קודם כל – ליאור, תודה על הקישור המאוד מעניין.
למרות שמחברי המאמר (Jeff Hedback ו - Nyal Mellor) דאגו להפריד בין קונפיגורציה אולפנית וקונפיגורציה האודיופילית אני לא לגמרי מסכים שזה נכון.
חדר אודיופילי יכול להיות שדה שמיעה קרוב, ומטופל בסטנדרט של אולפן, זה אולי לא תמיד אופטימאלי לחדרים גדולים, אבל לחדרים קטנים זה הפתרון לדעתי.
עוד פרט מעניין, בין כל התקנים למדידות שהוצעו – מצאתי דמיון רב בין ההבנות שלי להצעות שלהם. אבל זה גם קצת הדאיג – זה נראה יותר כמו תחושה ונסיון חיים מאשר מחקר מעמיק עם סטטיסטיקות, חתך אוכלוסייה מסוים ואקדמיה.
וזהו – לא נותר אלא לחזק כי טיפול לקוי או העדר טיפול בתדרי הביניים מוריד מערך (או אפילו מעמיד בספק את הרלוונטיות) מכל מערכת יוקרה.
וגם אלה שמציעים כפתרון של בד עבה כטיפול בהדהוד הם יותר פוגעים באיזון של תדרים הגבוהים מול תדרי הביניים, מאשר משיג תוצאה הרצויה.
אגב, החדר שאהבתי הוא חדר מס' 4 (בעיקר בגלל הצורה שלו).