אלבום שהשתתף גם בסקירתו.

Patty Griffin – Children Running Through
על האלבום ודעתי עליו תוכלו למצוא בסקירות הקודמות, הפעם אתמקד בשוני והדימיון בין ה- Evo לקודמו.
התחלתי עם ה- hiFace ותוך רגע חזרו אלי התחושות מתקופת סקירתו המקורית. כמה מדהים שזה המחשב מנגן ובעזרת מוצר שעולה כמה מאות שקלים ולא עשרות אלפים. סאונד מלא אך מאוזן, מוזיקלי, שקט, חסר ארטיפקטים ו-"זורם".

אני מחבר את ה- Evo, הי, משהו כאן שונה. הסאונד אומנם עדיין הומוגני ולא "ממוחשב" אך קצת יותר חד ופחות מלטף. יפה אבל אני מעדיף את הצליל של ה- hiFace בשלב הזה. בשביל זה חיכיתי כל כך ל- Evo?
אך עבדכם עוד לא מתייאש בשלב הזה, מכיוון שה- Evo הגיע בלי ספק כח ובלי כבל USB היה עלי להצמיד לו רכיבים אלו והחלטתי לנסות עוד אלטרנטיבות.

בקצרה, גיליתי שלכבל ה- USB וכן לספק ולמקור החשמל השפעה משמעותית על התוצאה שה- Evo יכול לספק. למרות שכל הספקים היו לינארים (לא ממותגים אבל גם לא "אודיופילים") ה- Evo העדיף את הספק היקר יותר שלי (3A!) וכבל USB אחר (גם לא אודיופילי, עלה כמה עשרות שקלים בחנות חשמל אבל היה לי איתו ניסיון טוב גם בעבר למספר שימושים).

השינוי הזה מילא מעט את הסאונד של ה- Evo (לכבל ה- USB היתה יותר השפעה אגב) וכעת הוא היה פחות חד אבל עדיין יותר רזולוציוני מה- hiFace המקורי. הצלחתי להגיע למצב שהייתי בוחר את ה- Evo גם מבחינה סונית ולא רק בגלל הפיצ'רים שלו.

Ray Brown – 3 Dimensional
מבסוט וטוב לב מהתוצאה אני מאתגר את צמד ה- Evo וה- 1US באלבום הראשון שהופיע בסקירת ה- Weiss 202 בניסיון לבחון אם אוכל לזהות את ההבדלים גם ללא השוואת A/B.
יכולתי בקלות.
ה- 202 הוציא הרבה יותר אנרגיה מהפסנתר של הריס והטונאליות שלו היתה יותר מאוזנת לאורך הטווח הטונאלי. דרך הצמד הנוכחי המוזיקה מתנגנת לה ביתר נינוחות, מעט רומנטית יותר.
מה שכן דומה זה ששתי התוצאות לא נשמעות לי "כמו מחשב", הן נשמעות כמו CDP טוב.

אם הייתי צריך לבחור זוכה בשיחזור המועדף לשנת 2010 הייתי בוחר ב- 202 אך גם הייתי מעניק פרס ניחומים לצמד הזה על המאמץ.

מה כל זה בעצם אומר?

ה- Evo הופך את המחשב לטרנספורט מוכשר ביותר. מוזיקלי, ללא עיוותים טונאליים מובחנים, ללא ארטיפקטים דיגיטליים ומכאן והלאה הוא נותן ל- DAC לעשות את שלו.

ה- 1US הוא מכשיר מצויין (רק עם ה- hiFace אני מזהה עד כמה) אך יש לו אופי שונה מאוד מזה של ה- 202. הוא מעט יותר עגול, מעט פחות מלא אך גם פחות רזולוציוני בתחום העליון, ויותר "איטי" ברמה המוזיקלית.
ה- 202 נתן לי חוויה יותר מערבת עם המחשב, ויותר מפתיעה, אבל בהנתן הבדל המחירים של הפתרונות האלו זה לא בדיוק קרב הוגן.
נוסף על כך, באלבומים מסויימים, אלו שזריקת הרומנטיקה והרגש עשתה להם טוב יכולתי בהחלט להעדיף את התוצאה של צמד ה- Evo וה- 1US כך שממש אין להם במה להתבייש.

Pat Metheny - One Quiet Night
אנסה לתקן כאן עוולה שגרמתי ל- 1US כששכחתי לציין בסקירתו עד כמה הוא מצטיין בשיחזור גיטרות, למרבה המזל התכונה הזו נכונה גם לצימודו עם ה- Evo, ואולי אף יותר.

אביעד חברנו שיכנע אותי לרכוש את האלבום בעקבות סקירתו את Orchestration של האמן המתולתל. ובגדול הוא צדק מאוד, בהחלט דיסק חובה בספריה שלי (גם אם צריך את המוּד הנכון בשביל להאזין לו בשלמותו).

האלבום הזה קצת טריקי לתאור תכונותיו הסוניות. מצד אחד אני לא חושב שהוא יכול להשמע גרוע, הוא מהסוג המחמיא הזה. מצד שני לא כל ציוד יכול להוציא ממנו את המיטב, הוא עלול להשמע עבה מידי, מעורפל מידי ולהחביא את המהות המוזיקלית שלו מבעד לסאונד.

ולמרות שה- 1US בעל צליל עבה בבסיסו, במיוחד בתחום הנמוך, האלבום הזה לא נשמע מעורפל כלל או עבה מידי, ובכלל תמיד כיף להאזין לגיטרה דרכו.

מה שה- Evo הוסיף למרקחה זה שפע של מוזיקליות, חלקות (smoothness), עידון וריאליזם שמתעצם גם בגלל שיחזור והבלטת הניואנסים שבפריטות מבלי להיות אנליטי. בתחום האחרון מתבטא רוב ההבדל מול ה- hiFace ובכולם ההבדל מול ה- Essence ST.

Gretchen Parlato – In a Dream
שונים ככל ששני האלבומים האחרונים יהיו, יש עבורי חוט המיצר ביניהם וגם בין התחביב שלנו קשר עמוק, אך מייד נגיע אליו.

גרטשן באלבומה השני מ- 2009 אספה שרשרת טרקים די שאפתנית ממקורות כמו סטיבי וונדר, הרבי הנקוק, ווין שורטר ודיוק אלינגטון מעובדים בכבדות למקצבים לטיניים/ברזילאיים/אפריקאיים.
לגרטשן קול חושני, קליל, משולב בלחישות ופלסטו (אפילו משולבות כאן הקלטות מהילדות - גיל שנתיים על פי ה- Liner Notes) המתאים מאוד לז'אנר לטעמי.

פרויקט שכזה יוצא בדר"כ מוצלח מאוד או מרגיז מאוד. אני מעדיף לשייך אותו לאופציה הראשונה, ולא מעט בגלל הנגנים המוכשרים שמלווים את האלבום, אבל כאן אנחנו מגיעים לאותו ניואנס איתו התחלתי.

למרות שאין משהו קשה במיוחד מבחינה טונאלית, ואפילו מוזיקלית בשני האלבומים האלו, אני יכול להנות מהם רק כשהסטאפ במצב מושלם. זה אומר שהכל יושב במקום, לא התעסקתי עם כבלים, שטקרים ושאר אביזרים, רק אז אני יכול להנות מהאזנה רצופה לכל האלבום וממש להרגיש אותו. זה נכון גם ל- CDP שלי אגב, לא רק לניגון דרך המחשב.

והעובדה שהצלחתי להגיע למצב הזה עם ה- Evo (וה- 1US) אומרת עבורי הרבה. בעיקר שזה מוצר שמסוגל להחצין "נשמה", מוזיקליות, עידון, עדינות וניטראליות.

בכל זאת הייתי מוותר על הסמפלים של גרטשן הצעירה, הם די מעצבנים.

John Sebastian & David Grisman – Satisfied
הפעם לא אחסיר מהסקירה לפחות אלבום הי-רז אחד, שמיכאל לא יכעס, בכל זאת מוצר של ניל ;)

רכשתי אותו מ- http://www.hdtracks.com במטרה לגוון קצת את אוסף ההי-רז שלי גם מבחינת הז'אנר ה"פולקי" וגם ההוצאה (Acoustic Disc). זה מוצע לנו ברזולוצית 24bit/96khz בפורמט FLAC ואפילו בהנחה של כמה שקלים ב-"ספיישלים".

לפני שנתקדם לאלבום ולשיחזורו אספר שה- Evo כמו ה- hiFace מתמודד בקלות עם כל רזולוצית הי-רז שניסיתי (לא הגעתי ל- 32ביט משום שאין לי חומר כזה). בעזרת ASIO4ALL או WASAPI תדר הדגימה התעדכן אוטומטית ובמהירות בלי שבכלל ארגיש.
הנורית של ה- 1US סימנה לי שאני כבר לא בדומיין ה- Red Book, אך דרך ה- 1US לא יכולתי לנגן 192khz, רזולוציה זו נאלצתי לבדוק עם הממירים האחרים.

ובחזרה לאלבום שלנו, צמד הותיקים האלו מעניקים לנו כאן אלבום אקוסטי, אינטימי, חם ומרגש בעל אופי פולקי כאמור עם נגיעות בלוז. השילוב של הגיטרה המלאה עם המנדולינה הדקה (לא דקה מידי) והניגון הרגוע נותן יופי של אוירה אמריקאית. נוסיף את קולו של סבסטיאן שאולי לא מושלם טכנית אך מתאים לאוירה בצורה מושלמת לטעמי.

השילוב של המוזיקליות הנינוחה של ה- Evo והעידון בתחום הגבוה (רלוונטי בעיקר למנדולינה והמפוחית) שאינו פוגע בפירוט והניואנסים עם הסאונד המלא של ה- 1US מעניק כאן יופי של שיחזור מוזיקלי וטונאלי.
פשוט כיף להאזין לצמד האמנים כמו לצמד המוצרים.

למרבה המזל אין לי גירסת ה- CD כך שאני לא צריך להתעסק בהשוואות ויכול להנות מאיך שכל השילוב הזה עובד.

M2TECH hiFace Evo


סיכום


לפני שנמשיך בסיכום אני מזכיר שה- hiFace בשתי גירסאותיו מיועד לספק יציאת אודיו דיגיטלית למחשב. זה אומר שצריך ממיר דיגיטל לאנלוג בהמשך השרשרת, יהיה זה DAC יעודי, DAC משולב בנגן, במגבר משולב או אפילו רסיבר. בכל מקרה נצטרך אחד כזה.

עת סקרתי את ה- hiFace המקורי ושמעתי על גירסת ה- Evo שעתידה לצאת תהיתי לעצמי איך אפשר עוד לשפר מוצר כל כך מוצלח. היום אחרי תקופה עם ה- Evo ואחרי שהצלחתי להביא אותו לרמה לה ציפיתי אני מבין על מה מדובר, ואם קראתם את כל הסקירה עד עכשיו אני מקווה שגם לכם יש מושג.
ה- Evo יותר רזולוציוני לאורך כל הטווח הטונאלי (אך זה מורגש בעיקר בתחום הגבוה) מבלי לאבד את החלקות, העידון והמוזיקליות של ה- hiFace המקורי.

נשאלת השאלה האם השידרוג מצדיק מחיר גבוה פי ארבע לערך, יותר אם נתחשב גם בעלות הספק והכבל.
אני מניח שזה תלוי מאוד בשימוש ובדרך שאנו מסתכלים על הדברים. מצד אחד עבור שיפור סוני שכזה לשלם תוספת של כ- 2,000 ש"ח זה ממש לא בשמיים בעולם שלי, ובל נשכח שהתוספת ברמת אפשרויות היציאות הדיגיטליות היא עצומה.
מצד שני מי שמצפה לשיפור סוני של 400% בתמורה לתוספת במחיר שישכח מזה, מדובר על משהו בגיזרה של 10-20% לדעתי.

ישנו עוד הבדל מהותי בין שני המוצרים. בעוד ה- hiFace הינו מוצר פשוט של Plug&Play, מצאתי את ה- Evo הרבה יותר מפונק מבחינת כבל USB וספק הכח. אך זה גם אומר שיתכן שאפשר להרים אותו יותר גבוה משאני הצלחתי בהתחשב בכך שהסתפקתי במוצרים משלימים זולים יחסית. הכיוון של ויטאלי להשתמש בספק של תדי פארדו ואולי גם כבל USB "אודיופילי" (ולא בהכרח יקר במיוחד) יכולים להיות מעניינים מאוד.

אני מוצא את ההיפייס הבכיר כמוצר שלם וחסר פשרות להפיכת המחשב לאינסטרומנט מוכשר בשיחזור מוזיקה. אופיו נינוח, מלטף ומרגש מבלי להיות סגור או חם מידי, הוא מסוגל לשקף את המהות המוזיקלית תוך כדי הסתרת או ביטול כל המחלות שהכרנו בשיחזור מבוסס מחשב.

ה- Evo הופך כיום להמלצה האישית שלי לבעלי סטאפ סטראו העושים שימוש ב- DAC ובמחשב כמקור ראשי או לפחות קבוע. כמובן גם למי שצריך את אחת היציאות שאין ב- hiFace המקורי.
למי שמשתמש במחשב רק באופן ארעי, או שהתקציב לוחץ, ה- hiFace גם עושה את העבודה ויכול לספק יופי של תוצאה.
אולי הגיע הזמן שאתחיל להקשיב להמלצות שלי, שני המוצרים האלו טובים משמעותית מה- Essence ST שלי.

רציתי לבחון עוד הרבה אספקטים של המוצר, אולי ספק וכבל יותר טובים, בטוח סינכרון שעון ויציאת AES/EBU ואולי גם השוואה עם ממשק ה- FW של ה- Weiss 202 אך עברתי את מכסת המילים של הסקירה הזו כבר מזמן כך שנשמור תהיות אלו להזדמנות אחרת.

M2TECH hiFace Evo


נתונים טכניים


תדרי דגימה נתמכים (בקילו הרץ): 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192
עומק דגימה (גודל מילה): 16 עד 32 ביט
כניסה דיגיטלית: USB 2.0
כניסת שעון: קיים - קונקטור BNC
יציאות דיגיטליות:
- SPDIF קונקטור RCA
- SPDIF קונקטור BNC
- AES/EBU קונקטור XLR
- אופטית toslink
- אופטית ST
- I2S קונקטור RJ-45
מתח כניסה: 7-11V מקסימום 15V
מידות: רוחב 10.5 ס"מ עומק 14.2 ס"מ גובה 5 ס"מ
משקל: 380 גרם


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, PC based Music Server, Audio Space US1, Atoll DAC 100, MF V-DAC
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech SQ110
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala

מחיר: * לא רלוונטי *

יבואן בעת הסקירה: לייב סאונד
יבואן נוכחי: Soundquest




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות