אז זהו הפרק השלישי, אחרי שעברנו על רחשי ליבי, ולאחר מכן על "הבחירה" על מה ללכת, באיזו דרך לבחור ואם
להתחיל בכלל, אנחנו סוף סוף מגיעים לתכלס. (זה הולך להיות פוסט ארוך משהו עם המון תמונות. קחו בחשבון)
הגרוטאה שוכבת כבר כמה ימים במחסן ממתינה שאצא מהקונכייה שלי, אשנס מותניים ואחשוב מה אני עושה עם זה
לעזאזל .. כמה כסף זה יעלה לי ואיך מתחילים.
אז אין מנוס מלשלוף את כל הידע שצברתי עם השנים בתחום האנלוג ולהתחיל לגלגל אותו בראש.
כולל החלומות, הפחדים, הגחמות וכל הלינקים לאתרים ההזויים שטיילתי בהם, לרבות "ויניל אסיילום" האלמותי ו"לנקו גן עדן"
שכמובן היה ה home base של כל הפרויקט הזה ומשם שאבתי ידע כמו מטורף. מה שיפה מאד שיש שם אנשים
שששים לעזור, הם מלאי ידע ונחמדים מאד, כמו גם שרשורים שלמים ועצומים של בדיקות, תכנונים, טעויות של אנשים,
פרויקטים מדהימים וקצת מגעילים.. והכי חשוב.. תת פורום שמלמד אותך פחות או יותר איך לפרק לנקו כזה לגורמים
ולהחזיר חזרה שהוא מטופל, מאוזן, מיושר, מפולס ועובד קצת יותר טוב מאיך שהוא עבד כאשר יצא מהמפעל כמה
עשרות שנים אחורה. יש שם מליון טוויקים לאייך לשפר חלקים מקוריים ואפילו איך לבנות חדשים. איך ליישר את גלגל
האידלר למשל, איך לעשות לו דמפינג, בעצם איך לעשות דמפינג לכל הפטיפון המקשקש הזה..
איך לפרק את המנוע, ליישר את השאפט, לגרז לנקות ולהחזיר חזרה, כמו גם לציר המרכזי כנ"ל.. ועוד ועוד ועוד..
פרק א'אז לפני שהתחלתי בכלל לתכנן מה תהיה הצורה הסופית של הפטיפון.. לקחתי על עצמי ללמוד וליישם על הפטיפון
שרכשתי את כל מה שצריך.. העליתי אותו מהמחסן, הנחתי אותו בפינת האוכל, הבאתי את כל כלי העבודה שיש לי
בבית, כולל אלו שהלכתי במיוחד (כמה פעמים) לרכוש במיוחד עבור העבודה הזו.. וניגשתי לעבודה.
לא צריך פה כלים מיוחדים, רק כאלו שמתאימים לעבודה הזו. לדוגמא יש בכל הברגים גם דבק מיוחד מימי המפעל
ש"נועל" אותם שהיה צורך לפתוח ועוד כל מני דברים שיש לקחת בחשבון..
כמו כן חומרי גירוז, שימון, ניקוי, ברגים חדשים, קפיצים ועוד ועוד..
הפירוק
אז התחלתי במלאכת השיפוץ. המנוע הוסר, כמו כן גם הציר המרכזי.. וכל המנגנונים האחרים. כמו הזרוע למשל וכל
הנלווה אליה. החיווט הישן נזרק אל הפח וכבלים חדשים שיחליפו נקנו.
כמו גם שקע IEC שיחליף את קו החשמל המשתלשל מהמנוע עצמו עד לשקע.. (רציתי שתהיה אפשרות להשתמש
בכבל חשמל ייעודי ולא משהו שמחובר מלמטה מהמנוע לחשמל כמו במצב "המקורי")
נקנו לא מעט חלקי חילוף שחלקם הגיעו מחוץ לארץ וחלקם פה בארץ לאחר כיתות רגליים ואצבעות לא קל. כדי למצוא
דברים הזויים במיוחד שרציתי להחליף למשל.. שיהיה.
איתכם הסליחה שלא צילמתי את כל הפעולות האלו.. אלו היו ימים מטורפים במיוחד עם בלאגן אטומי בבית ותקופה
לוחצת מבחינות רבות.. הדבר האחרון שחשבתי עליו, זה להביא ציוד צילום ולתעד את זה..
היום אני קצת מצטער.. שלא צילמתי לפחות עם הנייד.. רק כדי שיהיה.. כי תכף תראו שכן חשבתי על זה במקרה אחר.
אז השיפוץ ארך כמה ימים של עבודה בשעות אחה"צ ובמיוחד אל תוך הלילה שיש לי שקט מגורמי הנהלה שונים.
כמו כן הייתי צריך להמתין לחלקים כאלו ואחרים כך שלא תמיד התקדמתי כפי שרציתי.
הציר פורק נוקה ושומן, כמו כן גם המנוע שהיה חינוכי מאד לפרק, לנקות ולהחזיר אותו כמובן חזרה למצב מאוזן
ו"חדש". אז נכון שלפרק ולנקות זו לא כזו בעיה (קצת), אבל הסתבר שלאזן את ה'שאפט' אחרי שמחברים הכול יחד,
יכול להיות קצת מתיש עם עבודה מדויקת מאד ומעט קשה שאתה לבד בבית.
גם על זה התגברתי ולבסוף זה הסתיים שהכל נוצץ שקט ומגניב.
במקביל.. הייתי חייב כבר להתחיל להעביר הילוך עם מה שיקרה הלאה.. זה יפה מאד שאני משחק בעצמי עם חלקי
מתכת וקצת חשמל, מכניקה והידראוליקה.. אבל פטיפון כמו שאני רוצה, עדיין לא נראה באופק.
חייבים להניח יסודות לפחות באופן מחשבתי למה יקרה בשבועות הקרובים ולאיזו (ועד כמה רחוק) דרך אני רוצה לפנות.
אז הקונספט של PTP נכונה מדויקת ומגניבה לגמרי.. זו דרך שבעקרון מבטלת את בעיות הפלינת' המקורי ומשפרת
מאד את נצילות המנגנונים.. אבל אחרי בירור וסבב מוחות בין חברי, החלטתי שאני ממשיך עם הפלינת' המקורי.
רק שאותו אשפץ גם כן ואנסה לפחות להוריד עד כמה שאפשר- בעיות ילדות שיש בו ואת הפיניש הדי מכוער שהוא הגיע
אלי. רק כדי שתבינו את הז'רגון..
שאני אומר
פלינת' אני מתכוון לפלטת המתכת המרובעת שעליה יושבת הפלטה המסתובבת והזרוע מצד שמאל..
שאגיד "קופסה" אתכוון לשסיי עצמו שהמנגנונים + הפלינת' ישבו עליה.
אם כך, המשכתי לשם.. הרעיון היה כמובן לצבוע אותו מחדש כדי שיראה נקי ויפה. לא שרוט, מגורד מלא במדבקות
ובדבק. התחלתי בלהוריד את לוח האלומיניום בחזית (שעליה הכיתובים וכדומה) ולהוריד את הצבע השחור כדי להכין
את השטח לצבע.
הסרת צבע
מסתבר שלהוריד את הצבע המקורי זה לא משהו שכל כך קל לעשות וזה צבע חומצתי מיוחד להסרת צבע, מגרדת מתכת, ולא מעט בד שמיר. לבסוף.. הפלינת' נצץ באור יקרות בצבע המתכת המקורי והיה חלק כמו תחת של תינוק.
המתין לצביעה. לאחר מכן, צבעתי בצבע יסוד אפור כדי לבסס בסיס לצבע הנבחר. זאת עשיתי 3 פעמים כאשר בין
כל "יד" יש לילה המתנה לייבוש והחלקה עם גריידים שונים של נייר שיוף.
יסוד
לבסוף, 2 "ידיים" של הצבע הנבחר.
עם 2 לילות בידוד וייבוש. שיוף שוב עם כמה גריידים של נייר שיוף ונייר מים להחלקה מושלמת.
הפיניש הסופי היה בעזרת ווקס מכוניות, כדי שהכול יבריק ויהיה חלק מאד.
קרם
את כל העבודה הזו עשיתי כמובן בחוץ באוויר הפתוח בקרבת המחסן הפרטי של הבית.. בעוד ששוב.. מצלמה הייתה
הדבר האחרון שרציתי לקחת לסביבה הזו. (צבע, אבק משיופים, כלי עבודה ועוד..)
אבל כן צילמתי עם הנייד, כך שתסלחו לי על איכות התמונות הפעם.. מבטיח בסוף תמונות יפות יותר

.
צבע הפלינת' שנבחר היה בהשראתה של סטרטוקסטר שהיית פעם, שהייתי מאד מאד צעיר -חלום רטוב שלי..
אמנם בתמונה רואים לבן, אבל בגלל שלא רציתי ממש ממש לבן, בחרתי במן צבע קרם שנקרא "שקד"
ד"א אם מישהו תוהה, הפלינת' לא רק נוקה ונצבע מחדש. הוא גם שוכך עם חומר מיוחד מלמטה, שגורם לו לרעוד
הרבה פחות ולהעביר פחות ופחות אנרגיה אל הפלטה, הציר והתקליטים שלנו ובהמשך לשפר את הסאונד ואת הדיוק
שנקלט מהגרוב. סתם שתדעו

בסוף התהליך הזה שהיה מאד מתיש והדיר לא מעט שינה מעצבים בעיקר..הוא עלה מן המחסן שוב, אל פינת האוכל
כדי לנסות לראות אם הכול מתחבר ונראה סביר וששום דבר לא צריך צבע נוסף.
הכול פורק שוב ונכנסתי לתהליך נוסף של שיפוץ הזרוע המקורית של הלנקו..
לשם הווידוי אני רוצה להגיד שלא הייתה לי שום התנגדות לזרוע הזו בתחילת הדרך. אבל ככל שהתעמקתי עוד ועוד "בגן
העדן" (הפורום עם החברה של לנקו) הבנתי שחבל על הזמן ויש להחליף אותה אם התקציב מאפשר זאת.. אבל גם
מצד שני אמרו שאם משקיעים מעט, מחליפים כמה דברים ומטפלים בה, היא יכולה לתת כמה דברים נחמדים.. לפחות
עד שיש כסף להחליף. בקיצור.. אף אחד לא באמת ממליץ עליה כעל משהו FOR LIFE TIME.
ובכל זאת, למרות שירדתי קצת מהעניין של להשתמש בה.. החלטתי לשפץ אותה קצת.. לעשות אותה קצת יותר
מבריקה ויפה, להחליף את החיווט הפנימי שלה ולחווט אותה החוצה ל RCA איכותיים יותר.
אז כך עשיתי. כל הכרום הוברק בעזרת משחה מיוחדת שהלכתי לקנות, החיווט שלה נזרק ונקנה אחר במקומו..
השחלות, הלחמות עדינות וכדומה.. ולבסוף .. זרוע יפיפה חדשה למראה ומגניבה מאד עמדה לה בצד כולל האביזרים
הנלווים שלה (עוד עליה בהמשך).
ממשיכים? בטח.. יש עוד המון עבודה.. (היו זמנים שחשבתי שזה לא ייגמר)
פה בעקרון נגמרו עבודות התשתית על מה שהיה לי בינתיים בבית, מיותר לציין שהקופסא המקורית המסיבית, המגעילה
עם 4 קפיצים מפגרים- נזרקה לפח האשפה הקרוב מבלי שהסתכלתי בכלל מה הולך בפנים, או איזה חרק ישן באחד
החריצים. זה עניין אותי כקליפת השום (אפילו אני עוד לא מצאתי מה לעשות עם הקליפות האלו).
יש כמובן עוד קצת עבודות חיווט וכיוונים אחרונים במנגנונים הללו, אבל אלו יצטרכו להמתין ליום האחרון של הפרויקט.
כאשר הכול יהיה מחובר כמו שצריך ויהיה צורך לכך.
פרק ב' ממש עוד מעט..