עכשיו 16/12/18 08:53

פורסם: 15/07/09 23:01 ע"י efib


KR Audio - VA880



KR Audio - VA880


היה לי בעבר מפגש חיובי עם מגברים של KR. מפגש אמנם שונה, שונה במובן שכל הציוד מסביב היה שונה. אך כזה שהשאיר לי זיכרון כל כך טוב, העולה מהתת מודע מידי פעם באופן לא רצוני, בדומה לזיכרון שמשאיר/ה בן/בת זוג מיתולוגיים.

באופן טבעי כשערן מ- Audiofreak התקשר והודיע שיש לו מגבר מעניין להביא לי לשמוע שמחתי והתרגשתי לקראת המגבר המיועד. החשש שלי היה שהיות (וכמעט) וכל הסביבה שונה מהבדיקה הקודמת אז אתאכזב קלות (ואולי אף יותר מזה ...) ואמחק מהזיכרון הטוב את המפגש הקודם.
החשש שלי התבדה ... ובגדול ...

מצאתי מגבר שיודע לרגש, מגבר שיודע לנגן את המוסיקה באופן מיוחד.
הקו הנקי, המפורט, והמרגש שהוביל אז בסט אפ ששמעתי התעצם כעת לרמות גבוהות יותר. תוסיפו לזה דינאמיקה יוצאת דופן, שקיפות ברמה מפחידה (הבדלים שמיעים לא רק בין אלבום אחד למשנהו (שגם זה לא תמיד טריוויאלי ...) אלא גם בין טרק אחד למשנהו ).
למי שבעיית הקשב מציקה לו כרגע או למי שזמנו לא בידו כרגע יכול להתייחס לזה כמעין סיכום משנה.

KR Audio - VA880


KR


KR Audio חברת אודיו צ'כית הממוקמת בפרג. החברה מייצרת שפופרות (בעבודת יד אם זה מוסיף משהו) וציוד הגברה (כמעט כולם על בסיס שפורפרות בתכנון SET).
הרבה צרכני אודיו (אודיופילים ?) מכירים אותה בזכות המגברים יוצאי הדופן בשפופרות האולטרא ענקיות שלהם מסדרת ה- Kronzilla.

כל מי שביקר בביתן של KR Audio בתערוכת מינכן האחרונה היה יכול לראות ולהתרשם מהמגבר החדש שלהם. מגבר שמאופיין בשני חידושים תכנונים מבנים שלהם בחברה.
החידוש הראשון הוא שהמבנה של מגבר האינטגרייטד ההיבריד שונה מהסטנדרט שאנו רגילים שהוא PRE מנורתי והגברה טרנסיסטורית. כאן כאמור הוא הפוך. ה- PRE הוא טרנסיסטורי וההגברה מנורתית שמכילה 4 מנורות 88KT.
החידוש השני הוא שהמגבר הוא מגבר בתכנון פוש פול בשונה ממרבית מגברי החברה שהם מגברי SET, בעצם זו פעם ראשונה שהם משחררים גרסת מגבר כזה.

KR Audio - VA880


המוסיקה ...


הנוהל הבלתי פורמאלי שלי לגבי סטאפים שאני בפני בדיקה שלהם הוא שאני נותן להם להתחמם מספיק זמן
( + 10%) ורק אז בונה לעצמי את התפיסה של איך אני שומע.
הדבר נכון לגבי ציוד טרנזיסטורי והוא קריטי לגבי ציוד שפופרתי. אני מניח דיסק ובורח מטווח ההאזנה (אני יודע ... אם היה לי סטרימר זה היה יותר קל ...).
לגבי תקליטים הפעולה של הפעל וברח מטווח ההאזנה פחות פרקטית אז אני מנסה להתעלם מהאיכויות בתקליטים הראשונים וליהנות רק מהמוסיקה (חוצפה שכזו ... לשים תקליט וליהנות מהמוסיקה ...).
הפעם הייתה לי גם כוונה לשבור מיתוס ..., שאכילת פלאפל אצל עופר משפיעה לחיוב על איכות ההאזנה (מעבר לאיכות הצורה העצמית שמתקבל מאכילת יתר ...), אז הסתפקתי באוכל ביתי דיאטטי (שוקולדים טובים וכאלה ...).

אווה קאסידי דיי התחבבה עלי בזמן האחרון וכבר הבטחתי לעצמי לכתוב עליה סקירה קצרה אז לא אלאה אתכם בפרטים מרובים, רק אומר שהבחורה המוכשרת הזו בחייה הקצרים (מאוד) הספיקה להקליט לא מעט חומר, אגב רוב החומר הודפס ושווק לאחר מותה.
האלבום Live At Blues Alley הוא אלבום קאברים לשירים די מפורסמים ומוכרים.
לכל פליטי זמרות הג'אז בלובי של מלונות 3 - 4 כוכבים שכבר מתחילים לגלגל עיניים ולחשוש ... אלבום זה רחוק מאוד מזה. זהו אלבום מתוק אך לא מתקתק. העיבודים של אווה לשירים הם מצוינים, הנגנים משובחים והמוסיקה מלאה ואמיתית, ג'ז טוב במלוא מובן המילה, ברמה של מלון 5 כוכבים ומעלה ... וההקלטה טובה מאוד.



אווה קאסידי נשמעה צלולה (סאונד נקי), גדולה (במה רחבה) ומפורטת עד כאב. שומעים הכל באלבום. אותי מעט הפתיע ודי סיקרן לשמוע הבדל בשירה בין כמה קטעים באלבום. וכשהחזרתי לוודא שלא הזיתי אכן מצאתי הבדל שיכל לנבוע כנראה ממיקום שונה של המיקרופון או מהעריכה לאחר מכן.

רמת השקיפות במגבר הזה היא באמת חריגה.
המגבר משקף את המקור ואיכותו וכמעט ולא מהוה כסנן (בכלל העניין הזה של שקיפות הוא לא ממש סגור אצלי... זאת אומרת אני לא סגור על זה ששקיפות יתרה היא אכן תכונה חיובית לגמרי).
היו לי הבדלים בין מקור למקור (זה כמובן די טריוויאלי ולא חריג).
היו הבדלים בין אלבום אחד למשנהו (גם זה לא ממש חריג), באופן כזה שאלבום שמוקלט לא טוב- אתה לא תברח מזה, תשמע היטב את הלקויות, לעומת אלבום שמוקלט טוב- ממנו אתה תהנה יותר.
אך מצאתי גם הבדלים בין טראק אחד למשנהו כמו למשל באלבום של אווה קאסידי (וזה כבר מעט חריג ...).

האלבום המופלא Kind of Blue של מיילס דיוויס (ההוצאה המיוחדת, שכוללת LP ודיסק (ועוד ... ועוד...)) נשמע מרגש ודינמי באופן משמעותי.
בקטע SO What (קטע ראשון) Chambers Paul מתחיל לפרוט על הבאס ביחד עם Bill Evans בפסנתר ברוגע מוחלט, בעדינות יתרה ובנגיעות קלות כאילו כל הזמן שבעולם שלהם.
בהמשך מצטרפים, בקצב שמתגבר אט אט, Jimmy Cobb בתופים ו- Miles במשך דקה וחצי.
רק אז Miles עובר לקדמת הבמה וכל האחרים, בתיאום, עולים מדרגה בעוצמה ובקצב.
כאן בדיוק הם הרגעים שדינמיות טובה יכולה לחגוג ונותנת את חוזקה.
ברגע הזה קרה דבר מופלא: לפתע לקחתי, בלי לשים לב, חצי צעד אחורה (אפילו שישבתי ...) בפליאה. העלייה בקצב ובדומיננטיות של המוסיקה פתחה לפתע במה ענקית, ממש כאילו מעירה אותך משינה.



הפריטה בבאס של Chambers Paul בפתיחה ב- Flamenco Sketches (קטע 5) נשמעת מדויקת, בשרנית ובעלת נפח.
המברשת שנעה על הסנר נשמעת ברורה, מה שמעיד לי שהפרוט המצוין חושף את הכל (כנראה …). קולטרין עם הטנור סקסופון נשמע ברור ויציב לאורך האלתורים שלו, כשהוא מלהטט למעלה ולמטה, ימינה ושמאלה, הטנור נשמע בשרני ואחיד.
בדקה החמישית, כשהטנור מופיע בצד שמאל, הוא נקי וצלול ולא מאבד מהבשרנות שלו. החצוצרה של Miles מגרדת כרגיל את הקצוות הגבוהים אך לא נכנסה לדיסטורשין (רוויה) מה שמעיד על פתיחות ופרוט ושליטה טובה ברמקול ובטויטר.

-- הערת שולים
כששמעתי את האלבום ב- CD בסוף היו כל הקטעים מהאולפן שהופסקו בהקלטות לשיפורים והשיחות בין Miles למהנדס ההקלטות נשמע בין קטע לקטע. מה שנותן לך רגע של בריחה אחורה בזמן, אפשרות של לעלות על מכונת הזמן, לכוון 50 שנה אחורה ולהיכנס לאולפן ההקלטות.
-- חזרה מהשולים

KR Audio - VA880


באלבום המצוין Yesterday של הטריו המשובח Jarret, Jack DeJohnette ו- Gary Peacock בקטע הראשון Strollin’ (ובכלל ...) המברשת נשמעת ברורה וצלולה. הצליל נשמע "גדול", במה גדולה וצליל ריאליסטי. מיתרי הבאס נשמעים ברורים ובשרנים ושומעים היטב את הרעידות שלהם. הפסנתר של Jarret נשמע מפורט, ריאליסטי ומרגש כאחד.

בקטע Wish you were here מתוך אלבום האוסף ECHOES של ה- Pink Floyd, הכניסה של הגיטרה בתחילת הקטע לאחר אפקט הרדיו הישן משקפת את גודל הבמה, הצליל נשמע אמיתי ונכון, המעבר החד של האצבעות של David Gilmor על מיתרי הגיטרה נשמעים ברורים וחדים. התופים של Nick Mason נשמעים גדולים ועמוקים.

מאותו אלבום בקטע One of these days המשחק של הבאס שמנוגן ע"י David Gilmor ו- Roger Waters בימין ושמאל (בקטע הזה שניהם מנגנים בבאס) נשמע מהיר, בשרני וברור מאוד. התופים של Nick Mason נשמעים אמיתיים ומרגשים.



סיכום


לא היה לי קל איתו מיד ... הסאונד הצלול, הברור, ה- OVER שקיפות, לא נקלטה לי באופן ברור מיד. אף נרתעתי קלות ועקבתי בחשדנות מה.
הפירוט המדהים הוא יוצא דופן, לקח לי כמה דקות לעכל את גודל הפירוט. אף טעיתי בהתחלה והחלפתי זאת בבהירות יתר, אך לא כך הדבר. אמנם המגבר בשילוב המקורות והרמקולים שלי משכו קצת למעלה לבהירות אך כמה שלא ניסיתי (וניסיתי לא מעט ...) הסאונד לא גלש לעיוות והיה נוח לאוזן. בד"כ ציוד שנוטה לבהירות מכביד על האוזן ולאחר זמן מועט קשה לשמוע, אך כאן כאמור רחוק הדבר מזה. המגבר הוא מגבר מהנה, מרגש שפותח לך קולות חדשים שלא תמיד הכרת.
עניין השילוב פה בין החלקים השונים הוא מהותי. זאת אומרת, השילוב תמיד הוא חשוב, אך כאן איכות המקור היא קריטית. המגבר שקוף באופן קטלני ... אם המקור לא יהיה איכותי מספיק זה לבטח ישתקף באוזן.
KR שיחררה גירסת מגבר ששומר על הקו המיוחד, הנקי שלהם, עם שקט מרשים ביותר. עם צליל דינמי, מרגש ומפורט.
המגבר, על אף נתוני ההספק הצנועים שלו, חזק ביותר והזיז (שלא נאמר הריץ קדימה) בקלילות את הרמקולים שלי. המגבר נותן אלטרנטיבה מצוינת למי שמחפש להיכנס לליין המוצרים של KR אך לא יכול עם מגברי ה- SET האימתניים שלו ואין באפשרותו לפצל לשני חלקים של PRE ו- POWER (משיקולים של מיקום, תקציב ועוד).
לכל מי שמחפש הגברה איכותית בתקציב הנ"ל - חייב לאפשר לעצמו לפחות לשמוע את המגבר הנ"ל.

KR Audio - VA880



אלבומים שנוגנו


LP's
Pink Floyd : Echoes (Best Of) 180-gram
Miles Davis : Kind of Blue 180-gram
Verdi : Requiem : Riccardo Muti
Dexter Gordon : Our man in Paris 140 gram
Loseph Haydn : La Creation : Igor Markevitch : Philharmonique de Berlin
Miles Davis : Sketches of Spain
Keith Jarret : Yesterdays 180 gram

KR Audio - VA880


CD's
Miles Davis : Kind of Blue
Patricia Barber : Live A fortnight in France
Lisa Ekdahl : Lisa Ekdahl
Chat Baker : Embraceale
Haig Yazdjian : Amalur
Vivaldi : Suonata a violoncello solo : Bruno Cocset
Joseph Haydn : Concerto pour violoncello : Jean Guihen Queyras
Bebo & Cigala : Lagrimas Negras

KR Audio - VA880


נתונים טכניים:


כניסות RCA: ארבע
משקל: כבד ...
הספק: 70 וואט לכל ערוץ
4 מנורות KT 88 תוצרת KR
טופולוגית פוש פול (PP)
CLASS A


KR Audio - VA880


KR Audio - VA880


ציוד בדיקה:


מקור אנלוגי: Clearaudio Champion Level II
זרוע: Clearaudio Satisfy
ראש: Clearaudio Melody V2
פונו סטייג': EAR 834
מקור דיגיטלי: Unison Research Unico CDP
רמקולים: Opera Quinta
כבל רמקול: Siltech
אינטרקונקט 1: Siltech
אינטרקונקט 2: Acoustic Zen

מקום בדיקה: סלון משפחתי ( 3 * 6 ) כמעט ממוצע שפתוח בצידו לשאר הבית.

מחיר השקה מיוחד: 25000 ש"ח.
מחיר חו"ל: 5250 אירו

יבואן: Audiofreak
אתר היצרן: http://www.kraudio.com




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות