עכשיו 14/11/18 02:36

פורסם: 06/02/13 19:31 ע"י Byrdio


Audio Magic - Blue Dot



Audio Magic Blue Dot


לפני מספר שנים, קראתי באחת הסקירות "האחרונות" של קן קסלר ב HIFI NEWS, על מהותן של סקירות אודיו ועל טיפים שיעזרו לסוקר- "להצליח" בכלליות לעבור את המשוכה הזו.
"התחילו את הסקירה בציטוט או באמירה כללית. היא לא חייבת להיות קשורה, רק שתעזור לכם לפתוח ללא ה הידיעה = THE" אחר כך הכול זורם.. אה וכמובן סיימו בסיכום. שיוכלו העצלנים שמסתכלים בתמונות וקוראים את השורה התחתונה, להבין גם כן קצת על מה קשקשתם במשך כמה עמודים מבלי לעבור על מה שעמלתם עליו."
מאז ועד היום, אני משתדל לעבוד על פי הצעתו של קסלר. אני לא זוכר בוודאות, אבל לדעתי אין שום סקירה שלי ברשת שהתחילה ב ה הידיעה. שאר הדברים.. זה עניין אישי אני מניח.

לגבי הסיכום, הפעם אני עושה אותו דווקא בהתחלה;
חברת אודיו מג'יק השיקה בעת האחרונה מוצר מסקרן מאד שנקרא "בלו דוט". המחיר שלו טיפה הפחיד אותי בהתחלה, כי בואו נהיה כנים, 3,200 ₪ לקופסת פלסטיק שחורה עם לד כחול (אודיופילי אמנם) שכתוב עליה AUDIO MAGIC.. לא בדיוק עשתה לי עיניים של הנה; אני הולך לקבל פה שוס ששווה כל אגורה.
אך היום אחרי תקופה שהקופסא הזו הייתה מחוברת למערכת ונותקה כדי להחזירה ליבואן הנחמד. אני יכול להגיד לכם שעל אף המחיר שעלול להרים גבה, יהיו אנשים שיבדקו אותה ולא יצליחו להחזיר בחזרה.
הבלו דוט, היא "בסה"כ" קופסה שמתיימרת לנקות את רעשי האדמה מזיהום חשמלי שנגרם מכיוונים שונים. אך התרומה למוסיקה לא מוטלת בספק, אפילו בחדר מטופל חשמל מהמסד ועד לטפחות, כשלי.

Audio Magic Blue Dot


אך בואו נתחיל מההתחלה...
חברת אודיו מג'יק היא חברה חדשה בים חברות האודיו שמנסות את מזלן בתחום.
ג'רי רמזי, המקים, ההוגה והמייצר של מוצרי החברה הוא איש חשמל ואלקטרוניקה בעברו והתעסק רבות עם ציוד רפואי וכן רשתות חשמל ורעשים אלקטרומגנטיים.
ג'רי מדבר על היותו "אולד סקול" ברמת הפדנטיות וה QA הפדנטי שלו. עד אשר הוא כותב על כך באתר של החברה, שכל פריט קטן כגדול שיוצא תחת ידיו אל הלקוח- נבחן ונבדק בקפידה כדי שלא ייתכנו הפתעות!

את הבלו דוט החדש של החברה, קיבלתי ישירות מהיבואן שלהם בארץ, הלו הוא מישל הנחמד מ NStudio שלמדנו להכיר בחודשים האחרונים. מישל התחיל לייבא ליין מוצרים אקזוטיים במיוחד ואודיו מג'יק הנכבדה, עומדת בגאווה בינות חברות HIGH END רציניות מאד תחת שרוולו.
מישל הביא בינתיים פריטים בודדים מליין החברה שכולל, מפצלי חשמל בעלי טכנולוגיה של פילטור רב (תלוי בדגם), כבלי אודיו מסוגים ורמות שונות, פיוזים אודיופילים וכן ציוד קצה מיוחד שפועל בעיקר על הפחתת רעשים חשמליים במערכות אודיו. כאשר הבלו דוט הנסקר פה הפעם, הוא דוגמה לאחד מאלו.

הבלו דוט (מעכשיו גם "דוט") –
המכשיר לפנינו מגיע בקופסת פלסטיק שחורה, פשוטה מאד למראה. כאשר בחזית, לד כחול בודד ומהצד האחורי יוצאים זוג חוטים שלקצה אחד מהם מחובר קונקטור RCA ולחוט השני תקע חשמל מסוג אמריקאי. החוטים והקונקטורים נראים מסוג סביר ולא משהו פשוט שניתן לקנות בטמבוריה הקרובה לביתך.. אבל גם לא משהו עם שמות מפוצצים מהתעשייה.
מראהו של הבלו דוט, פשוט ביותר ללא שום "רעש" אודיופילי של אלומיניום מוברש, אותיות יפניות או פונקציות במתגים כאלו ואחרים. מינימליסטי משהו לכל הדעות, אך אולי פשוט מידי?!

הדוט הוא ייצור חדש של ג'רי והוא מהווה גרסה מורחבת ל-ground disrupter אחר שהוציא בעבר וטיפל באותם רעשי הארקה שהמכשיר שלפנינו אמור לסנן.
בעבר וגם היום לחברת אודיו מג'יק כמה וכמה פתרונות שאמורים לטפל ברעשי חשמל שונים מכיוונים שונים. אם זה ברשת החשמל המוזנת בתוך הקירות מחברת חשמל, רעשים אלקטרומגנטיים ורעשים שרוכבים על ארקות המכשירים ומרשת החשמל גם כן.
ג'רי הגיע לפתרון בבלו דוט שמשלב כמה וכמה טכנולוגיות שעד היום היו מפוצלות למכשירים שונים.
אמנם גם המחיר של הבלו דוט יקר יותר (כמעט פי 2) מהמכשירים השונים לאותה המטרה, אך הוא אמור גם להיות אפקטיבי פי 2 כאמור ולחסוך לנו קופסאות "מיותרות" ונדלן סביב המערכת.

על הזווית הטכנית אני אספר מעט מאד, אם בכלל, ברשותכם - גם בגלל שהבנתי מינורית בעניין וגם בגלל שבסופו של דבר, אני בודק עם מוסיקה ולא עם גרפים או עם אוטוסוגסטיה (עד כמה שאני יכול). מי שרוצה להתעמק, יכול לעשות זאת באתר של אודיו מג'יק, עד כמה שזה מוסבר שם, או להתכתב כמובן עם ג'רי להסברים מעמיקים יותר.
לכל אלו שמתעניינים ב בפנוכו של היצור, סורי. אני לא פתחתי את הקופסא, מבחינתי יש שם חוות נמלים וכבל החשמל מדליק סה"כ את הלד :) .

שהגיע אלי הדוט חיברתי אותו ישר והמשכתי להאזין למוסיקה כהרגלי לשבוע או יותר, עד שהתחלתי בכלל לתהות על מה מדובר.
(ד"א כך אני נוהג כמעט עם כל ציוד שאני מביא לסקירה או אפילו לבחינה אישית, אם זה ניתן כמובן).
מישל ולג'רי ציינו שיש ל"הריץ" את הקופסא לכמה שעות עד שהיא מתייצבת עם שאר רשת החשמל שעוברת במערכת.
כך שלי לא הייתה בעיה של "לחץ" כאמור.

Audio Magic Blue Dot


Audio Magic Blue Dot


כאמור, לדוט יש שני חוטים עם זוג קונקטורים שונים. הראשון הוא בדמות RCA שאמור להתחבר לאחת הכניסות הפנויות (למי שיש) בקדם\מגבר. משם יתנקזו רעשי האדמה של כל המערכת על פי חברת אודיו מג'יק. השני הוא תקע חשמל עבור המודול השני והאקטיבי שבתוך הדוט. שפועל על רעשים אלקטרומגנטיים בעיקר, בדומה ל -PULSE GEN . מוצר אחר של החברה.
זוג המודולים, הפאסיבי והאקטיבי בדוט הן אלו שעובדים יחדיו על הפחתת הרעשים מכיוונים שונים עד לכדי ביטולם המוחלט, או הכמעט מוחלט (כי אין דבר כזה מושלם).

כעבור שבוע, ניתקתי את הדוט ליום יומיים והחזרתי אותו שוב לאחר מכן, זאת כדי להבין עם עצמי מה ששמעתי באופן מובהק בשבוע שחלף כמובן.
לפני שאגע קצת בפן המוסיקלי והסוני של הדוט, רק אגיד שמניסיון, ההילה האלקטרומגנטית שמגיעה מן המערכת שלי - קשה. עד שהיה לי לא קל לקלוט שידורי WIFI ממחשב האודיו שיושב על סטנד המערכת. עוצמת המיסוך מהמגברים, הציוד השונה, המסך שעל הקיר מעל, הממיר ועוד ציוד אלקטרוני רב בחדר, מקשים\הקשו מאד על חיי ואחד הדברים שהבלו דוט היה אמור לתקן אצלי זה את התופעה הזו בדיוק ובאופן מובהק שקל למדוד (מספיק היה לראות את קווי ה WIFI עולים באורך פלא ברגע שהבלו דוט עבד אצלי).
כמו כן, יש לקחת בחשבון שלמרות זאת; חדר האזנה שלי מטופל בחשמל מהארון במסדרון ועד לכבלים המובילים חשמל אל הציוד שבדרך. קו ייעודי, מפצל של Ps Audio, כבלי חשמל ושקע אודיופילים ועוד. כך שאת הצד של הפחתת רעש ה LINE החשמלי, ציפיתי שאשמע הרבה פחות, כי בעצם יש הרבה פחות [רעש] בכל מקרה.

לעסק...
אז כפי שאמרתי, את הציוד שאני לוקח לבחון, אני מנסה לבחון עם מוסיקה, לא עם נתונים טכניים או עם מה שהם מתיימרים לעשות.
כך ניסיתי גם עם הבלו דוט לעיל. שהוא היה מחובר אצלי יותר משבועיים, שמעתי כמובן תמהיל רחב מאד של מוסיקה, כהרגלי.
מקלאסי ועד מטאל.. מבלוז ועד פרוגרסיב, מקאמרי ועד אופרה.
בשלב מסוים הפסקתי לחשוב על הקופסא שמחוברת שם מאחור (לא שמתי אותה בחזית הסטנד בכוונה. גם כדי לא לראות את הלד הכחול המעצבן הזה, וגם בשביל לא להיזכר בו בכל רגע שאני בחדר) ופשוט נהניתי מהסאונד ומהמוסיקה כפי שנהניתי לפני הדוט כמובן.
בסופו של דבר, המסקנות היו די החלטיות למרות שעל מוצרי "וודו" אני משתדל בדרך כלל לסייג את דברי בזהירות אופיינית של הבדלים גם בגין פסיכולוגיה ועוד.

Audio Magic Blue Dot


מוסיקה..
פסנתר הוא אחד מהכלים הכי דומיננטיים שיש בעולם וגם אצלי בבחינות ציוד ובכלל ברפרטואר.
Pictures: For One Night Only... Alice Sara Ott from the White Nights Festival את תמונות מהתערוכה של מוסורגסקי שמעתי כמה וכמה פעמים בשבועות האחרונים. גם עקב זיכרון חזק שעלה לי בביקור אצל חבר יקר, שהחליף את המערכת שלו לאחרונה, לאחת שפשוט הפילה אותי אפיים ארצה וגם בשל השוואות שקיימתי לביצוע חדש של ליסה שרה אוט מול אינגריד יעקובי. הגרסה לפסנתר חזקה לטעמי מזו שסודרה לתזמורת, כך שאני נוטה להקשיב לה יותר מן הסתם.
הדינאמיקה שניכרת, כמו גם המון חלל מסביב לתווי הפסנתר שמהדהדים, הם אלו שהביאו אותי לשמוע לא מעט, או בעצם "לא לשמוע" מהתוצאה של עבודת הדוט.
הדהוד התווים, משך הדיקאי והחלל שנמצא בין תו לתו ביצירה הזו קיבלו אימפקט חזק יותר מצד אחד ורך יותר מצד שני. נשמע שהדוט השפיע רבות על הרקע השחור הזה שאנו כה אוהבים לתאר בסקירות רבות, אישיות ומוסדיות. מה שלמעשה אין כל כך ב-LIVE, בעיקר בגין רצפת רעש בעייתית (לחשושי קהל, רעש מהכביש ליד או רחמנא לצלן מנועי מזגן שעובדים לצערי חזק מידי באולם הקונצרטים). כפועל יוצא מכך גם על פירוט בווליום נמוך יותר.

הסאונד בהכללה נהיה רך והרבה פחות ספייקי במקומות מסוימים מאד, שנדמה שבווליום גבוה היה יכול להציק. פה העניין לא וודאי באופן מוחלט ומאד יכול להיות שזה עניין אקוסטי או תנודתי במצב הרוח (אלו הסתייגויות אישיות שלי כמובן, כדי להשאיר את ההתלהבות על הקרקע).

משם עברתי לדברים קצת יותר מורכבים מבחינת כמות הנגנים\תדרים ואחד התקליטים שמתנגן אצלי לאחרונה באופן מרוכז הוא
Friday & saturday night at the Black Hawk by Miles Davis בחרתי את התקליט הזה, גם בגלל שהסתקרנתי לשמוע עד כמה הדוט יעשה טוב בכיוון האנלוגי- זאת משום שמשם מן הסתם יש "רכיבה" לא מבוטלת של רעשים חזקים.
אם מפונו סטיג' שפועל בגיין גבוה משמעותית, מסלילים של הראש, כבלים וכן הלאה וגם ובעיקר בשל הסאונד החודר והספציפי של מיילס מההופעה הזו.
התקליט התנגן אצלי כאמור כמה וכמה פעמים בזמן האחרון. גם עם הדוט, גם לפניו ואחריו..
סאונד החצוצרה השתנה בשילוב הבלו דוט במערכת, לטיפה יותר מלא ופחות צורמני, אך לא ביחס של שמיים וארץ בשום אופן. התחושה הייתה יותר זורמת וטבעית, מן החלקה אורגנית של המחט על הוויניל מאשר בלעדי קופסת הפלא. אך גם בלעדיה, התקליט ניכר בדרייב ממכר ובסאונד מצוין, כך שלמרות חסרונותיו של האנלוג בנישה הזו ועזרתו האמורה של הדוט לסנן, דווקא פה שמעתי פחות אימפקט מאשר בדיגיטאלי אצלי, או לפחות בתקליט הספציפי הזה. אם כי עדיין היה הבדל כפי שתיארתי.

המשכתי כמובן לבחון מוסיקה לרב, כפי שכבר ציינתי, שמעתי מטאל, בלוז, רוק, קלאסי, אופרות ועוד המון.. בקטעים הקשים והמורכבים משכבות רבות של מוסיקה ודיסטורשיין, כמו רוק לגווניו ואף מוסיקה כבדה יותר, תרומתו של הדוט לא הייתה משהו שהיה קל לעלות עליו אם בכלל. בעצם, לא שמעתי כל הבדל אתו או בלעדיו בסגנונות הנ"ל (YMMV).
אך בז'אנרים רגועים יותר, או עם יותר חלל בין שכבות המוסיקה והכלים, תרומתו הייתה נהדרת בדרך כלל והיה לי קשה להחזיר אותו בתום זמן הבחינה.

אחד הפרמטרים שהיוו חתימה כמעט מוחלטת על יכולות הבלו דוט אצלי בחדר לפחות, היה "הגרוניות" ותפיסת המציאות של אותיות מסוימות בווקל ומן הסתם גם בתדרים שווים להם בכלי נגינה.
שמעתי לא מעט מוסיקה כאמור ולמרות שאני לא חובב ווקאל מושבע, שמעתי גם מזה פה ושם. דווקא בז'אנרים הללו שיש קולות נשים וגברים, אם בג'אז או בקלאסי למשל, ניתן היה לשמוע את יתרונותיו של הדוט בסינון רעשי רקע חשמליים או הזויים. לי זה כבר לא שינה כלום.
אותיות כמו R או P.. קיבלו פאנצ' מציאותי יותר וכן גם אותיות שקשורות לסילבילנס כמו S, היו חלקות ועדינות הרבה יותר.
אין לי מושג מאיפה כל זה מגיע ולמה דווקא בסינון רעשים אלקטרומגנטיים וחשמליים אחרים האלמנטים האלו מוצלחים יותר, אבל וואלה. כפי שכבר ציינתי; זה לא עניין אותי אז וגם היום לא כל כך. היה לי נחמד מאד לשמוע קולות, נשיים למשל את נטרבקו (Live at the Metropolitan Opera), או את פרייס (ב CARMEN) וגם את דומינגו בצד הגברי
(Wagner: Tristan Und Isolde).
כמו כן, אפילו בג'אז האלמנט הזה הרחיק ואף התחזק מכיוון שאת קולות הסולניות בעיקר, מקליטים מקרוב יחסית והזרקורים מכוונים פרונטאלית ביותר. פטרישיה בארבר שיצא לי לשמוע שבובו היה בביקור וכן גם אלבום חדש שפתאום הגיח בספרייה והקשבתי לו כמה פעמים בתקופה האחרונה (Hotel Souza Karen Souza). כל אלו ואחרים, כמו גם תדרים דומים מכלי נגינה, למשל אבוב, קונטרה בסון, או אפילו קונטרבס בפריטה ולא בקשת.. נשמעו חלקים יותר עם עוצמות טימבר לא מבוטלות בשילוב הדוט במערכת, מאשר מלבדו.

Audio Magic Blue Dot


אתם מבינים כמובן שכל האמור הוא על קוצו של יוד כן?! וכשאני אומר עוצמות טימבר לא מבוטלות לא אומר שיש פה שינויים של..
נגיד 10% אפילו. אלא של קצוות שמי שמכיר את החדר והמערכת שלו בצורה אינטימית ביותר, יכול להרגיש ואף לשמוע את ההבדלים והשינויים המינוריים מבלי שהוא יצטרך לחפש אותם במיוחד (אני מודה שהייתי צריך לנתק את הבלו דוט אחרי שבוע, להקשיב קצת ולהחזיר כדי להיות וודאי עבור מחויבות הסקירה) אבל עדיין.
יש ונשאלת השאלה, אם מישהו יאהב את השינוי או אם ירצה לשלם כ 700$ במקרה הזה ספציפי על היתרונות שהוא מביא אתו.
אצלי, מספיק היה לי להבין שה WIFI שלי עובד ב 30-40% טוב יותר ממה שהיה לפני שחיברתי את הבלו דוט, כדי להבין שהקופסא המכוערת הזו אשכרה עובדת בכלל.. וזה לא איזה וודו מפגר.
אחר כך גם כמובן, לשבת, להאזין ולהבין מה היא עושה למוסיקה אצלי.
וכפי שכמעט אלפיים מילים שיצאו לי מהמקלדת מדווחים.. היא עושה!

אני ממליץ כמובן לבחון אותה בחדרים או במערכות שכבר הצלחתם להביא לאיזון, טיפלתם בחשמל בצורה כזו או אחרת, כי אני עדיין די סקפטי לכמות ההשפעה שתהיה לדוט באזורים עם המון רעש מהרשת החשמלית! היא לא תבטל לכם HUM חזק או HISS, אבל היא כן תביא לכם את הפינאלה.
את הפיניש האחרון שירים מערכת טובה למעולה. בערך כפי שאנשים מדווחים על סט כבלים מלא של אותה חברה או ממערכת סטנדים ושיכוכים שהתווספו לאחר שרכשו ציוד שהתאים לחדר ולאוזן שלהם.

את הסיכום, כתבתי בהתחלה.. בתקווה שמי שיגיע עד לכאן, לא יצטרך אותו.

אביעד (F)

סטאפ בחינה והשוואה


הגברה: זוג מונו-בלוקים + קדם מגבר שפופרתיים (MBS).
רמקול: Audio Physic- Avanti V
מקורות: Bel Canto Dac + Teddy Pardo PS, PC based HFMC Music Server,M2Tech hiFace
Lenco L75 - DIY Base\Double Arm's, Denon DL103R
כבילה- חשמל: PS Audio, Furutech, Isotek
כבילה- סיגנל: Ctrl audio - XLR & RCA
כבילה – רמקולים: Ctrl Audio - Silver\Gold
חשמל: PS Audio - Quintet, Sine Outlet

Audio Magic Blue Dot


מחיר: 3,200 ש"ח
יבואן - nstudio-hiend




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות