אחת המטודולוגיות (הפשוטות והיעילות) שאימצתי בסופו של דבר היא פשוט לשים את ה - EQ הדיגיטלי בנתיב הסיגנל גנרטור, ובפינצטה, בנפרד לכל ערוץ (השרשור שלי הוא בדו ערוצי אז אני מתייחס רק על סטריאו), להבין את נקודות ה NULL, והפיקים (הגלים העומדים).
רק להסטנכרן - אני מציע להגביל את תחום הטיפול בין 25 ל - 250-300Hz. מעל התחום הזה הספיגה והפיזור הקונבנציונאליים יעילים
מאוד, אין טעם לעוות את הסאונד ברמה הדיגיטלית בתחום שמעל 300Hz.
את ה - NULL אפשר לנסות לטפל ע"י הרבה חומר סופג (למשל מלקודות מתכווננות לתדר ספציפי או סתם מלכודות), או הזזת רמקולים ונסיון להזיז [או להעלים] את ה - NULL לתדר פחות בעייתי.
את ה - פיקים מורידים ע"י EQ מתאים, כאמור אחד שתומך בכיול כל ערוץ בנפרד.
מריצים באטיות את ה - SWEEP, ובנקודות ה - פיק חוזרים כמה פעמים קדימה אחרוה, על מנת להבין את הצורה ( הגובה ובוחב הפס) של הפיק המדובר. השיטה הידנית, לפחות עבורי, התבררה כהכי יעילה. חשוב לציין שגובה הסיגנאל צריך להיות בווליום של האזנה הממוצעת.
אחרי שטיפלנו בשני הערוצים, משמיעים כמה טרקים [מפלייליסט הטיפוסי] ומבצעים פיין טיונינג נוסף.
פשוט, לא ?