תערוכת האודיו השנתית בטורונטו שינתה פניה, ומאירוע המופק למטרות רווח היא הפכה לכזה המנוהל על ידי עמותה. היות וכך הכניסה חופשית וממומנת למעשה על ידי המציגים והמפיצים השונים. בימים שקדמו לתערוכה התלבטתי אם ללכת, לא היה לי ממש כח, אבל בסוף אספתי את עצמי ונסעתי.
המיקום -מלון בינוני בגודלו בצפון העיר. קומת הקרקע שיכנה את איזור האוזניות, והקומה מעליה את מוכרי התקליטים, הטוויקים והכבלים. חדרי ההאזנה למערכות מוקמו בבחדרים שמסביב להם, ושבע משש עשרה הקומות שממעל איכלסו בין 3 ל 8 חדרי האזנה כל אחת. בסה״כ נראה שהתערוכה היתה בסדר גדול דומה לזו שבארץ, אם כי לצערי אי אפשר היה לשמוע את האקפלות המדהימות שהבנתי שהוצגו בכפר המכביה
בתחילת הביקור צילמתי וצילמתי, אבל התמונות לא היו מרשימות במיוחד. ניתן למצוא סיקור נרחב למדי ברשת, ולכן אציין רק את החדרים שמאוד אהבתי. חשוב לאמר שברור לי לחלוטין שכל הרשמים הם אישיים, אין כאן ניסיון להגיד מה טוב ומה רע כביכול, רק מה אהבתי ומה לא.
מה היה כיף עבורי? לפגוש את המכרים, הדילרים והמפיצים המוכרים מהעבר. להחליף חויות ולהאזין למערכות שונות ומשונות. מה פחות? להיכנס לחדר מסקרן ולהימלט ממנו כעבור עשרים שניות בשל השיחה הרעשנית בין הדילר ואחד ממבקרי התערוכה. זה קרה יותר מפעם אחת.
אהבות: החדר המרשים ביותר בעיני היה ללא עוררין זה של וילסון אלקסה 2 ודאגוסטינו. במת צליל ענקית, מפורטת, מדוייקת ומרשימה, כפי שרגילים לצפות משני היצרנים הללו. ישבתי שם פעמיים ובכל פעם נהניתי.
אחריו, בהפרש ניכר מצד האיכות, ובפער זעיר מבחינת הvalue for money, הרמקולים של
muradio audio חברה קנדית חדשה יחסית. המודל הראשון היה cost no object ואילו החדש' ה sp-1 מכוון לתחום שפוי יותר. רמקול אלקטרוסטטי בגישה שונה מזו של מרטין לוגן. הקרוס אנלוגי לגמרי. הגברה - פאראסאונד 5. צליל מעודן וכוחני מאוד, המון ניואנסים. במת צליל רחבה, סויט ספוט רחב יחסית. מאוד מאוד נהניתי!
חדר אחר שמאוד אהבתי היה,כרגיל, זה של
mbl שבחרו לנגן מוסיקה דרך הרמקול הדמוי מדפי שלהם (יש לו סטנד אינגטרלי). הצלילים ריחפו בחלל החדר ונתנו תחושה הולוגרמית כמעט.
FYNE audio - חברה סקוטית חדשה שמקימיה הם מפוטרי טאנוי. העיצוב מזכיר את חברת המקור. הסאונד היה מרשים, מדוייק ומלא. לא זוכר מה היו שאר מרכיבי המערכת.
כמעט אחרון חביב :
הורנסלהבנתי הוצגו גם בתערוכה בארץ. גימור מטורף באיכותו, סאונד נהדר ומאוד מספק. ההסתיגות היחידה שלי היתה מהמוסיקה שהושמעה, שהיתה, כצפוי, מחמיאה מראש ועתירת הנחות לסוג הרמקול המדובר. מה עם קצת לד זפלין ?
בינתיים לא רכשתי. עדיין הורנלס.
אחרון חביב - החדר של קריסמה אודיו, חברת הפצה מקומית, שהבעלים שלה הוא אודיופיל ותיק שהיגר מהונג קונג. מוצרים יחסית אזוטריים. הפעם שמענו הגברה של קינקי אודיו - מגבר איטנגרייטד בקלאס a/b שמחירו 4000 דולר מחובר לרמקולים של קפריציו קונטיניואו. מערכת קטנה, מוסיקלית,ברת השגה ונעימה מאוד, שהרשימה ביכולתה לנגן באופן מפורט מאוד גם בעוצמות נמוכות.
אכזבות/תוצאות לא מספקותהרמקול של
רת׳ם מהודו בשילוב עם הגברה של יממוטו ולנקו של זאן ננטיס מייצגים את תפיסת הסינגל דרייבר בשילוב מגברים מעוטי וואטים. צליל מעודן מאוד, שחסר את הפנצ׳יות הקיימת במוסיקה חיה. לא משעמם, אבל בשום פנים ואופן לא מערכת שהייתי יכול לחיות איתה מעבר לשבוע הראשון.
מגברי מפלצת של אודיו רסרצ׳ שודכו לרמקולים של
Acora חברה קנדית חדשה ולא מוכרת לי. התוצאה היתה לאוזני חסרת חיים ומשעממת. שמעתי שני קטעים ונמלטתי לפני שאחזה אותי שינה עמוקה.
kii audioהרבה מאוד נכתב על הרמקולים האקטיביים הללו, שמשלבים קלאס די עם רום קורקשיין. זו לא היתה הפעם הראשונה שהאזנתי להם, ולצערי כל האזנה מפחיתה מההתלהבות הראשונית שלי. הכתב בסטריאופיל התלהב מאוד, טען שהצליל ״טהור״, אני לא מסכים.
מעורב: החדר הראשון של
הרבת היה גם הוא פצצת שיעמום. ההגברה היתה של אסתטיקס - הגברה היברידית, שלפחות בעבר יוצרה על ידי ayre accoustics. חסר חיים, נעדר דינמיות וריגוש. כמה כסף נשפך על המערכת הזו ואיזו תוצאה תפלה. איום ונורא.
אבל...בחדר אחר ניגנו
ההרבתים הנפלאים עם סידרת העל החדשה של פרימה לונה. שילוב מוסיקלי ומנצח בעלות שפויה יחסית.
קליפש לה סקאלה עם הגברה של סימאודיו (???) נשמע למרבה ההפתעה די מעודן ונהניתי מההאזנה בחדר הזה.
המערכת הזו, של גרנדינוט עוררה בי סקרנות מובנת לאור ממדיה העצומים ומחירה הגם כן. לא אהבתי. הקטעים שהאזנתי להם היו לא מרשימים בעליל.
מג׳יקו עם ch precision. כמעט בכל פעם ששמעתי את מג׳יקו נהניתי מאוד, לעיתים עד כדי הגעת מחשבות כפירה על למכור את הסופיה ולעבור לצד האפל. חברה נהדרת, אבל התוצאה הפעם, למרות שהיתה מפורטת מאוד, לא ריגשה אותי מספיק. אין לי ספק ששתי החברות הללו מסוגלות ליותר, גם ביחד. הפעם זה לא קרה.
ומה רכשתי? רכשתי את
זהמוצר חדש של ifi - פאור סטריפ עם ביטול רעשים אקטיבי, שמחליף את שני הפילטרים המיושנים שלי (לצד הטורוס המפלצתי בקידמת המערכת).
חזרת הביתה, הדלקתי את המערכת שלי ו......בניגוד למה שחשבתי, ולמרות מה ששמעתי במשך היום, נהניתי מאוד, ללא כל רצון להחליף משהו במערכת. ולמה? במקרה שלי פשוט קצת נמאס לי, קצת נגמר לי הכסף למטרה הזו והרבה מאוד משהו חדש יחסית בשנה האחרונה, איזו מין שביעות רצון מעצבנת. המערכת שלי היא המערכת שלי, כזו שבמשך שנים התאמתי להרגלי ההאזנה, ההעדפות הסוניות והאוזניים הנחלשות שלי. למזלי, מבחן התוצאה הפרטי שלי מסתיים לרוב בתחושה חיובית.
בסופו של היום, זה מה שבאמת חשוב.