אחת הקניות הכי לא אודיופליות של הציוד הנחשב להכי אודיופילית הוא רכישה של מקור אנאלוגי, קראי: פטיפון + זרוע +ראש.
כמעט באופן אוטומטי ברוב המקרים שמישהו שואל או מתיעץ על רכישה של פריט למערכת, קמים כמעט כולם וממליצים:
"לך תשמע ותחליט" ובעיקר "רק בבית שלך עם המערכת שלך" ו"כמה שיותר זמן להבין מה הולך"
כללים אלה לא מתקיימים אף פעם במקור אנאלוגי, פשוט אין אפשרות להביא את המכלול של פטיפון \ זרוע \ראש הביתה לשמוע
פרט למקרים של פטיפונים מאוד זולים של PLUG AND PLAY.
במקרה של פטיפון "רציני" יותר אין מנוס מלימוד החומר, קריאה אינטנסיבית \ חפירה ברשת והתיעצויות\ נידנוד עם חברים שמבינים יותר
זה מה שקרה לי בחודשים האחרונים כשהחלטתי לתת קפיצה במקור האנאלוגי שלי.
לפני שנתיים קניתי את הLENCO שאביעד שידרג "בשביל הכיף" שתיהיה לי את היכולת "לסובב תקליטים" ולשמוע אנאלוגי שמתחשק.
לאט לאט אבל בהתמדה נשאבתי לעולם הקסום של התקליטים והפרזנטציה האנאלוגית של המוסיקה. הכל בכיף ובסבבה.
לפני כשנה שידרגתי את המקור הדיגיטאלי שלי ל AVM MP 5.2 כמקור העיקרי שלי להשמעה של CD,
בנוסף קיבלתי סטרימינג של TIDAL ויכולת (לא ממומשת) של קריאת קבצים ישירות מדיסק קשיח ללא צורך במחשב.
זה נתן לי קפיצה משמעותית במקור הדיגיטאלי ביחד עם הסרבי הממזר ה KARAN .
אחרי כחצי שנה היגיע תורם של הרמקולים, כפי שכבר
שיתפתי, ל MARTEN MILES 5.
לאחר שלמדתי להכיר את שיפור הסאונד של המערכת עם הרמקולים החדשים, היה לי ברור שיגיע הזמן לטפל במקור האנאלוגי.
אם היה לי העיניין, הידע והסקרנות, הצעד ההגיוני המתבקש היה "לטפל" באופן רציני ב LENCO.
היו לי אינספור אפשרויות של משחק עם זרוע חדשה (הרי יש מקום לכל גודל הודות לתכנון

)
כמובן ראש ואולי "טיפול 10.000" לפטיפון עצמו ולהביא אותו לרמה גבוהה מאוד.
LENCOHEAVEN אמיתי או "פארק שעשועים" לחובבי הז'נר.
אבל הבעיה שאני לא טיפוס של DIY ולא אוהב או מתלהב מהז'נר הזה של שיפורים והחלטתי לקנות פטיפון חדש.
גם כאן האפשרויות מאוד רחבות, יש די הרבה אפשרויות לקנייה של פטיפון (מיד לבל?) בתקציב של 15K.
חברות מיין סטרים (הברירה הטבעית אני קורא להן) וגם איזוטריות ומיוחדות. גם במראה קלאסי, מודרני, חללי, שלל צבעים ועיצובים.
אין צורך להזכיר שמות, אתם מכירים יותר טוב ממני. עשיתי רשימה די מקיפה של הקיים כדי להחליט.
בעיניין הפטיפונים פרט לשיקולים של פרקטיות, טכנולוגיה ותקציב יש את עיניין האהבה של העיצוב \ מראה ברגע שהולכים לקנות חדש.
כמובן שכשמגדירים תקציב בתחביב שלנו, מדובר על תקציב "ריצפה" ברוב המקרים. יש תמיד "תיקרת זכוכית" שמנסים לא לנפץ אותה.
לפעמים מצליחים..... ולפעמים לא
לא אכתוב על אלה שלא בחרתי בהם, גם כי לא בחנתי אותם באופן יסודי וגם כי איני מומחה בתחום.
אכתוב על הפטיפון שבסופו של דבר בחרתי לקנות.
זה לא סיפור של חובב אנאלוג וותיק ומשופשף אלא של חובב מתחיל שמנסה לקבל החלטה מושכלת בעולם המסובך של הפטיפונים.
לאחר שיחות, התכתבויות, התיעצויות וביקורים החלטתי בסופו של דבר על חברת KUZMA
מה שמשך אותי לKUZMA זה פשטות התיכנון, המראה שלו (לא כולם מתחברים לצינורות האלה...)
וגם את העובדה שהמתכנן של הפטיפון גם מתכנן ובונה זרועות. ולא רעות בכלל מסתבר...
עוד דבר שמאוד אהבתי, זה שלא מעט פטיפונים בסיסים שלהם משודכים לזרוע הכי יקרה שלהם (או כמעט הכי יקרה

) 4 POINTS
בלי להתבייש ועם ראשים ברמה מאוד גבוהה מה שנותן תחושה של בסיס איתן ללא צורך של קפיצה ב"שולחן" (לא שאין לאן לקפוץ בתוך החברה

)
אבל לא ממש בראש לי.
גם החיווט הישיר של הזרוע מהראש ועד הקונקטור לפונו מצא חן בעיניי (למרות שיש אפשרות לבקש אחרת).
הקונספט די פשוט אצלו, 2 צינורות בצורת T מפליז מוצק וכבד (13 ק"ג), עם מנוע נפרד שמתחבר ל SUBPLATTER
על ידי רצוע שטוחה ורחבה יחסית ופלטת יציקה (4 ק"ג) שמסתובבת במהירות יציבה. כמה פשוט, לא?
כמה שיחות עם עופר שחורי (אם שמתם לב הודות הנידנוד שלי הוסיף מחירים באתר) ויוצאים לדרך...
איך אמר לי: בונים פטיפון בשיטת הלגו, בוחרים רכיבים לפי העדפה \ תקציב ווואלה יש לך פטופון.
האמת שהמטרה שלי הייתה ללכת לאנטרי לבל של החברה ומשם להתקדם הלה, זה אומר STABI S + STOGI
ללא תוספות מיוחדות בוחרים ראש וסוגרים עיניין בתקתיב "סביר".
אמרנו שחופרים וחוקרים את הרשת, לומדים מפורומים ומביקורות.
אפילו ברוב חוצפתי כתבתי מייל לMICHAEL FREMER בשאלה על הזרוע 12 אינץ' שהוא כתב ביקורת אליה באתר שלו
(והוא ענה לי תוך 24 שעות

) ממש דוקטורת על האפשרויות ומה כדאי ומה לא.
אבל מחשבות לחוד ומציאות לחוד.
בין ההצעה המגונה של עופר, ל"אם כבר אז כבר" ולהמלצת חבר של "ללכת על הזרוע הכי טובה שאפשר" החלטתי לקנות את החבילה הכי טובה שיכולתי,
שלא תוביל אותי לרצון שידרוג מהיר בהמשך ומבלי לפשוט רגל.
הפור נפל על הפטיפון ה"פשוט" של KUZMA ה STABI S, עם תוספת פלטה כפולה (צריך מסה כדי לשפר ביצועים ולשמור על מהירות לא?

)
ובנוסף חשוב שליטה טובה על סיבוב הפלטה לכן ספק כוח נפרד עם שליטה על המהירות גם הוספתי (יש בנוסף אפשרות לכיוון עדין של המהירות עד לרמה דצימלית עם שמירת זיכרון).
כשהיגיע תור בחירת הזרוע, חשבתי על הזרוע הבסיסית ביותר אבל כאן עופר נתן הצעה מצויינת לזרוע ה STOGI REF
שזה קפיצת מדרגה רצינית לאומת הבסיסית הUNIPIVOT.
ואז במבחשבה לעתיד החלטתי לקפוץ ליגה ובחרתי בזרוע STOGI REFERENCE VTA 313 (אחת מתחת ל 4 POINTS המעוללת של KUZMA )
זרוע 12'' (טיפה יותר אבל מי סופר) עם יכולת שינוי VTA בצורה פשוטה ומהירה תוך כדי ניגון אם רוצים. שינוי ה VTA זה לא הדבר העיקרי שמשך אותי (למרות שנחמד שיש) אלא האפשרות להתקין זרוע ארוכה בפטיפון הרגיל הודות לתיכנון של המגדל.
מבחינת הראש היה יותר קל יחסית וממילא יוחלף בחלוף הזמן, ההמלצות ותיאורי פטופונים של KUZMA ברשת הם בעיקר עם ראשים של ZYX.
כאן הלכתי על הראש הממש אנטרי לבלב שלהם ה BLOOM 2 שבתור התחלה נראה לי הולם את הסט. ראש MC "טוב" לפי הביקורות.
והנה מהמחשבה על שידרוג לפטיפון יחסית פשוט הגעתי למצב של פטיפון שפרט לראש שלו, לא רואה את עצמי משדרג בגילגול הזה של החיים האודיופילים שלי (לפחות זה מה שהסברתי לאישתי בהיגיון שכמעט שכנע גם אותי...)
בשלב זה בטח אתם שואלים: איך זה נשמע?
אתם מצפים ממני תיאור אודיופולי ושבחים לפטיפון החדש שקניתי?
הצחקתם אותי....
מה נראה לכם שהייתי כותב?
תשלימו את כל השאלות שלכם בתשבוחות והקלישאות האודיופיליות שאתם מכירים בעל פה מכל הפוסטים "התחדשתי" ותוסיפו את זה בעצמכם לפוסט שלי...
אתם יותר מוכשרים ממני.
אז כל מה שחשבתם נכון.
במציאות המכשיר בנוי כמו טנק סלובני ויפה יותר מאשר בתמונות ואני שמח שהחלטתי לקנות פטיפון חדש.
כמו שדיברתי עם כמה חברים, בכל חברה שהייתי בוחר לא הייתי מתאכזב או נופל. והיום אני ממש מבסוט מהבחירה שלי.
אז זהו, הפטיפון הגיע, הורכב במיומנות ע"י עופר, הראש במקום (של ZYX, שלי במקום אחר...)
מצטער, הולך לנקוט עוד תקליט, ביי
נ.ב: אני מקווה שלא יצא יותר מדי סירופי או פרסומי כי זאת לא הכוונה.
(בקשר לפירסומי, כי בקשר לשמלץ זה קשור לאהבה לתחום

)
נ.ב 2:ניסיתי מעט לערוך כדי להקל על הקריאה, לא בטוח שהצלחתי מי יודע מה...
כמובן כמה תמונות "להמחשה בלבד"