Audia Flight - FL Three
הקדמה
התחושה הראשונה שאתה מקבל מהמגבר היא תחושה של בריון גוץ טיפוסי. תחושה זו אתה מקבל כבר ממשקלו של המגבר : המגבר כבד, למרות גודלו.
חיזוק נוסף אתה יכול לקבל כבר מהסיבוב הראשון של החוגה ימינה. אתה מרגיש שלמגבר הזה יש … גדולות (את הזה שנוהגים להגיד על מי שקשוח ואמיץ). התחושה היא שהמגבר זורק את הרמקולים למרחק רב ובמהירות גבוהה. זורק, אך לא מרפה, מגבר ששולט היטב ברמקולים. המגבר לא "מרגיש" כמו W75 ונותן הרגשה מתמדת של "קיבלתי" יותר.
המוסיקה
החוזק, הישירות והפירוט הרב שהמגבר שידר מהרגע הראשון נתנו לי לטפח מחשבה שזהו מגבר טוב לרוק ונגזרותיו ואולי יהיה פחות מתאים לג'אז וקלאסי. מטבע הדברים האלבום הראשון שדגדג לי להשמיעו היה אלבום מוסיקה אלקטרונית (תרגיעו... קיבלתי אותו במתנה, לא קניתי) שהשתלב מצוין וחיזק את המחשבה שטיפחתי קודם לכן. הכלים האלקטרונים נשמעו יפים, ברורים, לא רזים ומהנים מאוד.
Serge Gainsbourg מגיע בדיוק בזמן כדי לזרוק אותנו בזמן אחורה לסרטים הצרפתים המתוסבכים הישנים ולסרטי ז'אן פול בלמנדו. השירה נשמעת ברורה, שמנה וממוקדת. המוסיקה מפורטת וברורה מאוד. חלוקת הבמה עשתה חיים קלים לטכנאי ההקלטות, מכיוון שהכלים מחולקים באופן ברור ומחושב על הסקאלה שבין ימין לשמאל ויחד עם זאת הבמה רחבה ועמוקה. תופי הטם טם בשיר l’eau a la bouche (קטע 6 באלבום) נשמעים ריאלסטים, עמוקים וחדים.
השילוב אצלי משך את תחום התדרים בסט אפ במקצת למעלה אך באופן מפתיע המיד לא איבד מנוכחותו והגבוהים לא הציקו באוזן.
הייתי צריך להירגע קצת מריקודי הממבו שרקדתי באהבה רבה, כמו כן הייתי חייב להקל במקצת על כלבי הנאמן (שלראות אותי רוקד היה יותר מידי בשבילו).
Ivo Pogorelich נעתר לבקשתי וקפץ לנגן סונטות לפסנתר של היידן. זו הייתה לי הוכחה ראשונה שהמגבר הוא ורסטילי ולא נועד לסוג מוסיקה אחד. הדינמיות הרבה שהיידן כתב ופוגורליץ' מבצע לא נחסמת ע"י המגבר. אלא נתמכת ונדחפת קדימה. הפסנתר נשמע אמיתי והנמוכים הם נמוכים אמיתים.
וואאווו ... הדיסק הזה מהנה באופן לא רגיל.
הייתי צריך לחזור מעט לקרקע וכנראה עלמה זהר הייתה בחירה טובה לזה. תוף הרגל פרץ קדימה בנוכחות ובעוצמה גבוהה. נשמע ממוקד היטב ובעל נוכחות. הגיטרה נשמעה במקצת נחבאת אל הכלים. ועלמה הגיעה כדי להוכיח אותנו.
תראה אותך
משקר, מסתתר
לא בוטח באף אחד
מעדיף להיות לבד
אין יוצא ואין בא
לא נותן ולא מבקש אהבה
הכל אצלך
מסכה ועוד מסכה
עושה שקר בנפשך
פוגע
לא יודע לבקש סליחה
איך אתה חי
קר ומנוכר
סגור ומסוגר
מסתכל במראה
רואה שם מישהו זר
דע מי אתה
דע מאין באת
ולאן אתה הולך
ובפני מי אתה עתיד לתת דין
דין וחשבון
תראה אותך
משתמש וזורק
לועס ויורק
יש לך הכל
וזה לא מספק
אתה ריק
איך אתה מרחיק כל מי שקרוב
איך אתה מדחיק כל מה שלא טוב
לא נותן לאהוב אותך
דע
מי אתה
דע מאין באת
ולאן אתה הולך
ובפני מי אתה עתיד לתת דין
דין וחשבון
דע הכל מידה כנגד מידה
כל דבר שאתה עושה
בעולם הזה
לעולם חוזר חזרה
עד שלא תשנה כיוון
עד שלא תבקש תיקון
לא תהיה לך מנוחה
זה רודף אותךבאלבום זה ניתן לקחת כרפרנס את התופים שנשמעים אמיתי מאוד, בעלי נפח ומהנים מאוד. לטעמי הטכנאי הקלטות שגה במיקס כשזרק את שאר הכלים בצילם של התופים, פרט לעלמה כמובן שמשתלטת טוב על הבמה ונשמעת מצוין.
השלב הבא היה תזמורת קצת יותר גדולה בכדי לבחון האם באמת יש כוח למגבר הזה או שהוא מתחבא מאחורי חיצוניות קשוחה. התוצאה בהחלט משביעת רצון, המגבר החזיק ביעילות את הסימפוניות של Carl Philipp Emanuel Bach (באך ג'וניור) והפירוט הרב נתן לכלי המיתר להתבלט כיאות ולקונטרה באס להישמע תומך ומפרגן.
הצעד הבא היה לבדוק את תמיכת המגבר בסגנונות יותר רומנטיים, שצריכים אמנם כוח, אך עודף כוח יכול לזרוק למקומות לא רצויים. בחרתי באבישי כהן (לא ההוא מהבאס והשירה) לבחון איתנו סוגיה זו. אבישי מחצרץ ברכות ומלטף את האוזן. הוא מזכיר מאוד את Miles Davis ב- Sketches of Spain . האלבום הוא לא של אבישי אלא של ההרכב הישראלי המצוין third world love באלבומם new blues . האלבום הזה הוא כלי מצוין לבחון את החשש שהמגבר יספק עודף כוחניות. לשמחתי המגבר ידע לתמוך באספקת הכח בתבונה, אמנם לא סיפק חמימות שמגבר מנורות היה מספק ונראית כאילו הכרחית לאלבום זה, אך סיפק פרוט מצוין, ריאלסטיות והנאה מרובה.
ולבסוף נשאר רק לבדוק העמדה של כלי מיתר, ולו כדי לבחון שאותה משיכה למעלה שהזכרתי קודם לא פוגעת בכלים אלה שמגרדים את הקצה העליון של סקאלת התדרים. הרביעייה הירושלמית, הרכב שבזמן האחרון נשלף לי יותר ויותר ממאגר הדיסקים לשמיעה בנגן. פעם אפילו המלצתי על אלבום אחר שלהם. יופי של שיחה הם פיתחו ביניהם. באלבום שהם מנגנים רביעיות של Dvorak הכינורות הראשון והשני עולים ועולים ונראה כאילו המגבר לא עומד כחסם. הצ'לו מכה מלמטה בתקיפות ובנחישות בעוד שהוא מקבל תמיכה נאותה מהמגבר. האלטו משייט לו בין לבין, קושר את אלו שמכאן ואת זה שמכאן. המגבר לא מעייף את האוזן וישנה הרגשה טובה של "לעולם לא אפסיק לשמוע את זה". באלבום זה הם מארחים את הפסנתרן Stefan Vladar שמשתלב נהדר ונשמע גם מפורט וריאלסטי.
חיצוניות
המגבר נראה סולידי. נראה לי שהוא נופל בקטגורית המוצרים שאתה אוהב או לא אוהב. מראה פשוט שמנסה להתחכם. מראה קלאסי שמנסה להיות חדשני. המגבר נראה, מרגיש ונותן תחושה של מאסיביות. הכפתורים הקטנים בחזית די קטנים ואני לא כל כך אהבתי את התחושה במגע בהם. תצוגה לא מסובכת מידי והייתה לי נעימה לעין. אהבתי את הרעיון של הלוגו המאיר.
כפתור הווליום היה נעים למגע ולסיבוב.
השלט נעים למגע ובדומה לשלטים לציוד אודיופילי הוא קטן ובעל משקל מורגש. בשונה מאותם שלטים הוא קצת יותר פרקטי ומכיל את כל הפונקציות הדרושות בכדי לא לקום מהכסא.
סיכום
ה- Audia Flight FL Three הינו מגבר ורסטילי שיכול להתאים למגוון סגנונות מוסיקה. מגבר שאוצר בתוכו שפע כוח, גם אם הוא מכריז על נתון יבש של W75 לעכבה של 8 אום. המגבר ניחן בפרוט רב, דינמיות ושליטה מצוינת ברמקולים. למגבר מראה סולידי שיכול להתאים הן לסלון ביתי ממוצע והן לחדר האזנה יעודי. לא תופס מקום רב, נוח ופונקציונאלי מאוד. ישנה גם אפשרות לבעלי הפטפונים להוסיף פונו סטייג'. אפשרות זו לא נבדקה במהלך הסקירה. המגבר נותן תחושה של יכול להיות עם "הגדולים" אך מבחינת תקציב הוא נכנס לנישה של הביניים. מי שמחפש מגבר אינטגרייטד בתקציב זה בהחלט אני ממליץ לו לשמוע ולהכליל מגבר זה בסבב האפשרויות. המגבר מהנה ונותן Good Time ובהחלט Good Value.
אלבומים שנוגנו
עלמה זהר : דבריCarl Philipp Emanuel Bach : Symphonies & Concertos : Raphael Alpermann, Peter BrunsDvorak : Quatuor OP.96, OP.81 : Jerusalem Quartet, Stefan VladerHaydn : Piano Sonatas 19, 46 : Ivo PogorelichSerge Gainsbourg : Couleur CafeClifford Brown & Max Roach Quintet : More Study in BrownThird World Love : New Bluesנתונים טכניים:
Output power Wrms 8 / 4 ohm 75W / 125
Amplifier stage gain 26dB
At maximum volume:
Frequency response (1Wrsm, -3db) 1Hz - 450KHz
Slew Rate (on 8 ohm) >80V/µS
THD <0,05%
S/N ratio >95dB
Unbalanced input impedance 51Kohm, 150pF
Balanced input impedance 30Kohm
Stand-by consumption less than 1W
Maximum consumption 400W
Dimensions and weight 420x90x420 (W x H x D), 12Kg
Shipping dimensions and weight 490x250x530 (W x H x D), 15Kg
כניסות ויציאות:
4 unbalanced input
1 balance input
1 monitor input
a possibility to have one input as a “direct”
1 pre output
1 rec output.
1 output for headphone
אפשרות להוספת קדם מגבר לפטיפון ( Phono Stage ) בתוספת מחיר
ציוד בדיקה:
מקור דיגיטלי: Unison Research Unico CDP
רמקולים: Opera Quinta
כבל רמקול: Siltech
אינטרקונקט 1: Siltech
מקום בדיקה: סלון משפחתי ( 3 * 6 ) כמעט ממוצע שפתוח בצידו לשאר הבית.
יבואן : ארמה אודיומחיר : 12900 ש"ח.