מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 23/05/11 13:13
הודעות: 354 מיקום: חיפה
|
הגרף המצ"ב נלקח מעבודת מחקר, הניתנת להורדה ב http://www.aes.org/tmpFiles/elib/20171219/17839.pdfהגרף מבוסס על מחקר שהשווה (באמצעות שמיעה בלבד) את עקומת הענות התדרים המועדפת על מאזינים מנוסים, לעומת מאזינים בלתי מנוסים. מבחינת הגרף עולה, כי מאזינים בלתי מנוסים מעדיפים ניפוח של הבאסים ושל הגבוהים (הנותנים תחושת פירוט מדומה), בעוד מאזינים מנוסים מעדיפים הענות לינארית היורדת אלכסונית, החל מ 1200HZ עד 6DB- ב 20KHZ, היוצרת דווקא רול-אוף מסוים של הגבוהים. הגרף הזה מעניין מפני ש RC מתקדם (דוגמת Acourate או Audiolense) מאפשר הגדרת עקומת המטרה לתיקון החדר ומכאן שכדאי להזין לו מטרות דומות לנ"ל. ולאו דווקא מפני שאוזניים מנוסות אחרות, חובבות את הגרף הזה, אלא בעיקר משום שעקומת ההיענות הזו, מומלצת במסמכי סטנדרטיזציה לטכנאי קול, משנות השבעים ואילך, באופן שההיענות שלנו להם, מאפשרת לנו לשמוע את מה שבישלו עבורנו טכנאי הקול. את מה שהתכוונו המשוררים.
קבצים מצורפים: |
|
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 02/10/08 10:49
הודעות: 1581 מיקום: מרכז
|
לפי הבנתי מהגרף רשום שסך כל המשתתפים היו 11 איש, 4 שלא שאינם מאומנים ו 7 שכן. קצת בעייתי להסתמך על קבוצת מחקר בגודל כזה.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
 |
הצטרף: 27/05/09 12:38
הודעות: 1243
|
shyka כתב: , בעוד מאזינים מנוסים מעדיפים הענות לינארית היורדת אלכסונית, החל מ 1200HZ עד 6DB- ב 20KHZ, היוצרת דווקא רול-אוף מסוים של הגבוהים.
זה יותר מ'רול-אוף מסוים'. פרקטית זה אומר שבהאזנה פעילה, בגרף המנוסים כל מה שמעבר ל 10KHz לא בא לידי ביטוי, כי מדובר כבר בהנחתה של בין מינוס 3dB למינוס 6dB ביחס לאזור הפעיל.
_________________ זיו פרלמן http://www.audiozip.co.il 08-6901815
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 23/05/11 13:13
הודעות: 354 מיקום: חיפה
|
אודיו זיפ כתב: shyka כתב: , בעוד מאזינים מנוסים מעדיפים הענות לינארית היורדת אלכסונית, החל מ 1200HZ עד 6DB- ב 20KHZ, היוצרת דווקא רול-אוף מסוים של הגבוהים.
זה יותר מ'רול-אוף מסוים'. פרקטית זה אומר שבהאזנה פעילה, בגרף המנוסים כל מה שמעבר ל 10KHz לא בא לידי ביטוי, כי מדובר כבר בהנחתה של בין מינוס 3dB למינוס 6dB ביחס לאזור הפעיל. משהו כאן לא מסתדר לי - אם כדברייך, 3-6DB הנחתה = "לא בא לידי ביטוי", אז איך תסביר שבהמלצות המפורסמות של B&K מ-1975, המלצות שהשוק כולו עקב אחריהן, מופיעה הנחתה חריפה עוד יותר, של 0.5DB ב 200HZ ויורד שוב, עד 6DB ב 20KHZ. (ראה Fig.5 ב https://www.bksv.com/media/doc/17-197.pdf). וכמו-כן, Fig.2 ב https://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3276.pdf (פה הרול-אוף מתחיל ב 2000HZ). וכיו"ב... עושה רושם שטכנאות הסאונד משנות ה-70 ואילך, נאמנה להמלצות כגון אלו, המנחיתות 6DB, בקצב כזה או אחר, לצרכי השמעה, באולפני הקלטות, ומכאן שניאטרליות בסלון ביתי, אמורה לעקוב אחריה, כדי להיות נאמנה למקור..
נערך לאחרונה על ידי shyka בתאריך 19/12/17 22:26, נערך פעם אחת בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 23/05/11 13:13
הודעות: 354 מיקום: חיפה
|
exupgh12 כתב: לפי הבנתי מהגרף רשום שסך כל המשתתפים היו 11 איש, 4 שלא שאינם מאומנים ו 7 שכן. קצת בעייתי להסתמך על קבוצת מחקר בגודל כזה. נכון מאד, ואכן לא הייתי מזכיר את המחקר הזה, לולא היה עולה במדויק ובקנה אחד, עם כל מסמכי ההמלצות המפורסמים (ראה תגובתי הקודמת לזיו), המניעים את שני צידי השוק (המקליט והמאזין).
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 06/06/09 16:42
הודעות: 10536
|
exupgh12 כתב: לפי הבנתי מהגרף רשום שסך כל המשתתפים היו 11 איש, 4 שלא שאינם מאומנים ו 7 שכן. קצת בעייתי להסתמך על קבוצת מחקר בגודל כזה. נכון. מאומנים, ולא 'מנוסים' כיוון שאני קראתי גם עבודות אחרות של הדוקטור, אני יודע למה הכוונה שם ב-Harman ל-'trained'. הם ממש לומדים בקבוצות איך להבדיל סאונד dull /bright וכו שכולם יהיו on the same page. הם כאילו מבתכים כיול לאוזניים
_________________ מיכאל
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 23/05/11 13:13
הודעות: 354 מיקום: חיפה
|
אגב, כמו-כן, ההמלצות הן להאזין (באולפן, ומכאן שגם בבית) ב 80-90 DB בנקודת ההאזנה, מכאן שווליומים גבוהים או נמוכים בהרבה, פוגמים בנאטרליות הצליל, שכן תדרים נמוכים נשמעים מתגברים מהר יותר מגבוהים.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 23/05/11 13:13
הודעות: 354 מיקום: חיפה
|
נערך
נערך לאחרונה על ידי shyka בתאריך 20/12/17 05:41, נערך 2 פעמים בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 29/05/10 14:39
הודעות: 6721 מיקום: פינתקובה דיזינגובה
|
להבנתי בין האודיופילים אין כזה דבר "מאזין לא מנוסה", מעצם הגדרת האודיופיל. גם המושגים כמו "נמוכים מנופחים" כמו שהוזכרו כאן, נהוג לשייך לתכונות של ההגברה, ושם זה ממש יותר ההרכב ההרנוני [עיוותים הרמוניים/קומפרסיה] שלא ממש מתבטאים בעקומת ההיענות הנפוצה, סתם להגביע תחום [הנמוכים / EQ] לא ממש מנפח את התחום אלא גורם לפגיעה באיזון, עושה צליל סינטטי.
_________________ "מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 23/05/11 13:13
הודעות: 354 מיקום: חיפה
|
גם מיכאל, גם ולר, גם ולר השני, וגם זיו - אתם מתייחסים רק למחקר המצוטט, ולא לעובדה המשמעותית הרבה יותר שציינתי, שנטייתם של המאומנים/מנוסים במחקר הזה, עולה בקנה אחד, במדויק, עם מיטב מסמכי ההמלצות לאולפני ההקלטות, שאף הם נסמכו על מבחנים עיוורים שגילו העדפה לעקומת הענות אלכסונית מהמידל ומעלה וחשוב מזה, השפיעו על כל עבודות האולפן, מ-75 והלאה.
|
|
חזור למעלה |
|
 |