עכשיו 16/10/18 22:05

פורסם: 18/11/09 21:34 ע"י Byrdio


AMR CD 777


AMR 777

זה כבר כמה שנים שאנו שומעים על חברת AMR הבריטית, בעיקר על סדרת ה 77 היקרה שלה.
לפני כשנה בשנת 2008 החברה השיקה את הליין ה"זול" שלה בתערוכת CES וקראה לו בשם דומה אך עם 7 אחד יותר נוסף והוא ה 777.
החברה הוציאה כבר לשוק בתחילת 2009 שני מכשירים, מגבר ונגן תקליטורים. בהמשך, החברה הוציאה גם רמקולים שמשויכים לליין היקר.

נגן הדגל של החברה, מסדרת ה 77 נחשב כיום, כאחד הנגנים ה"נחשבים", הטובים והמוסיקאליים ביותר שישנם. בסקירות רבות משווים אותו ליקרים ביותר בעולם והוא מצליח להישאר "שם" בקלות יתרה. אפשר להבחין בחברת AMR מוצגת כיום, בכל תערוכת האודיו בעולם, לצד מערכות יקרות מאד, רמקולים מהמעלה הראשונה ועוד.

היום אנו ננסה לסקור את האח "הקטן" של נגן ספינת הדגל, ה – AMR CD 777.
החברה הגיעה לארץ לפני מספר חודשים בודדים, ביבוא סדיר.
באדיבותו של היבואן (Arama Audio) קיבלנו לבחינה ארוכה וממצה, את הנגן.

במבט חיצוני


כבר עם יציאת הנגן מאריזתו היה אפשר להבחין שיש פה דבר חריג ברמות המחיר הללו.
מכשיר כבד, מעוצב, עם גימור מרשים למדי.
כאשר בוחנים אותו לעומק מגלים עושר טכנולוגי, עיצובי וסוני שלא מבייש נגנים יקרים הרבה יותר.

חברת AMR מכריזה "שאין שום נגן ברמת המחיר הזה, שמתחרה באיכויות הסוניות והתחושה האנלוגית שיש מהנגנים שלה ומזה בפרט".
"צ'יפים של פיליפס בתכנון חדש לגמרי, שלא נמצא בשום נגן אחר,
זוג שפופרות שמזווגות בחלק האנלוגי של המכשיר, מופעלות ב 0 פידבק בטופולוגיה SET.
יחד עם מערכת DAC משוכללת מאד. שמביאה אופציה בין 6 רמות. ברזולוציה של 96 ועד 192 Khz".
כל אלה ללא ספק נתונים מרשימים מאד שלא לדבר על זה שהם מוצגים במכשיר של "רק" 3100 יורו.

AMR 777


קצת על מה שמבחוץ.
המכשיר בנוי לתלפיות ומרגיש בעין וביד כציוד משובח במיוחד.
הנגן מתהדר בטרנספורט עילי כאשר פתיחת מכסה המדיה, נעשית באופן ידני והדיסק מוחזק כמובן בעזרת PUK מגנטי, שמעוטר באותיות החברה שמתלבש על מרכזו.
על הפנל העליון משני צידי דלת המדיה, מוטבעים במרכב- שש חלוניות פלסטיק שקופות אשר מאווררות את פנים המכשיר, מחום השפופרות ונותנות הצצה לאיכות הרכיבים והבניה.
בקדמת המכשיר אנו יכולים להבחין במסך גדול ומואר היטב. אשר מגלה אינפורמציה מספקת למדי בכל עת ובכל שינוי פונקציות המכשיר.
מתחתיו, חמישה כפתורים יחידים אשר מפעילים את הפעולות הבסיסיות ביותר שישנן.

AMR 777


בעת חיבור הנגן אל שאר המערכת, הבחנתי שיש הפתעות נוספות באחוריו.
חוץ מיציאות אנלוגיות RCA ו XLR (באלנס) יש לנגן גם יציאת COAX לשימוש המכשיר כטרנספורט בלבד בשילוב עם DAC חיצוני (חסר יציאה אופטית, למי שזה חשוב).
אך כדובדבן שעל הקצפת, חברת AMR הוסיפה גם כניסות דיגיטאליות מסוג COAX ו USB כאופציה לשימוש המכשיר כ DAC דווקא לחיבור עם מקורות דיגיטאליים שונים. ללא ספק תוספת מרעננת במיוחד, המשולבות בו באווירת המאה 21.
חיבור כבל חשמל IEC שמעליו כפתור הפעלת וכיבוי המכשיר, בנוסף למתג הבורר את מתח החשמל בשימוש (V230 אצלנו) מסיימים לנו את תצוגת החלק האחורי של הנגן.

AMR 777


הנגן שהגיע לסקירה, בן כמה שבועות וכבר עבר אי אילו שעות של ברייק אין.
בכל זאת החלטתי לתת לו לרוץ קצת יחד עם המכשירים הנוספים. שיכירו, יתוודעו אחד לשני.
שיוכלו לבצע את העבודה בכנות וברהיטות המקסימאלית.

הבדיקה נערכה על גבי מדיות רבות, אשר טמנו בתוכם שעות על גבי שעות של מוסיקה.
ברשותכם אברור מספר אלבומים שהביאו מסקנות כאלו ואחרות על יתרונותיו וחסרונותיו הסונים.

סשן האזנה


אחד האלבומים הראשונים שהתלהבתי מהם מאד דרך ה 777 היה אלבום גיטרה ענוג ביותר של גיטריסט כמעט ולא מוכר כיום בשם Robert Wolf.

זהו אלבום משנת 2000 אשר מביא איתו 15 קטעים של גיטרות אקוסטיות, ספרדיות וכדומה בליווי כמובן של כלים נוספים.- Together.
מין ג'אז רך להאזנה נעימה. לא אתגר מוסיקאלי בכלל, אם כי הנאה צרופה של כמעט שעה.
ההקלטה מעולה ואת Robert שומעים היטב דרך ה 777, באמצעות הטקמיני שלו.
הנגן אשר מביא עימו הפרדה מעולה, בשל מפענחים משוכללים, מציע רפרודוקציה מושלמת של מיתרי הגיטרה תחת ידיו של רוברט ומפרטו, אם כי לדעתי יש ניפוח מסוים וחמימות צבועה לכל אורך האלבום. אולי זה בשל זוג השפופרות שיש במקור או בגין תכנון החברה שישמע כך כמובן.

משם המשכתי לאלבום גיטרה נוסף אך שונה.
הפעם משהו אחר לגמרי, גיטרה קלאסית בסולו. מוקלט בכנסייה באזור קנדה, אחד מזוכי הפרסים הגדול בתחום.
Marcin Dylla – אשר מבצע יצירות לגיטרה סולו כאמור, של מלחינים מסוף המאה ה 20.

פה אפשר לנתח באופן מדויק האם הנגן של AMR (או בכלל), מסוגל להעביר טונאליות אחידה ומדויקת של כלי נגינה ללא כל מניפולציה (עד כמה שזה אפשרי) שהוקלט בצורה מאד ניטראלית.
ה 777 אכן עשה זאת ותחושה של אותנטיות ללא ספק הייתה נחלתו. אך הרגשה נוספת של טיפה צבע שלא היה שייך לכלי עצמו או נפיחות, בעיקר בתדרים האמצעיים, הייתה גם כאן.
ניסיתי לא פעם לחשוב האם זה דבר שהיה יכול להיות מקובל עלי - מכיוון שהצבע הזה נמצא בכמעט כל אלבום ששמעתי דרכו. אך הוא לא מפריע בדרך כלל, יש הקלטות שאפילו העדפתי כך.

בהמשך לגיטריסט בז'אנר הקלאסי, החלטתי להניע את הגלגלים לעבר יצירות קצת יותר עמוסות ולבחון האם ה 777 מסוגל להפרדה מספקת.
ה Requiem של Mozart עם הרננקורט ב DHM ללא ספק יכול לספק את המבחן בנושא.

התזמורת יחד עם המקהלה והסולנים מנגנים באופן עילאי, תחת שרביטו של הרננקורט - שנוטה לאותנטיות מסוימת. ההקלטה מעולה בביצוע הזה וה 777 פשוט נותן לכל ניואנס לפרוץ החוצה באופן מעורר השתאות. בימים הראשונים שהאזנתי ל AMR הייתי די בהלם מהרזולוציה ומהאימפקט שיש בסאונד דרכו.
בהשוואה ל -CD128 Raysonic הפרטי שלי' הוא היה די דומה בכמה וכמה אספקטים. מצאתי את עצמי לא פעם מעביר בין שני המקורות ביצועים דומים, כדי לתהות על קנקנו של ה 777 יותר ויותר- בהשוואה לנגן שאני מכיר באופן מצוין.
הדומה לטעמי היה הצבע במיד למרות שה 128 צבוע ונפוח יותר מה 777 אך לרזולוציה של ה 777 לא הייתה תחרות פה. בטח לא מול נגן שעולה חצי או פחות, ממנו.
המפענחים של ה 777 ברמה גבוהה יותר ממה שנמצא ב RAY הטוב והנאמן שלי וכנראה שזה שם המשחק כיום.

ה 777 מביא איתו עושר טכנולוגי עצום בתחום הזה כאמור ויש למשתמש אופציות מגוונות ל Upsampling עד רמה של 24/192 – שלהפתעתי הגמורה ומניסיון, נשמע טוב יותר מהרבה נגנים אחרים שמתהדרים בפונקציה זו - אך עושים זאת על הצעד הגרעיני והמלאכותי של הסקאלה.
לא אוכל להגיד שדווקא ב-777 העדפתי להקשיב ברזולוציה המוצעת הזו. אך כשהתנסתי בה, היא הייתה פחות "מציקה" ממקורות אחרים בתחומי מחירים נמוכים יותר וגם באלו שדמו לו.

אחד האלמנטים היפים בסאונד ה-777 שהלהיב אותי מאד, היה סאונד "גרוני" משהו, שהוא מסוגל לייצר.
קצת קשה להסביר מהו אותו אלמנט, עד שלא מקשיבים יחד ומבינים. אך אנסה לתאר זאת בכמה מילים.
כמה ימים לפני קבלת הנגן לסקירה רכשתי את אלבומו החדש של קית' ג'ארט .
(Testament – ECM)
זוהי הופעה חיה בשתי ערים, לונדון ופריז אשר מוקלטת ב 3 דיסקים.

קית' ג'ארט מבצע שם יצירות מקוריות שלו, ללא ליווי הצמד האלמותי שלו: דג'ונט ופיקוק.
יש אלו שאוהבים ומתחברים הרבה יותר למוסיקה שג'ארט יוצר לבדו ולא במסגרת הטריו בגין המוסיקה המאותגרת יותר והאילתור הרחב יותר שהוא מתנסה בו.
הקלטת הפסנתר מעולה עם המון אוויר סביבו ואמביאנס שונה בין הדיסקים (בין האולמות, בשתי הערים)
ה-777 הצליח להעביר את הטימבר (גווני צליל) של הפסנתר באופן מצוין. עד כדי שהיה אפשר לחוש את הויברציות בעץ הפסנתר.
זהו כלי קשה מאד לרפרודוקציה וברגע שהבנתי שה 777 מסוגל לעשות עבודה מדהימה בתחום הזה, הוא "קנה" אותי.
מעבר אחורה ל RAY 128 היה לא רע, אך לא ברמות הרזולוציה והגרוניות כאמור שה-777 הביא עימו לחבילה.
בסופו של דבר, היה מהנה יותר ומיוחד לשמוע את הביצועים הללו דרך ה- 777, מאשר על הנגן הפרטי שלי. אך בל נא נשכח לפני שאנחנו "מקניטים" את ה RAY ו"זורקים אותו היאורה", שביניהם הפרש מחיר לא קטן! כל זאת לא שולל כמובן, את איכותו המוחלטת של הנגן החדש מבית AMR.

מעת לעת ומביצוע לביצוע, חשבתי לעצמי בהמשך המחשבות לגבי "צבעו החמים", אלו הם האלמנטים שאני אישית מחפש ממקור דיגיטאלי כזה או אחר והאם הנגן הזה יודע לתת לי אותם.
ולמרות יתרונותיו הברורים בטכנולוגיה מתקדמת מאד, עיצוב- שאותי אישית הרשים ורמה מכאנית גבוהה מאד. חשבתי שהוא אולי קצת "צבוע" או מניפולטיבי מידי, לטעמי.
למרות שאני כיום משתמש בנגן שעושה את אותן המניפולציות, אני יכול להעיד זאת, גם על הנגן האישי שלי; לדעתי בתקציבים הללו, (נגיד עד 4000$ לשם דוגמא) ובייחוד לאלו שמגיעים מחברות עם נגנים בייחוס גבוה יותר.
החברות עצמן "משנות" או מעקמות קצת את העקומות, לטובת הנגנים הגבוהים בסולם, בזה שהם פשוט "צובעים" או מתפשרים קצת בנגנים ה"זולים" יותר שלהם. זאת תכונה שיווקית ואין לי שום ביקורת על כך.
הכרתי ונוכחתי בזאת בחברת Raysonic הקנדית ואני מניח שזה גם ה"רעיון" בחברת AMR הבריטית. למרות שעוד לא יצא לי לשמוע את נגן הדגל של החברה.

AMR 777


בכל זאת, קשה לי לחשוב על מקורות אחרים בתקציבו של ה 777 שמסוגלים לעמוד מולו או לתת לו "קרב" על הדברים שהוא חזק בהם.
שליטה יפה מאד בתדרים הנמוכים, רפרודוקציה מקסימה מאד בתדרים האמצעיים וגבוהים נעימים ביותר.
אך לאלו שמחפשים עוד פירוט, עם גבוהים קצת יותר ברורים- פה ה 777 יהיה קצת "חמים" מידי עבורם.

כשאני מביט לאחור על עשרות השעות שביליתי עם AMR 777, אני יכול רק לחייך לאור היתרונות שהוא הביא עימו והמוסיקה שהוא ניגן דרכו.
החסרונות למרות שהם שם, פחות מפריעים לי בסקירה יחידנית שלו כמכשיר וצצים כברורים יותר, כאשר מכניסים אותו למבחני השוואות מול נגנים אחרים שיודעים לעשות "סאונד" שונה למשל, (אז זה עניין של טעם גרידא לדעתי), או למול נגנים יקרים ממנו בעוד קפיצת מיצוב או יותר מקפיצה אחת. (פה אפשר אולי להניח מה טוב, או טוב פחות. בצורה קצת יותר ריאלית).

חוץ מבדיקות ע"י דיסקים ניסיתי גם, למרות שידי לא מומחיות בעניינים מסוג אלה - את הפונקציות הטכנולוגיות שהנגן מציע לרוכש המאושר.
את כניסת ה USB ניסיתי בעזרת המחשב הנייד שלי כאשר לא התאמצתי מידי לקנפג, או להשתמש בתוכנות מיוחדות. אלא רק להבין עם עצמי עד כמה יהיה קל לנגן כך ומה תהיה התוצאה out of the box בפורמט הזה.(איתכם הסליחה)


AMR 777

כבל USB פשוט שיצא מהמחשב ונכנס לאחורי ה AMR חיבר ביניהם ולאחר שציינתי בעזרת השלט המיוחד של הנגן, שאני רוצה שהוא יהפך ל DAC , יכולתי כבר לשמוע מבעדו את מה שניגן המחשב דרך תוכנת WMP פשוטה. זאת הייתה יצירה קלאסית של Rossini, דואט לצ'לו וקונטרבס.

למרבה פליאתי הסאונד נשמע יפה מאד והרבה פחות מתכתי או "דיגיטאלי" ממה שציפיתי.
משחק קצרצר עם פונקציות ה DAC הרבות ב- 777 הניבו סאונד טוב יותר וסאונד פחות טוב, עד שהגעתי לזה שאוזני אהבה ביותר מביניהם.
נשארתי להאזין לכל היצירה בת שלושת הפרקים ודווקא די אהבתי את הרעיון שיש אפשרות להשתמש בעוד מקור (טרנספורט) עם המכשיר.
ה- 777 התגלה כ DAC לא רע בכלל, בחיבור ראשוני של נייד שלא מקונפג, או מיועד בכלל להשמיע מוסיקה ברמה גבוהה. בטח ובטח ועל אחת כמה וכמה שהקבצים שניגנתי לא היו מסוג LOOSLESS אלא MP3 ב 192 פושטי למדי .
כך שאני יכול רק להניח שיש ל DAC הפנימי שלו, עוד הרבה פוטנציאל שכנראה לא מיציתי את קצה קצהו.
את הכניסה הקואקסיאלית רציתי לנסות גם כן. הSB3 הוא היה כמובן האופציה הריאלית ביותר אך מפאת בעיות רשת כאלו ואחרות שאני חווה בביתי בזמן האחרון, נבצר עלי מלנסות אותו.
ניסוי ה USB שהביא תשובה נחמדה מאד ליכולות המקור כ DAC, הספיק לי לשם הסקרנות בהחלט.

בנוסף לפונקציות הללו חברת AMR מוסיפה לחבילה דיסק הדגמה והרצה ושלט מיוחד מאד שחלקו Touch וחלקו כפתורים "קשים".
תאורה אחורית בצבע כחול ומראה מאד הי טקי, הביאו אותי לחשוב שהחברה משקיעה בכל חלק וחלק כמיטב יכולתה, דבר שלא רואים בכל חברה ובטח לא במכשירים היותר זולים שלה.
אמנם השלט עצמו בא במרכב פלסטיק די זול, למרות יחודו הטכנולוגי, אך אלה שירכשו את ספינת הדגל ה- 77- יקבלו את אותו השלט בעיצוב ובמרכב אלומיניום משובח ועוד כמה הפתעות.
השלט של הנגן יכול לשלוט גם על מוצרי ההגברה של החברה בנוסף, כאשר אלה מחוברים בחיבור מיוחד ביניהם.


לצפיה באתר vimeo


לסיכום


נגן דיגיטאלי עשיר בטכנולוגיה, אשר מעוצב ובנוי לעילא כמעט כפי שספינת הדגל של החברה בנויה.
לאחר האזנה ארוכה דרכו אני יכול להעיד בכנות מוחלטת, שיהיה די קשה להביס את הנגן הזה בתחומו.
למי שמחפש נגן שנותן יותר מאשר רק לנגן דיסקים, בצורה טובה מאד, עם רפרודוקציה מעולה בכל התדרים ועם צבעים חמימים במיד ובגבוהים, שלא יפסח על מבחן לנגן זה.
עכשיו, כאשר החברה מיובאת באופן סדיר לארץ, קבלתו להאזנה היא דבר קל ביותר וחשוב מאין כמוהו לפני בחירה.
ניסיון די עילג מבחינתי, להשתמש בו כ DAC בעזרת מחשב נייד, הצליח לעורר את סקרנותי.
הסאונד היה זורם במיוחד ולא מתכתי או "דיגיטאלי" כפי שציפיתי. אפקט הגרוניות היה גם פה אך ללא המשקל שהיה נחלת המכשיר בפורמט "הרגיל" שלו.
הוא היה פחות טוב מאשר הנגן ששידר את הדיסקים האהובים שלי, אך אני מניח שיש עוד פוטנציאל ענק שלא גיליתי שיכול לתת "פייט" גם לזה.
זהו הרבה מקור בתקציב יחסית לא גבוה בתחומנו. עיצוב, עושר טכנולוגי, כניסות ויציאות דיגיטאליות ושלט מיוחד ומעוצב, זאת ללא ספק יכולה להיות רכישה מאד מאוד מוצלחת לכל מערכת אודיו באשר היא.

א. (F)

AMR 777


נתונים טכניים


Digital to Analog Converter: Philips, 16-Bit, Multibit, Dynamic Element Matching
Compact Disk Drive: Custom, Toploading
Valve Complement: 2 X 6Н1П-ЕВ Supervalve
(6DJ8 / 6922 / ECC88 / E88CC / 6Н23П / 6N11P may be fitted)
Digital Audio Inputs: 1 x USB interface for PC or Mac
1 x RCA S/P-DIF
Analog Outputs: 1 X RCA; 1 X XLR per Channel
Digital Output: 1 X RCA S/P-DIF
Operation modes: Direct Master I; no digital or analogue filter
Direct Master II; no digital filter, anti-sin(x)/(x) analogue filter
Oversampling 2X
Upsampling 96KHz
Oversampling 4X
Upsampling 192KHz
Output voltage (Digital Full Scale) : >2V
Output Impedance: < 300ohm
Frequency Response: 20Hz to 20 kHz +0.0, -0.5dB
Signal-to-noise ratio 'A' Weighted: > 100 dB
Total Harmonic Dist. + Noise ( THD +N ): <0.3%
Dynamic range: >90 dB
Channel separation: >100 dB
Power consumption: Standby: < 0.1 W
Power on: < 40W
Power Transformer: 2 X 35VA Custom EI Transformer
Rated voltage: 90V-135V & 190V-260V AC
Colour: Silver or Black
Dimensions: 17.5in W by 4in H by 14.2in D
444mm W by 100mm H by 360mm D
Weight: CD Processor: 22lbs / 10kg
Shipped: 33lbs / 15kg




סטאפ בחינה


מגבר– Rogue - Tempest
מגבר אוזניות - DV - 366I
קדם מגבר - Rogue - ninety nine silver
רמקולים – AUDIO PHYSIC – Scorpio
אוזניות - AKG - K701
מקורות - Raysonic cd-128, DELL leptop studio 1535
כבלים – Aqua, Xindak, Analysis Plus, Signal Audio

יבואן: ארמה אודיו.
מחיר: 19,800 ש"ח.




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות