עכשיו 16/12/18 08:57

פורסם: 30/06/10 20:50 ע"י aloni


חבילה אנלוגית Clear Audio Concept



Clear Audio Concept


רגע לפני שנצלול חזרה לתחום הדיגיטלי עם כמה ממירים (מעניינים!) המחכים להציג את מעלותיהם בשבועות הקרובים, אני מזמין אתכם להתעכב עוד רגע בעולם הישן/חדש של התחום האנלוגי.

אולי כבר נמאס לקרוא על מהפכת האנלוג המחודשת, איך הצליח התחום הזה לחזור מהצד האפל אל הבמה המרכזית (אך אולי עדיין לא בקידמת הבמה), מין סיפורים שגורמים לך להרגיש ש- "אם אתה לא שם אתה לא קיים".

אז אני יכול להרגיע אתכם, גם אם אתם כמוני לא בעלים של סט אנלוגי - אתם קיימים והכל בסדר, אבל זה לא אומר שלא כדאי להתעדכן מה יש שם בחוץ.
אני את ההחלטה שלי כבר קיבלתי מזמן, ביום מן הימים ארכוש סט אנלוגי. הכיוון המדויק עוד לא נבחר, לא יצרן, לא טכנולוגיה ואפילו לא תקציב. מה שחשוב לי בינתיים זה לאסוף תקליטים, אני רוכש כאלו לאט לאט אך בהתמדה, למעשה הגעתי כבר לאוסף שמאפשר לי להנות מהמדיה בלי להרגיש מוגבל בחומר המנוגן (ועם זאת לא הייתי מתנגד לאוסף רציני יותר, כמובן).

תוך כדי כך אני מתנסה במוצרים שונים, חלקם הוצגו כאן חלקם לא, בכל מקרה הפז"מ הנוכחי שלי לא דורש ממני את "ההתנצלויות" שקיבלתם בסקירות קודמות, גם אם אני לא בדיוק המומחה התורן אני בהחלט חש קרוב מספיק לתחום בשביל לחוות אותו בצורה מלאה על כל צדדיו.

Clear Audio Concept


חברת קליר אודיו, שמציעה לנו את מושא סקירתנו היום ה- Concept היא ללא ספק שחקן מרכזי בתחום האנלוגי, עם ותק של מעל ל- 30 שנה והמון מוצרים והצלחות רשומים בתיקה האישי, אך זו גם חברה עם לא מעט פנים.

זה מתחיל עם ההיצע הרחב, פטיפונים לכל דורש – החל מדרגת הכניסה מודעת התקציב, דרך דרגת הביניים, ה- High End ועד האולטרה High End, מדהימה אותי כמות הדגמים והגירסאות שהחברה הזאת מציעה.

זה ממשיך בתחום הטכני, ראשי MM ו MC למכביר (כולל הגולדפינגר המוערך), הזרועות הלינאריות ומבוססות ה- Pivot (במספר קונפיגורציות bearing כולל המגנטית שב- Concept) ולאחרונה אפילו אל האקריליק שהיה סוג של טאבו או לפחות סימן ההיכר של קליר אודיו עבור רבים הצטרף קונספט חדש כפי שניתן למצוא ב- Innovation וכן, גם ב- Concept.

Clear Audio Concept



שמו של ה- Concept בהחלט מתאים לטעמי לתכונותיו. הוא באמת סוג של קונספט חדש.
זהו אומנם לא הפטיפון הראשון שמגיע כחבילה שלמה מורכבת ומכוונת ישר מהמפעל, ישנם לא מעט פטיפונים שמגיעים (או הגיעו) בצורה דומה, אך אני לא חושב שנתקלתי בפטיפון ברמה הזאת שמגיע בקונפיגורציה הזו.
נוסיף גם את בחירת החומרים החדשה, ואת הזרוע המגנטית ונקבל באמת קונספט חדש.

אני לא בטוח אם קליר אודיו ממקמת את ה- Concept בראש קבוצת דרגת הכניסה או בבסיס קבוצת דרגת הביניים, אבל איך שלא תסתכל על זה יש משהו מרשים ומפתיע בבניית הקונספט, הוא נראה ומרגיש יותר ממה שהוא עולה.

Clear Audio Concept


האלומיניום סביב ה- plinth והגימור השחור חלק שלו עצמו, הזרוע המרשימה למראה (אפילו עוד לפני ששמתי לב ל- Bearing), הבסיס שלה בעל הטבעת המבריקה ואפילו בורר המהירות הרך. כולם נראים ומרגישים איכותיים ומזמינים.
ה- Concept הוא סוג של תכשיט קומפקטי, קטן, איכותי ולא צעקני. נהנתי לצפות בו על הסטנד. האלמנט העיצובי היחיד שהפריע לי היתה מדבקת שם הדגם, זו נראית קצת זולה ולדעתי הודבקה קצת עקום בסמפל שקיבלתי לבחינה. אישית הייתי מסיר אותה לחלוטין.

ה- Concept בנוי בקונפיגורצית one peace, המנוע מוסלק בתוך הבסיס כשהוא מסובב גלגל בעזרת רצועה אלסטית די עבה ועליו מונחת הפלטה השחורה המסתירה את שניהם.

בעבר, כשפטיפונים היו עוד זרים לי, חשבתי שלא אסתפק בקונפיגורציה של מנוע המשולב בבסיס הפטיפון. היום כשיצא לי לשמוע כמה קונפיגורציות כאלו אני מבין שזו לא גזירה משמיים, ואני יכול להעריך את היתרונות הפרקטיים של מבנה משולב שכזה (במיוחד עבורי כשאני צריך מידי פעם לפנות את הסטנד לציודי סקירה).

Clear Audio Concept


הזרוע בעלת המתלה המגנטי (כאמור) לא רק משעשעת למחקר כיצד היא עובדת אלא גם נוחה מאוד לשימוש. כמו בכל שאר האלמנטים של הפטיפון הזה, יש תחושה של אמינות ויציבות תוך כדי השימוש. היא לא קלה מידי וטסה לך מהיד אך גם לא קשה הנותנת לך תחושה של שימוש במחרשה, המעלית והתפס פעלו גם הם ללא דופי.

הראש המסופק עם ה- Concept מסוג MM מעוטר בשמו אך אל לנו להתבלבל עם ה- Concept MC הרי הוא ראש אחר. ה- Concept MM הגיע במארז אלומיניום (לא בטוח אם יש לו גירסאות עץ כמו לראשי MM אחרים של קליר) והינו בעל מאסה של 8 גרם ומתח יציאה של כ- 3.3mv.

Clear Audio Concept


את החשמל שואב ה- Concept משנאי חיצוני פשוט וקטן המחובר לשקע בננה בגב הפטיפון.
כפתור ההדלקה המשמש גם כבורר מהירות תומך למרבה הפלא ב- 33 ושליש, 45 ואפילו 78 סיבובים לדקה ללא צורך לשנות משהו פיזי כמו להזיז רצועה על הפולי. יפה.

ה- Concept אינו רועש בשום אופן, אין סיכוי שאשמע אותו מעמדת ההאזנה שלי גם בשקט גמור, אך אם אני מקרב את אוזני לבסיס אני יכול לשמוע את רחש המנוע.

מה שקצת הפריע לי, ואולי גם שיבש מעט את הבחינה היא העובדה שה- Concept מיוצב על ידי שלושה ספייקים חדים. לא התכוונתי לתת לו לשרוט לי את הסטנד לכן החלפתי את בטן המדף העליון במדף עץ פשוט שאני שומר למקרים שכאלו.

סטאפ


מאוד רציתי לבדוק את הפטיפון “AS IS” כלומר כשהוא מכוון על ידי היצרן, אך מכיוון שמישהו כבר הספיק להתעסק איתו לפני לא עלה הדבר בידי והייתי חייב לכוון אותו מחדש.

אך זה לא שיש הרבה לכוון, הראש מורכב לזרוע בעזרת מתאם יעודי שמונע ממך לכוון זוית השקה לא נכונה עם הגרוב. כל שהייתי צריך זה למצוא את זוית הבסיס הנכונה שתתאים לנקודות ה- NULL (בעזרת פרוטרקטור) ולכוון מחדש את ה- Tracking force ל- 2.4 גרם כפי שהיצרן ממליץ.

ואכן כיוון בסיסי זה שיפר מאוד את התוצאה והפך את הסאונד המעורפל ובאסי משהו להרבה יותר ארטיקולרי וטיבעי.

כפונו סטייג' לוויתי מניל את ה- GCPH איתו נוח לי מאוד לעבוד בזכות כיוון הווליום המאפשר אופטימיזציה בטרם נכנסים לפרה והיציאות האנלוגיות משני הסוגים (סינגל אנדד ומאוזנות).

Clear Audio Concept


סשן האזנה


זהו לא המפגש הראשון שלי עם פטיפונים של קליר אודיו, היו אצלי כבר שלושה כאלו, אך זהו המפגש הראשון עם הדור הזה של פטיפונים בעלי פלטה שאינה אקרילית. למעשה בכל הפעמים הקודמות גם השתמשתי בראש היקר ביותר מסוג MM שיש לחברה להציע (מאסטרו) ופונו סטייג' מיד לבל גם הוא של קליר.

ולמרות הפרמטרים הכה שונים, אני עדיין חש שיש לי כאן עסק עם חיה קצת שונה. בעוד הסטאפים האנלוגיים הקודמים שבחנתי נטו לכיוון הדיוק והפתיחות, כאילו לכיוון נגן תקליטורים טוב, ה- Concept שידר לי משהו אחר.
ה- Concept משך אותי דווקא לכיוון תצוגה מלאה, אפילו שמנה, עם הרבה באס ואופי שמתחבר לי יותר לאנלוג (אך כמובן שזאת סתם תפיסה סטריאוטיפית).
בואו נראה על מה אני מדבר בעזרת כמה אלבומים.

את Songs For My Father של Horace Silver רכשתי לפני זמן רב (חדש, אבל נדמה לי שבארץ) אך ברוב הסטאפים האנלוגיים עד כה לא הצלחתי ממש להנות ממנו. ג'ונס והנדרסון לא יצאו אלי מספיק, סילבר היה קצת חבוי, סה"כ תצוגה קצת אנמית שפשוט לא עניינה אותי מספיק.

הדהימה אותי הצורה שה- Concept ניגן את האלבום הזה כך שיצא לי לשמוע אותו כמה ימים ברציפות רק בשביל לוודא שאני לא הוזה. יופי של דבר, איזו שימחה פתאום האלבום הזה מייצר אצלי. כלי הנשיפה סופסוף יצאו החוצה בגודל (גדול) שהתאים מאוד להקלטה הזאת, הפסנתר פתאום קיבל חיים לא יכולתי שלא להשאב למוזיקה.

לא הייתי אומר של- Concept קצב "מהיר" במיוחד, זה לא שהכל נשמע דרכו מהיר כפי שקורה במוצרים מסויימים. אבל כן מצאתי אותו מצטיין יותר בסוג כזה של מוזיקה "שמחה", במירב הטרקים הוא הצליח להקפיץ אותי אך ב- Lonely Woman לדוגמא הוא לא הוציא את טיפת הרגש האחרונה.

התחום הנמוך עדיין די דומיננטי, גם אחרי הכיוון המעודכן. זה מתאים מאוד להקלטות מסויימות ונשמע טבעי לגמרי (כמו בזאת) אך ברור לי שזה עלול לבוא לרועץ בהקלטות אחרות (כפי שנראה בהמשך).

אותו הדבר אפשר להגיד לגבי גודל הסאונד, אך כאן אני מאמין שיש הרבה המעדיפים סאונד גדול מזה שאני אוהב וה- Concept אולי על הצד הגדול אבל לא הענק והמעיק.

וזו הסיבה שבחרתי להמשיך עם The Fall של Norah Jones, האלבום השנוי במחלוקת אם תרצו, מכיל הרבה קטעי באס ותופים שיעזרו לנו לבחון האם באמת ה- Concept נותן יותר מידי בראש בתחום זה.

כאן אני קצת בדילמה, מצד אחד הייתי מעדיף את הבאס יותר רגוע ופחות דומיננטי, יותר רזה ומדויק נקרא לזה מאשר גדול. מצד שני כן הצלחתי להנות מהשחזור של האלבום דרך ה- Concept וברור לי שיש רבים שיאהבו דווקא את הגודל והבאס הזה.
אז מה שנותר לי זה לספר בדיוק את זה.

הטרקים המלודיים אותם אני מחבב במיוחד נוגנו יפה, ברמה מספקת נקרא לזה, אך הקטעים הקצביים העפילו עליהם ללא ספק עם הרבה אנרגיה ואימפקט.

אני אמביוולנטי לגבי התוצאה עם האלבום הזה.

בטוח הזכרתי כבר פעם את Moonlight Serenade של ריי בראון ואלמיידה בגירסת ה- CD, אך מאז גיליתי שאני אוהב את גירסת התקליט הרבה יותר. אני לא יודע מה בדיוק הסיבה (כלומר אם זה המאסטרינג או יתרון המדיה) אך איכשהו האלבום הזה נשמע הרבה יותר מעניין בתקליט.

כאן למדתי שהאופי הסוני שזיהיתי ב- Concept עד עכשיו לא מתבטא בכל אלבום ובכל מצב. כאן, בבאס האקוסטי של בראון לא הרגשתי נפיחות יתר, הוא נשמע לי טבעי מאוד ואף מפורט ומלא טקסטורה.

גם הגיטרה של אלמיידה נשמעה במיטבה עם גודל טוב, פירוט, ניואנסים מוזיקליים כמו גם סוניים.

היה משהו מיוחד ושונה בדרך שבה ה- Concept הציג את האלבום הזה, הוא אומנם לא עשה זאת בצורה המוזיקלית ביותר שאי פעם שמעתי אותו, אך היתה בכל זאת איזו אוירה מיוחדת שאני סבור שנובעת דווקא מאופי טונאלי שמאוד אהבתי.

שמתי את Songbird של ווילי נלסון בעניין רב לשמוע אותו על ה- Concept אחרי שכל כך נהנתי ממנו עם ה- Hanss.
כפי שציפיתי, גם ה- Concept הצליח לספק עניין רב מהאלבום הזה. תשתית הבאס הכבדה היתה קיימת גם כאן,ה- Concept הצליח לשמור על קצב טוב המתאים למוזיקה וקולו של נלסון נשמע גדול אך ריאליסטי.

מה שה- Concept עשה פחות טוב מה- Hanss היה בעיקר בניית הבמה התלת מימדית הכל כך יפה שה- Hanss הצליח לספק.
היא היתה רחבה אומנם, אך פחות עמוקה ופחות גבוהה מזו של ה- Hanss. בסופו של דבר זה התבטא בתצוגה קצת פחות דרמתית של המוזיקה.

ברמה הטונאלית אין ספק שיש הבדל אדיר בין שני הסטאפים למרות שבחנתי אותם גם על אותו הפונו סטייג' (אך עם ראש אחר כמובן). ה- Hanss הצטיין בעיקר בתחום הגבוה לעומת הקונספט אך השני העמיד מולו באס גדול יותר (למי שאוהב) אבל גם יותר גוף בתדרים הגבוהים יותר. זה מורגש בעיקר בסולו פסנתר לדוגמא.

Clear Audio Concept


סיכום


ה- Concept הצליח להשיב אלי את הרהורי רכישת הפטיפון, שילוב של מוצר נוח, אסטתי, ואיכותי הרבה יותר משתג המחיר מרמז.

אני סבור שה- Concept הוא קונספט מושלם עבור מי שרוצה להכנס לתחום האנלוגי ורוצה לעשות זאת בסטייל עם מוצר איכותי ומחיר לא בשמיים.
מבלי ממש לבדוק זאת, אני סבור שה- Concept יכול לשמש כבסיס מצויין לשידרוג, בעיקר בגיזרת הראש, כך שזה יכול מאוד להיות הפטיפון הראשון וגם האחרון של פלוני.
העובדה שהוא מסופק מורכב ומכוון תעזור מאוד להתגבר על הפחד הראשוני מהתחום.

בתחום הסאונד, לפחות איך שנבחן, ה- Concept הצטייר לי כשילוב מוצלח של מוזיקליות עם קוהרנטיות, בעל צליל גדול יחסית עם דגש על התחום התחתון ואולי מעט סגור - או לפחות לא פתוח כמו פטיפונים אחרים שבחנתי (כולם יקרים משמעותית כולל הראש).
יתכן שעם עוד קצת שעות עבודה התחום הגבוה יפתח עוד יותר, ואם לא, שילוב עם פונו סטייג' פתוח כמו אחד מאלו של קליר אודיו בטוח יעשה את העבודה.

מעבר לעובדה שה- Concept מגיע מוכן לעבודה ולתכונות הסאונד שהזכרתי, זהו מכשיר שכיף להשתמש בו. הכל עובד חלק, נעים למגע, קל לתפעול וקל על העין. מצאתי את עצמי עם עטיפת תקליט ביד יותר משאני רגיל כשיש אצלי פטיפון וזה אומר הרבה.

Clear Audio Concept


נתונים טכניים


מהירויות: 33 1/3 45 78
אחוזי שיבוש מהירות: +-0.04

משקל זרוע: 280 גרם (415 כולל משקולת)
תמיכה בראשים במשקל: 2.5 עד 17 גרם
קיבול כבל זרוע: 156pF/m
התנגדות כבל זרוע: 0,46Ω/m
אורך זרוע אפקטיבי: 9" (239.31 מ"מ)

טווח היענות ראש: 20hz - 20khz
מתח יציאת ראש: כ- 3.3mv
הפרדת ערוצים: יותר מ- 20db
משקל ראש: 8 גרם

משקל כולל: כ- 7.5 ק"ג
מידות: רוחב 42 ס"מ עומק 35 ס"מ גובה 14 ס"מ


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, MBL 1611, MBL 1621
הגברה: PS Audio GCPH, MBL 8011S, MBL 5011, MBL 9007
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II
כבילה - סיגנל: Crystal Cables Dream, Siltech Compass Lake, Siltech Prince
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala


מחיר: 7,000 ש"ח (כולל הראש והזרוע)
יבואן: סבו אודיו




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות