עכשיו 17/08/18 00:45

פורסם: 08/04/13 22:31 ע"י Byrdio


AUDIO MAGIC - MINI-REF GEN II



Audio Magic - Mini Reference


זו כתבת "רצף" שאני עושה למוצר נוסף שמגיע מחברת AUDIO MAGIC . הפעם, עוד מוצר מנישת ה- "חשמל\ניקיון"; אבל כזה שכבר לוקח אותנו הרבה קדימה מהמוצר הקודם שסקרתי, ה- Blue dot. הוא בעל פאסון אודיופילי, שלא כמו הקודם שנראה כמו קופסת DIY מסכנה, ומסתבר שהוא לא רק יפה, אלא גם אופה. ה MINI-FEF GEN II (מעכשיו גם "מיני") הוא בעצם מפצל\קונדישנר\מנקה רעשים אלקטרומגנטיים ועוד כמה דברים שנאיר עליהם ממש עוד מעט.

Audio Magic - Mini Reference


אז מאיפה מתחילים? כהרגלי; מהסוף.
המיני רף, הוא אחד הקונדישנרים הטובים שניסיתי אצלי במערכת. היתרון הבלתי מוטל בספק שלו מבחינתי- שהוא אולי מהיחידים, שפשוט לא התעסק כמעט בחתימת הצליל של המערכת!
זה ידידי, משהו שלא בא בקלות, לפחות לא עם מפצלים/קונדישנרים אודיופילים שניסיתי קודם או שיש לי באופן אישי.
הוא משפר את הדינאמיקה, הוא משפר את ניקיון הסאונד ואת המוסיקה הבוקעת מהרמקולים.
כמו כן מייצר שקט מופתי שחוויתי בחדר, בעת הבחינה ועוד לא מעט דברים אחרים שחברת אודיו מג'יק הצהירה. שהתבררו - באופן שאינו נלקח כמובן מאליו – נכונים.
מחירו של המיני אמנם נמוך ביחס לשאר המוצרים שלהם בליין מעליו, אך הוא לא זול באופן מוחלט למול מוצרים אחרים שבחנו פה באתר ובכלל שקיימים כפתרונות זהים בתחום.
אך מה שכן, במחיר של 8,500 ₪ (ריטייל) דרך היבואן, NSTUDIO - מקבלים מוצר כמעט "מושלם" למשימה של פיצול החשמל לציוד שלכם, הפחתת רעשים חשמליים ומהשראות אלקטרומגנטיות, בדומה למה שעושה הבלו דוט שסקרתי לא מזמן ד"א, אך עם מודולים כפולים, בנוסף להגנה על הציוד ועוד כל מיני טריקים נוספים שמצאתי בשרוולו.
אם הוא מתאים לכם או לא.. זה כבר בידיכם ובאוזניכם כמובן. אבל בואו נתחיל את הכתבה, כדי שהסיכום לא ייהפך לסקירה כולה.
בה, אני מקווה לספר לכם, על כמה מהפיצ'רים החבויים (בעצם נראים באופן כמעט גלוי במארז כמעט שקוף!) במכשיר ועל מה בעצם הוא "עשה" אצלי במערכת.


Audio Magic - Mini Reference


Audio Magic - Mini Reference



מיני רפרנס 2

המיני הראשון יצא לפני כמה שנים טובות, בתור אחד מהמוצרים הראשונים שג'רי הוציא לקהילה האודיופילית, מאז שהוא "עזב" באופן רשמי את עבודתו בפיתוח משימות אלקטרוניקה בתחום הרפואי ופתח את חברת אודיו מג'יק.
הוא בעצם יצר מפצל חשמל משולב, שלוקח את המשימה לאקסטרים מבחינתו (למרות שכיום אנחנו מכירים לא מעט מוצרים שטוענים ליתרונות דומים ובעלי טכנולוגיה מיוחדת גם כן) וטען אותו במידע רב שאסף עם השנים, ניסיונו עתיר הפעילות וכמובן במיטב הפיצ'רים שבאמתחתו.
כמה מהפיצ'רים שהוכנסו בתיבת המתכת (שמאז הפכה להיות כזו עם מראה מצודד של קופסה העשויה מחומר אקרילי שקוף בדור השני שלפנינו בעיקר למניעת רזוננסים כמו גם השראות עצמיות) הם: ארבעה שקעים כפולים עם תו תקן רפואי כמובן (דופלקס כפול אחד מיועד לציוד הגברה), מוליכי כסף שעברו תהליך מיוחד להגברת המוליכות שלהם עוד יותר. ברייקר של 20 אמפר, המודולים "הבסיסיים" שהציגה החברה (QP pulse generator and QP passive Disrupter) שניתנים לרכישה באופן פרטני (כמו הבלו דוט למשל) – אשר מופנים אל שיכוך חשמל, ניקוי הפרעות חשמליות וכן גם הפחתת השראות אלקטרומגנטיות. טיפולים קריוגניים, קבלים בגריד משובח, פילטרים נוספים ועוד ועוד [אייקון מזיע].

דבר נחמד מאד נוסף שחוויתי במיני, שמבדיל אותו מנישה לא קטנה בתחום, שהוא יכול גם לקבל (ומקבל טוב!) מגברי הספק ולא "רק" מכשירים שדורשים מתח\זרם קטן יחסית. אני נתקל לא מעט במוצרים בתעשייה שעובדים על בסיס פילטרים וטכנולוגיה דומה, שהם פשוט לא יכולים לעמוד בעומס מגברי הספק ופשוט חונקים את הדינאמיקה, מייבשים את הסאונד או בכלל מיוצרים בצורה כזו שלא ניתן לחבר אליהם ציוד "כבד" באופן חשמלי פרופר.
המיני, סוחב כל ציוד ומשפיע על הכול באופן כמעט ישיר, אורגני ורציף. לא מצאתי בשום שלב כמעט, קטע מוסיקה שלא זכה ביתרונותיו. הבדל די משמעותי למשל למול מוצרים אחרים שבחנתי או שמעתי אצלי, שלפעמים האירו על ז'אנרים מסוימים ועל אחרים מעט פחות או בכלל לא (YMMV).

Audio Magic - Mini Reference


את העניין הטכני, ההנדסי, האלקטרוני באופן מובהק או עמוק יותר, אני משאיר לאלו שרוצים ללמוד- לעשות את החקירה בעניין,
באופן עצמאי. לי אין הרבה סבלנות או רצון להבין קצת יותר מהממוצע וכהרגלי אני בוחן עם האוזניים ולא עם גרפים או עם דפי נתונים מולי. אתכם הסליחה. אני יודע שזה נקרא כמו "בנוהל", אבל אני מעדיף לכתוב על דברים שאני יודע\שומע ולא על דברים שאני "רק" יכול
להניח לגביהם.

את המיני קיבלתי ממש בסמוך להחזרת הבלו דוט ליבואן הנחמד, שפרגן לנו בלא מעט ציוד לבחינה בתקופה האחרונה והוא בילה אצלי כשבועיים אם לא יותר. היה לי קצת לא נעים ממישל ש"סחבתי" את הבדיקה בעוד כמה ימים מהמקובל. זאת כדי להיות שלם במסקנות שלי. אך אני בטוח שברגע שהוא יקרא יחד אתכם את הכתבה, הוא יסלח לי על כך.

Audio Magic - Mini Reference


אז איך אומרים, לעסק;
כאמור, בסקירותיי, אני נותן לציוד לגלוש לאיטו יחד עם שאר המערכת לתקופה של כמה ימים, לפעמים שבוע ולפעמים יותר ורק אז מתחיל לבחון באופן ספציפי. מנתק ליום יומיים, מקשיב שוב לאותם הקטעים ומחבר בשנית לעוד כמה ימים כדי לעשות השוואה נוספת בכדי "לחתום" את הסיפור עבורי. גם הפעם, הפעלתי את אותה המתודה.
המיני החליף את המפצל הפרטי שלי (Quintet - PS Audio) לצורך הבחינה וחובר לאותם הכבלים בדיוק במערכת. זאת כדי לא לשנות פרמטרים נוספים מלבד המפצל עצמו. כך אני למעשה בוחן רק מוצר אחד ויחיד שהשתנה ויכול לתת את הדעת על ההבדלים, אם ישנם.

התחלתי כהרגלי עם קצת קלאסי. לי, זו בחינת "נוק אווט". מפה והלאה אני רק ממשיך לגלות נדבכים נוספים. אבל אם מוצר "עושה" לי את או לא, זה בדרך כלל עם כמה קטעים מורכבים בלא מעט שכבות בסגנון הזה. דינאמיקה, טימבר, מרקמי צלילים של כלי נגינה שונים, במה, שקט, מיקרו ומאקרו בפרטים ועוד. הפעם, הדיסק הראשון שהיווה את הרפרנס עבורי להתחלת הבחינה היה:
Saint-Saëns: Symphony No. 3 - Christoph Eschenbach
זה ביצוע מופת עם הקלטה מדהימה ביופייה. לכאורה הייתי צריך אולי לבחור במונש יחד עם תזמורת בוסטון בליוינג סטיראו למען הטוהר הקלאסי :) , אך רציתי הקלטה שקטה לחלוטין, שבה האורגן מוקלט בצורה מודרנית ונקייה למשעי!. יחד עם המיני, מקבלים פה טקסטורה מדהימה. המיני כאילו הכניס עושר נוסף בתלת ממדיות, עד שניתן "לנגוס" בקטעי האורגן כאשר הם נשמעים ביצירה. המשקל הזה שמגיע ממפצל\חשמל מטופל שלא מחסיר בדרך – הוא פרייסלס. אני כבר המון שנים "עובד" קשה מאד להשיג את העושר ואת המיד בס המוגדר הזה, שלדעתי היא אחת הפינות הקשות ביותר לקבל בתחום שלנו. עם המיני יש אף יותר דחיסות ומשקל מההיבט הזה וביחס פרטי, ממה שהמערכת שלי הצליחה לשחזר קודם לכן עם הקווינטט. אני די מאושר מהתוצאה הזו, אך גם מאט את המחשבות במקביל, על כמה זה אולי(?) יעיק בז'אנרים אחרים עמוסים בדיסטורשיין למשל. שם, יש מצב של "כל המוסיף גורע".
אך חוץ מהדחיסות והמשקל שהתווסף, הסאונד היה קוהרנטי ומאוזן מאד לטעמי. המשכתי כמובן גם לאלבומים אחרים.

Audio Magic - Mini Reference


בקונצ'רטו לפסנתר מס 3 של רחמנינוב בביצוע הורביץ יקירי בוויניל, Rachmaninoff: Piano Concerto No.3 יש המון דינאמיקה, התפרצויות אין סופיות ובמה מוגדרת ויפה כאשר המאזין יושב בשורה העשירית באולם. אחד הדברים שאהבתי כאמור במיני של אודיו מג'יק זה שהוא לא משנה באופן אינטנסיבי את חתימת הצליל של המערכת, אלא רק משייף קצת את הקצוות, מטאטא את המעברים ומבריק את החלונות (במקרה שלי: אם הוא היה גם מתקן את זוויות התמונות שעל הקיר.. הייתי מתחתן איתו).
כך שהתקליט המיוחד הזה שהבאתי עמי מהפעם האחרונה שהיינו בתערוכה במינכן, התנגן ללא שום קושי, דופי או תצורה של התאמצות כזו או אחרת. המערכת שלי יחד עם המיני בתפקיד הכוון החדש, שחזרה את הקונצ'רטו הזה באופן כמעט מושלם. סביב הפסנתר- השקט היה מופתי יותר והיה אפשר לחתוך את המתח בסכין.. (היום אם שמתם לב, אנחנו חותכים, נוגסים ומאוחר יותר אולי גם נלקק אצבעות. הישארו עמנו).
הרג'יסטר הגבוה של הפסנתר קיבל חיזוק מסוים, אך בשום אופן המיני לא "דחף". מה שהרגיש די שונה ביחס למוצר אחר שבחנתי בעבר, Sigmas – IsoTek. הוא לא "לחץ" את המוסיקה החוצה כפי שהאיזוטק הרגיש דאז, הסיגמס היה מלא בסטרואידים והוא כנראה יעזור למערכות מסוימות להיות אנרגטיות יותר למי שמחפש את זה. אך המיני מהצד השני, נתן למוסיקה לזרום, כאילו הרחיב צינור וירטואלי להעביר יותר מידע, אך בחופשיות, לא בלחץ.

יש תחושת אפרורטלס (מילה בעברית?) ממכרת של ממש, שהרגשתי בעיקר בתחום האנלוגי באופן מוחץ ובתחום הדיגיטאלי אם כי
באופן משמעותי אמנם, אך אולי קצת פחות משום מה. אני מניח שהיה אפשר לשמוע את השינוי המדובר הרבה יותר באנלוג מכיוון שיחס השיפורים בתחום הזה מודגשים פי כמה מציוד אחר לנסיוני.

מכאן, והלאה, כאמור, הייתי די משוכנע באיכותו של המיני רפרנס 2 ועל תרומתו הבלתי נלאית למערכת שלי ובכלל בהנחה לכל אחד שירצה לקחת ולנסות.
כפי שתמיד תיארתי והסברתי את דעתי בסקירות אלו, מכשירים מהנישה הזו יעשו עבודת קודש באחוזים בודדים שנמצאים במעלה הסקאלה, לאלו שבאמת הגיעו למערכת מאוזנת, עם חדרים שקטים ונוחים להאזנה יום יומית וקריטית. אותם אחוזי שדרוג\שינוי אמנם
אולי בודדים, אך יכולים להגיע מהזוויות הללו בלבד על פי ניסיוני האישי ולמי שכבר נמצא "שם" - על האחוזים הללו, אנחנו נלחמים בעיקר.
זהו לא ציוד שהייתי ממליץ למי שמתחיל בתחום לרכוש ולבזבז את תקציבו, מכיוון שאת היתרונות של המיני למשל או אפילו של מפצלים אחרים, יהיה לו מאד קשה לשמוע, בעיקר בגלל אנומליות אחרות שהוא אולי חווה מהמערכת\חדר עוד הרבה לפני כן.

באלבומים הבאים, אם דרך המחשב או דרך הפטיפון, שמעתי ניואנסים וכן היבטים דומים ואחרים בנוסף. הטריו של קית' ג'ארט תמיד תפס אותי הרבה יותר מאשר חומריו האישיים שהוא מנגן בסולו.
הפעם עלתה על הפטיפון, אחת ההופעות היפות ביותר שלו לדעתי יחד עם דג'ונט ופיקוק כמובן Keith Jarrett ‎– Tribute.
התקליט מודפס בצורה מעולה ואת הסאונד שהוקלט מבמת הקונצרטים שומעים באופן מפורט וקוהרנטי לחלוטין. זרימת המוסיקה פנומנלית עם המפצל הזה או בלעדיו, אך עם המיני היה נדמה שהיא אפילו התעצמה, בדומה לצינור העבה שתיארתי לפני כן בסקירה.
תווי הפסנתר נשמעו ברור עם טקסטורה וטימבר מרשימים, כמו גם הבס והתופים שנשמעו באופן מפתיע וחי מאד בתקליט הזה.
הסט אפ האנלוגי שלי השתפר פלאים בשבועות האחרונים כך שאני באקסטזה גם ככה מהתוצאות שאני מקבל מחדש בכל תקליט ותקליט בספרייה שלי. אך עם המיני ההרמוניות נהיו אף עשירות יותר עם רזולוציה מרשימה עד כדי שבסולו התופים שמבליח מידי פעם
בין מעבר למעבר, עברתי לקצה הספה או זקפתי אוזניים עד כאב כדי לא לפספס את חוזקה של החוויה.
אלבום סולו של קית' ג'אררט (LA SCALA) נבחר גם בסקירה על ה- SIGMAS בעבר ולכן הוספתי משלו גם פה עבורי, בעיקר להשוואה. למרות שהם אלבומים שונים לגמרי וגם מזוויות אחרות, עדיין חתימת הסאונד של הפסנתר נשארת עם הגאון הזה בכל פרויקט שהוא מנגן בו. אך עם הסיגמס הפסנתר יצא קצת מעבר לקווי הבמה והתווים קיבלו אקסטרא פוש, פה המיני היה מלטף הרבה יותר וכאילו נתן לנגנים את הבמה האוורירית ביותר לנגן בה. או במילים אחרות, מה שמוקלט זה מה שהתקבל, אך בניקיון מופתי.

אחד הפרמטרים החשובים ביותר מבחנתי שאני שומע מוסיקה וציוד באופן עקיף, זה האם אני נהנה והאם המוסיקאליות לא נפגמת. ז"א האם הידיים ממשיכות לנגן באוויר, לתופף על הברכיים, הרגליים זזות למשמע הביט והעיניים מצטעפות בקטעים דרמטיים או רומנטיים במיוחד.

אלבום שאני מרבה לשמוע לאחרונה הוא של גיטריסט מוכשר בשם אנדי טימונס
Resolution - Andy Timmons. אנדי הוא גיטריסט בחסד עליון שמנגן בעקרון ז'אנר ששייך יותר לשנות ה 90 והאלפיים ופחות אולי למה שמקובל במיינסטרים או מפורסם היום, אך עדיין. כמו שאר הגיטריסטים שהיו סופר-סטארים בשנים הללו, הוא ממשיך להקליט, להופיע ולשמח לא מעט מעריצים ברחבי העולם. סגנונו אקלקטי, אבל משתייך לרוק בעיקר. עם השפעות מאד מובהקות מסטריאני, סטיב ואי, מורס ועד הנדריקס למשל.
באלבום הזה אנדי הקליט עם כמה מגברי שפופרות מסוף שנות ה 70 ומודרניים מהשנים האחרונות צד לצד. כמות הסאונדים והרגש שאנדי מוציא מהמגברים שלו, הגיטרה ומהאצבעות נשמעים באופן נקי ותלת מימדי. יחד עם המיני, מצליחים לשמע פה עדינות וניואנסים נוספים שמקבלים ממעט מאד תוספות חשמל או שיפורים בסביבת המערכת וזה למעשה אחד האלבומים שפשוט אהבתי כל כך לשמוע שהמיני ביקר אצלי בבית, עד ששמעתי אותו לפחות פעם ביום ועם חיוך ענק מרוח לי על הפנים.

Audio Magic - Mini Reference


בסופו של דבר המיני רפרנס 2 הוא חייה מדהימה. מצד אחד כפי שכבר תיארתי הוא יודע ללטש את הקצוות החדים, הוא ממרק את המראות והחלונות מסביב לבמה ולאולם הקונצרטים, הוא שואב את השטיחים מאבק ומשתיק את כל הרחשים שיוצאים לחלל אם מהפרעות עדינות ברשת החשמל, אם מהשראות אלקטרומגנטיות ואם מכל דבר אחר שיכול אולי להפריע.
[לא הייתם רוצים בקונצרטים שיהיה פשוט שקט מוחלט מסביב?!]

בסופה של התקופה, המסקנה הייתה שהוא פשוט עשה את העבודה בצורה פדנטית, אך עדינה לחלוטין! הוא אפילו יפה לתצוגה
ולא צריך לתקוע אותו מאחורי הסטנד בנוסף לביצועים שלו שלא פחות ממרשימים, בצורה הכי לא פוגענית או מתערבת. אבל כן מערבת.
למי שהפרוטה נמצאת בכיסו והשקיע במערכת אודיו טובה לטעמו ורוצה להעביר "סמרטוט" אחרון ואמיתי על התוצאה. חייב לעצמו לקחת את המיני רפרנס 2 של אודיו מג'יק לניסיון. יש לי הרגשה שהוא הולך לבלות בנעימים. נראה ונשמע בעיקר שיש לאודיו מג'יק כיוון מאד נכון, אודיופילי אך לא סטרילי מידי או שטוח. הוא מצליח לנקות את השטח ולהביא את הסאונד לממדים אחרים, אך ללא שום פגיעה במוסיקאליות כפי שעושים לא מעט מוצרים בנישה הזו.

אביעד.

Audio Magic - Mini Reference


סטאפ בחינה והשוואה


הגברה: זוג מונו-בלוקים + קדם מגבר שפופרתיים (MBS).
רמקול: Audio Physic- Avanti V
מקורות: Bel Canto Dac + Teddy Pardo PS, PC based HFMC Music Server,M2Tech hiFace
Lenco L75 - DIY Base\Double Arm's, ZYX Airy3 R1000\Denon DL103R
כבילה- חשמל: PS Audio, Furutech, Isotek
כבילה- סיגנל: Ctrl audio - XLR & RCA
כבילה – רמקולים: Ctrl Audio - Silver\Gold
חשמל: PS Audio - Quintet, Sine Outlet


מחיר: 8,500 ש"ח
יבואן - nstudio-hiend




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות