יוווו, כשאתה מתעקש על משהו קשה "לצאת איתך ראש" אה?

קודם אסביר למה אני חושב שהן חיות שונות.
1. אני לא זוכר את המחיר של הסטאפ היקר של MBL, אבל עם כמות הציוד שיש שם אני מעריך שהוא מיועד יותר לאודיופיל העשיר מאוד מאשר לאודיופיל המשקיען. רק המקום שהוא תופס פיזית הופך אותו ללא רלוונטית בשבילי, שלא לדבר על המקום שהוא צריך בשביל לנגן היטב.
אני מנחש שהחדר האופטימאלי עבורו מתחיל בכ- 100 מ"ר.
2. ה- TAD לעומת זאת, גם אם מאוד יקר בפני עצמו, לא נראה לי שמגיע למחירים של הסטאפ של MBL. אני גם מניח שהוא יכול להסתדר טוב עם חצי מגודל החדר האופטימאלי של ה- MBL.
3. ה- "הרבה מאותו דבר" זה לא משהו שקל להשיג, מי שאוהב/זקוק לעוצמה/דינמיות הזאת, ורוצה עדיין להנות מסאונד איכותי יגלה שלא קל להשיג את זה בכל מערכת. למעשה, אני סבור שהסטאפ של MBL (וגם האוונטגרד שהודגם בחדר שלהם לדוגמה) בכלל לא מיועדים לנגן בווליום בו הם מודגמים רוב הזמן. ביום האחרון לקראת סיום התערוכה, שתי המערכות הודגמו בווליום יותר אגרסיבי, אז יכולת בכלל לתפוס למה המערכות האלו מיועדות. ולא, בסיטואציה כזאת אין שום קשר או דימיון ל- TAD.
זה היה בעניין החיות השונות, עכשיו בנוגע להעדפותי.
אני לא חושב שתיארת נכונה את העדפותי הסוניות.
1. אני לא שומע ולא אוהב לשמוע בווליום גבוה (ואולי לכן כשאני שומע מערכת שיכולה לגרום לי הנאה גם בווליום גבוה זה מרשים אותי).
2. אני לא אוהב או מעדיף תחום גבוה בלתי לינארי עם שאר הטווח הטונאלי, אבל אם אני צריך לבחור בין חוסר בתחום זה לבין מעט עודף שכן יצליח להעביר תחושת אוירה אעדיף את השני.
אבל זה לא כל כך רלוונטי לדיון, אני לא מצאתי עודף בשתי המערכות המדוברות. יש הבדל בפרזנטציה כמובן, אבל אני לא "מאשים" את האיזון הטונאלי אלא את הטכנולוגיה והמבנה הפיזי.
3. לגבי באס, אני ממש לא מאלו הזקוקים לבאס אדיר או בועט. אני זקוק לבאס מינימאלי שרק ישמע היטב ויעביר את טקסטורת הכלי המנגן. אם הסטאפ מצליח גם להוציא יותר מזה מבלי להגזים מה טוב (אחת הסיבות שהעדפתי את ה- YG הגדולים על הקטנים. דווקא הקטן, לפחות בקטעים ששמעתי, נתן באס שלא עלה בקנה אחד עם שאר התדרים).
לגבי מהות האודיופיליה, כאן כנראה שאנחנו באמת לא מסכימים, וזה בסדר גמור.
מהות האודיופילה לטעמי אינה היכולת של מוצר להוציא תדר כזה או אחר, אלא היכולת של אותו מוצר לחבר אותך למוזיקה ולגרום לך לרגש והנאה.
ואגב, לא כדאי להתייחס לסקירות התערוכה (שלי לפחות) כפי שמתייחסים לסקירה של מוצר שאנחנו בוחנים, כאן אני לא חש שאני זקוק לספר את התמונה המלאה, להציג את כל היתרונות והחסרונות ולבדוק מה עובד ולא עובד ולמה.
כאן אני רושם בכמה משפטים את חוויותי מהאזנה קצרה בכל חדר, ועם הידיעה הברורה שלא ניתן לבחון ברצינות סטאפ בעזרת כמה טרקים בודדים, ובלי היכרות קרובה עם החדר ועם שאר הציוד המחובר.